- Waardering
- 3.152
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Ik denk dat je volkomen gelijk hebt 😊Met een hele grote zak zout waarschijnlijkZou me niks verbazen als het juist andersom is in de praktijk. Ik bedoel, juist de meeste mensen die obees zijn hebben grote kuiten dan 35cm, terwijl de magere mensen vaak dunne kuiten hebben en in de praktijk toch wel langer leven. Maar, voor mij was het meer een signaal dat ik, ondanks dat ze er niets tot amper van groeien, ze toch maar weer eens mee moet nemen in de training. Al is het maar om het feit dat ik eigenlijk vind dat ik elke spiergroep moet trainen om mijn hele lichaam zoveel mogelijk in shape moet houden als ik kan.
Kuiten is voor mij echt een genetisch dingetje en is overduidelijk doorgegeven door zowel vaders als moeders kant (beide broertjes hebben er ook last van). Door de jaren heen zijn er ook zoveel mensen geweest die wel meenden te weten hoe ik ballen van kuiten kon maken, high reps licht gewicht, low reps zwaar, elke dag trainen, gewoon trainen zoals elke andere spiergroei. You name it. Ja, ze zijn wel gegroeid, van 32cm op 62kg naar 39cm bij 108kg was de max. Ter vergelijk, mijn armen zijn van 32cm naar 44cm gegaan en toen woog ik nog geeneens 108kg maar 94 (ergens 2012). Kuiten zaten toen op zo'n 36 of 37cm.
Op mijn werk zie ik mensen rondlopen die een zittend beroep hebben, niks aan sport doen, maar veel grotere kuiten hebben dan ik en niet eens vet zijn. Dit terwijl ik niemand zie rondlopen met 44cm armen (op een relatief laag vetpercentage) zonder ooit getraind te hebben. Ik was dan weer wel altijd de beste in hoogspringen van de klas op de middelbare school met mijn gazellekuitjes. Rare spiergroep, die kuiten.
Kuitomvang heeft inderdaad ook met genen te maken en of je obees bent.
Mijn vrouw - die net als mij obees is - heeft dikkere kuiten als mij en ze heeft nooit krachtsport gedaan 🤭
Maar zoals reeds vermeld, alleen al vanwege het feit dat de kuiten het hart ondersteunen lijkt het me goed om deze te trainen.
Suc6 met je verdere trainingen 👊
Baat het niet, schaadt het niet 😉Binnenkort zit heel DBB aan de calf raise, het moet niet gekker worden!

Zou me niks verbazen als het juist andersom is in de praktijk. Ik bedoel, juist de meeste mensen die obees zijn hebben grote kuiten dan 35cm, terwijl de magere mensen vaak dunne kuiten hebben en in de praktijk toch wel langer leven. Maar, voor mij was het meer een signaal dat ik, ondanks dat ze er niets tot amper van groeien, ze toch maar weer eens mee moet nemen in de training. Al is het maar om het feit dat ik eigenlijk vind dat ik elke spiergroep moet trainen om mijn hele lichaam zoveel mogelijk in shape moet houden als ik kan.