XXL Nutrition

10 vragen aan de gelovigen op dit forum

En dat hebben wij niet ?

Niet genoeg. Hier hebben we in de les logistiek meer dan 2 uur over gediscuseerd, er komt zoveel bij kijken dat het gewoon niet realistisch is en veilig blijft voor onze economie.

Misschien kunnen we al die monden wel voeden of is er dan niet genoeg eten ofzo voor ons allen ?

Gaat het niet om.

Dat is waarschinlijk voor u een excuus om hulporganisaties niet te steunen...

Nee, ik heb een neutrale kijk op de zaak ipv "er zit een moreel goede gedachte achter dus doe maar".

Dit is toch onzin man. Oh me god, hij denkt aan andere mensen, dus dat is een communistisch eigenschap en communisme is fail.
Dus denken aan andere mensen is fail! Communisme heeft misschien gefaald als systeem, maar niet alle punten van communisme was onzinnig natuurlijk.

Ik had het niet daarop alleen, maar onder andere over eenheid van geloof. Ik bedoelde er niks mee.

BULLSHIT.

Geloof me of niet als iedere mens op aarde met GENOEG inkomen elke maand is zou doneren dan was er bijna geen mens op aarde die dood zou gaan aan te kort aan voedsel. Denk hier bij aan rijke mensen ( Billgates bijv) die gozer heeft alleen voor ZICH ZELF al meer dan 30 miljard :S ... Denk ook aan gezinnen die bijv 2000 euro per maand verdienen die ook nog is 50 euro kunnen doneren elke maand,geloof me JIJ zult niks van die 50 euro missen maar euro kan weer een familie in afrika 3-4 weken te eten geven
dus het is geen bodemloze put en het is niet de SCHULD van de hulporganisaties
Dus het is niet schuld van GOD maar van de mensen zelf. Het is op te lossen alleen word er niks aan gedaan en maar GOD de schuld geven.(zoals in het filmpje boven)

hoeveel doneer jij per maand als ik vragen mag ?

Ik doneer noppes, en dat is maar goed ook want ik verdien momenteel nog noppes. Als ik doneer is het voor poverello of een ander goed doel dichterbij zijn. Er is hier meer dan genoeg ellende en armoede te zien op straat.

Ik geef God nergens de schuld. Ik geef niemand de schuld. Iedereen bedoelt het goed. Maar je zal wel zien in de toekomst, de situatie en hongersnoden gaan alleen nog maar verslechteren, en dan is het nog meer geven.

In China hebben ze dat al voorzien, met de 1 kind wet. Zoiets zou een oplossing kunnen zijn in Afrika, niet 12 kinderen hebben met allemaal hongerige mondjes terwijl er geen eten is.

Laatst bewerkt:
1. geen idee
Hier valt ook geen antwoord op te geven. Elk antwoord wat er wel verzonnen wordt, is gewoon bullshit, en dat weet je zelf ook.

2. omdat wij westerlingen in eerste instantie alleen om onszelf denken, naastenliefde: iemand anders helpen in nood ( zonder daarvoor iets terug te verlangen) kennen de meeste mensen helaas niet meer!
Dus god laat toe dat er zoveel mensen verschrikkelijke levens hebben, omdat wij ze niet willen helpen. Terwijl zij ook bidden voor verbetering. En als een sporter bid dat hij de snelste is op de sprint, en hij is dat ook, heeft dat niks te maken met naastenliefde of elkaar helpen, maar god beantwoord wel z'n gebed. Snap je wat ik bedoel?

3. wie zegt dat ze onschuldig zijn, we kunnen ook mede schuldig worden bevonden wanneer we daders niet weerhouden een misdaad te plegen!
Ik geloof dat de laatste plaag van de 10 plagen was: elk eerstgeboren kind sterft. Wilde jij gaan zeggen dat die kinderen allemaal schuldig waren aan misdaad o.i.d. Een liefdevolle god die kinderen dood alleen maar om 1 man onder druk te zetten?

4. omdat wetenschap en geloof verschillende dingen zijn
En daarom kan de bijbel niet letterlijk genomen worden, slechts symbolisch.

5. was toendertijd gebruikelijk.....Google zelf voor een antwoord!
Dat het gebruikelijk was rechtvaardigd het niet!!!!!

6. om de mensen te beproeven, gelovigen kennen beproevingen om te zien hoe vast ze in God's Woord kunnen blijven ( lees verhaal van Job in de Bijbel)
Fijn dat mensen kanker/aids en andere verschrikkelijke ziektes krijgen, alleen als beproeving.

7. omdat de bewijzen inmiddels al overleden zijn? (domme vraag)
Hier ben ik het gedeeltelijk met je eens, het is moeilijk dit te bewijzen. Maar dat is dus ook geen bewijs dat er wel sprake was van wonderen.

8. Jezus komt pas terug als de tijd daar rijp voor is, niemand weet wanneer dat zal zijn!
Mijn mening? Nu lijkt me een goed moment!

9. Zijn lichaam is de heilige tempel die we moeten respecteren, Zijn bloed is het offer die ons van de zonde heeft vrijgesteld!
Binnen religie is dit misschien doodnormaal, maar als je het vanaf een andere hoek benaderd is het vrij sinister.

10. echte Christenen blijven elkaar trouw, tot de dood hen scheid......
Dus of je wel of geen echte christen bent, hangt er vanaf of je in een huwelijk wilt blijven waar je niet gelukkig mee bent?

Ik heb m'n antwoorden er dikgedrukt onder gezet.

Que? Hoezo ondersteund hij dit? Er is een ding wat dit mss kan verklaren als ik je goed begrijp Mensen die zeggen in naam van god iets te doen wil niet zeggen dat god het ook goedkeurt, zie de extremisten van nu.
Leviticus 26:44-46
U mag echter wel slaven en slavinnen kopen in de landen rondom u en u mag de kinderen van de buitenlanders die onder u wonen, kopen ook al zijn ze in uw land geboren.
Zij zullen voor altijd slaven van u zijn, die u kunt nalaten aan uw kinderen; maar uw broeders die bij het volk Israël horen, zult u niet op die manier behandelen.

Exodus 21:2-6
Als u een Hebreeuwse slaaf koopt, zal hij u zes jaar dienen en in het zevende jaar worden vrijgelaten zonder daarvoor te hoeven betalen. Als hij zichzelf als slaaf heeft verkocht voordat hij trouwde, zal hij alleen weggaan. Als hij al getrouwd was, zal zijn vrouw tegelijk met hem worden vrijgelaten. Maar als zijn meester hem een vrouw heeft gegeven toen hij slaaf was en zij hebben zonen en dochters, zullen de vrouw en de kinderen het eigendom van de meester blijven en zal hij alleen weggaan. Maar als de slaaf nadrukkelijk verklaart: 'Ik hou van mijn meester en van mijn vrouw en kinderen en daarom ga ik niet als vrij man weg' dan zal zijn meester hem voor de rechters brengen en in het openbaar zijn oor doorboren met een priem. Daarna zal hij voor altijd zijn slaaf blijven.

Maar der zijn der nog meer geloof ik.

En dat hebben wij niet ?

Niet genoeg. Hier hebben we in de les logistiek meer dan 2 uur over gediscuseerd, er komt zoveel bij kijken dat het gewoon niet realistisch is en veilig blijft voor onze economie.

Gaat het niet om.

Nee, ik heb een neutrale kijk op de zaak ipv "er zit een moreel goede gedachte achter dus doe maar".

Ik had het niet daarop alleen, maar onder andere over eenheid van geloof. Ik bedoelde er niks mee.

Ik doneer noppes, en dat is maar goed ook want ik verdien momenteel nog noppes. Als ik doneer is het voor poverello of een ander goed doel dichterbij zijn. Er is hier meer dan genoeg ellende en armoede te zien op straat.

Ik geef God nergens de schuld. Ik geef niemand de schuld. Iedereen bedoelt het goed. Maar je zal wel zien in de toekomst, de situatie en hongersnoden gaan alleen nog maar verslechteren, en dan is het nog meer geven.

In China hebben ze dat al voorzien, met de 1 kind wet. Zoiets zou een oplossing kunnen zijn in Afrika, niet 12 kinderen hebben met allemaal hongerige mondjes terwijl er geen eten is.[/QUOTE]

Volgens mij is het probleem dat je volgens de bijbel geen anti-conceptie mag gebruiken. Idem voor HIV/hep B etc.

wat is je IQ? 65,70 want ik heb de gevoel dat je gedrag is die van een zwakbegaaft bro.

but is all good, ik ben blij dat je lachwekkend vind, mag ik je vragen wat is je beroep?

Even voor de duidelijkheid....iemand zijn beroep geeft niet zijn IQ aan.(mocht dat de reden zijn waarom je naar zijn beroep vraagt.)
Religie associeer ik persoonlijk wel met zwakbegaafden....al klopt dat lang niet altijd ik weet het...maar het zijn simpelweg volwassenen die net als kinderen bv nog in sinterklaas geloven laat ik het dan zo formuleren.

• Topic Starter Topic Starter
de bedoeling van het filmpje is volgens mij, naast natuurlijk provoceren wat er dik bovenop ligt helaas, het laten inzien dat de antwoorden die je geeft als gelovige nergens op slaan.. het is natuurlijk niet fijn om door te hebben dat het lastige punten zijn...

zelf ben ik het vooral met de eindconclusie eens...

Even voor de duidelijkheid....iemand zijn beroep geeft niet zijn IQ aan.(mocht dat de reden zijn waarom je naar zijn beroep vraagt.)
Religie associeer ik persoonlijk wel met zwakbegaafden....al klopt dat lang niet altijd ik weet het...maar het zijn simpelweg volwassenen die net als kinderen bv nog in sinterklaas geloven laat ik het dan zo formuleren.

ik ben pas op deze site maar is niet te geloven hoeveel loosers je hebt hier. gisteren was ik op de forum ze hadden over fantasies met vrouwen, sommige opmerkingen wil ik nog niet eens herhalen, je hebt van alles hier, vrouwenhaters, racisten en nu ook mensen die vinden dat als je geloof in God zwakbegaafd ben.

ik denk dat word tijd om de site een beetje op te ruimen en viezerikkkkkeeen en loosers te blokkeren, om te zorgen dat hier iedereen in zijn waarde word gelaten.

you are to much kleine jongen. jammer dat je niet voor mijn neus staat dan had ik je op schoot genomen.

1. geen ideezijn mensen met geamputeerde benen niet gelijkwaardige mensen volgens god???
2. omdat wij westerlingen in eerste instantie alleen om onszelf denken, naastenliefde: iemand anders helpen in nood ( zonder daarvoor iets terug te verlangen) kennen de meeste mensen helaas niet meer!
3. wie zegt dat ze onschuldig zijn, we kunnen ook mede schuldig worden bevonden wanneer we daders niet weerhouden een misdaad te plegen!
4. omdat wetenschap en geloof verschillende dingen zijnJa het ene probeert de waarheid te zoeken het andere gelooft wat ze willen geloven
5. was toendertijd gebruikelijk.....Google zelf voor een antwoord!
6. om de mensen te beproeven, gelovigen kennen beproevingen om te zien hoe vast ze in God's Woord kunnen blijven ( lees verhaal van Job in de Bijbel)
7. omdat de bewijzen inmiddels al overleden zijn? (domme vraag)Dinosaurissen en bewijzen van mens apen wel, waarom bewijzen van de bijbel "toevallig" niet
8. Jezus komt pas terug als de tijd daar rijp voor is, niemand weet wanneer dat zal zijn!dat weten wel mensen, nooit
9. Zijn lichaam is de heilige tempel die we moeten respecteren, Zijn bloed is het offer die ons van de zonde heeft vrijgesteld!
10. echte Christenen blijven elkaar trouw, tot de dood hen scheid......weinig echte Christenen dus, want die scheiden toch evenveel, gaan ook allemaal vreemd etcetera

Het gellof is vroeger bedacht toen men nog niks van ons bestaan snapte. Tegenwoordig moet je of jezelf voor de gek houden of simpelweg toegeven dat je niet weet wat we hier doen

Bill Gates doneert ****ing veel aan goede doelen.
Zijn hele imperium zal met een beetje geluk naar ontwikkeling gaan. Hij is er ook mee gestopt om projecten te starten en mensen te helpen. Hij had zoveel geld dat hij uiteindelijk gewoon in donaties gaat stoppen

wat is fuking veel ? hij heeft nog steeds iets rond 50 miljard.. paar miljoentjes noem jij ****ing veel ? :o
Hij doneert paar miljoen.. komt in nieuws dat hij gedoneert heeft,krijgt het dubbelvoudig terug.. zo gaat dat jonge.
Elke keer als een beroemd iemand doneert zie je meteen op het nieuws ! die en die heeft zoveel gedoneert in dat land!

Laatst bewerkt:
wat is fuking veel ? hij heeft nog steeds iets rond 50 miljard.. paar miljoentjes noem jij ****ing veel ? :o
Hij doneert paar miljoen.. komt in nieuws dat hij gedoneert heeft,krijgt het dubbelvoudig terug.. zo gaat dat jonge.
Elke keer als een beroemd iemand doneert zie je meteen op het nieuws ! die en die heeft zoveel gedoneert in dat land!

Tja een zwerver die zijn laatste stuiver doneert geeft meer dan bill gates die een paar miljoenen doneert. Ze doen dan net of die rijkaards super goedzakken zijn, terwijl het het zelfde is als ik een euro doneer

heb je weleens gedacht aan de feit dat andere machten zijn in deze wereld, wat denk je van het kwaad? en de verleiding die deze brengt bij mensen, ik heb de gevoel dat hier geloof een lachertje word gemaakt. Jongens laten we respect hebben voor idere geloof en overtuiging, wie zijn wij om te oordelen? verder lijkt mij dat dit is niet de plek(site)om hierover te praten of wel?

groeten, vrede en God zegen voor idereen hier.

Marcus

cry me a river, "machten" straks ga je me nog vertellen dat Satan ook bestaat

ik ben pas op deze site maar is niet te geloven hoeveel loosers je hebt hier. gisteren was ik op de forum ze hadden over fantasies met vrouwen, sommige opmerkingen wil ik nog niet eens herhalen, je hebt van alles hier, vrouwenhaters, racisten en nu ook mensen die vinden dat als je geloof in God zwakbegaafd ben.

ik denk dat word tijd om de site een beetje op te ruimen en viezerikkkkkeeen en loosers te blokkeren, om te zorgen dat hier iedereen in zijn waarde word gelaten.

you are to much kleine jongen. jammer dat je niet voor mijn neus staat dan had ik je op schoot genomen.

Doe niet zo belachelijk kerel.....als je het hier niet bevalt ga dan ergens anders spelen alsjeblieft.

:roflol: Clueless!
Btw let op je spelfouten. ;)

Laatst bewerkt:
Tja een zwerver die zijn laatste stuiver doneert geeft meer dan bill gates die een paar miljoenen doneert. Ze doen dan net of die rijkaards super goedzakken zijn, terwijl het het zelfde is als ik een euro doneer

dit probeer ik ook te vertellen : ) Ze komen meteen op het nieuws met dat zo zo en zoveel gedoneerd hebben in dat land.. word er meteen reclame over gemaakt . Dus niemand vertelt mij dat ze ****ING veel geld geven.. want het is niet fuking veel

• Topic Starter Topic Starter

onzin...

bill heeft dacht ik 2 kinderen, als hij te overlijden komt krijgen ze allebei iets van 10 miljoen, nog steeds een grote smak geld, maar de rest gaat naar goede doelen...

maar on topic nu aub en dat marcus30 figuur scheer je weg

Terug
Naar boven