MuscleMeat

100 kg deadlift 21-jarige vrouw

Bezoekers in dit topic

Ik ben vrouw, 21 jaar oud, 1.8m lang en 122kg zwaar, waarvan 80kg lean mass en 34% bf.

Vorige week vrijdag heb ik voor het eerst gedeadlift. Mijn PT was hierbij en was in controle over hoeveel gewicht ik mocht trekken. We begonnen bij 40kg, maar dat was te licht. Hij heeft uiteindelijk steeds meer toegevoegd totdat we 100kg bereikten. Dat gewicht was ook vrijwel zonder moeite, maar PT besloot hier maar te stoppen eerst. Dat gewicht iets van 4 x geDL't.

Dagen erna geen spierpijn gehad. Vanavond heb ik weer getraind en heb in mijn eentje gedeadlift. Wederom 100kg, maar nu iets van 8 maal.

Trainer (en anderen) zeggen dat dit goed is en online rekenhulp strengthlevel.com zegt dat dit van intermediate niveau is (niveaus; beg., nov., int., adv., elite) en ik sterker ben dan zo'n 60% van vrouwen van mijn gewichtsklasse.

Maar, als ik Google op 100kg of 220 ons DL word op veel (Engelstalige) fora gezegd dat het niet veel is.

Ik weet niet zo goed of het nou wél een goed begin is of niet.

De posts die ik lees over dat het niet zo veel is, worden veel door mannen gevraagd en geschreven. Zit daar het verschil in?

Wat is jullie mening?

Mooi begin zou ik zeggen, belangrijk is dat je progressie maakt..als dit je begin is stel je dan eens voor wat het over enkele jaren kan zijn. Daar gaat het om, verbeteren sterker worden, toch?
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Weer 900 gram kwijt! :D

In totaal nu 17,3 --> weeg nu 110,7 i.p.v. 128! :o:o:o

Squat: Incl barbell: 70KG
Bench Press: incl barbell 50KG

:D:D:D:D:D:D

Blij!

Deze zaterdag ga ik op mijn fietsvakantie! Samen met een vriendin fiets ik vanaf Leeuwarden naar Noord-Holland, dan Amsterdam, dan Rotterdam en dan België en vanaf daar onbekend! 9 dagen weg! :D
 
Weer 900 gram kwijt! :D

In totaal nu 17,3 --> weeg nu 110,7 i.p.v. 128! :o:o:o

Squat: Incl barbell: 70KG
Bench Press: incl barbell 50KG

:D:D:D:D:D:D

Blij!

Deze zaterdag ga ik op mijn fietsvakantie! Samen met een vriendin fiets ik vanaf Leeuwarden naar Noord-Holland, dan Amsterdam, dan Rotterdam en dan België en vanaf daar onbekend! 9 dagen weg! :D

Als we spreken over gewicht dan is de barbell steeds inclusief :)

En verder goed bezig :)
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Als we spreken over gewicht dan is de barbell steeds inclusief :)
Bedankt!

Die standaard wist ik nog niet; ik zei het er altijd maar even bij voor de duidelijkheid! Vandaag vertelde ik het nog aan iemand door te zeggen "25 kg aan elke kant" over de squat! :emo::pressing:

johnyjordaan, maakt het ook uit hoeveel reps ik kan? Ik wil 5x5 doen, dus dit kan ik 5x keer achter elkaar doen, maar waarschijnlijk kan ik 1 rep meer en bij meer dan 5 reps minder. Zeg je dan hoeveel reps erachteraan?
 
Bedankt!

Die standaard wist ik nog niet; ik zei het er altijd maar even bij voor de duidelijkheid! Vandaag vertelde ik het nog aan iemand door te zeggen "25 kg aan elke kant" over de squat! :emo::pressing:

johnyjordaan, maakt het ook uit hoeveel reps ik kan? Ik wil 5x5 doen, dus dit kan ik 5x keer achter elkaar doen, maar waarschijnlijk kan ik 1 rep meer en bij meer dan 5 reps minder. Zeg je dan hoeveel reps erachteraan?

De baar weegt ook wat,dus gewoon meetellen :)

Ik doe soms 25kg aan 1 kant en 15 aan de andere ;)
 
Weer 900 gram kwijt! :D

In totaal nu 17,3 --> weeg nu 110,7 i.p.v. 128! :o:o:o

Squat: Incl barbell: 70KG
Bench Press: incl barbell 50KG

:D:D:D:D:D:D

Blij!

Deze zaterdag ga ik op mijn fietsvakantie! Samen met een vriendin fiets ik vanaf Leeuwarden naar Noord-Holland, dan Amsterdam, dan Rotterdam en dan België en vanaf daar onbekend! 9 dagen weg! :D
Vet!! Dat gaat zeker een leuke reis worden! Lijkt me heerlijk om zo iets te doen. Zal je ook aardig wat gewicht op verliezen als je ook nog eens op de voeding let!! Zorg wel voor hoge eiwit inname aub..
Je weet waar je dat uit moet halen hé?!? :-)))
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Vet!! Dat gaat zeker een leuke reis worden! Lijkt me heerlijk om zo iets te doen. Zal je ook aardig wat gewicht op verliezen als je ook nog eens op de voeding let!! Zorg wel voor hoge eiwit inname aub..
Je weet waar je dat uit moet halen hé?!? :-)))

Bedankt voor je enthousiaste bericht! :D

Mij lijkt het ook zo fantastisch! Ik heb veel zin in zaterdag!!!

Ik voorspel dat ik flink wat zal verliezen! Ik probeer het niet terug te eten, maar ik denk dat het sowieso teveel kcal zijn om terug te kúnnnen eten! :D

Misschien is het geen gek idee om mijn whey mee te nemen? :eek::D
 
Bedankt voor je enthousiaste bericht! :D

Mij lijkt het ook zo fantastisch! Ik heb veel zin in zaterdag!!!

Ik voorspel dat ik flink wat zal verliezen! Ik probeer het niet terug te eten, maar ik denk dat het sowieso teveel kcal zijn om terug te kúnnnen eten! :D

Misschien is het geen gek idee om mijn whey mee te nemen? :eek::D
Nee whey is goed en voor het slapen zou ik kwark of iets van skyr oid nemen.
Tussendoor kip(eventueel gerookte) vis of whatever :-))) Maar zorg dat je iig hoger in je eiwit zit als dat je ''niet op fietsvakantie bent'' Je hoeft natuurlijk niet alles super erg te overdrijven, je hebt geen ambitie om bodybuilder te worden maar eiwitten zijn wel extreem belangrijk als je goed gewicht wil verliezen en daarbij je spiermassa wil onderhouden ;)
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Nee whey is goed en voor het slapen zou ik kwark of iets van skyr oid nemen.
Tussendoor kip(eventueel gerookte) vis of whatever :-))) Maar zorg dat je iig hoger in je eiwit zit als dat je ''niet op fietsvakantie bent'' Je hoeft natuurlijk niet alles super erg te overdrijven, je hebt geen ambitie om bodybuilder te worden maar eiwitten zijn wel extreem belangrijk als je goed gewicht wil verliezen en daarbij je spiermassa wil onderhouden ;)

Bedankt, Brutus!

Goede tips!

Ik probeer 40 30 30 aan te houden! :D
 
Jongens, ik wilde graag hier fris verder gaan! :):D
 
Waarom focus je je niet gewoon op je eigen training? Als je voor jezelf een goed gevoel erbij hebt hoef je toch geen bevestiging te zoeken op internet?
 
Back
Naar boven