MuscleMeat

2x per week krachttrainings Log

• Topic Starter Topic Starter
Deadlift is goed.
Je hebt toch een coach? Schrijft die je schema en opbouw niet voor je?
Ja, alle oefeningen en de programmering voor me squat en deadlift daar ga ik niet mee lopen kloten.
Over 6 weken als dit is afgerond heb ik weer contact voor een vervolg schema en eventuele aanpassingen.
We hebben de benchpress en oh press op 5x5 gezet om even te kijken hoe dit ging lopen.
Alleen probeer ik nu hierop zelf al iets voor die 6 weken erin te veranderen, hier heb ik wat vrijheid in.
Had aan gegeven die squat en deadlift belangrijker te vinden, alleen omdat alles vooruit gaat op echt die 5x5 bench na, ga ik hier toch zelf kleine dingen in proberen te wijzigen en even kijken hoe ik erop reageer.

Sorry, ik snap niet wat je bedoelt. Je coach schrijft alleen je squat en deadlift + assistance voor die lifts? En de rest bepaal je zelf min of meer? Je spreekt hem pas over zes weken weer? Geen tussentijdse aanpassingen vanuit de coach in samenspraak met jou?

Sorry, ik snap niet wat je bedoelt. Je coach schrijft alleen je squat en deadlift + assistance voor die lifts? En de rest bepaal je zelf min of meer? Je spreekt hem pas over zes weken weer? Geen tussentijdse aanpassingen vanuit de coach in samenspraak met jou?
Ik denk dat ik het zelf niet helemaal goed verwoord.
Ik noem het Coach omdat hij me schema heeft gemaakt en na dit schema met mij overlegd voor een vervolg schema. Maar het is dus niet de dagelijkse coaching die jij bedoeld.

Dus ik ken beter zeggen, er is iemand die mijn schema heeft gemaakt, persoonlijk voor mijn doelstellingen en waar ik wat dingen aan heb kennen vragen zodat ik ermee aan de slag ken, en na 14/16 weken komt hier een vervolg schema op met eventueel aanpassingen omdat bepaalde dingen goed of juist minder goed vooruit gingen.

Ik betaal dus ook alleen maar voor het schema, niet voor coaching of dagelijkse gesprekken over hoe het gaat of wat ik tussentijd veranderd wil hebben.

Heb het iets te snel coaching genoemd zo aan je reactie te lezen😂.

Heb vandaag contact gehad met Jitse (degene die mijn schema heeft gemaakt) en heb besloten om een 3 maanden online coaching erbij te pakken.
Merk aan mezelf dat ik soms wat roekeloos rond begin te vragen voor eventuele dingen die eigenlijk mijn coach het beste weet omdat hij mijn schema heeft bedacht en er tot nu toe altijd toch een hele theorie achter zit.
Voorheen maakte hij gewoon het schema en kon ik in het begin hier en daar wat dingen vragen, om vervolgens de weken van het schema te volgen.

Nu heb ik ook de mogelijkheid om elke dag te appe over vragen en dinge, en eventueel tussendoor wat aanpassen.
Ook wil ik filmpjes sturen voor me techniek/houding te checken, die ik wss hier ook wel post.
Morgen gaat hij in het huidige schema kijken die nog 6 weken loopt om die bench nog wat hoger te krijgen met een paar kleine aanpassingen.

Ben benieuwd wat het me gaat brengen, ik geef nu liever geld uit aan coaching omdat ik nog genoeg te leren heb i.p.v. voor een hoop geld p maand aan suplementen.

Training donderdag:

Squat: (1set AMRAP)
10x20kg opw
5x50kg opw
5x70kg opw
5x90kg opw
14x100kg (AMRAP) (+riem)

Zelfde aantal reps als de vorige x, ik raakte alleen na de 12e rep ff uit belans.
Heb deze lift geflimpt, maar ben erachter gekomen dat ik dan dus geen muziek in me oordoppen heb, en da is eigenlijk helemaal niet zo relax.
Maar goed, rpe8 gok ik, zit nog wel ietsje meer in, maar moet maandag zwaar squaten dus ietsje ingehouden.
Zal maandag ook proberen te filmen zodat jullie me techniek ff mee kennen checke.

OH Press:
8x20kg opw
8x40kg opw
8x55kg
8x55kg
8x55kg
8x55kg
rpe8 (allemaal kei harde nette reps)

Dumbell Schoulder Press:
8x26kg (+2hh) PR
8x26kg (+2kg) PR
8x26kg (+2kg) PR
8x26kg (+2kg) PR
rpe8
Hasiekiedee, deze 4 sets gingen als de brandweer!

Shoulder Press Machine: (plate loaded)
10x40kg (+2reps)
10x40kg (+2reps)
10x40kg (+2reps)
10x40kg (+2reps)
rpe9 Lekkkaaaa, heel die triceps al on fireee

Dippen:
7xbw
7xbw
7xbw
7xbw
rpe9
Schouder deed wat moeilijk bij de 1e twee sets.
Erna ging het wel, maar moet deze eigenlijk niet te snel te veel of te zwaar doen, denk dat dit best blessure gevoelig is voor mij.

Tricep Cable Pushdown:
8x64kg
8x64kg
8x64kg
8x64kg
rpe10,heftiggggg

Close Grip Push up:
10x
10x
10x
10x

Het ging niet slecht!, Bij die amrap set met squat miste ik een beetje focus door geen muziek.
Verder wel bijzonder dat die Oh press dan hetzelfde aan voelt als de vorige x, terwijl die schouders oefeningen die erna komen gains maken en elke x sterker en sterker worden.
Maar verder goed tevreden!, heb fijn getraind en heb alweer zin om maandag 50 minuten lang te squaten.. heuj heuj heuj.
Opmerkingen over me techniek in de fimpjes zijn van harte welkom en worden zeer gewaardeerd.
Sta ik daar in iedergeval niet voor janlul te filmen zonder muziek in me oren:D

Houdoe

Vannacht super slecht geslapen.. toch gaan trainen en uiteindelijk een dikke training neer gezet!
De OH press is als 2e oefening gezet omdat ik dan wat meer puff voor deze oefening heb, en de Legpress is als 3e oefening gezet (stond 2e) zodat er wat meer rust tussen de squat en legpress zit.
Dit heeft positief uitgepakt!

Training maandag:

Squat: (volgens programmering week5)
10x20kg opw
5x50kg opw
3x80kg opw
(vanaf hier alles met riem)
3x110kg opw
6x1hh 127.5kg (EMOM) 60 sec rust tussen elke hh.
1x135kg
3x112.5kg
3x117.5kg
3x122.5kg

Heb de 1x135kg gefilmt, techniek tips zijn van harte welkom!
Voor me gevoel bleef ik halverwege 5seconde bijna stil hangen, maar in het filmpje is er weinig van te zien.
Wel bijzonder dat hij voor me gevoel echt nog maar net ging, terwijl het in het filmpje een redelijk vlotte squat is.

OH press:
15x20kg opw
5x40kg opw
5x50kg opw
5x60kg opw
3x70kg (+7.5kg)
3x70kg (+7.5kg)
3x70kg (+7.5kg)
5x70kg (+7.5kg) (Dit is tevens me pr)
gvd da ging lekker, dan ook maar die 80kg proberen!
2x80kg PR BITCHESSSSS

Okeeee boys, hier ben ik wel mega blij mee! wat het omdraaien van 2 oefeningen wel niet kan betekenen voor me gains...
1rm zal op een goeie dag rond de 1x85/90kg liggen gok ik.

3reps ware rpe 8 en de set van 5 was rpe 9. (die voelde tevens het soepelste)

Leg press: (plate loaded)
8x300kg
8x330kg (+10kg) PR
8x360kg (+40kg) PR
8x390kg (+70kg) PR

Poohhhhh bizzar die laatste set... ging bijna van mezelf af en moest bijna kitse.
Rpe10 en een beetje, was echt maximaaaal.

Bent over barbell row: (cheat)
10x50kg
10x60kg (+2.5kg)
10x60kg (+2.5kg)
10x60kg (+2.5kg)
10x60kg (+2.5kg)
10x57.5kg (+2.5kg)
rpe6/7, elke 2 weken 2.5kg meer, en me techniek is voort super netjes, en heb geen gekut met me onderrug.
Dus ben blij dat ik hier kleine stappen mee maak, en vooral mee blijf maken!
Vind bij deze oefening techniek mega belangrijk omdat ik anders meer ga gooie en me onderrug die houding niet fijn vind.

Lat pull down: (medium grip)
12x61kg
12x61kg
12x61kg

Moe en voldaan met deze training!
Schouder kracht zit er dus nog wel degelijk... die 2e hh bleef halverwege bijna stil hangen, maar gelukkig heb ik flink wat tricep power en hijste we hem fff verder omhoog!
Hatsiekiedee.

Houdoe!

Training donderdag:

Deadlift touch & go (1set AMRAP)
5x80kg opw
5x100kg opw
5x120kg opw
14x130kg (AMRAP) VPR (+riem) rpe8

Hopppaaaaa, nou maandag nog ff die 1x180kg deadlift pakken en dan gaat het de goeie kant op!

Bench press:
10x20kg opw
5x50kg opw
5x70kg opw
8x80kg (+2.5kg)
8x80kg (+2.5kg)
8x80kg (+2.5kg)
Sets voelde allemaal super goed vandaag, laatste set even een repout met 80kg:
15x80kg VPR!

Ik doe normaal altijd +-2sec zakken en dan snel omhoog, eerste 3 sets ware rpe7 ofso.
En die laatste set, deed ik alle reps exposief, snel zakken en onderin mee BAM omhoog.
Wel mooi 15x80kg, dat is meer als ik had verwacht! lekkkaaah

Dumbell bench press:
9x30kg
9x30kg
9x30kg
9x30kg
rpe8

Machine chest press: (plate loaded)
10x35kg
10x35kg
10x35kg
10x35kg
rpe8

Dippen:
bwx7
bwx7
bwx7
bwx7
rpe9

Tricep cable pushdown:
15x43kg
15x52kg
15x52kg
15x52kg

Close grip push up:
10x
10x
10x
10x

Worden gelukkig toch wat borst gainsssssss gemaakt, ook al zie ik het soms niet echt terug in me bankdruk sessies.
Denk met x wat rust en een goede opbouw, dat er meer in zit als ik verwacht.
Nu mooi weer 3 dagen rust, en dan maandag weer trainen.

Houdoe!

Training maandag:

Deadlift: (volgens programmering week6)
5x80kg opw
5x110kg opw
2x140kg opw
1x160kg
3x1Rep 170kg (EMOM) 60 sec rust tussen elke hh
1x180kg hopppaaa
3x150kg
3x160kg

Die ging lekker! Heb wel het idee dat de stang bijna uit me handen glijd.
Probeer stug zo lang mogelijk zonder straps of andere grip te liften. (rpe8)

Bench press:
5x20kg opw
5x50kg opw
5x80kg opw
5x90kg opw
3x100kg (+10kg)
3x100kg (+10kg)
3x100kg (+10kg)
3x100kg (+10kg)
5x100kg (+10kg) PR HOPPPPAAAAAAH!

Blij mee!, heb benchpress nu als 2e oefening gezet ipv 3e oefening, en merk meteen al dat er wat meer power aanwezig is.
Voorheen had ik 5x5x90kg al 4/5 trainingen lang, en nu mooi minstens 5x3x100kg!
Me oude pr was 3x100kg, dus die 5x100kg is wel goed voor me ego na die stroeve progressie. (rpe9)

Cable Seated Row: (medium grip)
10x52kg opw
10x70kg (+1hh)
10x70kg (+1hh)
10x70kg (+1hh)
10x70kg (+1hh)
10x70kg (+1hh)
rpe9

Machine Chest Press: (plate loaded)
10x40kg
10x60kg (+15kg PR)
10x60kg (+15kg PR)
10x60kg (+15kg PR)
rpe9

Fijn getraind, ging lekker allemaal!
Overal mooi de tijd voor genomen en zoals gewoonlijk goed op me techniek gelet en nette herhalingen zonder ego lifting.
Hoop zo erg dat ik over 4 weken die 200kg deadlift haal.. Dat is voor mij echt een zware mijlpaal..
Heb de 1x180kg trouwens gefilmt.. tips en tricks zijn van harte welkom.
Houdoe!

Laatst bewerkt:
Ziet er prima uit

Thanks! Ik had eerst heel erg spierpijn in me traps na het deadliften omdat ik de stang teveel liet hangen met me schouders wat naar voren.
Nu ga ik staan en doe ik me schouders een klein beetje meer naar achter zodat ik me lats erbij aan ken spannen en hangt het gewicht meer op me lats ofzo.
Nu heb ik nergens last van.
Zie alleen dat de stang ietsje naar voren rolt voordat ik begin, nou is dit volgens mij niet erg, maar zou hem klein beetje verder weg kennen leggen.
Achjaaaa zo tobbe we maar wat aan met die techniek.

Kut training vandaag... maar goed, ook die loggen we natuurlijk.
Training donderdag:

Squat: (1set AMRAP)
10x20kg opw
5x50kg opw
5x70kg opw
5x90kg opw
14x100kg (AMRAP) (+riem)

Dat is al de 3e x, dat ik bij 14x100kg blijf hangen godnondeju.
Heb het idee dat het meer conditioneel is, dan kracht.
Merk wel als ik snoeihard wind tegen heb naar naar het werk fietsen en ik moet savonds squaten dat dat wel invloed erop heeft.
Ook vond ik het een fantastisch idee om van te voren een grote reep chocolade helemaal op te freten wat volgens mij eigenlijk helemaal niet zo`n goed idee was omdat ik kei duf was tijdens de training.

OH Press:
8x20kg opw
8x40kg opw
8x55kg
8x55kg
8x55kg
8x55kg
rpe9 beetje duffe reps allemaal, ging de vorige x zo goed:(

Dumbell Schoulder Press:
10x26kg (+2hh) PR
10x26kg (+2hh) PR
9x26kg (+1hh) PR
10x26kg (+2hh) PR
rpe9
Dit ging dan wel weer lekker!

Shoulder Press Machine: (plate loaded)
10x40kg
10x40kg
10x40kg
10x40kg
rpe9

Dippen:
2xbw
1xbw
Schoot wat in me schouder.. voelde helemaal niet goed.
Vind dippen sowieso wel een beetje blessure goevelig.

Tricep Cable Pushdown:
8x64kg
8x64kg
3e en 4e set geskipt als un pussssy

Close Grip Push up:
overgeslagen, en met de staart tussen de benen naar huis gereden.

Niet min dag, niet mijn training.
Had wel mega goed geslapen en super veel zin in de training, maar eenmaal aan het trainen ging het allemaal maar duf en moeizaam.
Maandag weer zwaar squaten.

Houdoe!

Herstel is trouwens bij mij wel altijd een dingentje geweest...
En nou had ik maandag mooi 5x100kg met bankdrukken wat een pr was, en dan nu donderdags gaat die oh press helemaal kut.
Heb het idee dat dat er wel wat mee te maken heeft, en het voor mij gewoon beter is om 1/2/3 reps over te houden ipv maximaal.

Heb het idee dat dat er wel wat mee te maken heeft, en het voor mij gewoon beter is om 1/2/3 reps over te houden ipv maximaal.
Zat toevallig een stukje Dan John hierover te kijken.Regelmatig PRs zetten voor langere tijd kan wel in je herstel gaan hakken. Sub-maximaal trainen met een aantal reps in de tank is langer vol te houden.

Maar je hebt een coach, dus overleg vooral met hem.

Zat toevallig een stukje Dan John hierover te kijken.Regelmatig PRs zetten voor langere tijd kan wel in je herstel gaan hakken. Sub-maximaal trainen met een aantal reps in de tank is langer vol te houden.

Maar je hebt een coach, dus overleg vooral met hem.
Hou ook elke x een rep of 2 over in de tank met zware compounds merendeels.
Dus dat zit wel goed.
Dit is ook precies de reden dat ik 1x in de twee weken zwaar deadlift en 1x in de twee weken zwaar squat.
Zelfs bankdrukken en schouders doe ik maar 1x in de 2 weken zwaar, en de andere week volume.

En eigenlijk gaat het allemaal mega goed. Behalve vandaag.
Had me maandag x mooi laten gaan met 5x100 benchpress, en dan na 2 dagen rust merk ik nu vandaag met schouders gewoon dat het wel invloed op me oh press heeft gehad.

Maar goed, zand uit me vagina en maandag weer liften als een modderfokkkkker!

Training maandag:

Squat: (volgens programmering week6)
10x20kg opw
5x50kg opw
3x80kg opw
3x110kg opw
1x130kg
3x1hh 135kg (EMOM) 60 sec rust tussen elke hh.
1x142.5kg PR
1x142.5kg PR
3x120kg
3x127.5kg

Dat was een zware sessie!, ik failde flink op techniek doordat bij de 1e 1x142.5kg me benen flink naar binnen knikte tijdens het omhoog komen.
Eigenlijk moest ik deze maar 1x doen, maar ik wilde een nette rep met dit gewicht.
Dus besloten de rep nog een x overnieuw te doen, die er iets netter uit ziet, maar gewoon t*ring zwaar was.
Zit niet meer veel in de tank.. Dit was rpe10.

OH press:
15x20kg opw
5x40kg opw
5x50kg opw
5x60kg opw
3x70kg
3x70kg
3x70kg
3x70kg
3x80kg PR hopppakeee

Bam! geen gejank!, de vorige x 2x80kg wat pr was, en nu gewoon 3x80kg!
(rpe8 en laatste set rpe10)

Leg press: (plate loaded)
8x300kg
8x340kg (+10kg)
8x370kg (+10kg)
8x400kg (+10kg) PR hopppaaa!

Dit was heftig boys, freet veel energie zo`n heftige sessie.

Bent over barbell row: (cheat)
10x60kg
10x62.5kg (+2.5kg)
10x62.5kg (+2.5kg)
10x62.5kg (+2.5kg)
10x62.5kg (+2.5kg)
10x62.5kg (+2.5kg)
rpe7, allemaal zeer nette uitvoering!

Pfoeeeee, liep goed duizelig de gym uit.
Was wel een heftige training! Squat loopt tegen zijn einde aan denk ik... zit niet meer veel meer extra`s in.
Onderrug voelt ook goed gefritruud, maar dat ken ook komen omdat ik zaterdag best veel biertjes had gedronken.
Oh press maakt goeie progressie, en verder super fijn getraind, was alleen wel goed dol na het trainen.

Houdoe!

1e set 1x142.5kg

2e set 1x142.5kg met iets betere techniek.

Laatst bewerkt:
Dikke prs! Mooi man

Donderdag helaas niet kennen trainen.
Ben dinsdagnacht ziek geworden en heb een paar dagen plat gelegen.
Sinds gisteren middag gaat het wel weer redelijk en vandaag gaat het goed genoeg om even te gaan kijken bij de 3 uur durende powerlift clinic die op de sportschool gegeven word om mensen kennis te laten maken met powerliften en wat het in houd.
Ook word en dan naar je squat, bench en deadlift techniek gekeken en worden er tips gegeven.

Ga er sowieso heen omdat het me heel interessant lijkt, en ga toch proberen wat mee te trainen zodat me techniek ook door hun onder de loep genomen kan worden.

Zal straks even posten hoe het is gegaan, verwacht er niet teveel van, aangezien ik nog steeds niet helemaal de oude ben.

Fijn weekend!

Vanmiddag van 13:00 tot 16:00 de powerlift clinic gehad. (+-25 man en 4 trainers)
Het is +-60minuten over elke lift gegaan met voornamelijk gigantisch veel tips en trics.
Heb ook voor het eerst aangevoeld hoe een low bar squat voelt.
Misschien dat ik deze nog eens een x toe ga passen, maar zie momenteel nog niet echt het voordeel daar van in.
Kreeg wel meerdere xe de opmerking dat ik onnodig diep squat en dat ik bij een parallel squat wss wel wat sterker ben.
In verhouding is mijn squat ook aardig laag trouwens, dus ga toch eens proberen iets eerder omhoog te komen.

Low bar squat:
5x60kg
5x80kg

Toen gingen we door naar de benchpress, het was ook niet de bedoeling om voor iedereen te kijken hoe sterk ze waren, maar vooral om de techniek te checken en te verbeteren, uitleg van de squat had al ruim 1 uur geduurd dus we moesten door.

Bench press:
5x60kg medium grip
5x60kg wide grip
3x90kg medium grip
3x90kg wide grip

Medium grip voelt voor mij een stuk beter omdat ik aardig was tricep power heb.
Zit er wel aan te denken om de komende tijd met een wat bredere grip te gaan bankdrukken om me borst beter te pakken.
Toen kwam er 100kg aan de stang en wilde 3 personen ff wat reps doen, ik wilde niet achter blijven natuurlijk..
Mijn vorige pr was 5x100kg (2 weken geleden), maar onder 25 man die stonden te kijken, perste ik er een mooie
8x100kg PR uit. (laatste 2 reps ware op karakter maar wel zonder hulp!)
Wel mega blij met deze, ff 3 reps meer als me pr van 2 weken geleden.

Deadlift:
5x110kg
3x140kg
2x160kg
1x180kg
1x190kg PR
1x195kg PR YEAHHH BUDDDDDDYYYY

Okeee, die zag ik niet aan komen!, ben dinsdagnacht ziek geworden, en voelde me vandaag nog niet helemaal fit.
Ook is smiddags trainen totaal niet mijn ding, en dan toch ff onder groepsdruk een pr zetten met 190kg en 195kg!
Ze stonden er allemaal van te kijken dat ik nog gewoon overhandse grip gebruikte zonder straps, maar zolang hij niet uit me handen valt, vind ik het wel prima.
Techniek was verder goed op orde! daar hadden ze weinig op aan te merken.

Leerzame dag, met een dikke pr op de bench en op de deadlift, die ik totaal niet had verwacht.
Is die paar dagen ziek zijn en extra rust toch nog ergens goed voor geweest!
Hoop binnenkort een 200kg deadlift te trekken en dan gaan we een nieuw plan bedenken voor over +-14/15 weken weer te pieken.
Nog ff hopelijk komende tijd een 150kg squat fixe en een 200 deadlift en dan komt er een vervolg plan.

Houdoe!

Mooie prs! Ik moet die 200kg dead ook nog altijd doen haha.

Mooie prs! Ik moet die 200kg dead ook nog altijd doen haha.
Die zal er bij jou toch wel zeker in zitten lijkt me. Jij deadlift setjes met 3x175 of 3x177.5kg meerdere keren.

Dan gaat die 200 met een goede opbouw gewoon door het dak heen!

200kg deadlift is voor mij gewoon een zware mentale overwinning als ik dat haal. Daar zit ik inmiddels denk al 2 jaar op te hopen maar elke x bij 185kg overbelaste ik mezelf en kon ik vanaf 100kg weer beginnen, nu ik om de week zwaar deadlift heb ik het gevoel dat ik heel ga blijven en voort het verstand heb niet elke week zo zwaar te willen tillen.
Bij mij gaat die 200 der over 2 weken gewoon aan, da moet gewoon!

Terug
Naar boven