Dressed Black
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 34
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
naar niemand luisteren.. Leer van je eigen lichaam en zoek wat best voor jezelf werkt.
Spiergroei wordt veroorzaakt met reps die gaan van 4 tot 12, alles daarboven zal de spiergroei wat minder optimaal maken. Maar het voornaamste is nog altijd VRETEN! Verder moet je gewoon je lichaam leren kennen en zo uitvinden wat het beste is voor jou.
Verschilt erg per spiergroep. Lees mijn post eens op de vorige pagina. Verder zijn uit meerdere onderzoeken gebleken dat bijvoorbeeld de deltoids medialis (side-delts) 'beter' groeien in de 15-20 rep range dan in lager.
Daarbij ken ik mensen die zweren bij high-rep kuiten training. Een ander vind dat je kuiten tot maximaal 10 reps per set moet doen. Je kunt niet generaliseren over 'dit is de beste reprange'. Dit verschilt van persoon tot persoon, en van spiergroep tot spiergroep. Een erg leuke, grote puzzel die je moet zien op te lossen. Succes daarmee.
naar niemand luisteren.. Leer van je eigen lichaam en zoek wat best voor jezelf werkt.
true. Het is niet omdat coleman met een bepaalde oefening 130kg aan spiermassa bijkomt dat dat bij u ook lukt, je moet voor jezelf zien wat wel en niet gaatnaar niemand luisteren.. leer van je eigen lichaam en zoek wat best voor jezelf werkt.
Juist wat je zegt denk ik, benen en kuiten zullen inderdaad beter reageren op hoge reps, en voor veel isolatieoefeningen zal dat ook het geval zijn. Maar de compounds voor alle spiergroepen uitgezonderd benen en kuiten (buik rekenen we uiteraard even niet mee) reageren volgens mij het best op reps tussen 4 en 8, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ook wat hogere reps niet effectief kunnen zijn. Dit is een discussie die al decennia lang gevoerd wordt in het body building en eigenlijk in alle sporten waarin massa het doel is. Het doet me denken aan wat ik vele jaren geleden eens las in een tijdschrift, in een vraaggesprek met Erwin Note (een van de beste Belgische body builders uit het verleden), hij zei: 'wat je ook doet, je zal altijd groeien als je maar genoeg eet'. Tot op zekere hoogte is dit de waarheid denk ik.
boven de 12 word het meer duursport dus als je te dik bent kan het goed zijn.

Maar 3 * 15 reps squat met je 10RM lijkt me wel een aardige (3 * 15 met je 15 RM lijkt me al heel wat)
Geen onzin, denk niet dat je het te vaak moet doen, maar als afwisseling soms een maandje 15 reppers is echt niets verkeerds aan.
vraag het aan iemand iedereen die er op die gym flink uit ziet ze zullen je zeggen dan 15reps te veel is tussen de 8 en de 12 is voor mij oppompen en tot de 6 is meer kracht en boven de 12 word het meer duursport dus als je te dik bent kan het goed zijn.
Maar zoals hier al gezegt word kijk hoe jou lichaam reageert!
En als je net begonnen bent kan het verstandig zijn om meer herhalingen te doen om je lichaam te laten wennen.(maar niet te lang 3 maanden ofzo)
Maar 3 * 15 reps squat met je 10RM lijkt me wel een aardige (3 * 15 met je 15 RM lijkt me al heel wat)
Als ik naar niemand luisterde, hoe moest ik dan weten hoeveel reps ik moest doen ?