XXL Nutrition

5x5 compound log

• Topic Starter Topic Starter
De reden dat mensen meer gewicht doen met belt is psychologisch. Het voelt veiliger. Ik ga ook een belt gebruiken, maar wil wel op korte termijn met een ervaren PL'er oefenen met m'n core maximaal aan te spannen. Belt is alleen voor stabiliteit. Als je een belt om hebt en je spant je core niet aan help je alles alsnog naar de kloten.

http://www.youtube.com/watch?v=CXgEXiTCjqo

Goede ademhaling vereist echt oefening.

Vind het soms moelijk om men core aan te spannen, ook weet ik soms niet of ik nu men core aanspan of niet :p
Dat filmpje heb ik al eens bekeken, is ier al ergens eens geplaatst geweest door jouw.

Thnx voor de tips rusty!!

Haha maar die kerel is ook zo'n koning. Hij legt 't erg traag uit, maar wel duidelijk.

Moest wel lachen met die gast, zou iemand anders dat filmpje doen zou het iets van 2 -3 minuten duren maar die gast moet aan 8minuten graken precies :o

Training van vandaag: Bench press - BOR - DEADLIFT

Bench press

8x20 (=warm up = barr)
5x60
5x60
5x60
5x62.5
5x62.5
-Ging goed, de laatse rep van de laatste set was ik wel zeker 8sec bezig :p Was niemand om te spotten dus gelukkig niet fout afgelopen.

Bor
8x20 (=barr)
5x30
5x35
5x40
5x50
5x50
-Gaat lekker, volgende keer 5x5x50 proberen.
Bij deze oefening voel je echt perfect welke spieren je traint, nice!
Trouwens, maakt het uit of je de barr onderhands of bovenhands neemt? Bij de laatste set heb ik eens onderhands geprobeerd en voelde wel goed aan.

Deadlift
5x60 (=warm up)
5x90
3x110
3x110
4x110 (straps)
-Wou absoluut 110kg's proberen maar lukte helaas niet :mad: was te koppig om te deloaden dus maar door gedaan met 110kg..
Vandaag heb ik de eerst 'x' men scheenlappen gebruikt om te voorkomen dat men scheenbeen weer open ligt.. Lukt dus niet :p bij het naar beneden gaan tikt de barr soms de bovenkant van men scheenlappen = k*t dus. Heb ze dan maar uit gedaan, jammer genoeg heeft iemand dit gezien en keek hij maar raar :p Zou me niet verbazen dat in het topic 'waar lach jij om in de gym' voorkomt' :o

Bij de laatste set ben ik er dan toch nog in geslaagd om een stuk van men scheenbeen aan de bar te hangen.. Men benen zien er al proper uit ondertussen :p

Geen slechte training vind ik :)

Laatst bewerkt:
Lekkere training... maar was toch een uitzondering om 3 compounds te doen i.p.v. 5? En BOR doe ik bovenhands (palm naar onderen toch?) omdat ik denk dat je bij onderhands meer biceps pakt maar kan heel goed broscience zijn :o En BP pak ik ook gewoon dicht tegen mijn max aan... wil alleen niet failen hoort volgens mij ook niet in dit schema. Als je failt gewoon op je borst laten zakken en van je afrollen ofzo :o En dat verhaal van die scheenlappen snap ik niet ???

Lekkere training... maar was toch een uitzondering om 3 compounds te doen i.p.v. 5? En BOR doe ik bovenhands (palm naar onderen toch?) omdat ik denk dat je bij onderhands meer biceps pakt maar kan heel goed broscience zijn :o En BP pak ik ook gewoon dicht tegen mijn max aan... wil alleen niet failen hoort volgens mij ook niet in dit schema. Als je failt gewoon op je borst laten zakken en van je afrollen ofzo :o En dat verhaal van die scheenlappen snap ik niet ???

Wel dit hoort nog bij de uitzondering hé :p Gisteren 2 van de 5 gedaan, nu vandaag de overige 3 gedaan :)
Dus vanaf nu gewoon terug de '7' in één training.
Ja bovenhands is palmen naar onder toe. Wel miss niet slecht om wat biceps mee te pakken, aangezien we die nu niet meer isoleren met andere oefening. Ik denk om wat af te wisselen tussen bovenhands en onderhands, kan je geen kwaad mee doen lijkt me :)

**** dat afrollen :p Als ik merk dat ik faal word ik altijd enorm pissed op mezelf waardoor ik toch nog die kleine 'boost' krijg om hem uit te reppen :D

Ja ik wou scheenlappen gebruiken omdat tijdens deadliften de barr al verschillende keren een stuk van mijn scheenbeen meenam :p Ook heb ik veel blauwe plekken door te deadliften. Wou dat voorkomen door die scheenlappen, maar het zit teveel in de weg..

Heb wat gezocht je kan het denk idd het beste afwisselen want er zit verschil in lijkt het. En bij bankdrukken faalde ik net ook bijna maar ik dacht **** dat kan je niet maken in je log dus het lukte net :o

En jij had toch dat filmpje gezien van Rippetoe waarin hij dat deadliften uitlegt... als je dat navolgt gaat de bar volgens mij langs je schenen... ik had wel eens last van mijn knieen maar je moet de bar gewoon je benen laten volgen.

Goed bezig geweest weer!
Ik denk wel eens, zonder spotter kan je meer omdat je geen keus hebt, omhoog moet ie. ;) Je hebt 't weer ff bewezen haha.

Boven- of onderhandse BOR maakt niet uit, gewoon doen wat je het fijnst vind. Zonder meer is dat belangrijk. Als een oefening k*t aanvoelt ben ik van mening dat je er beter mee kunt kappen (op compounds na ofc)
Misschien wat gewicht dumpen met DL, zodat je je techniek kan verbeteren? Heb eigenlijk nooit meer last van kapotte schenen. Als je techniek goed is zal het ook een stuk minder worden.. Techniek over gewicht hè. Als je techniek goed is kan je op gegeven moment toch meer pakken.

Heb wat gezocht je kan het denk idd het beste afwisselen want er zit verschil in lijkt het. En bij bankdrukken faalde ik net ook bijna maar ik dacht **** dat kan je niet maken in je log dus het lukte net :o

En jij had toch dat filmpje gezien van Rippetoe waarin hij dat deadliften uitlegt... als je dat navolgt gaat de bar volgens mij langs je schenen... ik had wel eens last van mijn knieen maar je moet de bar gewoon je benen laten volgen.

Wel het is tijdens dat langs men schenen gaan dat het gebeurt, ik ben ook te geconcentreerd bezig tijdens men setjes om het te voelen of op te merken.. Zal men mattie eens vragen of hij eens kijkt of ik het goed doe :)

Goed bezig geweest weer!
Ik denk wel eens, zonder spotter kan je meer omdat je geen keus hebt, omhoog moet ie. ;) Je hebt 't weer ff bewezen haha.

Boven- of onderhandse BOR maakt niet uit, gewoon doen wat je het fijnst vind. Zonder meer is dat belangrijk. Als een oefening k*t aanvoelt ben ik van mening dat je er beter mee kunt kappen (op compounds na ofc)
Misschien wat gewicht dumpen met DL, zodat je je techniek kan verbeteren? Heb eigenlijk nooit meer last van kapotte schenen. Als je techniek goed is zal het ook een stuk minder worden.. Techniek over gewicht hè. Als je techniek goed is kan je op gegeven moment toch meer pakken.

Hehe precies :p No way dat ik daar als kneus die barr moet van me afrollen.. Want dat denk je als iemand anders het doet ''kneus'' :D

Oke 5x5x90 volgende keer dan maar :grumble:

Laatst bewerkt:
Je denkt teveel over anderen na Ceetn ;) ... het gaat om jou training denk alleen daarover na en als jij lichter pakt omdat je liever niet failt om die reden is dat zonde... die scheenbeschermers ook wat boeit het als iemand daarom lacht ??? Een dude bij mij in de klas squat niet omdat het er raar uitziet...

Mooie trainingen man!

Het probleem met het deadliften en je scheenbenen herken ik. Ik sta ook altijd vol blauwplekken en mis verschillende stukjes huid na een DL-training.
Bij het opwarmen lukt het me goed om de stang niet langs mijn schenen te laten glijden maar eenmaal ik wat zwaarder ga komt de stang onherroepelijk tegen mijn schenen. Ik had er wel nog niet aan gedacht om scheenlappen te gebruiken:p.

De halter gaat altijd langs de schenen bij een deadlift. Gewoon voetbalkousen kopen en dan is t geen probleem meer.

De halter gaat altijd langs de schenen bij een deadlift. Gewoon voetbalkousen kopen en dan is t geen probleem meer.

Roger that.
Voetbalkousen doe ik bij DL wel aan maar meestal gaat de kous gewoon mee naar beneden. Leuk voor de eerste rep maar daarna zit je dus terug zonder kous te deadliften. Maar we gaan er maar niet te hard over janken:rolleyes:.

Roger that.
Voetbalkousen doe ik bij DL wel aan maar meestal gaat de kous gewoon mee naar beneden. Leuk voor de eerste rep maar daarna zit je dus terug zonder kous te deadliften. Maar we gaan er maar niet te hard over janken:rolleyes:.

Daarom gewoon vanaf net onder de knie de halter laten gaan.
Het beste is natuurlijk deadlift sokken.

Mooie trainingen man!

Het probleem met het deadliften en je scheenbenen herken ik. Ik sta ook altijd vol blauwplekken en mis verschillende stukjes huid na een DL-training.
Bij het opwarmen lukt het me goed om de stang niet langs mijn schenen te laten glijden maar eenmaal ik wat zwaarder ga komt de stang onherroepelijk tegen mijn schenen. Ik had er wel nog niet aan gedacht om scheenlappen te gebruiken:p.

In het begin viel het nog mee, maar nu ik 3x deadlift in een week ziet men scheenbeen er niet meer uit :p
En die scheenlappen zijn k*t hoor, stoot je telkens op bij het naar beneden gaan..

Voetbalkousen :rolleyes: Nog niet aan gedacht.. Thnx voor de tip! En voor dat afzakken kan een soort elastiek dat wel voorkomen lijkt me :)

Gym gesloten vandaag, dus thuis in de tuin wat gedeadlift :)

Ging wel behoorlijk lekker ondanks het warme weer.
Het gewicht weet ik niet precies aangezien ik niet weet hoe zwaar de barr is.. Het is een 30mm barr en 180cm of 160cm.

Ik zal enkel de gewichten plaatsen, zonder de barr dus:

5x42
5x62
5x87
5x87
5x87
5x87

Meer gewicht kon ik er niet op plaatsen :o
Heb telkens voldoende rust genomen vanaf set 3, want ik zweette wel behoorlijk. In men rust heb ik een klein experiment gedaan gedaan ivm testie's: Tijdens men rust na de derde set heb ik vicotia's secret cattalogus bekeken om me test level omhoog te laten gaan om te kijken of ik dan meer kracht zou hebben. Wel ik was wel aangenaam verrast :) Het verschil was duidelijk merkbaar in kracht :D Thnx Candice <3

Vond het wel bruut men stang met al men 5kg's eraan :p

IMG_0459.jpg

Laatst bewerkt:
Waar woon je? Heb echt fcking zin om te trainen :o

Wel lekker bezig geweest, maar waarom deed je niet gelijk de rest? ;)

Waar woon je? Heb echt fcking zin om te trainen :o

Wel lekker bezig geweest, maar waarom deed je niet gelijk de rest? ;)

Belgie, omstreke brugge dus iets te ver voor je om eens langs te komen :p

Met dat het zo warm was heb ik besloten om maar 1 oefening te doen, ben al 45min bezig geweest met dit alleen :rolleyes: Ook heb ik geen squat rek (wel bench). Zit sterk te twijfelen om squat rek te kopen aangezien het wel handig is met het schema dat we momenteel doen :)
Maar heb die bench pas gekocht en nog maar 1x gebruikt.. Dus men moeder gaat gelijk zagen dat ik dat squatrek ook niet ga gebruiken :p

Hahaha wat zitten er hier toch idioten.. Victoria's secret catalogus bekijken om meer te liften :roflol:
What's next? Brazzers aan in de gym? Geloof er geen reet van dat het invloed heeft op je trainen, zou wel psychisch geweest zijn.
Netjes dat je de DL's toch nog hebt gedaan man.

Hahaha wat zitten er hier toch idioten.. Victoria's secret catalogus bekijken om meer te liften :roflol:
What's next? Brazzers aan in de gym? Geloof er geen reet van dat het invloed heeft op je trainen, zou wel psychisch geweest zijn.
Netjes dat je de DL's toch nog hebt gedaan man.

Kwam op het idee, omdat er hier ergens topic staat op dbb dat het wel invloed kan hebben op je training. Kerel uit men gym had het hier onlangs ook al over, dat hij altijd wat meer kan als dat epic heet wijf in onze gym wat komt trainen.
Of het psycholgisch is of niet i dunno, het hielp me allesins :)

Terug
Naar boven