XXL Nutrition

5x8 schema

50 sets in een uur is een heel aardig tempo!

• Topic Starter Topic Starter
Vind 5x 8 wel wat overdreven van het zelfde gewicht.

de 1e 2 sets zul je weinig van merken en de 4e set krijg je het al moeilijk met 6e rep

dus ga je vanzelf tot failiure, de 8e van de 4e set zal alles vergen om zonder spotter te doen.

dan 1 minuut rust en dan nog een setje van 8 ..???.

pas maar op voor nog meer blessure's
Cheers mate

want? het is weer eens wat anders. eerste 2-3 sets gaan soepel idd. En de laatste 2 gaan zwaar en ik ga totaal niet tot failure (mocht je het gevoel hebben het niet te halen, dan ga je een stapje terug met gewicht). Normale split schema's heb je normaal gesproken ook niets aan je eerste 2 sets..

waarom ga je bij de 5e set weer lichter trainen?

Incline benchpress
8x90
8x90
8x90
8x90
8x80

Incline hammerstrenghtpress
8x80
8x80
8x80
8x80
8x70

Lees de reply boven je : (mocht je het gevoel hebben het niet te halen, dan ga je een stapje terug met gewicht).

Lijkt me best een leuke manier van trainen, altijd leuk om even iets anders te doen en zo zorg je wel voor goeie vorm elke set en kan je de spier toch goed uitputten :)

waarom ga je bij de 5e set weer lichter trainen?

Incline benchpress
8x90
8x90
8x90
8x90
8x80

8x80
8x80
8x80
8x80
8x70

idd wat Murk al zegt. Blijf je dan toch bij hetzelfde gewicht dan ga je toch tot failure en dat wil je niet met zo'n hoog volume. of je moet minder reps maken met hetzelfde gewicht, dat kan ook.

Lees de reply boven je : (mocht je het gevoel hebben het niet te halen, dan ga je een stapje terug met gewicht).

Lijkt me best een leuke manier van trainen, altijd leuk om even iets anders te doen en zo zorg je wel voor goeie vorm elke set en kan je de spier toch goed uitputten :)

Zeker een leuke manier van training. Flink tempo en je loopt goed vol. Je traint strict en met uiteraard wat minder loads, dus minder blessuregevoelig. Voor je ego is het wat minder, want je pakt een pak minder gewicht :D

lekker schema'tje hoor!

jammer van die blessure's maar zo hou je toch de groei erin...

Wel lekker voor je conditie. :)

Incline benchpress
8x60 wu
8x60 wu
8x90
8x90
8x90
8x90
8x90 (laatste 2 reps iets hulp)

5x8x90

Incline flyes
8x34
8x32 pff.. begon hier aardig op te raken
8x28
8x28
8x28

Decline cable flyes
5x8x25

One arm pressdown
5x8x40

Seated db extension
5x8x44

Rope extension
5x8x23

Opmerking; ging lekker! Tempo was hoog. Mijn lichaam begint er al aan te wennen lijkt wel. Incline presses op 90kg gehouden, jammer van de laatste 2 reps. Volgende week maak ik 'm vol. 10 kg erbij op de hammerstrenght press, dus ook ok.

Lekkere sterke training weer :thumbs:

Je bent je cardio vergeten neer te zetten, je moest sprinten tussen de benches :roflol:

Lekkere training man!!

thanks ur :)

vandaag rug

Pulldowns
5x8x95

Pullover machine
5x8x180lbs (82,nogwat kilo :D )

Bent over rows
5x8x110

One arm machine row
5x8x45

Racklift (net onder de knie)
5x8x200

Opmerking;
Lekkere training. Wel weer last van mijn arm, vooral bij pulldowns. Maar dat is even doorbijten. Racklifts.. voelde deze behoorlijk in mijn erector :D Zat max. 30 sec. tussen de sets omdat de gym ging sluiten, dus tempo :D

Ik maar zoeken naar je gewone log maar je bent al naar de 5x8 shizzle.
Incline op die k*tbank daar?

Gaat lekker man lekker de spieren laten vollopen.

Licht trainen zegt ie dan :roflol:

er zijn dagen dat ik dit niet eens red :eek:

ga dit volgen, lijkt me leuk om eens 6 tot 8 weken te doen. mijn ego is toch te groot, mag best een deukje hebben ;)

Ik maar zoeken naar je gewone log maar je bent al naar de 5x8 shizzle.
Incline op die k*tbank daar?

Gaat lekker man lekker de spieren laten vollopen.

hehe, nee ik zet gewoon een incline bench tussen het powerrack ;) Gaat prima. Gaat zeker lekker. Merk echt dat mijn lichaam vrij snel aan dit volume/intensiteit went. Helemaal na hondepoep (wat toch vrij low volume is..)

Dude jij trainde altijd al op een aardig volume dus dit is peace of cake voor jouw :)

Terug
Naar boven