Fitness Seller

Act like a lady, train like a beast!

mooie cijfers!!

Gaat lekker die squats!
Succes vandaag met lopen (:

• Topic Starter Topic Starter

Haha ja ik ben zelf nog niet helemaal tevreden. Maar komt omdat ik 75kg heb gesquat, maar die uitvoering was belabberd. Dus vanaf dat moment ben ik van voren af aan begonnen met gewicht en de squats goed diep gepakt maar wel met minder kg. Ik zit nu al een tijdje op 60kg maar ze gaan wel elke week dieper, dus ik ga wel vooruit, maar is demotiverend als je zo lang op het zelfde gewicht blijft hangen.. Maar ga volgende week verhogen! :D

---------- Toegevoegd om 09:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:41 ----------

Dankjewel Nicky! :)

Haha ja ik ben zelf nog niet helemaal tevreden. Maar komt omdat ik 75kg heb gesquat, maar die uitvoering was belabberd. Dus vanaf dat moment ben ik van voren af aan begonnen met gewicht en de squats goed diep gepakt maar wel met minder kg. Ik zit nu al een tijdje op 60kg maar ze gaan wel elke week dieper, dus ik ga wel vooruit, maar is demotiverend als je zo lang op het zelfde gewicht blijft hangen.. Maar ga volgende week verhogen! :D

Ja komt me bekend voor. Mijn vriend zegt altijd, je bent bang voor het gewicht daarom kom je niet verder. Daar zit wel wat in bij mij, ik ben soms nog wat te angstig:eek:

Gaat lekker die squats!
Succes vandaag met lopen (:

Thanks Kim! Hihi ja heb weer lekkere spierpijn in de beentjes! :P Gelukkig hoef ik niet heel veel te lopen vandaag :P

---------- Toegevoegd om 09:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:46 ----------

Ja komt me bekend voor. Mijn vriend zegt altijd, je bent bang voor het gewicht daarom kom je niet verder. Daar zit wel wat in bij mij, ik ben soms nog wat te angstig:eek:

Ja precies heeft ook gewoon met vertrouwen te maken. Vertrouwen met de deadlift is nu helemaal terug en dat voelt super. Nu alleen het vertrouwen in de squats nog... :P

vertrouwen is de helft van het werk...
enne, als de uitvoering beroerd was, heb je de goede beslissing genomen eerst aan de techniek te werken, dan gaan de kilo's dadelijk vast des te harder
al kan ik me voorstellen dat een ophoging van kilo's lekkerder voelt als die halve centimeter die je dieper in je squat zit

(wat bij mij trouwens wel helpt voor zowel vertrouwen als de squat is van te voren aan het rek, een paar keer squatten met zo'n dun elastiek om je nek: daar moet je wel de goede techniek bij hebben anders kiep je om en dan zijn je spieren de beweging al gewend en heb je zelf meer vertrouwen omdat dat goed ging)

vertrouwen is de helft van het werk...
enne, als de uitvoering beroerd was, heb je de goede beslissing genomen eerst aan de techniek te werken, dan gaan de kilo's dadelijk vast des te harder
al kan ik me voorstellen dat een ophoging van kilo's lekkerder voelt als die halve centimeter die je dieper in je squat zit

(wat bij mij trouwens wel helpt voor zowel vertrouwen als de squat is van te voren aan het rek, een paar keer squatten met zo'n dun elastiek om je nek: daar moet je wel de goede techniek bij hebben anders kiep je om en dan zijn je spieren de beweging al gewend en heb je zelf meer vertrouwen omdat dat goed ging)

Ja met de techniek zit het gelukkig wel helemaal goed nu! Maar het is inderdaad het vertrouwen en dat is toch wel heel belangrijk merk ik.. Maar wel goede tip, thanks :D

Lastig he dat vertrouwen. maar dat komt echt wel! Je hebt de techniek dus gewoon langzaam verhogen. :)

Training van vandaag:

Optrekken
10 x assisted purple band
10 x assisted purple band
8 x assisted purple band - volume pr
Eerste keer dat ik drie sets met de paarse band doe. Wil deze graag goed onder de knie krijgen, dan de rode band helemaal onder de knie krijgen en dan hooooopelijk zelfstandig kunnen optrekken :D

One arm dumbbel row
12x20kg
10x20kg
8x22,5kg - vpr

Staand dumbbell drukken
10x7,5kg
8x10kg
6x12,5kg - pr - Jeej, 6 herhalingen gelukt. Wel zwaar zeg!

Hanging leg raises
3x20x

Opdrukken
10x
10x
10x

---------- Toegevoegd om 13:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:58 ----------

Heb trouwens nu al zenuwen voor de deadlift morgen haha! Is dat herkenbaar of ligt dat nou aan mij haha!

Lekkere training! die pull ups gaan je vast binnenkort los lukken!

Die zenuwen herken ik wel. Ik ga morgen voor 5x pull up. Vorige week is 4 x gelukt.. dus ja.. ik snap je zenuwen. Hier zijn ze ook! :D

Lekkere training! die pull ups gaan je vast binnenkort los lukken!

Die zenuwen herken ik wel. Ik ga morgen voor 5x pull up. Vorige week is 4 x gelukt.. dus ja.. ik snap je zenuwen. Hier zijn ze ook! :D

Haha oke ligt dus niet aan mij :P Ja spannend altijd he hihi, maar gaat je vast en zeker lukken :D Vertrouwen hebben!!!

Leuk je in actie gezien te hebben vandaag. Succes morgen!

Ah.. jij bent de vriendin van Niels. ;) Leuk dat jullie ook samen kunnen trainen!

En is herkenbaar dat je zenuwachtig bent voor deadlift... ben ik iedere keer als ik het weer moet doen terwijl ik het de leukste oefening vind. :P

Is niet gek hoor, Trust is the magic word:p

Haha ja heb er ook wel vertrouwen in! Maar wil 4x10x70kg doen en dat terwijl mijn max bij 1x10x75 ligt dus klinkt meteen zo heavy haha! Maar ik ga knallen morgen :D

---------- Toegevoegd om 13:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:53 ----------

Leuk je in actie gezien te hebben vandaag. Succes morgen!

---------- Toegevoegd om 13:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:54 ----------

Ah.. jij bent de vriendin van Niels. ;) Leuk dat jullie ook samen kunnen trainen!

En is herkenbaar dat je zenuwachtig bent voor deadlift... ben ik iedere keer als ik het weer moet doen terwijl ik het de leukste oefening vind. :P

Jep that's me! :P Ja ik kon niet achter blijven met zo'n fanatieke vriend he haha! Had het met Loes vandaag nog over je toevallig, over die gruwelijk sterke deadlift van jou! Groot gelijk dat je dat de leukste oefening vindt haha. Moet zeggen dat ik dat ook echt de leukste oefening vind hoor :D

goed werk met de pull-ups
weet niet of we dezelfde banden hebben trouwens maar hier met hetzelfde bezig.
De allereerste keer in de groenen band kreeg ik nog niets voor elkaar ;) nu ook met paars bezig (in de wods, anders negatives of jumping pull-ups, maar die jumping pull-ups lukken me niet in hoge reps)

Wel leuk zo'n doel, waar je steeds een klein stapje dichter bij komt (al vind ik het niet leuk dat al die mannen er zo opspringen en het doen alsof het niets is, wou dat ik zo kon beginnen)

en succes met je zenuwen: goed teken, door de andrenaline lukt het altijd net iets beter ;)

goed werk met de pull-ups
weet niet of we dezelfde banden hebben trouwens maar hier met hetzelfde bezig.
De allereerste keer in de groenen band kreeg ik nog niets voor elkaar ;) nu ook met paars bezig (in de wods, anders negatives of jumping pull-ups, maar die jumping pull-ups lukken me niet in hoge reps)

Wel leuk zo'n doel, waar je steeds een klein stapje dichter bij komt (al vind ik het niet leuk dat al die mannen er zo opspringen en het doen alsof het niets is, wou dat ik zo kon beginnen)

en succes met je zenuwen: goed teken, door de andrenaline lukt het altijd net iets beter ;)

Zijn het daar ook de kleuren banden groen-paars-rood, waarbij groen het meest meehelpt onderin en rood het minst? Dan zullen het dezelfde zijn! Vind het wel erg fijn werken zo, want zo kun je inderdaad naar een doel toewerken en telkens wat dichter bij komen. Hoe gaat de paarse band nu? :D

Ja die adrenaline komt vaak wel goed van pas in mn trainingen haha! :P

Ja precies, en groen is breed, paars ongeveer de helft en rood is nog maar een iel ding.

Paars gaat nu tot setjes van 8. Aangezien ik het in WOD's doe en tijdens Practise de negatives weet ik niet hoeveel setjes achter elkaar. Er zit nu steeds een of meer andere oefeningen tussen voor de volgende.

Ik heb wel het gevoel dat die negatives me meer helpen en dat ik die vaker zou moeten doen (maar daar voel je wat minder de vooruitgang, met de band voel je die meer ;))

Krijg je ook langzaam eelt op je handen van de pull-ups?
Kreeg van de week gewoon de opmerking hoe zo'n iel vrouwke (zo iel ben ik niet, maar in de techniekwereld tussen de mannen....) nu aan eelt op d'r handen kon komen, toen ik een hand gegeven had :D
Toen viel 't me pas op haha

Leuk je gezien te hebben vandaag. Lekker door getraind zo te zien, ik vond je al zo snel klaar. Maar volgens mij heb ik te veel staan treuzelen hahah

Leuk je gezien te hebben vandaag. Lekker door getraind zo te zien, ik vond je al zo snel klaar. Maar volgens mij heb ik te veel staan treuzelen hahah

Ja was binnen uurtje klaar, maar ben ik vaak als ik bovenlichaam train haha! Tja, die events trainingen duren meestal lang he.. Heb je lekkere training gehad? In de kou nog wel haha, maar het zonnetje scheen wel lekker :D

Terug
Naar boven