AndroidHealthClinic

afgeraden voeding bij cut

pyt27

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
85kg
Vetpercentage
17%
Na 2 maanden mislukt cutten ben ik naar de sportdokter geweest. hij gaf mij een lijstje wat ik wel en niet kon eten. wat ik nu dus niet mag eten zijn onder andere aardappelen, brood, kaas, eieren, melk, runds en lamsvlees, rijst en pasta daarentegen kan ik wel nog eten. Veel variatie is er natuurlijk niet, dus eet ik wel wat roggenbrood of bruin brood elke dag maar begrijp dus het nut nu ervan niet. ik had het niet gevraagd maar zou graag willen weten waarom hij mij dit heeft aangeraden.

ik heb gelezen dat je lichaam een bepaalde soort voeding kan opslagen tot vet en dit bij ieder persoon verschillen kan zijn. heeft het misschien hiermee te maken ? havermout is mij ook afgeraden geweest omdat het een bom is van suikers zei hij.

Koolhydraten en met name de minder complexe (dus wit brood, suikers) leveren snel energie. Echter als je die energie niet verbrand zetten ze snel vet aan. Havermout/roggebrood kan je wel met mate eten bijvoorbeeld voor of na je work-out. In de cut verder lekker laag in koolhydraten gaan en hoog in eiwit en voldoende vet eten.
Lamsvlees varkensvlees ect zijn wat vettere soorten vlees maar je kan die best met mate eten. Rund is vrij mager. Zuiver inderdaad vermijden, vraag me niet exact waarom maar het lijkt alsof ik in elk geval vocht vasthoud.
succes

bullshit, terug gaan en hem op z'n bek slaan. je kan alles eten, als het maar onder je onderhoud is, echter is het wel fijn en verstandig op gewoon gezond te eten.

Brinta/havermout bij ontbijt kan imo wel. Een schema moet ook leefbaar zijn. Als je iets hebt waaraan je je onmogelijk kan houden is het ook geen goed schema. Hij moet leefbaar en effectief zijn. Vloeibaar voer (melk) wordt relatief snel opgenomen en is daarom niet geschikt voor cut. Kaas sowieso niet vanwege slechte vetten. Als je vet wilt lozen zou ik ook wat visolie caps erbij nemen.

Rundvlees en ei is imo niets mis mee.

De voeding die je sportarts genoemd heeft zou ik inderdaad mijden, zelfs de pasta liever niet en over het algemeen rijst voor je koolhydraten.

bullshit, terug gaan en hem op z'n bek slaan. je kan alles eten, als het maar onder je onderhoud is, echter is het wel fijn en verstandig op gewoon gezond te eten.

Vind dit nogal bullshit. Slechte voeding eten = minder vet verliezen = klote omdat je nog langer niet vooruit gaat in spiermassa (je kan steeds korter bulken omdat je systematisch minder vet verliest). Nogal een slechte tactiek dus.

Brinta/havermout bij ontbijt kan imo wel. Een schema moet ook leefbaar zijn. Als je iets hebt waaraan je je onmogelijk kan houden is het ook geen goed schema. Hij moet leefbaar en effectief zijn. Vloeibaar voer (melk) wordt relatief snel opgenomen en is daarom niet geschikt voor cut. Kaas sowieso niet vanwege slechte vetten. Als je vet wilt lozen zou ik ook wat visolie caps erbij nemen. Rundvlees en ei is imo niets mis mee. De voeding die je sportarts genoemd heeft zou ik inderdaad mijden, zelfs de pasta liever niet en over het algemeen rijst voor je koolhydraten. Vind dit nogal bullshit.

Slechte voeding eten = minder vet verliezen
= klote omdat je nog langer niet vooruit gaat in spiermassa (je kan steeds korter bulken omdat je systematisch minder vet verliest). Nogal een slechte tactiek dus.

Nee..
Teveel kcal eten = minder/geen vet verliezen.

Als ik 600 kcal onder onderhoud eet met goede voeding (wat is goed?) val ik even veel af als wanneer ik 600 kcal onder onderhoud eet met slecht voeding (wat is slecht?).

Met adon1s eens, alleen zei je dat de arts zei dat havermout een bom van suikers is.. In de naturelle havermout zit nagenoeg geen suiker.(1,1% staat bij quaker) Ik vind t lekker maar dat zijn er een hoop niet met me eens :P

Wat is dan eigenlijk het verschil tussen de pasta en rijst?

Niks, adon1s lult zoals altijd uit zijn nek..

De basis is simpel.
Je moet minder kcal eten dan dat je nodig hebt per dag. Als richtlijn 1,5 gr eiwit/kg lichaamsgewicht en 0,8gr vet/kg lichaamsgewicht nemen en de rest koolhydraten.

Of jij je koolhydraten nu vult met pasta, brood of met rijst maakt echt geen donder uit..

de meeste pasta's zijn enkelvoudige snelle koolhydraatbronnen en rijst een complexe koolhydraatbron.
Als je pasta wilt eten dan liefst volkoren en kort gekookt.
Aardappelen liefst zoete aardappel, ook weer meer complex dan gewone aardappel, veel vezels.

Melk bevat lactose (een glucose soort) en zorgt voor extra vocht onder de huid. Kaas bevat vaak nog lactose en teveel zout.

Havermout en brinta kan je gewoon eten, maar vaak krijgen mensen last bij een teveel aan havermout. Teveel fytinezuur zou daarvan de oorzaak zijn bij niet goed bewerkte havermout. Je neemt dan naar ik begrepen heb geen voedingstoffen meer op.

eieren en rundvlees zijn zeer goede proteine bronnen, gewoon nemen, je wordt er niet dik of vet van.

Verder wel alles waar suiker in zit lekker vermijden. Suiker heb je niets aan, zit totaal geen voedingswaarde aan.

Ik ben pas 7 kg afgevallen terwijl ik veel kracht erbij heb gewerkt en PR's heb gezet, maar dat is natuurlijk geen resultaat voor jou he.

Verder wel alles waar suiker in zit lekker vermijden. Suiker heb je niets aan, zit totaal geen voedingswaarde aan.

Ben de laatste tijd wel maltodextrine aan het nemen tijdens trainen tijdens cut. Lijkt alsof het bij de eerste kg's in de cut niet uitmaakt maar als je wedstrijddroog wilt worden gaat dat hem volgens mij ook niet worden.

---------- Toegevoegd om 16:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:55 ----------

adon1s is weer bezig zie ik

let niet op hem, hij is de belichaming van het dunning-kruger effect

Hoi dikke :) wil je ook advies?
Weet je wat pas erg is, reageren op iemand waar je het eigenlijk niet mee eens bent maar om diegene te pleasen toch zo te reageren. Triest vadsig mannetje.

Ik reageer alleen maar om mede forumleden te behoeden voor jouw debielheid hoor, heeft niks met jou persoonlijk te maken. :)

• Topic Starter Topic Starter
dus laten we zeggen dat je eet wat je wil op een dag , vettige kebab, 2frisdranken,.. en dan bij het avondeten 1bord in plaats van de 2borden die je eet, val je dan wel af? klinkt eigenlijk niet logisch maar ik vraag het maar gewoon even
(dus -400kcal van 1bord laten we maar zeggen)

Dit is een gezellig topic :popcorn:

dus laten we zeggen dat je eet wat je wil op een dag , vettige kebab, 2frisdranken,.. en dan bij het avondeten 1bord in plaats van de 2borden die je eet, val je dan wel af? klinkt eigenlijk niet logisch maar ik vraag het maar gewoon even

Wat is daar volgens jou niet logisch aan?

Als je minder kcal eet dan je op een dag verbruikt dan val je af, die energie moet ergens vandaan komen.

Als je onder onderhoud eet, val je af. Dit is dus de basis.

Als je niet genoeg eiwitten eet, is de kans groter dat je wat spiermassa inlevert en als je te weinig vetten eet is dat niet goed voor je hormonen. Ook hebben sommige mensen baat bij veel koolhydraten of juist minder, maar dit is persoonlijk.

Minimum voor eiwitten is 1,5 gr per kg lichaamsgewicht en vetten minimum 0,6 gr per kg lichaamsgewicht.
Vaak haal je dit makkelijk als je redelijk wat kunt eten, dus zou je de rest kunnen opvullen met koolhydraten en meer eiwit en vet.

Maar de basis blijft dat de kcal bepaalt of je afvalt, gelijk blijft of aankomt.

adon1s is weer bezig zie ik

let niet op hem, hij is de belichaming van het dunning-kruger effect

maar hij is sterker en droger dan jij ???

---------- Toegevoegd om 17:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:10 ----------

Ik ben pas 7 kg afgevallen terwijl ik veel kracht erbij heb gewerkt en PR's heb gezet, maar dat is natuurlijk geen resultaat voor jou he.

Maar hoe kan dat als je geen spiermassa kan winnen tijdens een cut? Dat zeg jij toch altijd?

Terug
Naar boven