MuscleMeat

afgeraden voeding bij cut

kaas bevat nieteens KH toch? die kaas welke ik vanmiddag nog op heb niet in iedergeval, gewoon JB kaas.

het gaat om het totaal plaatje, kaas kan je (ookal zou het wel KH bevatten) makkelijk zat eten, ook tijdens het cutten. ben zelf ook bezig, kaas bij me gebakken eitje, prob? zorg dat je macro's aan het einde van de dag kloppen, in mindere mate micro's ook. weeg alles gewoon lekker af, zelfs dingen waar op de verpakking evt. het nettogewicht al vermeld staat. want puntje bij paaltje kom je altijd anders uit wanneer je het gaat wegen. en dat wil soms wel eens aardig wat schelen kan ik je vertellen.

wanneer je 'troep' gaat eten ga je een pak moeilijker aan die micro's komen, minder verzadigd raken, honger opwekken (suikers) etc. dat zijn in iedergeval al een x aantal redenen waarom ongezonde voeding word afgeraden, en volkomen logisch ook imo. vooral tijdens de cut.. je wilt zoveel mogelijk voeding tot je nemen met als het kan zoveel mogelijk vitaminen/mineralen.

Kaas zit idd geen KH in. Weet ook niet waar ik dat opeens vandaan had (denk dat ik andere zuivelproducten door elkaar haalde) .... my bad. sorry.

Een mens heeft verzadigde en onverzadigde vetten nodig in een bepaalde hoeveelheid en balans. Als je dan toch pietje precies alles wilt uitrekenen en hierop je voeding baseren op wat je lichaam nodig heeft, dan besef je dat kaas eigenlijk best prima is, zeker als je geen competities doet en niet als een achterlijke elk grammetje moet afmeten en wegen.

maar wat is er mis met onverzadigde vetten?

dat koekjes afgeraden worden is vrij clear toch. bestaan vnl uit suikers en verzadigde vetten. vitamine- en mineraalloos. vrij 'inhoudsloze' caloriebommen.

Ik ben tijdens cutten zoveel mogelijk gaan zoeken naar vervangers voor de producten die ik at, of een lichtere variant met minder kcal per 100gram. Zocht vooral naar producen die 'dichter bij de bron in de natuur stonden'. Je kan meer gram eten van het ene om op hetzelfde aantal kcal uit te komen als dat van een ander product dat b.v. veel meer vet bevat. Je zit alleen wel nog met e/k/v verhoudingen. Heel logisch.

Laatst bewerkt:
Net zo'n stumper als de rest. Complete onderbouwing mist. Kan je het niet hebben omdat je zelf een dikz*k bent die kaas eet? Schrap de kaas. Dat scheelt wat loze kg's. Sukkel.

Oke dan, een ad hominemmetje, moet kunnen. Moest ik een 120kg-wegende shredded powerlifter zijn, zou mijn mening over jou dan wel kloppen? Als ik cut, zorg ik er in de eerste plaats voor dat ik in een kcaldeficit zit, dan zal ik gewoon afvallen hoor, met of zonder kaas.

Ik mis onderbouwing, waar is jouw onderbouwing dan?

Melk -> snel opgenomen -> niet goed in cut
Waarom niet?

Rijst ipv andere khbronnen
Waarom?

Kaas bevat verzadigd vet -> niet goed in cut
Sinds wanneer werken verzadigende vetten nadelig op het vetverlies?

Zou ik ook mogen vragen waar je jouw informatie vandaan haalt? Vermoed niet dat je al heel veel tijd, energie en kritisch denken in het voedingsaspect gestoken hebt.

maar wat is er mis met onverzadigde vetten?

dat koekjes afgeraden worden is vrij clear toch. bestaan vnl uit suikers en verzadigde vetten. vitamine- en mineraalloos. vrij 'inhoudsloze' caloriebommen.

Koekjes vind je vrij clear maar die vetten zitten ook gewoon in kaas? Daarnaast ook rijk aan zout. Ga je brood schrappen omdat je kaas neemt? Er zit toch een beperking aan de hoeveelheid zout die je zou moeten nemen, die zul je toch ergens anders weer moeten schrappen als je het goed wilt doen. Kijk eens naar de voedingspecificaties..? Inhoudloos ben ik met je eens. Dat is in mindere mate zo bij kaas omdat er nog wat eiwit inzit, maar als je de verhouding bekijkt ga je geen kaas eten om het eiwit dat erin zit, dat doe je puur omdat je het lekker vind.

Oke dan, een ad hominemmetje, moet kunnen. Moest ik een 120kg-wegende shredded powerlifter zijn, zou mijn mening over jou dan wel kloppen? Als ik cut, zorg ik er in de eerste plaats voor dat ik in een kcaldeficit zit, dan zal ik gewoon afvallen hoor, met of zonder kaas.

Ik mis onderbouwing, waar is jouw onderbouwing dan?

Melk -> snel opgenomen -> niet goed in cut
Waarom niet?

Rijst ipv andere khbronnen
Waarom?

Kaas bevat verzadigd vet -> niet goed in cut
Sinds wanneer werken verzadigende vetten nadelig op het vetverlies?

Zou ik ook mogen vragen waar je jouw informatie vandaan haalt? Vermoed niet dat je al heel veel tijd, energie en kritisch denken in het voedingsaspect gestoken hebt.

Je valt ook wel af, alleen wat minder vet en wat meer spier waarschijnlijk door de keuzes die je maakt. Enerzijds werkt wat je doet dus wel, maar anderzijds is het verre van ideaal.

Stijging bloedsuiker en onderhuids vocht door melk. Dan nog maar de lactose buiten beschouwing gelaten. Waar in het feite op neerkomt is dat alle chinezen en een groot deel van ons ook niet tegen lactose kan, zeker niet grotere hoeveelheden. Zeker tijdens cutten waar je al vatbaarder bent door minder voeding en daardoor minder weerstand (je krijgt ook minder vitamines/mineralen/antioxidanten binnen) is het niet handig producten te nemen die deze eigenschappen hebben. Fruitsap zou ik ook niet aanraden om piek in bloedsuikerspiegel.

Kwark is een optie, maar nog beter neem je caseineeiwit 90%. Het is inderdaad maar net hoe ver je gaat in je striktheid. Ik zeg ook niet dat het moet, maar het resultaat kan vaak veel beter in een kortere periode en dat is zo zonde. Kwark vs. caseine is een minder relevante discussie dan kaas vs vis en melk vs kip.

Kaas: Verzadigde vetten moeten inderdaad in balans zijn. Tijdens cutten schrap je kcal's en moet je keuzes maken. Als je bedenkt dat bepaalde producten als olijfolie, omega3 meehelpen in de verbranding van vet is het gewoon stom om producten te nemen die ervoor zorgen dat je trager afvalt. Google eens op 'omega3' en 'meer spier minder vet'.

Rijst zie uitleg Martin.

Vermoed ook niet dat jij (en anderen) beseft wat de afgelopen halve eeuw door heel bodybuilding land is ervaren en toegepast nu ineens niet meer van toepassing zou zijn. Het is nogal typische om te zien dat de ecto's die zelf nog niet eens 100kg bankdrukken dit stelselmatig beweren en bij de mensen die het wel snappen en groeien (kijk eens bij kneets gym) deze zaken wel toegepast worden.

Je valt ook wel af, alleen wat minder vet en wat meer spier waarschijnlijk door de keuzes die je maakt. Enerzijds werkt wat je doet dus wel, maar anderzijds is het verre van ideaal. Stijging bloedsuiker en onderhuids vocht door melk. Dan nog maar de lactose buiten beschouwing gelaten. Waar in het feite op neerkomt is dat alle chinezen en een groot deel van ons ook niet tegen lactose kan, zeker niet grotere hoeveelheden. Zeker tijdens cutten waar je al vatbaarder bent door minder voeding en daardoor minder weerstand (je krijgt ook minder vitamines/mineralen/antioxidanten binnen) is het niet handig producten te nemen die deze eigenschappen hebben. Fruitsap zou ik ook niet aanraden om piek in bloedsuikerspiegel. Kwark is een optie, maar nog beter neem je caseineeiwit 90%. Het is inderdaad maar net hoe ver je gaat in je striktheid. Ik zeg ook niet dat het moet, maar het resultaat kan vaak veel beter in een kortere periode en dat is zo zonde. Kwark vs. caseine is een minder relevante discussie dan kaas vs vis en melk vs kip. Kaas: Verzadigde vetten moeten inderdaad in balans zijn. Tijdens cutten schrap je kcal's en moet je keuzes maken. Als je bedenkt dat bepaalde producten als olijfolie, omega3 meehelpen in de verbranding van vet is het gewoon stom om producten te nemen die ervoor zorgen dat je trager afvalt. Google eens op 'omega3' en 'meer spier minder vet'. Rijst zie uitleg Martin. Vermoed ook niet dat jij (en anderen) beseft wat de afgelopen halve eeuw door heel bodybuilding land is ervaren en toegepast nu ineens niet meer van toepassing zou zijn. Het is nogal typische om te zien dat de ecto's die zelf nog niet eens 100kg bankdrukken dit stelselmatig beweren en bij de mensen die het wel snappen en groeien (kijk eens bij kneets gym) deze zaken wel toegepast worden.

Ja toch, hij heeft waarschijnlijk ook zo een dom lichaam die spier gaat verbranden i.p.v. vet!

Niks, adon1s lult zoals altijd uit zijn nek.. De basis is simpel. Je moet minder kcal eten dan dat je nodig hebt per dag. Als richtlijn 1,5 gr eiwit/kg lichaamsgewicht en 0,8gr vet/kg lichaamsgewicht nemen en de rest koolhydraten. Of jij je koolhydraten nu vult met pasta, brood of met rijst maakt echt geen donder uit..

+1 niets anders als dit. (alleen zou ik de eiwitjes (persoonlijk) wat hoger doen ;) )

Niet tijdens een cut met een deficit van 500-800 kcal nee. Dit kan wel als je beginner bent, maar als gevorderde niet nee.

Laatste cut is het mij ook gelukt om vvm te pakken, ik was begonnen op zo'n 20% gestopt op 10,3%. (beginner ben ik niet, dit was zonder ondersteuning) Ik vond dit ook apart, in theorie zou dit niet moeten kunnen. Ik moet hierbij wel vermelden dat de gewonnen massa voornamelijk in de beginfase is opgebouwd, dus ik had voldoende vetreserves om op terug te vallen. Vvm ging tegen de 10% zeker niet meer omhoog.

---------- Toegevoegd om 08:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:50 ----------
Ja klopt, ik had neergezet 'als richtlijn' maar ik bedoel meer als minimaal :p meer eiwitten of meer vet kan inderdaad prima, als je dat wilt.
I know :)

Wat een uitermate trieste manier van discussiëren voor iemand van 28

Hey ik vind je ook een debiel in dit topic adon1s kun je nu ook even vertellen hoe dik ik ben en hoe slechte stats ik heb om aan te tonen hoe ongelijk ik heb

lmao dit topic

doet me herinneren aan die professor die een maand lang alleen maar McDonalds at, met een macro-schema en een kcal deficit, die afviel en zich zelfs beter voelden dan eerst

maar dat kan niet volgens adon1s, want mcdonalds past niet in de cut.

Misschien is het handig als mensen gaan citeren, zodat er geen uit de lucht gegrepen redenatie's gaan circuleren.
grtz,

discussie-politie

Betreffende de zuivel heb ik nog een vraag? Hoe slecht is dit? Want ik probeer mijn maaltijden (lunch/ontbijt) af te wisselen met kwark/yoghurt met noten crueslyzooi en eieren. Zie niet echt een andere optie? (kip met rijst iig niet) Doet dit veel af aan je cut (het onder je onderhoud verhaal blijven snap ik)

Betreffende de zuivel heb ik nog een vraag? Hoe slecht is dit? Want ik probeer mijn maaltijden (lunch/ontbijt) af te wisselen met kwark/yoghurt met noten crueslyzooi en eieren. Zie niet echt een andere optie? (kip met rijst iig niet) Doet dit veel af aan je cut (het onder je onderhoud verhaal blijven snap ik)

Zuivel is niet slecht, tenzij je een tolerantie hebt. Het kan eventueel, bij sommige mensen, voor komen dat je huid wat voller aanvoelt/eruit ziet vanwege wat onderhuids vocht, maar dit kan geen kwaad, maar dit is persoonlijk.

Terug
Naar boven