Thanks Rob, mijn grote voorbeeld.
Ik zie dat je de focus op de bench legt. Hoe is jou bench techniek nou precies? Vraag me dat af aangezien ik nog steeds schouderleed lees.
Heb je dit ook bij OH presses?
Op dit moment doe ik nooit OH presses.
Ik doe alleen bankdrukken en wat pushdowns eigenlijk de laatste weken.
Mijn schouderleed komt door/van mijn werk.
Doordat ik altijd "koud" een vrij licht gewicht behoorlijk ver weg moet gooien heb ik die problemen.
Een aantal van mijn collega's hebbben dit ook, en sommigen zijn er al "aan geopereerd" inmiddels...
Ik probeer een manier te vinden om dit te voorkomen, maar ik krijg het niet voor elkaar om het helemaal uit te bannen...
Het is duidelijk niet van het bankdrukken, want als ik er al iets van moet zeggen is het dat ik na het bankdrukken minder last heb van de pijn in mijn schouder.

Soms na enkele dagen "rust" (geen werk, geen training) verrek ik van de pijn in mijn schouder.
Ik heb geen idee waarom.
Het gewricht van mijn sleutelbeen is inmiddels al een hoop opgeknapt.
Die blessure wijt ik trouwens wel aan het bankdrukken.
En wel aan het feit dat ik nogal extreem mijn "elbows tucked" aan het toepassen was...
Beter niet alles doen wat Dave Tate me verteld!
Ik heb een tijdje echt met smalle greep gedrukt om de belasting op mijn schouder iets te wijzigen in de hoop de blessure zo kwijtbte geraken, maar kan sinds kort weer "pinky" doen gelukkig.
De sterkste Bankdrukkers drukken met een brede(re) greep, dus daar zal wel wat wijsheid in zitten neem ik aan, en dus probeer ik langzaam aan mijn greep ook breder te krijgen.
Ondanks mijn "niet trainen" ben ik niet echt zwakker geworden sinds de laatste wedstrijd (RAW Geldrop) gelukkig.
Het schijnt dat het "vasthouden" niet zo heel veel trainingen/maand kost.

Ik hoop het dit jaar trouwens wel wat beter te doen...

---------- Toegevoegd om 13:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:52 ----------
Jammer van je schouder man, maar still a strong bench!
Bedankt man.
aha! hier zit je dus!
mooie deadlift ouwe!
hier voor de motivatie!!

hoppa!
Hmmm.... lekker big gay... euhh.... guy!

Ja man, ik leef voor de DEADLIFT!