XXL Nutrition

Alexv probeert ook een sterke jongen te worden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Het is weer een weekje verder en heb nog niks gepost, maar natuurlijk ook niet zonder reden. Was naar de huisarts gegaan met een aantal klachten, en kwam er achter dat ik zwaar oververmoeid ben en dus de komende 3-4 weken rustig aan moet doen om te herstellen van alles. Maar goed, heb vaak nogal moeite met rustig aan doen, dus gaat een spannende maand worden. De planning is om de grote 3 licht te blijven doen, en daarbij veel gewichtheffen op techniek. had vandaag op gebouwd naar 115kg Snatch (video van 110kg staat komende 24u in mn insta story, maar kan niet linken hierheen), wat jerks met 70kg en 160kg deadlifts
 
Nou heb je weer tijd voor je andere hobby
Van vissen wordt je rustig in je hoofd...:D
 
Rustig aan weer een beetje compounds gedaan, alles licht qua gevoel, dus ik ga ervan uit dat ik hier goed van herstel.

Squat, high bar, no sleeves
5x 70kg
3x 120kg
2x 160kg
1x 190kg
+belt
5x1 220kg techniek geoefend
10x 180kg @6,5

Bench press, 3 sec pause
5x 70kg
4x 100kg
3x 120kg
3x 140kg
10x 110kg

Tricep extensions
4x12
 
Vrij korte training, moe van een lange dag

Snatch
5x 40kg
3x 60kg
2x 70kg
1x 80kg
1x 90kg
1x 95kg
1x 100kg
1x 105kg
1x 110kg
1x 112,5kg
1x 115kg Heel goed deze
1x 117,5kg deze al een stuk minder

Strict OHP
5x 60kg
4x 70kg
3x3 80kg
 
Laatste tijd is rustig aan doen steeds lastiger, maar toch het gevoel dat ik goed aan het herstellen ben, dus vind helemaal mooi.

Afgelopen vrijdag

Snatch tot 5x2 90kg
Deadlift lockout from high blocks tot 400kg, leuke ego lift dit wel, maar voelde wel hard om eens recht te staan met die 400kg

Wilde zaterdag nog trainen maar uiteindelijk toch rust genomen

Vandaag

Snatch balance tot 140kg, mooi 20kg PR
Verder wat triceps

 
Sterk Alex!!
Goed dat je rust neemt...maar ook eraan toegeven dan
Hoe bevalt de verbouwde zaal?
Flink wat meer ruimte...
 
Heb je fysiek zwaar werk?
Kan er ook inhakken.

Of ben je eeuwig student :D
 
Hoe gaat het op de Rotary?
 
ik had je gemist bij de BBQ AlexV
 
Sterk Alex!!
Goed dat je rust neemt...maar ook eraan toegeven dan
Hoe bevalt de verbouwde zaal?
Flink wat meer ruimte...

Ja is wel tof, het gewicht wordt er niet lichter op dus maakt mij verder niet super veel uit hahaha

Heb je fysiek zwaar werk?
Kan er ook inhakken.

Of ben je eeuwig student :D

Eeuwige student inderdaad :D

Hoe gaat het op de Rotary?

Op de wat?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weer terug van weg geweest. Zoals eerder al vermeld, tijdje zwaar overbelast geweest door het oneindige zwaar gaan op squat en deadlift vooral. Is natuurlijk ook al vaker vermeld, maar ik ben dan ook zo eigenwijs als maar zijn kan. Vanwege dat ook weinig motivatie gehad om te trainen, en al helemaal niet om te loggen. In de tussen tijd wat ongestructureerd aan gekloot. In die tijd wel veel weightlifting gedaan omdat ik het idee had dat het zoveel minder fysiek inspannend is dat ik dat gewoon kon doen en tegelijk herstellen. Dit bleek uiteindelijk ook het geval. Voel me ook weer een stuk sterker nu! Ket plan voor de komende tijd is om weer op te bouwen en daarna te pieken naar IPF classic worlds 2017!

Significante gebeurtenissen van de afgelopen tijd zijn NK junioren powerliften en Dutch Open Weightlifting Championships.

Met de nieuwe regel dat het verplicht is om een totaal neer te zetten op het NK junioren als een atleet naar een internationale wedstrijd wil als junior, heb ik mee gedaan aan het NK junioren. Ivm overbelasting wilde ik niet te hoog gaan en dat heb ik ook niet gedaan. Squat geopend met 225kg (verwachte laatste opwarmbeurt WK), 2de beurt 240kg en 3de beurt 250kg. Alles voelde makkelijk en solide aan, wat mij erg positief verraste. Bankdrukken geopend op 150kg (verwachte laatste opwarm beurt WK), 2de beurt 160kg, 3de beurt 165kg. De 165kg voelde niet heel erg soepel, maar toch leek het achteraf een solide beurt. Deadlift alleen een opener van 300kg gedaan. Deadlift voelde die dag erg onwennig dus gelaten bij 300kg. Denk dat als ik deadlift weer herpak de komende weken, er zeker dikke PRs zullen vallen! Helaas geen prijzen gehad omdat ik inwoog op 105,3kg en daarmee mee deed buiten de mededelingen.

Gisteren was de Dutch Open Weightlifting Championships. Dit keer wel goed ingewogen op 103,3kg. Geopend met een erg makkelijke 110kg snatch, gevolgd door een 121kg snatch voor een 1kg wedstrijd PR. In de derde beurt 126kg gemist, wat een 1kg all-time PR zou zijn. Clean&Jerk voelt nog steeds onwennig. Kan wel eindelijk in de front rack positie komen, maar omdat ik nog weinig geoefend had, ben ik als vanouds powerclean en powerjerk gaan doen. Dit ging erg goed, geopend op een safe 120kg die aanvoelde als speelgoed, en zo leek het ook! 2de beurt 130kg voor een mooie beurt. Als laatste 136kg gedaan voor een 1kg all-time PR. Had in mijn ogen eigenlijk afgekeurd moeten worden op nadrukken, maar aangezien ik 2 wit kreeg ga ik niet klagen. Uiteindelijk 2de in mijn klasse, dus erg tevreden.

Vandaag het volgende gedaan:

Snatch from high blocks
3x 40kg
3x3 60kg
3x3 80kg, Doel van deze oefening is de snelheid verhogen van onder de stang komen, iets wat bij verre mijn lastige punt is momenteel op snatch.

Dropclean+split jerk
3x3 60kg licht gedaan, vooral wennen aan techniek nu.

Deadlift
3x 120kg
+straps
3x 170kg
3x 210kg
+belt
3x3 250kg eerste en derde set gedaan met expliciet letten op rechte rug, wat het gewicht 10x zwaarder aan liet voelen. 2de set als vanouds, en dat ging echt als een speer.
10x 200kg

Paused squat
5x 70kg
5x 120kg
5x5 140kg Merk dat ik een heel stuk zwakker ben als ik geen belt en sleeves draag, zelfs dit gewicht voelde soms al niet makkelijk. Zit nu een beetje in een dubio of ik dan juist wel of niet met sleeves en belt moet gaan trainen.

Pull up
5x5 BW

Bent over row
5x 60kg
5x5 100kg

Strict EZ-bar curl
5x 30kg
4x 50kg
3x3 60kg

Een aantal gefilmde lifts:
 
ik had je gemist bij de BBQ AlexV

Inderdaad. Had me eerst ingeschreven, bleek het dat het NK junioren samen viel met die BBQ, dus uitgeschreven, bleek later dat ik op zaterdag moest en de BBQ op zondag was, dus heb het er maar bij gelaten.
 
Ik wacht nog op ons wedstrijdje deadliften
 
Homo goed dat je iig deze les hebt geleerd zonder blijvende schade
 
Leuk verslag!
 
Ik wacht nog op ons wedstrijdje deadliften

Hahahaha, zet maar een gewicht, dan zal ik wel een poging doen om eroverheen te komen.

Homo goed dat je iig deze les hebt geleerd zonder blijvende schade

Tja... Eigenwijs als maar zijn kan...

Leuk verslag!

Thanks!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van afgelopen woensdag

Snatch
3x 60kg
3x 75kg
3x 80kg
3x 85kg
3x 90kg
3x 92,5kg
3x 95kg
3x 97,5kg

Clean&Jerk
Beetje aan lopen klooien met gewichten tussen de 80 en 100, techniek hierop gaat nog steeds vrij stroef, maar dat is vooral omdat ik nog moeilijk onderin de frontsquat een houding aan kan nemen zonder sleeves/riem

Front squat
3x 60kg
3x 100kg
3x3 120kg
8x 90kg

Bench press (paused)
5x 60kg
5x 80kg
5x 100kg
5x5 120kg

Standing DB press
5x5 30kg Verbazingwekkend lastig dit

Lateral raise
4x10 10kg

Spoto CGBP
5x5 100kg

DB tricep kickback
4x10 10kg
 
Liep een beetje achter met loggen, maar daar gaan we even verandering in brengen!

Afgelopen vrijdag

Split jerk from rack
tot 3x1 120kg voelde nog wat wankel, maar beter dan verwacht

Squat
Tot 3x3 200kg met sleeves/belt. Dit voelde wel erg onwennig.
Ook 10x170kg, wat een heels tuk soepeler ging, zoals het hoort

Deadlift
tot 3x3 230kg beltless

Rear delt raise
4x10 10kg

Verder wat curls

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afgelopen zaterdag, korte training

Paused bench press
Tot 3x3 140kg Ging erg soepel, blij hiermee!

Military press
Tot 3x3 80kg Voelde in mn rechter delt iets verrekken op de laatste set, nog steeds last van dus binnenkort weer naar de fysio

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gisteren, centrale training junioren/masters WK classic powerliften, ook vrij korte training van gemaakt.

Deadlift
Tot 3x1 290kg Eerste 2 gingen hard, maar technisch erg matig, laatste ging technisch goed, alleen vrij langzaam. Doel voor het WK is hier weer een mooie middenweg tussen te vinden.

Pause squat
5x3 160kg licht op techniek.
 
komt wel weer goed met je Bench...rustig bouwen
 
komt wel weer goed met je Bench...rustig bouwen

Precies, momenteel beetje bij beetje weer gewicht er aan!


Voor de gurls toch?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zie dat de PL, SM en WL sectie weer in ere is hersteld, goede aanpassing! Anyway, korte rustige training weer vandaag, lekker opbouwen weer allemaal.

Paused bench
5x 60kg
5x 80kg
5x 100kg
5x5 122,5kg

Front squat
5x 60kg
4x 100kg
5x3 140kg
 
Wat voor schema hanteer je met je BP Alex? nog steeds RTS?
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven