AndroidHealthClinic

Alexv probeert ook een sterke jongen te worden

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Congratz!

• Topic Starter Topic Starter
Thanks iedereen voor de support! Ben letterlijk net terug uit Denemarken, telefoon kapot dus kon niet eens mn eigen filmpjes alvast terug kijken. Was echt weer een super toffe ervaring, zoals alle internationale wedstrijden weer optimaal genoten! Verder ben ik wel erg ontevreden over de wedstrijd zelf (ondanks WR deadlift), had erg mn dag niet, maar dat wist ik in de voorbereiding eigenlijk al wel, want dat ging ook ruk. Anyway, ik ga weer even ontspannen, vandaag 14u onderweg geweest, morgen gaat de sportmasseur me weer los maken. Zal morgen vol verslag van de wedstrijd erop zetten en plan voor de komende tijd. (kleine spoiler, er gaat flink aan techniek en spanning gewerkt worden)

Hier gaan we dan maar!

Gewicht ging heel de week wel lekker, door de spanning wel wat kilo's te veel kwijt geraakt, ingewogen op 102,18kg. Voorbereiding naar het EK toe in de maanden ervoor was erg matig, niks voelde goed, denk dat ik mezelf teveel prestatie druk heb aangepraat.

Squat
Opwarmen ging vrij soepel, maar kon hier al niet eens de tightness vinden die ik wilde vinden.
Warm up: 2x5 70kg, 3x 120kg, 1x 160kg, 1x 190kg, 1x 210kg, 1x 230kg
1ste beurt: 240kg, 3 wit, ging goed
2de beurt: 250kg, 3 wit, zag er hard uit, maar voelde toch best moeilijk
3de beurt: 255kg, 3 rood, bleef op een punt vast hangen, had deze op een goeie dag eruit kunnen grinden, maar mocht vandaag niet baten

Bankdrukken
Opwarmen voelde hier iets minder soepel, waarschijnlijk door heel de blessure waardoor ik niet fatsoenlijk kon trainen.
Warm up: 2x5 70kg, 3x 100kg, 1x 120kg, 1x 140kg, 1x 150kg
1ste beurt: 160kg, 3 wit, voelde zwaarder dan normaal, hield hem ook best lang vast qua gevoel. Toch naar 170kg gegaan met de verwachting dat ik die toch wel zou drukken net als normaal
2de beurt: 170kg, 3 rood, kreeg hem nauwelijks van de borst af
3de beurt, 170kg: 3 rood, nog minder dan de 2de, gewoon echt ruk dit

Deadlift
Na het smijten van mn wristwraps door de opwarm ruimte met full rage mode de deadlift in.
Warm up: 3x 70kg (trok deze zo hard dat die bijna weg vloog, ook hele blauwe plek op mn been nu hahaha) 2x 120kg, 1x 170kg, 1x 220kg, 1x 260kg, 1x 290kg
1ste beurt: 310kg, 3 wit, deze ging zo absurd hard, enige lift waar ik echt tevreden mee ben eigenlijk. Techniek was wat minder, trok deze echt op lompe kracht.
2de beurt: 331kg, 3 wit, WR deadlift, ging best traag, maar toch een solide beurt.
3de beurt: 333kg, 2 wit, WR deadlift, moest deze halen voor brons op totaal. Had lichtelijk speling tussen mn been en de stang onderin dus kwam niet goed in de gewilde positie. Mega zware en t*fus lelijke beurt, maar hij is toch omhoog gekomen. Zie wel waarom ik een rood kreeg, leek erop dat ik een beetje downward movement had, dus geluk gehad dat ik niet 2x rood kreeg.

Uiteindelijk 3de op totaal. Boute wedstrijd en zeker niet het resultaat waar ik op gehoopt had. Ondanks alles toch weer een van de gezelligste weken van mn leven weer. Het Nederlandse team is super gezellig en het is altijd leuk om op reis te gaan met het team!

Video:

Laatst bewerkt:
mooi verslag Alex
Brons is ook een mooie prestatie...echt!
Je gaat voor goud natuurlijk...
Alsnog van harte!!

Belangrijk leermoment en straks gewoon weer aan de slag xoxo

Toch flinke gewichten

mooi verslag Alex
Brons is ook een mooie prestatie...echt!
Je gaat voor goud natuurlijk...
Alsnog van harte!!

Belangrijk leermoment en straks gewoon weer aan de slag xoxo

Bedankt heren. Gisteren sport massage gehad, vandaag weer rustig deload.

Squat
3x5 60kg
3x5 100kg
3x5 140kg

Bankdrukken, slow negative
3x3 60kg
3x3 80kg
3x3 100kg

Ab-wheel
3x5 bw

Mooi verslag en was ook gaaf om te zien.

balen dat je meet niet lekker liep.

toch grappig dat je alweer het WR gebroken hebt maar je NR is 7kg hoger.

Beest, erg sterk!

hard, broer

Jammer van de BP
Die blessure heeft denk ik teveel roet in het eten gegooid
1x rood met DL...waarom? halter kwam niet naar beneden toch?

Ik snap wel dat je bench minder ging dan verwacht, maar ontevreden kun je toch bijna niet zijn met brons overall en gewoon jezelf heel goed herpakken op die deadlift, met twee keer een verbetering van je wereldrecord

Top gedaan man

Thanks guys!

Jammer van de BP
Die blessure heeft denk ik teveel roet in het eten gegooid
1x rood met DL...waarom? halter kwam niet naar beneden toch?

Achja, kan gebeuren. Als ik net voorbij mn knie kom heb ik een heel klein beetje downward movement, dus had eigenlijk geluk dat ik niet 2x rood kreeg. Erg strenge judging wel, maar liever steng dan no lifts doorlaten zoals bij andere federaties.

Ik snap wel dat je bench minder ging dan verwacht, maar ontevreden kun je toch bijna niet zijn met brons overall en gewoon jezelf heel goed herpakken op die deadlift, met twee keer een verbetering van je wereldrecord

Top gedaan man

Ik ben niet ontevreden over het resultaat zelf, laten we heel eerlijk zijn, brons op een EK met 2x verbetering van het WR deadlift is echt wel iets om trots op te zijn. Het gene waar ik ontevreden over ben is eigenlijk iets waar ik niks aan kan doen, het feit dat ik gewoon een slechte dag had voor mijn doen. Natuurlijk is het onzinnig om daar over in te zitten, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Week 1 Cycle 1

Heb een programmatje gemaakt met trainingscycles van 2 weken, combinatie van DUP en AlexV-style. (vandaag de "cycle 1" hierboven, voordat iemand denkt dat ik aan mn eerste roid cycle begin :roflol: ) Focus komende tijd is volledig techniek. Bij deadlift ga ik proberene en tijdje met straightback liften, dan weer AlexV-syle richting comp. Bij Squat ga ik focussen op beter bracen en heupen activeren, ook ga ik volledig lowbar naar WK werken. Bench heb ik geen technische aanpassingen, maar ga wel werken aan langzamer laten zakken om beter spanning te houden. Als iemand verder nog suggesties heeft na aanleiding van bovenstaande, of na aanleiding van de video, spreek gerust je hart in mn log.

Deadlift
5x 70kg
4x 120kg
+straps
3x 170kg
3x 210kg
3x 250kg
+belt
2x3 270kg bij de tweede set begon ik weer te veel bolling te krijgen, dus wat gewicht eraf gehaald
4x3 250kg
20x 175kg man man man, was echt niet te doen na al die lifts hiervoor, ben niet meer gewend sets te draaien op deadlift

Squat
5x 60kg
5x 100kg
2x12 140kg Moest nog een set, maar zat er echt niet meer in

Pull up, wide grip
5x5 bw

Bent over row
4x8 100kg

Strict EZ-bar curl
12x 10kg
8x 40kg
3x5 60kg

Incline DB curl
3x15 7,5kg beast-mode gewicht

Week 1 cycle 1

Ben beetje te enthousiast geweest met de gewichten. Met mn oude techniek zouden die allemaal moeiteloos gaan, maar nu vielen ze erg zwaar.

Squat
5x 70kg
4x 120kg
3x 160kg
+belt
3x6 190kg Nieuwe techniek voelt goed, maar nog erg zwaar, moest eigenlijk 6 setjes. Hoop dat ik hier op de lange termijn wat uit kan halen.
4x 180kg was echt op

Pause bench press 3 sec negative
5x 60kg
4x 100kg
3x6 120kg Zelfde verhaal, viel me nog erg zwaar

DB shoulder press
5x 30kg
3x5 40kg

DB lateral raise
4x12 10kg

DB rear delt raise
4x12 7,5kg

Close grip Spoto press
4x12 60kg

Rope tricep extension
3x15 30kg

Verder 3 min op de assault bike met 50-10 sec interval van rustig-sprinten. Wil conditie meer op gaan bouwen want merk dat dit een factor is dat mn trainingen belemmert. Plan is nu om 2x per week dit 3 min te doen, dan volgende week 2x4min, week erna 2x5min. Iemand nog tips hiervoor, geen idee hoe je conditie opbouwt eigenlijk :roflol:

Pause Bench:
1 Mississippi
2 Mississippi
3 Mississippi :D

Conditie: Speedtreen GASEROP!! :pressing: :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven