XXL Nutrition

Alexv probeert ook een sterke jongen te worden

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Toch goed gedaan bruur

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.042
Haha ja das waar! Dan mag je eigenlijk niet klagen maar klagen doen we zoiezo altijd :)

Kan atijd beter toch? :D

Heb je gevolgd via de stream. Jammer van sommige beurten idd maar goed 3e op dl en een totaal 7e vd wereld echt wel netjes!

Gefeliciteerd met het brons en op naar meer;)

Thanks!

Dank, bruur van een andere muur

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rustig deloadje nog steeds. Geen spierpijn meer, maar alles lijkt erg vast te zitten, ondanks dat ik al naar de fysio en sport masseur geweest ben. Zal wel iets van een aftershock zijn oid. Voor nu laat ik het nog een weekje voor wat het is, kijken of het allemaal geneest, daarna zien we wel verder.

Squat
3x 60kg
5x3 110kg

Paused bench press
3x3 50kg
3x3 70kg

• #1.043
Week 1

We back! Na 3 weken deloaden van het WK om volledig te herstellen, ga ik eindelijk weer rustig beginnen met bouwen van kracht door middel van een verhoogd volume. Had wel onderschat hoe deze terug komst is gegaan, alles voelde echt zwaar, maar gaande weg op de sets ging alles steeds beter, heel apart, maar aan de andere kant wel logisch.

Squat
2x5 70kg
5x 120kg
+belt/sleeves (ben ook van plan mn belt en sleeves wat eerder aan te doen, om meer te oefenen hiermee, zodat ik ze zo optimaal mogelijk kan benutten op wedstrijd.
4x 150kg
5x5 175kg Voelde nog onwennig, maar ging qua techniek erg goed. Wat kleine pointers waren minder diep zakken en meer spanning op onderrug onderin. Zelf merkte ik ook dat ik niet goed mn buik in de riem duw, want onderin voelt het alsof mn riem gewoon los zat. Heb hem eerst wat strakker gedaan, wat hielp, maar nog niet zoals ik gehoopt had, dus daar ga ik komende tijd aan werken, wat hopelijk mijn spanning onderin (deels) zal fixen.

Sumo deadlift
5x 75kg
5x 125kg
+straps
5x 175kg
+belt
3x5 225kg Moest eigenlijk 5x5, maar ging helemaal stuk. Had het echt onderschat hoe kapot ik zou zijn na dit volume, ondanks relatief laag gewicht (70% van 1RM). Heel opvallend was wel dat de eerste 2 sets qua techniek echt bizar lelijk waren, maar de laatste set had ik 2 technisch hele mooie reps, dus ik voorzie dat als ik dit veel ga oefenen, ik hier misschien wel erg goed ik kan worden.

Wide grip pull up
5x5 bw

Strict curl
3x5 40kg

• #1.044

Video van de 2de set squats met 175kg

SQ...Toch wel lekker de snelheid erin Alex :)

Heb ff een vraagje over wedstrijden en knee sleeves. Heb je losse sleeves om te trainen en strakkere sleeves voor wedstrijden? En als je op een wedstrijd bent en je bent je aan het opwarmen doe je dan van bij de opwarming al je strakke knee sleeves aan? Want als je begint te zweten krijg je die toch niet meer over je benen?

• #1.047
SQ...Toch wel lekker de snelheid erin Alex :)

Thanks, had eigenlijk liever nog net iets langzamer gezakt, maar opzich is het niet verkeerd.

Heb ff een vraagje over wedstrijden en knee sleeves. Heb je losse sleeves om te trainen en strakkere sleeves voor wedstrijden? En als je op een wedstrijd bent en je bent je aan het opwarmen doe je dan van bij de opwarming al je strakke knee sleeves aan? Want als je begint te zweten krijg je die toch niet meer over je benen?

Heb eigenlijk altijd zonder sleeves of met losse getraind, maar ben nu van plan om altijd met wedstrijd sleeves te trainen, met als redenen om beter met zwaardere gewichten te kunnen trainen en om meer te wennen aan het gebruiken van wedstrijd sleeves. Bij opwarmen doe ik meestal bij mn 3de opwarm set mn sleeves al aan, zeg rond 160-175kg. Heb zelf nooit echt moeite gehad om mn strakke sleeves over bezweette benen heen te krijgen.

Nooit gedacht om met bands in je training op te nemen

Ik lees dat deze ook een bijdrage leveren in je krachtontwikkeling

• #1.049
Nooit gedacht om met bands in je training op te nemen

Ik lees dat deze ook een bijdrage leveren in je krachtontwikkeling

Ben geen fan van bands omdat de wetenschappelijke back-up erachter niet echt sterk is. Ik doe echter wel 1x in de 2 weken squat with bands.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Week 1

Dacht licht te beginnen met de press oefeningen, maar het voelt allemaal nog erg onwennig. Hopelijk trekt dit gevoel met de komende weken een beetje weg.

Paused close grip bench press
5x 50kg
5x 80kg
5x 95kg
5x5 105kg lastiger dan verwacht, maar wel allemaal gewoon goed gedaan.

Military press
5x 40kg
5x 60kg
3x5 70kg

Seated DB shoulder press
3x5 30kg

DB lateral raises
4x12 7.5kg

Tricep kickbacks
3x15 7.5kg

Het geeft je met SQ meer speed bij de lift off om zo voorbij je sticky point te geraken...

Weet niet, persoonlijk zou ik dan toch liever voor paused sq gaan (als het gaat om sticking points).

Paused is zeer zeker een van de technieken om toe te passen

Bands en chains hebben ook een bijdrage in kracht en vooral snelheid met liften.

Aanbevolen door topcoaches:
Zatsiorsiky
Louis Simmons
Dave Tate
Mark Bell

Genoeg info hierover op het web o.a

Power bands kopen - voor welke oefeningen? - Krachttraining.info

Doe er je voordeel mee Hoody ;)

Nk wordt je volgende wedstrijd Alex?

• #1.056
Powerlifters trainen hoofdzakelijk hun competitie-lifts :)

Zoals ik waarschijnlijk eerder had vermeld, mijn schema is gebouwd vanuit het boek "Scientific priciples of strength training" en ga momenteel niks veranderen om te kijken wat voor progressie ik hierop maak.

Nk wordt je volgende wedstrijd Alex?

Yess, 5 maanden om voor te bereiden, moet wel lukken denk ik zo.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Week 1

Deadlift
5x 70kg
5x 120kg
+straps
5x 170kg
+belt
5x 205kg
5x5 227,5kg Ondanks het relatief lage gewicht, viel het best wel tegen. Techniek was goed, maar gewichten voelden erg zwaar.

Anderson squat
5x 75kg
3x 125kg
5x5 145kg

Bent over row
5x 70kg
5x5 100kg

Rear delt raises
4x12 5kg

Incline DB curls
4x12 10kg

Terug naar 5x5 op alles met een lege halter, succes:thumbs:

Luister naar je coach Alex...Altijd..

Zoals ik waarschijnlijk eerder had vermeld, mijn schema is gebouwd vanuit het boek "Scientific priciples of strength training" en ga momenteel niks veranderen om te kijken wat voor progressie ik hierop maak.
Essentieel leesvoer imho voor iedereen die liften als serieuze hobby heeft en meer wil leren!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven