AndroidHealthClinic

Alexv probeert ook een sterke jongen te worden

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Essentieel leesvoer imho voor iedereen die liften als serieuze hobby heeft en meer wil leren!

Dit 100%!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Week 1

Ging weer lekker vandaag!

T&G bench press
5x 60kg
5x 80kg
5x 100kg
5x5 120kg super easy, eindelijk een lift die goed gaat, wel verrassend dat het bench is

Paused front squat
5x 60kg
5x 100kg
3x5 125kg Niet heel soepel, maar het kwam omhoog allemaal

Ring dips
5x5 bw

DB flyes
3x12 7,5kg

Tricep kickback
3x12 10kg
 
Week 2

Gaat al een stuk beter dan vorige week qua gevoel, mn MRV is weer hard terug aan het komen. Vandaag bij Iron House Co, hele harde gym. Wat filmpjes gemaakt, die volgen later vanavond, of misschien morgen.

Squat
5x 60kg
5x 100kg
5x 140kg
5x5 177.5kg heel hard, maar technisch ware er nog wat kleine aandachtspuntjes

Atlas stones
3x1 120kg gestopt want geen hars op de stenen, was nauwelijks te doen

Sumo deadlift
5x 70kg
5x 110kg
+straps
3x 150kg
+belt
3x 190kg
3x5 212.5kg (moest vorige week dus eigenlijk maar 210kg, oeps...)

Pull up
5x5 bw

Bent over row
4x8 80kg

Incline DB curl
4x12 7.5kg

Strict EZ bar curl
3x5 40kg
 
Filmpjes zijn altijd leuk...
 
wow strenge meesteres heb je Alex....dieper...dieper...man!! :p
 
Week 2

Rustige training, filmpjes volgen

Paused bench press
5x 60kg
5x 92,5kg
5x5 112,5kg

Military press
5x 52,5kg
3x5 72,5kg

DB shoulder press
3x5 30kg

Rear delt raises
4x12 7,5kg

Tricep kickback
4x12 12,5kg
 
Squat
5x 60kg
5x 100kg
5x 140kg
5x5 177.5kg heel hard, maar technisch ware er nog wat kleine aandachtspuntjes

Flink mooie trainingen! Sterk!

Mag ik vragen wat voor technische aandachtspuntjes dat waren? Ik kan dat niet zo uit dat filmpje zien.
 
Flink mooie trainingen! Sterk!

Mag ik vragen wat voor technische aandachtspuntjes dat waren? Ik kan dat niet zo uit dat filmpje zien.

Vooral meer spanning onderin. Het is op deze video niet erg te zien, deze ging opzich wel goed, maar heb nog een andere waar het meer opvalt. Ook zakt de stang niet recht naar beneden, wat idem op deze video minder opvalt, maar bij andere sets duidelijker was.

Filmpjes van vandaag:

 
Lekker die slow negatives..:)
 
Week 2

Lekkere training weer, geen filmpjes helaas haha

Deadlift
5x 70kg
4x 120kg
+straps
3x 170kg
2x 210kg
+belt
5x5 230kg stukken beter dan vorige week

Squat with bands (~+50/60kg onderin)
5x 120kg
4x 160kg
3x 200kg
+belt
3x3 230kg zwaarder dan verwacht, maar wel goed want merk echt dat core spanning het grootste focus punt wordt nu

Bent over row
5x 70kg
5x5 110kg

Strict curl
5x 40kg
5x5 50kg
 
voelt toch "anders" met bands...
hoe was je lock out?
 
voelt toch "anders" met bands...
hoe was je lock out?

Solide, maar ik heb het idee dat de oefening in dit moment van het schema beetje misplaatst is, dus ik ga hem verwisselen met Anderson squats of paused squats, die meer doelgericht zijn op het aangeduide zwakke punt.
 
Solide, maar ik heb het idee dat de oefening in dit moment van het schema beetje misplaatst is, dus ik ga hem verwisselen met Anderson squats of paused squats, die meer doelgericht zijn op het aangeduide zwakke punt.

Inderdaad die lift off ...daar blijft iedereen hangen...logisch je benen staan onder een moeilijke hoek...90 graden

(Je kan daarbij als moeilijkheidsfactor ook nog banden gebruiken of paused maar dat lijkt me ook (nog) een zwaardere belasting voor je (knie)gewrichten) :)
 
Week 2

Beetje gaar na de 3de dag achter elkaar trainen, maar ging toch goed.

T&G bankdrukken
5x 60kg
5x 80kg
4x 100kg
3x 115kg
5x5 127,5kg snoei harde reps, blij mee.

Paused front squat
5x5 80kg licht gehouden, maximale focus op goede techniek.

Ring dips
5x5 bw

DB flyes
4x12 7,5kg

Tricep kickbacks
4x12 12,5kg
 
Wat vind jij het voordeel van ring dips t.o.v. normale? Dat je de stabilisatoren traint?
 
Wat vind jij het voordeel van ring dips t.o.v. normale? Dat je de stabilisatoren traint?

Bij de gym waar ik werk heb je geen plaats waar je normale dips kan doen, alleen met ringen, want crossfit gym... :roflol:
 
Tricep kickbacks
4x12 12,5kg

Maar Alex, niemand doet toch tricep kickbacks?! :D

Zie ze in deze sectie echt nooit langskomen, dus wel benieuwd of je ze met een speciale reden gekozen hebt. Ik deed ze een jaar of 15 jaar geleden ook regelmatig en ze werkten wel in mijn superieure UB only training.
 
Maar Alex, niemand doet toch tricep kickbacks?! :D

Zie ze in deze sectie echt nooit langskomen, dus wel benieuwd of je ze met een speciale reden gekozen hebt. Ik deed ze een jaar of 15 jaar geleden ook regelmatig en ze werkten wel in mijn superieure UB only training.

Voor die eckte pump zodat de girls aan je armen kunnen voelen toch?! Heeft verder geen speciale reden ofzo, wilde een tricep pomp oefening om mee te eindigen en deze lag gezien de gear van de gym het meest voor de hand.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Week 3

Gare training, ook erg slecht geslapen gisteren dus dat zal zeker ook een rol mee spelen. Was vandaag in BigGym Tilburg. Ziet er opzich wel mooi uit, maar vanuit een powerlifter oogpunt gezien was het echt verschrikkelijk.

Squat
5x 60kg Dit voelde vandaag al zwaar en onwennig
4x 100kg
3x 140kg
+belt/sleeves
5x5 180kg Laatste set ging wel hard, want beetje motivatie

Sumo deadlift
3x 70kg
3x 120kg
3x 160kg
+belt
3x 200kg
3x5 220kg Houding nog steeds niet goed, maar gewicht voelde wel bizar makkelijk aan

Bent over row
3x10 80kg

Farmer walk
10m 105kg
2x 10m 120kg
30m 90kg

Strict EZ bar curls (gewichten zijn ervan uit gaande dat de stang 10kg woog)
5x 30kg
5x 50kg
3x5 60kg
 
Week 3

Training van gisteren. Ging qua gevoel erg goed. Naar aanleiding van de zwakke punten die ik opgemerkt heb in de afgelopen 2 a 3 weken dat ik dit schema volg, heb ik een paar aanpassingen gemaakt. Het meest opvallende punt is dat ik moeite heb met spanning houden bij de meeste lifts, om deze reden heb ik wat oefeningen vervangen door paused werk. Rep-ranges van compounds blijven momenteel wel vrij gelijk met name de 5x5 op de compounds.

Paused bench press (5 sec negative)
5x 60kg
5x 90kg
5x5 115kg goeie pomp met die slow negatives, maar die extra slow negatives gaan er wel uit in het komende schema.

Military press
5x 60kg
3x5 75kg erg zwaar na die bench

Dumbell lateral raises
3x10 10kg

JM press
5x5 60kg

Tricep rolls
4x12 15kg
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven