Wat waar vandaan haalt? Waar heb je het over? Heb je wel goed begrepen wat ik schreef? Lijkt mij namelijk niet.
Sommige Nederlanders staan inderdaad negatief tegenover bepaalde allochtonen, als het dat is wat je tegenspreekt. Alleen maar nadat ze meer dan eens negatieve ervaringen hebben gehad met telkens dezelfde groep allochtonen. Ga jij ontkennen dat dat zo is? Nederlanders zijn over het algemeen van nature geen racisten, hebben er absoluut geen baat bij om allochtonen als minderwaardig te behandelen. Zij die dat wel doen vormen een kleine minderheid. De negatieve reacties van een wat grotere groep autochtonen is dus enkel het gevolg van een reputatie die de Marokkaanse Nederlanders zichzelf hebben gegeven. Dat heeft zelfs niet per se iets te maken met generaliseren, het is gewoon een reputatie die aanwezig is en daardoor een negatieve sfeer schept rond een bepaalde groep. Dit is een zeer natuurlijke en menselijke reactie die zeer begrijpelijk is. En als de Marokkanen willen dat die negatieve sfeer verdwijnt, dan moeten ze vooral eens kritisch worden voor zichzelf. Dan moeten ze vooral eens gaan onderzoeken waarom veel Marokkaanse jongeren ontsporen. Want de opvoeding die veel Marokkaanse ouders geven aan hun kinderen laat ook te wensen over. Dat is het probleem, niet of Nederlanders al dan niet verdraagzaam zijn, of genoeg kansen bieden. Want kansen krijg je hier genoeg.
Generaliseren is altijd fout, maar wel een menselijke fout die wel eens in de hand gewerkt wordt door 2 partijen, niet altijd 1.
Wat een prietpraat toch man. In Nederland heeft iedereen al heel lang voor dat er gastarbeid was gelijke rechten, tegenwoordig hebben allochtonen zelfs nog iets meer rechten dan autochtonen. Dus waar haal je dit toch allemaal? Gastarbeiders mochten blij zijn dat ze werk kregen, of ze hadden een nog veel slechter leven gehad. De enige fout die de Nederlandse regering (en Belgische) wellicht gemaakt heeft is vergeten te zeggen dat ze weer naar hun thuisland moesten nadat het werk gedaan was. Hoezo apart geleefd? Iedereen is vrij om te wonen waar ie wil, afhankelijk van je inkomen uiteraard.
Klote baantjes? Werk is werk. Don't like your job? Quit. Wat is dit nou voor flauwekul? Iedereen bepaald zijn eigen leven. Als ik zie dat mijn vader werk doet dat ik niet wil doen dan ga ik studeren om beter te doen. Dan ga ik niet op straat hangen en de boel lopen verzieken.
Hoezo weinig respect? Waar haal je dat? Waarom zou dat zo zijn? Hoezo genegeerd? Wat bedoel je daarmee? De islam wordt helemaal niet genegeerd en krijgt nog veel teveel respect. De allochtonen worden helemaal niet genegeerd en worden nog veel te veel in de watten gelegd.
Gaan we weer. Hoezo uitgekotst? Omdat ze werk kregen?

Waar heb je het over man. Als ze hogere baantjes wilden dan moesten ze maar studeren, en als dat niet kon dan konden ze ook in het land van herkomst blijven. Men bood hier werk aan, zij kwamen erop af. Wat is je probleem hier mee?
Dus werk geven is disrespect, het moet niet gekker worden. Een isolement daar zorg je zelf voor.
Tja doordat ze niet teruggestuurd zijn zitten we nu idd met een probleem. Dat krijg je nou als je massa immigratie gebruikt om je economie te doen groeien. Ipv. selectief mensen binnen te laten was er geen filter, waardoor alleen de minder begaafden het land inkwamen. En die hebben gefaald bij de opvoeding van hun kinderen, waardoor we nu met f*cked up generatie allochtone jongeren zitten. Dat is de geschiedenis in een notendop. Het ergste is dat men hier nog steeds niet uit geleerd heeft. Opnieuw doet men aan generale pardons en aan 'éénmalige regulariseringen'.
We zijn ons steeds harder en negatiever gaan opstellen?
Nederland is samen met België het meest softe en linkse land in de wereld als het gaat over de behandeling van allochtonen. Een zeer goede sociale zekerheid, positieve discriminatie, een grotendeels linkse politiek, de islam die niets in de weg wordt gelegd, ga zo maar door. Als we iets fout hebben gedaan dan is het wel dat: de veel te lakse, softe , linkse houding die de zaken totaal uit de klauwen heeft laten lopen.
Niemand zegt dat een negatieve houding het probleem zal oplossen. Je moet ook niet negatief zijn, je moet realistisch zijn, en vervolgens kordaat handelen, gericht op resultaat.
Tja zeg dat tegen de linkse partijen en personen. Zij zijn de grootste oorzaak van het mislukken van de integratie.
Ja want het is door onze 'negatieve houding' dat Marokkaanse jongeren de boel hier verzieken zeker? Dus conclusie: we moeten ze nog wat meer pamperen en in de watten leggen, want wij 'negatieve Nederlanders/Belgen' zijn de oorzaak van alle problemen. Die brave allochtonen treffen natuurlijk helemaal geen schuld! Oh brother.
Dat is wat men tot op heden heeft gedaan. En zolang we voor linkse partijen blijven stemmen zal dat ook blijven gebeuren. Als je verandering wil dan moet je centrum-rechts stemmen.