XXL Nutrition

Nieuws Allochtonen mogen Nederlanders niet zo

pfffff, ik zie net een docu op canvas. er wordt gezegd dat er zo'n 24 antilliaanse bendes zijn met elk van 20-60 man in brussel....man toch, een mens zou schrik beginnen krijgen om zelf in z'n land te lopen.....Het word moeilijk geen racist te blijven, want die gasten pushen het wel...ik bedoel kijk nou, wat een discussie's toch altijd op het nieuws enzo....Wanneer worden we wijs en gooien we die troep gewoon buiten

De goede lijden onder de kwade, De goeie lijden onder de kwade, De goeie lijden onder de kwade, De goeie lijden onder de kwade, De goeie lijden onder de kwade, De goeie lijden onder de kwade!

:o

Als je iedere relschopper gewoon hard aanpakt ipv een taakstraf te geven dan is het snel gedaan met Wilders. Een groot gedeelte van de mensen die op Wilders zou stemmen, stemt puur en alleen om dit punt. Hebben mensen last van de gewone moslim die geen problemen veroorzaakt? Nee, maar wel van de relmocro op de hoek van de straat. Het probleem is echter dat de maatregelen die de overheid nu neemt geen zak helpen(bijvoorbeeld vogelaar wijken).

Als je iedere relschopper gewoon hard aanpakt ipv een taakstraf te geven dan is het snel gedaan met Wilders. Een groot gedeelte van de mensen die op Wilders zou stemmen, stemt puur en alleen om dit punt.

Hebben mensen last van de gewone moslim die geen problemen veroorzaakt? Nee, maar wel van de relmocro op de hoek van de straat.

Er is een vrij grote groep PVV-stemmers die amper tot geen contact hebben met allochtonen. Dat betreft dan vooral jongeren in kleine steden of dorpen. Die blijven toch wel PVV-aanhanger lijkt me, ook als relschoppers harder worden aangepakt. Ze hebben er nu al geen last van maar de afkeer is er niet minder om.

Er is een vrij grote groep PVV-stemmers die amper tot geen contact hebben met allochtonen. Dat betreft dan vooral jongeren in kleine steden of dorpen. Die blijven toch wel PVV-aanhanger lijkt me, ook als relschoppers harder worden aangepakt. Ze hebben er nu al geen last van maar de afkeer is er niet minder om.

Ik kan me niet voorstellen dat je tegenwoordig niet meer in contact komt met allochtonen. Ik woon ook in een dorp, maar wel met 400 asielzoekers met een totaal inwonersaantal van zo'n 5000. Ongeveer 1 op de 12 mensen is dus allochtoon. Een aardig hoog percentage voor zo'n klein dorp. Daarnaast heb ik twee jaar op een mbo-school in Leeuwarden gezeten en daar is het gewoon een teringzooi met het prototype relmocro.

Dit is dan mijn eigen situatie, maar volgens mij geldt dit voor veel jongeren.

Kan van dit bericht nou niet echt wakker liggen, interreseert me eigenlijk vrij weinig of zij ons mogen of niet.. Bevalt het niet ga je toch terug naar je schapen?

Laatst bewerkt:
Er is een vrij grote groep PVV-stemmers die amper tot geen contact hebben met allochtonen. Dat betreft dan vooral jongeren in kleine steden of dorpen.
Die zitten niet 100% van de tijd in die kleine steden/dorpen hoor, ik kan het weten want heb zelf als jongere in een dorp gewoond :) De meeste jongeren in dorpen (ook ouderen trouwens) gaan wel eens naar de stad, al was het maar om naar school te gaan, waar ze natuurlijk ook in contact komen met allochtonen. Ik vrees dat velen wel degelijk PVV stemmen vanwege reële ervaringen met bepaalde allochtonen. Ik schat zelf dat bij extreem-rechts de helft echt een harde kern is en de andere helft eventueel van partij zou veranderen als er een goed alternatief is.

Misschien stemmen nederlanders ook pvv omdat ze graag hun geld terugzien en niet alles naar oostbloklanden, afrika en de corrupte klusmier eilanden willen brengen, alles word duurder maar meer verdienen ? nee hoor.Alleen de crisis zorgt voor meer werkloosheid en dus nog minder loon.

Ik en veel anderen zeggen : geld terug naar de nederlandse burgers.

Die zitten niet 100% van de tijd in die kleine steden/dorpen hoor, ik kan het weten want heb zelf als jongere in een dorp gewoond :) De meeste jongeren in dorpen (ook ouderen trouwens) gaan wel eens naar de stad, al was het maar om naar school te gaan, waar ze natuurlijk ook in contact komen met allochtonen. Ik vrees dat velen wel degelijk PVV stemmen vanwege reële ervaringen met bepaalde allochtonen. Ik schat zelf dat bij extreem-rechts de helft echt een harde kern is en de andere helft eventueel van partij zou veranderen als er een goed alternatief is.

Yep, woon al heel men leven in een "boerendorpje" zoals jullie dit zeggen. Maar steden zijn me niet vreemd:rolleyes: Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik nog maar bitterweinig positieve ervaringen heb gehad met allochtonen. Nuja om daar je gehele visie om te baseren is natuurlijk kort door de bocht maar toont wel aan dat er iets scheelt:) Voornamelijk de verschillen in "cultuur", gewoontes whatever of hoe je het ook wilt noemen zijn soms struikelblokken. Ach, denk dat je het zoveel mogelijk individueel moet bekijken.

Bij nieuwe verkiezingen zullen de verhoudingen duidelijk worden maar bij de vorige TK-verkiezingen kwamen PVV-stemmers relatief meer voor in gebieden met lage aantallen allochtonen. Ook werd duidelijk in een Zembla-uitzending dat veel jongeren die PVV stemmen of wilden gaan stemmen in gebieden woonden waar amper allochtonen wonen en ze vooral afgaan op geluiden uit de media.

1 van de grootste bolkwerken van de PVV is Volendam, dat is nu niet echt een allochtonenstad tegelijkertijd. Percentage niet Westerse allochtonen ligt in de gemeente Edam-Volendam rond de 4% waarvan net iets meer dan 1% van Marokkaanse afkomst is.

Natuurlijk komen die inwoners van kleine steden en dorpen ook wel eens in de grote stad maar dat zal voor de meesten toch niet dagelijks zijn. Hun ervaringen met allochtonen zijn overwegend gebaseerd op mediaberichten en op de sporadische allochtoon die in hun buurt woont.

Als je naar school moet (na de lagere) dan is dat toch vaak in een stad... maar tuurlijk zullen velen ook voor een groot deel afgaan op media en dus reageren op de toenemende criminaliteit in de grote (en ondertussen ook kleinere) steden en gemeenten waar de integratie moeizaam verloopt. Overigens kan je uit de media ook een hoop leren over de reële situatie, tenminste als je niet louter op sites als Geen ST en De Telegraaf komt.

Als je naar school moet (na de lagere) dan is dat toch vaak in een stad... maar tuurlijk zullen velen ook voor een groot deel afgaan op media en dus reageren op de toenemende criminaliteit in de grote (en ondertussen ook kleinere) steden en gemeenten waar de integratie moeizaam verloopt. Overigens kan je uit de media ook een hoop leren over de reële situatie, tenminste als je niet louter op sites als Geen ST en De Telegraaf komt.

:D En juist die sites worden verslonden door de zogenaamd kritische Nederlander. Meer genuanceerde media wordt toch gelijk neergezet als een linkse honden bolkwerk dat allochtonen wil knufffelen. De nuance is allang verdwenen uit het publieke debat. De schreeuwerds hebben het overgenomen en bevolken binnenkort ook een vrij groot aantal zetels in het parlement en misschien zelfs de regering.

Toenemende criminaliteit? Nu is geweldscriminaliteit toename natuurlijk iets wat vrij hard gevoeld zal worden en bijdragen aan het onveiligheidsgevoel maar over de gehele linie is de criminaliteit in Nederland dalende of stabiel.

Straatcriminaliteit valt nu eenmaal meer op (geloof dat dat ook de enige vorm was die wél steeg in de statistieken). Het probleem is ook niet echt dat er over het algemeen enorm veel criminaliteit is, maar dat er specifieke problemen zijn met bepaalde ontspoorde jongeren. Hun gedrag verstoort de sfeer danig, en ik wed dat als je aan 100 Nederlanders vraagt of ze dit al eens persoonlijk gemerkt hebben dat meer dan 50 dit ook zullen toegeven. De meeste politieke partijen zijn hier te weinig mee bezig of komen met oplossingen die niet werken. Logisch dat de burger op zoek is naar een alternatief. En om nu te zeggen dat er veel keuze is buiten PVV?

Er is wel keus buiten de pvv, maar die aanpak is te soft, kleine problemen kun je aanpakken met softe oplossingen, grote problemen moet je aanpakken met keiharde oplossingen, en die liggen alleen bij de pvv.

Met keuze bedoel ik alternatieven die ook vrij rechts zijn, in België hebben we nog een paar andere rechtse partijen naast het VB (NVA / LDD) terwijl in Nederland alleen de liberalen nog een beetje rechts zijn. De rest is of links of christelijk.

Misschien stemmen nederlanders ook pvv omdat ze graag hun geld terugzien en niet alles naar oostbloklanden, afrika en de corrupte klusmier eilanden willen brengen, alles word duurder maar meer verdienen ? nee hoor.Alleen de crisis zorgt voor meer werkloosheid en dus nog minder loon.

Ik en veel anderen zeggen : geld terug naar de nederlandse burgers.

Inderdaad, beter wordt ons belastinggeld besteed aan de hoofvoddenpolitie.

---------- Toegevoegd om 12:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:19 ----------

Met keuze bedoel ik alternatieven die ook vrij rechts zijn, in België hebben we nog een paar andere rechtse partijen naast het VB (NVA / LDD) terwijl in Nederland alleen de liberalen nog een beetje rechts zijn. De rest is of links of christelijk.

Hoe definieer je links/rechts dan.
Uit een vorige post van je kon ik al concluderen dat je enkel en alleen op integratie let? Of heb ik dit verkeerd begrepen?

Problemen en zeker complexe problemen los je niet op met simpele oplossingen. Als er voor bepaalde maatschappelijke problemen een simpele oplossing was geweest was zo'n oplossing allang toegepast.

Wat de PVV wil is oplossingen toepassen zonder na te denken over de gevolgen van die oplossingen. Feitelijk niet veel anders wat de huidige politieke partijen jarenlang hebben gedaan toen ze aan de macht waren. Zaken doorvoeren op sommige vlakken maar daarna niet nadenken over de gevolgen.

On-topic, ook voor het probleem van hoger opgeleide allochtonen die weinig sympathie hebben voor autochtonen is geen simpele oplossing te vinden. Ook al ligt in dit geval de oplossing voor een groot gedeelte wel bij die allochtonen zelf. Als je met een hogere opleiding nog steeds een gebrek hebt aan nuance en/of afkerig bent van de autochtone bevolking lijkt me er toch wel sprake van een mentaliteitsprobleem dat veel dieper zit.

Maar goed ben niet echt overtuigd van 1 zo'n onderzoek van een promovendus. Ook al zou de afkeer van bepaalde groepen allochtonen t.o.v. autochtonen me weinig verbazen.

Hoe definieer je links/rechts dan.
Uit een vorige post van je kon ik al concluderen dat je enkel en alleen op integratie let? Of heb ik dit verkeerd begrepen?
Tja velen vinden bijvoorbeeld een christelijke partij rechts, terwijl ik dat helemaal niet vind... Christelijke partijen zijn conservatief, gebruiken christelijjke principes, zien het gezin als hoeksteen van de samenleving... Dat kunnen rechtse thema's zijn maar het hoeft niet. Ze kunnen bijv. net zo goed voor massa immigratie zijn, wat ze weer erg links maakt.

Enkel en alleen integratie? Nee hoor, hoeft niet.

Problemen en zeker complexe problemen los je niet op met simpele oplossingen. Als er voor bepaalde maatschappelijke problemen een simpele oplossing was geweest was zo'n oplossing allang toegepast. [...]
Tenzij men die 'simpele oplossingen' niet solidair of zachtaardig genoeg vindt... Het zou niet de eerste keer zijn dat rationeel denken belemmert wordt door empathisch/emotioneel denken. Soms moet je door een zure appel bijten om op lange termijn goede resultaten te boeken... Oplossingen kunnen soms verbazend eenvoudig zijn, maar kunnen vanwege bepaalde principes of ideologieën toch niet uitgevoerd worden.

Tja velen vinden bijvoorbeeld een christelijke partij rechts, terwijl ik dat helemaal niet vind... Christelijke partijen zijn conservatief, gebruiken christelijjke principes, zien het gezin als hoeksteen van de samenleving... Dat kunnen rechtse thema's zijn maar het hoeft niet. Ze kunnen bijv. net zo goed voor massa immigratie zijn, wat ze weer erg links maakt.

Enkel en alleen integratie? Nee hoor, hoeft niet.

Van oudsher is conseravtief wel aan de rechtse kant te vinden inderdaad. Ahoewel je de meeste neo-liberalistische partijen nou niet bepaald conservatief kan noemen.
Dus kan je concluderen dat de terminologie links/recht eigenlijk niet te gebruiken valt, omdat iedereen dit anders kan interpreteren en van te veel factoren afhankelijk is.

Maar in NL zou ik een VVD wel rechts willen noemen, net als een CDA. Maar bijvoorbeeld een D66 die zichzelf links noemt zou ik persoonlijk niet zo snel bij de linker kant van het politieke spectrum scharen, aangezien ze daar te liberaal voor zijn, imo.

Offt-opic Van oudsher zijn christenpartijen vrij rechts en die basis zal niet snel worden verlaten. Daarmee verliezen ze hun electoraat uit de conservatieve dorpen en steden.

Het CDA is voortgekomen uit o.a. de ARP (anti revolutionaire partij) en alleen de naam al geeft aan dat die partij vrij fel gekeerd was tegen linkse denkbeelden. De andere fusiepartijen die het CDA nu vormen waren ook overwegend conservatief en vrij rechts te noemen.

Dat een christelijke partij wel voor massa immigratie kan zijn maakt de partij nog niet tot een linkse partij natuurlijk. VVD + CDA voerden in de jaren een stevige rechtse koers terwijl de massa immigratie toen nog echt in volle gang was.

• Topic Starter Topic Starter
Bij nieuwe verkiezingen zullen de verhoudingen duidelijk worden maar bij de vorige TK-verkiezingen kwamen PVV-stemmers relatief meer voor in gebieden met lage aantallen allochtonen. Ook werd duidelijk in een Zembla-uitzending dat veel jongeren die PVV stemmen of wilden gaan stemmen in gebieden woonden waar amper allochtonen wonen en ze vooral afgaan op geluiden uit de media.

1 van de grootste bolkwerken van de PVV is Volendam, dat is nu niet echt een allochtonenstad tegelijkertijd. Percentage niet Westerse allochtonen ligt in de gemeente Edam-Volendam rond de 4% waarvan net iets meer dan 1% van Marokkaanse afkomst is.

Natuurlijk komen die inwoners van kleine steden en dorpen ook wel eens in de grote stad maar dat zal voor de meesten toch niet dagelijks zijn. Hun ervaringen met allochtonen zijn overwegend gebaseerd op mediaberichten en op de sporadische allochtoon die in hun buurt woont.

In de andere grote steden in noord en zuid holland waren anders veel pvv stemmers..

en iemand die in een dorp woont die komt echt wel in de stad eens in de zoveeltijd of misschien dagelijks. feit dat er soms minder stemmen voor zijn komt ook omdat moslims sowieso niet op hem stemmen en linkse ook niet (duh), en die zitte vooral in grotere steden.

En je hebt ook van die blinde zwakke figuren die na 1 goede ervaring met een allochtoon direct zeggen: "eigenlijk valt het wel mee er zijn ook goede :) ik ga op de sp/d66 stemmen" :rolleyes:

Terug
Naar boven