Fitness Seller

als veertiger nog goed kansen naturel te groeien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Met 40 begint het leven pas ouwe ;) ik ben 38 dus nog 2 jaartjes dan ga ik pas echt beginnen met trainen :D!
het testospiegel is wel iets lager als bij de jongeren, maar wij gaan niet meer naar de disco & zuipen, blowen xtc'en etc niet .. dus onze kansen liggen dan weer op het zelfde niveau :D


ben een vijftiger en doe nog steeds aan krachttraining en fitness.
Hou het wel natuurlijk.
Zou graag nog gespierder worden.
Wie geeft mij raad ?
"never surrender"
 
ben een vijftiger en doe nog steeds aan krachttraining en fitness.
Hou het wel natuurlijk.
Zou graag nog gespierder worden.
Wie geeft mij raad ?
"never surrender"

Lekker hoog in de eiwitten gaan zitten en goed luisteren naar het lichaam...soms iets meer trainen, dan weer iets minder maar wel met vuur en
fanatisme om over bepaalde "sticking points" heen te komen.
Alles moet dus een beetje aansluiten;).

In principe gelden dezelfde regels als voor een 20 jarige bb-er, alleen sluit het bij de oudere bb-er gewoon wat nauwer en zijn er zo links en rechts wat aanpassingen kwa voeding en supp's nodig m.b.t. de leeftijd:zuip:.
 
idd, ik vind ook dat ja als veertiger idd meer naar supplementen moet uitkijken, want gewone voeding mag ik niet overdrijven, moet het bij zuivere koolhudraten houden, zo weinig mogelijk suikers dus, of anders krijg ik een buikje, ja ben nu pas op 42 begonnen, ben blij het toch nog aangedurfd te hebben, ja, trainen wordt idd een verslaving
 
idd, ik vind ook dat ja als veertiger idd meer naar supplementen moet uitkijken, want gewone voeding mag ik niet overdrijven, moet het bij zuivere koolhudraten houden, zo weinig mogelijk suikers dus, of anders krijg ik een buikje, ja ben nu pas op 42 begonnen, ben blij het toch nog aangedurfd te hebben, ja, trainen wordt idd een verslaving

een verslaving yepp mate
 
Een gezonde verslaving he
 
Lekker hoog in de eiwitten gaan zitten en goed luisteren naar het lichaam...soms iets meer trainen, dan weer iets minder maar wel met vuur en
fanatisme om over bepaalde "sticking points" heen te komen.
Alles moet dus een beetje aansluiten;).

In principe gelden dezelfde regels als voor een 20 jarige bb-er, alleen sluit het bij de oudere bb-er gewoon wat nauwer en zijn er zo links en rechts wat aanpassingen kwa voeding en supp's nodig m.b.t. de leeftijd:zuip:.

Ik hoor vaak dat je rond onze leeftijd nogal gauw vet aanzet door koolhydraten.
Het zou beter zijn om de koolhydraten te verminderen en de (uiteraard goede) vetten te verhogen.
Dus ipv bv 30% eiwit/50% koolhydraten/20% vet -> bv 30e 40k 30v

Zit hier wat in of is het bullshit ?
 
nee is geen bullshit dat klopt gewoon is in principe wat Dave bedoeld gewoon het grootste part van je calorieen uit eiwitten halen .....je vet zou ook nog omlaag mogen .....ikzelf zit zo ongeveer op 60e 30 k en 10 v zoiets en dat werkt lekker op het moment .....veranderd over een maand weer dan worden de koolhydraten weer opgeschroefd voor een maand of drie en proberen we de groei weer een extra stimulans te geven.
 
Als je je schema goed op orde hebt(je groeit tijdens de rust),en voldoende eiwit inneemt(3 gram per kg lich.gewicht per dag) is leeftijd helemaal niet zo"n grote remmende factor om te groeien.Ikzelf ben 45,en vanaf februari tot nu ben ik 7 kg zwaarder geworden met een goede spierdefinitie
 
Ik hoor vaak dat je rond onze leeftijd nogal gauw vet aanzet door koolhydraten.
Het zou beter zijn om de koolhydraten te verminderen en de (uiteraard goede) vetten te verhogen.
Dus ipv bv 30% eiwit/50% koolhydraten/20% vet -> bv 30e 40k 30v

Zit hier wat in of is het bullshit ?

Zit zekerssss wat in;)...merk zelf door de jaren heen, dat ik mijn eiwit en gezonde vet inname nauwer sluiten met de jaren;). Ben nu meer bezig met de shape, dan om veel kilo's te gainen....waar veel jonge bb-ers natuurlijk constant mee bezig zijn.

Hoog in de eiwitten en een beperkt aantal carbs en vetten, zijn prima om aan de kwaliteit te werken. Het blijft in de spiegel kijken en een beetje passen en meten van week tot week;). Moet er wel ff bij zeggen dat Ome Dave natuurlijk nog wat jaartjes te gaan heeft, voor de 40 jaartjes gepasseerd gaan worden:cool::D.
 
ik groei ook nog steeds shape komt er steeds mooier in dus dat kan zeker...
 
ik moet ook opletten met vetten, eet zoveel mogelijk zuivere koolhydraten, zoals rijst, brinta, eiwitten hou ik ook zo zuiver mogelijk, bv vis, paardevlees is ook erg mager, en magere kwark.
ik was zo mager, maar toch, suikers en vetten bij mijn voeding en hup het gaat in de taille
 
@ Olddutch: "maar wij gaan niet meer naar de disco & zuipen, blowen xtc'en etc niet .. dus onze kansen liggen dan weer op het zelfde niveau"

=> kan nog best tegen(mee) vallen, ouwe :)
 
@ Olddutch: "maar wij gaan niet meer naar de disco & zuipen, blowen xtc'en etc niet .. dus onze kansen liggen dan weer op het zelfde niveau"

=> kan nog best tegen(mee) vallen, ouwe :)

hehehe sommigen dus toch nog wel:D
 
Jackie,
jij moet sober blijven man, moet terug gaan werken niet ?:D
 
tips voor sneller herstel

Hallo 40+ers.Ben blij dat dit topic er ook is.
Hebben jullie nog tips wat betreft sneller herstellen.

Ook ik merk dat het herstellen veel langer duurt dan vroeger.

Wel ben ik zeer snel aan het groeien!?

8 weken geleden nog 89 kg nu 94 kg!
Kan het ook wel voelen aan mijn schouders, benen en armen.

Heerlijk gewoon,het gevoel van vroeger is weer helemaal terug
 
ik gebruik krea/alkalyn-kapsules, en herstel blijkbaar vlug, train 3x per week, en heb eigenlijk geen spierpijn
 
Back
Naar boven