MuscleMeat

als veertiger nog goed kansen naturel te groeien?

Bezoekers in dit topic

ik heb dit topic gestart omdat ik op 1 augustus als 42-jarige begonnen ben, en zoveel mogelijk informatie voor iemand van mijn leeftijd wou opdoen.
 
tips zijn de normale goede voeding goede rust en lekker trainen
 
ik train 3x per week
dinsdag, donderdag en zaterdag
ben nog op zoek naar je schema in M en F
heb nog niet alles gelezen in het nummer van december
 
ik heb dit topic gestart omdat ik op 1 augustus als 42-jarige begonnen ben, en zoveel mogelijk informatie voor iemand van mijn leeftijd wou opdoen.

42 is niet oud, ik ben vijftig man en train nog om mijn fysiek te behouden :D
 
42 is niet oud, ik ben vijftig man en train nog om mijn fysiek te behouden :D

40 of 50 hoezo oud. Ben bijna 64 en train 3 keer per weer. Alleen squats doe ik niet meer ivm last met m'n onderrug. Misschien gaat het langzamer, maar ik heb ook geen haast. Ben in een jaar van 62 naar 72 kg gegroeid, maar moet wel oppassen met calorieen, want het vliegt naar mijn taille. Meer cardio dus.:eek:
 
40 of 50 hoezo oud. Ben bijna 64 en train 3 keer per weer. Alleen squats doe ik niet meer ivm last met m'n onderrug. Misschien gaat het langzamer, maar ik heb ook geen haast. Ben in een jaar van 62 naar 72 kg gegroeid, maar moet wel oppassen met calorieen, want het vliegt naar mijn taille. Meer cardio dus.:eek:

YEPP ik doe 3x per week 30 à 40 minuten cardio met resultaat;)
 
Zelfs hier bij de knarrende knarren groeit iedereen maar met kilo's tegelijk als ik het zo lees. 7 tot 10 KG in een paar maanden alsof het niks is.
Ik train drie keer in de week tot het zwart voor m'n ogen wordt, eet meer eieren, proteinen en bananen dan een bataljon infanteristen en ben de afgelopen zes maanden 1 a 1.5 kilo aangekomen. Ik hoop dat het spieren zijn...

Meer eten? Naa 'k heb te hard moeten werken om m'n pens kwijt te raken en heb nog steed lovehandles.

Voel me er verder prima bij en raak niet gedemotiveerd ofzo (ik had besloten dat ik te ongeduldig was en heb er een vijfjaren plan van gemaakt) maar vraag me toch af of ik wat fout doe als ik zo lees...
 
niets eigenlijk ligt er gewoon aan waar je mee begint en wat je aanleg is ;wat je testlevels nog zijn je voeding je rust en je training maar het belangrijkste is dat jij je lekker voelt en tevreden bent.....wel zorgen dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt..
 
Tja aanleg, de meeste volwassen mannen hebben zonder enige training meer spieren dan ik ooit zal hebben :).
Aan de andere kant, ik heb nu op mijn veertigste meer spieren dan ik ooit gehad heb, alleen dat voelt al als een overwinning zeker als ik om me heen kijk hoe iedereen zich laat gaan (en hoe ik me zelf liet gaan).
 
kijk dat is toch al mooi dat je nu meer spieren hebt dan je ooit hebt gehad dus gewoon rustig aan verder bouwen zou ik zo zeggen
 
kijk dat is toch al mooi dat je nu meer spieren hebt dan je ooit hebt gehad dus gewoon rustig aan verder bouwen zou ik zo zeggen


Jackie jij hier ook ??
heb je wel gelijk hoor
never surrender mate
trainen trainen en nog eens trainen;)
 
maar vraag me toch af of ik wat fout doe als ik zo lees...

Ik denk dat die ouwe knarren (inclusief moi) profiteren van het spierherinneringsvermogen.
 
Zelfs hier bij de knarrende knarren groeit iedereen maar met kilo's tegelijk als ik het zo lees. 7 tot 10 KG in een paar maanden alsof het niks is.
Ik train drie keer in de week tot het zwart voor m'n ogen wordt, eet meer eieren, proteinen en bananen dan een bataljon infanteristen en ben de afgelopen zes maanden 1 a 1.5 kilo aangekomen. Ik hoop dat het spieren zijn...

Meer eten? Naa 'k heb te hard moeten werken om m'n pens kwijt te raken en heb nog steed lovehandles.

Voel me er verder prima bij en raak niet gedemotiveerd ofzo (ik had besloten dat ik te ongeduldig was en heb er een vijfjaren plan van gemaakt) maar vraag me toch af of ik wat fout doe als ik zo lees...

Wees niet al te afgunstig, want de gewichtstoename is ongetwijfeld bij mij deels omgezet in volume rond mijn middel (Mammoth 2500 werkte erg goed bij mij, maar ik gebruik nu geen weightgainers meer). Maar daar ga ik zeker en gestaag wat aan doen met cardio.
Verder doe ik een beperkt aantal basisoefeningen zo zwaar als maar mogelijk is; daarbij probeer ik telkens wat gewicht erbij te doen.Ik n.l. gelezen heb dat in de opbouwfase het niet eens zo effectief is alle mogelijke varianten uit te voeren Meer variatie in oefeningen schijnt wel geadviseerd te worden als je meer definitie in de spieropbouw wilt krijgen. Daarom richt ik me voorlopig vooral op de grote spiergroepen. Om gewenning aan oefeningen te voorkomen probeer ik elke 8 weken een gewijzigd programma af te werken.
 
Nou als newbie wil hier ook wel een post wagen. Ik ben nu 44 en train nu vanaf mijn 38ste. Heb daarvoor eigenlijk nooit iets aan sport gedaan. Ook voor mij was het begin moeilijk, maar de "iron" verslaving komt dan ook vanzelf wel. Ik train gemiddeld 3 a 4 x in de week. goed eten en als supl. alleen creatine en Eiwitshakes. Ik groei wel niet zo hard, komt denk ik hoofdzakelijk door mijn bouw, ben 1.94 lang en weeg nu zo'n 90kg. Toen ik begon was ik 79 kg. Mijn bouw is dus redelijk tenger, wat inhoud dat ik niet echt de superzware gewichten kan doen. Bijkomend voordeel is dat ik op mijn 44ste nog steeds een wasbord heb. wat ik zeker merk is dat het herstel langer duurt en de vatbaarheid voor blessures toeneemt. Ik zit dus nu ook thuis met een f* up linker schouder. Misschien dat ik niet goed zoek, maar ik vind best wel weinig info over het op middelbare/oudere leeftijd trainen en bodybuilden. Misschien dat iemand hier nog wat tips voor me heeft.
Mijn trainingsschema is erg basic (zie onder,) en word afgewisseld met flink wat cardio, als zijnde spinning en lopen.

Bankdrukken
Schuin dumbbelldrukken
Schouderdrukken
Upright row
Voorovergebogen roeien
Lat Pulldown
Shrug met halter
Shrug met dumbbell
Hangend beenheffen
Crunch

Squat met halter
Leg press
Roemeense deadlift
Staand kuitheffen
zittend kuitheffen
smal bankdrukken
triceps pressdown
halter curl
preacher curl
omgekeerde curl
polscurl
 
Ik groei wel niet zo hard, komt denk ik hoofdzakelijk door mijn bouw, .....
....wat ik zeker merk is dat het herstel langer duurt en de vatbaarheid voor blessures toeneemt. ......
.....flink wat cardio, als zijnde spinning en lopen.

Langzamer herstel, vatbaarheid voor blessures én je niet zo snelle groei zou ook wel eens kunnen komen door (te)veel cardio..........
 
Als ik naar mijzelf kijk kan ik wel zeggen dat het wel mogelijk is om op oudere leeftijd nog gewoon progressie te boeken met trainen.
Ik heb het afgelopen jaar mijn 1 rm bench press nog met 7,5 kg weten te verhogen, mijn 1 rm deadlift zelfs met 20 kg verhoogd, mijn 1 rm squat met 10 kg, en met schuinbankdrukken mijn 1 rm ook met 7,5 kg verhoogd.

Ik ben 56 jaar, en ik gebruik alleen aminozuren, whey proteine, en sinds kort creatine monydraat.
Mijn huidige trainingsmaat is overigens 66 jaar, en heeft de afgelopen periode van een half jaar ook nog veel progressie geboekt ( bv met bankdrukken van 4 x 50 kg aan het begin naar een rep out van 20x50 kg momenteel)
Hij gebruikt overigens alleen maar whey proteine, meer niet, en weegt zelf 74 kg.
Voordat wij samen gingen trainen, had hij wel al een jaar fitness achter de rug, nu traint hij ook meer krachtgericht.

Ikzelf weeg momenteel 110 kg bij 180 cm, en ben het afgelopen jaar steeds meer op kracht gaan trainen, voornamelijk sets van 5 en sets van 3 reps op de grote oefeningen met een goed resultaat.

Mijn huidige stats op de 1 rm zijn nu;
Squat op parallel 165 kg
Bankdrukken 137,5 kg
Deadliften 190 kg
Schuinbankdrukken 127,5 kg

Barbel behind the neck press, maximale set is 7 reps met 80 kg
Dit zijn de oefeningen waar ik mij het meeste op richt met trainen, de rest van de isolatie oefeningen enz train ik tussen de 6 en de 10 reps.

Dus om op de vraag van de topicstarter terug te komen, ik weet uit eigen ervaring dat het wel mogelijk is om op oudere leeftijd de grenzen te blijven verleggen op natural basis.
Met sportieve groet,
Willem 2
 
hey willem dat gaat lekker bij jullie....gewoon zo doorgaan en laat die jonge kereltjes maar eens verbaasd kijken wat de oudere duwen met het trainen.
 
yepp never surrender guys:D
 
Back
Naar boven