Fitness Seller

Always against the odds: One with the underdogs

• Topic Starter Topic Starter
Ik hoop dat het allemaal weer against the odds en one with the underdogs wordt!!1!!11!!

Dat gaat het zeker worden! ;)

Oh ja ik bedoelde Starting Strength inderdaad. Het moet wel te doen zijn maar in weken dat je dan maandag en dinsdag traint zou ik het zeker wat aanpassen. Bijv deadliften de dag nadat je squats, rows en weighted hypers hebt gedaan lijkt me niet zo'n succes :P.
Ik denk iig dat je, mits je voeding ook goed is, hier ook prima spiermassa op kan gainen want je hebt flink wat volume met die 3 workouts bij elkaar.
Ik ga zo eens kijken wat ik bij de assistence ga aanpassen.
Die squat op woensdag ga ik sowieso veranderen want uit ervaring weet ik dat ik dan last van mn benen ga krijgen en dat wil ik niet. Of hele lichte squats/speed squats/overhead squats of geen squats. Ik neig naar overhead squats.

Jeej logje is weer open. Je gaat er nu dus als ik het goed begrijp weer een bulkje tegenaan gooien? Wat zijn je kracht/body stats op dit moment? Ben ook wel benieuwd naar dat schema, zelf ga ik waarschijnlijk na mijn vakantie ook een fullbody met focus op kracht doen.

Jeej logje is weer open. Je gaat er nu dus als ik het goed begrijp weer een bulkje tegenaan gooien? Wat zijn je kracht/body stats op dit moment? Ben ook wel benieuwd naar dat schema, zelf ga ik waarschijnlijk na mijn vakantie ook een fullbody met focus op kracht doen.

Jup, kijken of het indelijk weer eens gaat lukken. De tweede helft van vorig jaar was gewoon k*t voor mij door al die blessures en daardoor ook nog eens spier en bw verlies. Dit jaar gaat wel weer aardig.

Ik weeg nu 73kg en wil dan gedurende dit schema een kg of 3 aankomen tot 76.(bf zal dan wel wat aan de hoge kant worden dus als dit lukt mss een kleine cut van een paar weken maar ik moet niet te hard op de zaken vooruit lopen:o)

Bench heb ik laatst 1x120 gedrukt en 5x105 ook pas als pr gedrukt. Dat is dus wat sterker dan het ooit geweest is.

Met squaten zit ik op een paar reps(3 of 4) met 160kg. Dit mag wel wat beter worden en vooral wat soepeler gaan. Vooral onderin is zwaar en ik weet niet zeker of ik altijd wel par kom.

Deadlift zit ik nu op 1x230 en 3x210.

Ik zit nu even te kijken wat verstandig is kwa assistence enzo. Ik post het zometeen en begin er morgen wel mee. Eens aanzien of het lukt, en mochten die rustdagen tussendoor noodzakelijk zijn kan ik er altijd nog mee kappen.

Lekker hoor van die bench, de vorige keer toen we samen gingen banken ging je ook al lekker. Een dikke maand terug heb ik nog een paar setjes squat en deadlift met je trainingsmaat gedaan:p. Ik ben benieuwt hoe je definitieve schema eruit komt te zien met assistance oefeningen. Misschien dat ik dat schema dan makkelijk van jou kan rippen:).

Lekker hoor van die bench, de vorige keer toen we samen gingen banken ging je ook al lekker. Een dikke maand terug heb ik nog een paar setjes squat en deadlift met je trainingsmaat gedaan:p. Ik ben benieuwt hoe je definitieve schema eruit komt te zien met assistance oefeningen. Misschien dat ik dat schema dan makkelijk van jou kan rippen:).

Ik ben erg blij dat ik eindelijk een kleine progressie heb kunnen maken op de bank! Oke dan, was hij een beetje sterk enzo vond je?

Dit gaat het schema wss worden:

Maandag

Squat 5x5
Bench 5x5
Row 5x5
3 Sets of Weighted Pull ups x 5-10 reps

Woensdag

Deadlift 4x5
Military press 4x5
Overhead squats 4x5
3 Sets of Situps
3 sets of side raises x 10 reps

Vrijdag

Squat 4x5+1x3+1x8
Bench4x5+1x3+1x8
Row 4x5+1x3+1x8
3 Sets of Weighted Dips x 5-8 reps
3 of 4 Sets of Barbell Curls x 8 reps
3 Sets of Triceps Extensions x 8 reps

1. Ik heb de lichte squats op dag 2 vervangen voor overhead squats. Dit omdat ik denk dat het anders te zwaar wordt voor mijn benen(weet ik uit ervaring). Overhead squats zorgen toch dat de doorbloeding in mijn benen goed blijft gaan en zijn kwa belasting er niet zwaar voor omdat ik maar een kg of 40-50 pak.

2. In het excel bestand heb ik mijn huidige 5RM op de squat iets lager ingevuld. Dit heb ik gedaan omdat ik dan nog goed aan de techniek en diepte kan werken. Dus als ik dan gewichten evenaar of verbreek dat het dan wel sowieso op parallel is. Rond die tijd zal ik eens een filmpje maken van de diepte.

3 Ik twijfel wel een beetje of dit schema goed genoeg is om ook mijn fysiek wat mee te kunnen verbeteren. Is het genoeg assistence? Kunnen spieren als armen op iets als dit groeien? Meningen??

Ik ga er vandaag mee beginnen.

Ja dat is ook een beetje mijn probleem met fullbody, ik merk dat mijn armen en kuiten echt isolatie nodig hebben om te groeien. Borst/rug/benen/schouders hebben geen problemen om te groeien zonder de isolatie maar echt groei in armen/kuiten krijg ik niet van alleen compounds. Misschien kan er maandag nog een bicep/tricep oefening bij en woensdag wat cafl raises maar het moet het herstel van de compounds natuurlijk niet in de weg staan.

Ik denk dat het ook een beetje een afweging is die je moet maken, met een lekker basic full body schema ga je waarschijnlijk beter vooruit in kracht en misschien ook wel algehele massa maar je kleinere spiergroepen worden wat versloft.

Ja dat is ook een beetje mijn probleem met fullbody, ik merk dat mijn armen en kuiten echt isolatie nodig hebben om te groeien. Borst/rug/benen/schouders hebben geen problemen om te groeien zonder de isolatie maar echt groei in armen/kuiten krijg ik niet van alleen compounds. Misschien kan er maandag nog een bicep/tricep oefening bij en woensdag wat cafl raises maar het moet het herstel van de compounds natuurlijk niet in de weg staan.

Ik denk dat het ook een beetje een afweging is die je moet maken, met een lekker basic full body schema ga je waarschijnlijk beter vooruit in kracht en misschien ook wel algehele massa maar je kleinere spiergroepen worden wat versloft.

ik begrijp wat je bedoeld. Maar als ik eerlijk ben boek ik sowieso weinig fysieke progressie. Zal ook nog wel een voeding kwestie zijn waar ik dit jaar weer hard aan werk. Maar ik heb nooit dat ik bv 7 weken split doe en ineens zie dat mijn biceps verbeterd zijn bv. Ik weet niet of dat bij jouw en andere menen heel anders is maar bij mij gaat het gewoon (te) langzaam.

Bij een schema met zo weinig isolatie krijg ik wel het gevoel dat bepaalde spiergroepen weinig worden aangepakt. Maar als je bv borst bekijkt, dan pak je die twee keer per week aan met 5 sets bankdrukken. Maar van deze in totaal 10 sets zijn er sowieso een paar die niet zwaar genoeg zijn om door te gaan als werkset waardoor je zelfs de effectiviteit voor je borst kan afvragen.

naja, ik zie het wel. Ik begin vandaag. Ik denk dat ik de eerste training over een uurtje doe.

hee , hij logt weer , nice 5x5 lees ik - succes man

Succes man, ik ben benieuwt!

Als het gaat om fysiek bouwen ben ik persoonlijk nooit zo'n fan van Bill Star e.d.

IMO mis je teveel assistance oefeningen om armen, kuiten en bijvoorbeeld borst to the next level te tillen. Wel denk ik dat uiteindelijk het grootste struikelblok in je voeding kan zitten. Tenminste, dat is hoe ik het ervaar!

Je kan trouwens ook eens kijken naar [Link niet meer beschikbaar]:

Monday
• Squat – 3 sets of 5-10 reps (using deload percentages)
• Deadlift – 5/3/1 sets and reps
• DB Bench – 3 sets of 8-20 reps

Wednesday
• Squat – 3 sets of 5-10 reps (using deload percentages)
• Bench Press – 5/3/1 sets and reps
• DB Row – 3 sets or do Kroc Rows

Friday
• Squat – 5/3/1 sets and reps
• Press – 5/3/1 sets and reps (or do another pressing assistance exercise in its place)
• Chins or T-Bar Rows – 3-5 sets of whatever reps you want, usually 5-30 reps.

Daar hoef je denk ik veel minder aan te passen en je kan makkelijk nog wat assistance toevoegen voor je armen en eventueel andere spiergroepen.

Bill star week 1 training 1

Squat
5x70
5x90
5x105
5x125
5x140

Bench press
5x50
5x60
5x75
5x85
5x97,5

Barbell row
5x50
5x60
5x65
5x75
5x85

Assistence:
Dumbbell flyes
8x26
8x26

Pull ups
8xbodyweight+15
8xbodyweight+15

Squat: Volgende keer toch eerst een paar minuten opwarming, de lichte sets waren niet genoeg waardoor ik gedurende alle sets alles heel stroef aanvoelde. Slecht begin iig!

bench: zwaar helaas!

Bbrow: Goede stricte uitvoering, voelde deze goed in de rug.

assistance: Kon er prima bij en voelde goed aan.

Overall: Slechte eerste training. Kan er ook mee te maken hebben dat ik vorige week maar 1x heb kunnen trainen en een paar dagen weinig kon eten. Omdat ik niet logde weten jullie dat niet maar ik kreeg begin vorige week pijn bij mn verstandskies en er ontstond en ontsteking waardoor ik mn mond bijna niet kon openen. Was klote maar gelukkig voorbij. Heeft denk ik wel zijn tol geeist helaas!

(Is deze in depth training analyse een beetje leuk om te lezen?:P)

nice da je weer logt, bill starr is wel nice:)

Training ziet er netjes uit maar je bent wel direct vrij dicht tegen je max aan begonnen. Was het niet de bedoeling dat je een soort reset deed en wat lager in gewicht zou beginnen zodat je langer door progressief kan laden of sla ik dan de plank mis?

nice da je weer logt, bill starr is wel nice:)

Dankje, leuk je weer in mn log te zien.

Ik spitte in wat oude topics over bill star en meen me een aantal posts van jou te hebben gezien haha.

Training ziet er netjes uit maar je bent wel direct vrij dicht tegen je max aan begonnen. Was het niet de bedoeling dat je een soort reset deed en wat lager in gewicht zou beginnen zodat je langer door progressief kan laden of sla ik dan de plank mis?

Het klopt helemaal maar ik ben wel degelijk lichter begonnen. Er is een excel bestandje dat alle gewichten voor me uitrekent. In week 4 zet ik +-evenaringen van 5rm's, daarna hoop ik enkele pr's te breken. Ben benieuwd. Dit begin beloofd iig weinig goeds:o

Het klopt helemaal maar ik ben wel degelijk lichter begonnen. Er is een excel bestandje dat alle gewichten voor me uitrekent. In week 4 zet ik +-evenaringen van 5rm's, daarna hoop ik enkele pr's te breken. Ben benieuwd. Dit begin beloofd iig weinig goeds:o

Ow oke volgende keer beter dan, probeer positief te blijven denken. In week 5 gaan er gewoon pr's sneuvelen:).

Niet zo gek dat je er weer even in moet komen na zo'n week en je hebt alsnog mooie gewichten gepakt. En ja die extra uitleg is leuk :thumb:

je moet er gewoon weer effe inkomen - nieuw schema - nieuw trikkers - komt helemaal goed met jou - 5x140 is sterk ondanks dat het stroef aanvoelde - kan dus alleen maar beter gaan -

Terug
Naar boven