MuscleMeat

Always against the odds: One with the underdogs

Ook even abbo.

Heavy ass sumo deads gozer! En die schouder workout ziet er ook goed uit!

Sterke lifts! Ik neem ook een abbo :).

• Topic Starter Topic Starter

Tof:)

Heavy ass sumo deads gozer! En die schouder workout ziet er ook goed uit!
Thanks man
Die sumo dl voelde wel lekker aan, ben benieuwd of ik daar nog een pak sterker op kan worden. Waar ik ook benieuwd naar ben is of mijn conventionele deadlift niet zwakker word als ik nu voornamelijk sumo deadlifts doe. Iemand die dit misschien kan inschatten?

Sterke lifts! Ik neem ook een abbo :).
Thnx, en top!

Gister:

Borst triceps
Trainingstijd:60 minuten

Bench
12x20
10x60
4x80
1x90

5x90
5x90
5x90
5x90
5x90
5x90(6x5x90 is een volume pr)

Dumbbell benchpress
9x34
8x34
8x30

Dumbbell flyes
10x24
6x28
10x20

Dips
10xbodyweight+20
8xbodyweight+20
7xbodyweight+30

Skullcrushers
8x28
5x38(6e fail)

Pushdown
10 reps
10 reps+gewicht halveren en nog 10 reps

comments:
Bij de bank weer terug in gewicht gegaan en ik wilde 5x5x90 doen. Maar dit ging zo soepel dat ik nog een 6e setje deed wat ik wel mee kan tellen als volume pr.

Was wel een lekkere training alleen de db presses vielen toch wel wat zwaarder weer als verwacht.

Tevreden over de trainingstijd.

Laatst bewerkt:
nice work on the pecs !

Mooie VPR!

Ik denk niet dat je conventionele DL zwakker wordt als je nu een tijdje Sumo's gaat doen...in mijn optiek blijft ie gewoon op hetzelfde niveau of zal die misschien zelfs iets stijgen. De enige reden waarom die zou dalen, is omdat je niet in de 'groove' komt de eerste keer dat je weer conventioneel gaat doen na een tijdje sumo's..

Nog meer mensen die hierover hun mening hebben..ben benieuwd:D

Thnx kerel

Mooie VPR!

Ik denk niet dat je conventionele DL zwakker wordt als je nu een tijdje Sumo's gaat doen...in mijn optiek blijft ie gewoon op hetzelfde niveau of zal die misschien zelfs iets stijgen. De enige reden waarom die zou dalen, is omdat je niet in de 'groove' komt de eerste keer dat je weer conventioneel gaat doen na een tijdje sumo's..

Nog meer mensen die hierover hun mening hebben..ben benieuwd:D
Dankje, zelf vond ik het ook niet verkeerd. Volgende week 92,5 en dan weer voor 5x5. Die had ik vorige 'cycle' ook 5x5 en de week daarna kan ik mezelf pas echt verbeteren. Met 95 had ik toen 5 5 5 4 dus een 4x5x95 zou over 2 weken weer een volume pr zijn;) Dus nu moet ik zorgen dat die 5x5x92,5 van volgende week easy gaat.

Gebrek aan groove zou inderdaad een daling kunnen zijn maar dit is dan na enkele keren conventioneel deadliften weer voorbij.

meer meningen zijn natuurlijk welkom:D

Vandaag train ik niet. Morgen wss wel. Dan doe ik benen of rug.

Lekker man die vpr op de bank, moet wel weer een opsteker zijn dat je daarmee weer op je oude niveau zit. Lijkt me echt klote als je in het verleden flinke gewichten hebt lopen sjouwen zoals op je sq en dl die je nu voorlopig nog niet kunt beuren. Dan heb je echt zo'n grote druk om te ''moeten'' presteren.

Na onze training samen heb ik trouwens besloten om zelf ook de deadlift bij mijn benen te doen na het squatten en niet meer bij mijn rug. Dan kan ik mijn woensdag tenminste helemaal focussen op de bovenrug en heb ik op mijn stage minder last van het langere herstel dat nodig is na een flinke dl serie.

Lekkere trainingen!

Lekker man die vpr op de bank, moet wel weer een opsteker zijn dat je daarmee weer op je oude niveau zit. Lijkt me echt klote als je in het verleden flinke gewichten hebt lopen sjouwen zoals op je sq en dl die je nu voorlopig nog niet kunt beuren. Dan heb je echt zo'n grote druk om te ''moeten'' presteren.

Na onze training samen heb ik trouwens besloten om zelf ook de deadlift bij mijn benen te doen na het squatten en niet meer bij mijn rug. Dan kan ik mijn woensdag tenminste helemaal focussen op de bovenrug en heb ik op mijn stage minder last van het langere herstel dat nodig is na een flinke dl serie.

Nog niet helemaal op mijn oude niveau want dan moet ik toch eerst 3x5x100 drukken. Een volume pr als deze is ook gewoon iets wat ik nog niet eerder geprobeerd heb maaar ben er toch wel blij mee.

Ik kijk nu gewoon voorruit en niet teveel naar mijn oude trainingen.

thnx

Gister:

Benen
60minuten

Leg Press
12x120
10x240
8x390

Squat
3x100
3x130
3x155

Sumo Deadlift
3x100
3x140
3x170
2x190 (3e fail)

Leg press(small stance)

15x120
12x180
15x120
15x120

Leg curl
15x35
10x55
15x35
15x35

Standing calves raises
4 sets

comments:
De 3e rep met 155 was echt enorm zwaar en had ik maar net. Ik denk dat ik volgende week eens een 3x3x147,5 of 150 probeer naar advies van 'The beast' Tymboo.

3x170 sumo dl ging erg soepel en voelde sterk en snel aan. Die 190 ging echt tergend langzaam en viel me gewoon tegen want ik wilde 3 reps doen en failen met dl is k*t. Zou ook een techniek kwestie kunnen zijn want ik weet niet helemaal zeker hoe breed ik nou moet staan.

De trainingstijd was goed, ik heb vrij snel getraind nog. De oefeningen na deadlift deed ik gewoon door elkaar zodat ik tijd bespaarde.

Vandaag schouders of rug. Ik denk schouders.

lekker gewerkt man, morgen kan ik er ook aan geloven om squats en deadlifts weer achter elkaar te doen. Ik ben benieuwt hoe ze gaan met wat meer werksets.

pfuuu big weights !

Mooie squat en deadlift! Is er een reden dat je leg press voor squat doet trouwens?

lekker gewerkt man, morgen kan ik er ook aan geloven om squats en deadlifts weer achter elkaar te doen. Ik ben benieuwt hoe ze gaan met wat meer werksets.

Thnx, succes ermee alvast.
Ik denk dat ik volgende week dl even oversla of conventioneel weer eens doe. Kies ik dan wel..

:D

Mooie squat en deadlift! Is er een reden dat je leg press voor squat doet trouwens?
Thnx
Jij volgt me nog maar net dus jij weet dit niet maar ik was vorig jaar geblesseerd geraakt op twee plekken waardoor ik even uit de running was. Aan mijn schouder en aan een spiertje bij mn hamstring/glutes. Mijn schouder lijkt weer helemaal hersteld te zijn en het plekje aan mijn onderlichaam is bijna helemaal hersteld maar ik moet gewoon erg goed opwarmen en begin daarom vaak met een paar setjes leg press.

---------- Post toegevoegd Thu 26 Jan 2012 om 10:19 ----------

Ik heb zojuist besloten dat ik aan het einde van de middag schouders ga trainen. Dit gaat het worden denk ik:
Shoulder dumbbell press 3
Shoulder machine press 3
Facepulls 3
Side raises 3

Vanaf de machine presses ga ik tussendoor crunches doen. Ook wel weer eens goed;)

Thnx
Jij volgt me nog maar net dus jij weet dit niet maar ik was vorig jaar geblesseerd geraakt op twee plekken waardoor ik even uit de running was. Aan mijn schouder en aan een spiertje bij mn hamstring/glutes. Mijn schouder lijkt weer helemaal hersteld te zijn en het plekje aan mijn onderlichaam is bijna helemaal hersteld maar ik moet gewoon erg goed opwarmen en begin daarom vaak met een paar setjes leg press.
Ah dat snap ik. Ik ben ook nog aan het herstellen van een schouder blessure en uitgebreid opwarmen helpt altijd goed.

Ah dat snap ik. Ik ben ook nog aan het herstellen van een schouder blessure en uitgebreid opwarmen helpt altijd goed.

Jup

Zojuist:

Schouders
40 minuten

Dumbbell shoulder press
15x10
6x18
5x26
5x30
5x34

Shoulder machine presses
10x40
8x50
5x60
8x40
8x30(armen om en om)
10x20(armen om en om)

Facepulls
3 sets

Sitting dumbbell side raises
2 sets

Cable side raises
2 sets

+tussendoor een setje of 7 crunches

comments: 5x34 db press was wel nice(zelf omhoog gekregen), verder ging het ook niet verkeerd.

Mooie schouderpress!:D

Wel balen van die fail op de sumo deads bij de 3e rep! Maar 190kg is desalniettemin al een bruur gewicht WWE!

nice

Thnx gasten. Afgelopen vrijdag had ik nog rug gedaan. Ik had niet zoveel tijd dus was een halfuurtje op machines en een paar sets biceps. Lekker maar kort en het loggen niet waard;)

De training van vandaag:

Borst/ Schouders
1 uur en 20 min

benchpress
12x40
8x60
5x80
1x92,5

5x92,5
5x92,5
5x92,5
5x92,5
5x92,5

Dumbbell bench press
9x36
7x36
8x30

Dumbbell flyes
8x26
7x26
8x20

Dumbbell shoulder press
5x20
5x26
5x30
4x32(5e fail)

Shoulder press machine
6x40(arm om en om)
8x30(arm om en om)
8x20+4x20(arm om en om en de laatste 4 reps met beide armen).

One arm dumbbell side raises
12x10
12x12
12x12

Facepulls
15 reps
12 reps
12 reps

comments:
De 5x5 bank ging iets minder makkelijk dan ik gehoopt had maar ging me toch nog wel vrij goed af. Volgende week hang ik er 95kg aan en een paar weken terug had ik 5-5-5-4. Dit moet dus minimaal 5-5-5-5 worden vind ik en hopelijk heb ik dan nog wat energie in de tank over:o

Normaal deed ik borst triceps en had schouders een apparte dag in dit split schema. Ik blijf split doen maar verander even mn dagen en er komt een apparte armen dag haha.

Borst Schouders
Benen
Rug
Biceps triceps

Schouders viel me vrij zwaar na borst maar ik ben toch best tevreden, zeker met die 4x32 na al die presses.

mooi

waarvoor had je dit?
1x92,5

Terug
Naar boven