AndroidHealthClinic

Always against the odds: One with the underdogs

• Topic Starter Topic Starter
Bam, lekkere triples met die 100 man, ik ben benieuwt hoe die manier gaat werken met die reset ik heb daar wel vaker over gelezen. Die arm om arm met dumbbell press is dat met 1 arm pressen? Wat is daar precies het nut van? Ik zou bang zijn van de bank af te rollen:P.

Was ik ook wel blij mee. Ook bench gaat langzaam weer naar het niveau waar ik was.
Tymen kwam met het idee om optebouwen en elke week wat te verhogen en mij leek het wel een goed idee. Hopelijk kan ik meerdere verbeteringen zetten t.o.v. deze 'bench cycle'. Een 5x5x90 van volgende week moet in ieder geval erg soepel gaan.

Ik train sinds een paar weken vaak met een jongen die graag afwisseld in zijn training en ook wel graag oefeningen pakt die wat minder gebruikelijk zijn zoals in dit geval die presses met 1 arm. Afwisseling is goed voor je en ik heb mezelf voorgenomen dat toch wel meer te gaan doen. Niet meer elke keer de training van de week ervoor kopieren en alleen gewichtjes veranderen maar echt wat vaker wat oefeningen(vooral assistence) verwisselen.

Was trouwens wel een apparte en zwaare oefening.

Nice!

Morgen rug,biceps en buik.

Ja opzich lijkt me dat ook wel de beste manier van trainen in theorie gewoon zo progressief mogelijk blijven laden maar of het afwisselen van oefeningen echt kracht/massa ten goede komt betwijfel ik. Er is ook een heel topic over bezig, staan wel wat interessante dingen in: http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/constant-wisselen-oefeningen-296653/

Het komt er op neer dat als je continu dezelfde oefeningen erin houd en alleen varieërt met dingen als sets en reps dat je dan kracht opbouwt in die oefeningen = massa. Als je blijft afwisselen met oefeningen wordt je heel moelijk sterker in de oefeningen en bouw je dus weinig op.

Voor spierpijn werkt het altijd wel prima merk ik als ik een nieuwe oefening erin gooi maar dat is denk ik gewoon omdat je dan de beweging even niet gewent ben.

netjes 3x3x100
waren de close gripps zwaar erna

Gewoon weer terug in gewicht gaan inderdaad en weer opbouwen, niks mis mee.
Nette bench.

Ja opzich lijkt me dat ook wel de beste manier van trainen in theorie gewoon zo progressief mogelijk blijven laden maar of het afwisselen van oefeningen echt kracht/massa ten goede komt betwijfel ik. Er is ook een heel topic over bezig, staan wel wat interessante dingen in: http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/constant-wisselen-oefeningen-296653/

Het komt er op neer dat als je continu dezelfde oefeningen erin houd en alleen varieërt met dingen als sets en reps dat je dan kracht opbouwt in die oefeningen = massa. Als je blijft afwisselen met oefeningen wordt je heel moelijk sterker in de oefeningen en bouw je dus weinig op.

Voor spierpijn werkt het altijd wel prima merk ik als ik een nieuwe oefening erin gooi maar dat is denk ik gewoon omdat je dan de beweging even niet gewent ben.

Ik varieer ook niet alles maar gewoon enkele dingen. Ik had i.p.v. dat setje db presses om en om ook gewoon een normale set db presses kunnen doen. Maar op deze manier prikkel je jezelf door extra variatie en het zou wel eens degelijk een goede stimulans kunnen zijn voor je lichaam.

Ik ben ook totaal geen voorstander van wekelijks alles veranderen maar zo de variatie er een beetje in houden lijkt me prima. Verder doe ik nu oefeningen met enige regelmaat zoals db extensions met 2 handen die ik eerst echt nooit deed. Toen wisselde ik alleen verschillende vormen van one handed db extensions af.
netjes 3x3x100
waren de close gripps zwaar erna

Ja, mn triceps zijn sowieso vrij snel op en dat zorgde ervoor dat die close grip bank ook zwaar was.
Gewoon weer terug in gewicht gaan inderdaad en weer opbouwen, niks mis mee.
Nette bench.
Oke, dat gaan we doen en hopelijk over 5 weken verbeter ik dan de 3x3x100 van deze week met een paar reps bovenop deze 9 reps.

Rug Biceps bui
75 minuten

Lever Seated High Row (plate loaded)
15x70
8x90
7x100(+1 met hulp) nice

Cable Straight Back Seated Row
12 reps
10 reps
10 reps

Pull ups
10xbodyweight
10xbodyweight
10xbodyweight

Barbell shrugs
8x100
4x100 lol wat slecht

cable row achtige oefening
12reps
10 reps
10 reps

Dumbbell curls
8x16
5x20
8x16

Preachter dumbbell curls
10x14
10x14
10x14

Reverse barbell curls
7x27
10x22

Buik 6 setjes
comments: nice

Laatst bewerkt:
Lekker getraind man, faalde je bij die shrugs op je grip of kon je niet meer? Dat high row apparaat voelde ook erg lekker toen ik die van de zomer gebruikte.

Mooi training wederom gozer! Mooi zooitje pull-ups ook!:thumb:

Lekker getraind man, faalde je bij die shrugs op je grip of kon je niet meer? Dat high row apparaat voelde ook erg lekker toen ik die van de zomer gebruikte.

Thnx

Het was een grip faal. Ik had geen magnesium op mn handen en dan is mn grip sowieso slecht. Ik heb nogal gladde handpalmen. Ik had volgens mij echt al een jaar ofzo geen shrugs meer gedaan dus ga nu weer wat vaker een paar setjes doen, versterkt mn grip kracht misschien ook nog wel wat. Met magnesium moet ik dit binnen afzienbare tijd toch wel naar 3x8x100 kunnen opbouwen lijkt me.

Dat high row apparaat is een van de lekkerste apparaten die we hebben staan voor rug vind ik:)

Mooi training wederom gozer! Mooi zooitje pull-ups ook!:thumb:
Thnx. Die pulls ups vielen me wel een stuk zwaarder dan wanneer ik ze als eerste in mijn training doe. Of ik nu reps had kunnen maken met extra schijven weet ik niet haha.

Vandaag een rustdag en morgen een korte training met alleen schouders

Gister:

Schouders

Military press
5x20
4x40
5x50
5x60
5x65
2x70

Shoulder dumbbell press
8x28
8x28
8x28

Shoulder machine press
8x40
8x40
8x40

Facepulls
15 reps
12 reps
12 reps

One arm side raises
10x12
10x12
6x10(bovenin even vasthouden|)

comments:
Ik was iet wat teleurgesteld in die 70kg MP, had toch wel gehoopt op een rep meer maar die tweede rep was al erg zwaar. verder voor de verandering nu iets meer shoulder presses gedaan als normaal, kan best voor een keer.

indeed a lot of presses :)

Flink wat presses man, die schouders zullen wel flink kapot zijn aan het einde van de training. Face pulls heb ik sinds een paar weken ook ontdekt en ik vind dat nu echt 1 van de lekkerste oefeningen om te doen.

Kan best voor een keer;)

Flink wat presses man, die schouders zullen wel flink kapot zijn aan het einde van de training. Face pulls heb ik sinds een paar weken ook ontdekt en ik vind dat nu echt 1 van de lekkerste oefeningen om te doen.
Dat waren ze ook, het was behoorlijk zwaar. Normaal zou ik een setje of 3 minder hebben gedaan aan presses. Facepulls zijn altijd wel lekker ja.

soms loopt het niet zoals het moet lopen
next time W

soms loopt het niet zoals het moet lopen
next time W

Ach het is ook niet echt slecht maar 3 reps hoopte ik gewoon.
Die 5x65 was ook al erg zwaar. 2 weken geleden deed ik ook MP en ook 5x65 en toen deed ik geen setje 70 meer. Dit was dus net weer een tikkel zwaarder.

Misschien ga ik binnenkort eens wat singels draaien met 70.

Mijn training van afgelopen vrijdag was erg kort. Was wel gezellig want ik trainde met 'Jaapja' van dit forum:)

Leg press
10x240
10x340

Squat
3x90
1x110
1x130
1x150
1x165

Sumo Deadlift
3x70
1x110
1x140
1x170
1x200 PR

Flinke training met maar liefst twee werk reps op de squat en deadlift man.

gezelligheid kent geen grenzen
lekker man zo'n training van 15 min :D

gezelligheid kent geen grenzen
lekker man zo'n training van 15 min :D
Ach dat heb je weleens. De overige 3 trainingen van afgelopen week waren wel uitgebreid. Deze week pak ik benen in ieder geval ook weer een stuk uitgebreider aan.

Ik ben wel tevreden met die 165 squat, toch weer 5kg erbij t.o.v. 2 weken geleden. Nog 15kg verwijderd van mijn oude record. Nu de komende weken weer proberen een paar reps(2-5) te draaien met gewichten tussen de 150 en 160.

Die sumo deadlift ging ook wel lekker en voeld goed aan, dit was de 3e keer dat ik die gedaan heb. Leek nog redelijk vlot omhoog te gaan, volgens mij zij de persoon waar ik mee trainde dat ook.

---------- Post toegevoegd Mon 23 Jan 2012 om 12:16 ----------

Vanavond een borst tricep training. Ik ga 5x5x90 doen en dit zou eigenlijk erg easy moeten gaan. Als het goed is heb ik daarna nog wel wat energie over om op overige presses nog redelijk te presteren.

Terug
Naar boven