MuscleMeat

Aquaexplo's log naar dikkertjesland

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Zelfs bij deadlift gebruik ik ze als het moet :p
Als het moet doe ik het ook wel hoor, maar om ze er nou op te hangen om wat sneller te gaan....

Ik vind trouwens het rustiger aan omhoog gaan wel fijn, aangezien dit toch wel gewichten zijn waar ik een soort van nerveus voor ben voordat ik mijn top set doe, als dat logisch klinkt? Niet heel erg, en het heeft ook geen impact op mijn performance, maar dan ga ik niet nog sneller verhogen :o

Wat ga je lekker vooruit!

Wat als je nu vastloopt en niet meer dan 7 reps haalt wat dan?

Op deze manier loop je over een week of 3 vast

Wat als je nu vastloopt en niet meer dan 7 reps haalt wat dan?

Op deze manier loop je over een week of 3 vast
Als ik een gewicht verhoog en de week erna maar 4 reps kan met dat gewicht, houdt ik hetzelfde gewicht aan tot ik er 7 reps mee kan. Bijvoorbeeld de eerste keer 90kg bench press kon ik maar 5 reps, dus heb ik de week erna weer 90kg gedaan, en toen lukten 7 reps wel dus verhoogde ik weer.

1 keer niet kunnen uppen is niet meteen een plateau he
Dat snap ik. Maar dan doe je straks 5x130. Hopelijk volgende train 6x130 wat dan in theorie al rpe 10 is omdat je vorige train ook op rpe 10 zat omdat je 6 reps niet haalde. Hoe wil je dan ooit meer gewicht gaan laden.

Dat snap ik. Maar dan doe je straks 5x130. Hopelijk volgende train 6x130 wat dan in theorie al rpe 10 is omdat je vorige train ook op rpe 10 zat omdat je 6 reps niet haalde. Hoe wil je dan ooit meer gewicht gaan laden.

Ja oke, klopt.

Te lang trainen op RPE 10 is sowieso onverstandig en gaat je op termijn kracht kosten ipv opleveren. Je spieren hertellen onvoldoende door te lang consequent te zware belasting wat ook blessures op gaat leveren. Beter met minder reps of gewicht op een RPE 8 ofsow trainen en minder snel verhogen dan telkens tegen de max willen pompen. In het begin is dat niet zo erg maar op den duur, als de gewichten hoger worden, (je traint trouwens al flink zwaar moet ik zeggen ;)) gaat dat niet goed.

Ben het hier wel mee eens. Is ook niet de bedoeling dat ik elke keer tot het gaatje ga. Is meer kracht bouwen tot eind januari en gewend raken aan de gewichten. Als ik langer op een gewicht blijf hangen is terug naar 85/90% van dat gewicht ook een optie

18-11 push-day:
OHP
10x20
8x30
6x40
3x5x45kg

Incline bench press
10x20
8x40
8x60
4x4x70
15x40

Dumbell chest press
4x8x30kg

Seated dumbell shoulder press
3x8x18kg

Cable flyes
3x12x10kg
8x10/8x7,5/8x5 dropset

Lateral raises
3x15x8kg

V bar tricep pushdown
3x12x25kg

Dumbell tricep extension
4x8x20kg

18-11 cardio
30 minuten crosstrainer
Mijn spotify lijkt het nu alleen nog te doen als ik wifi heb, ook met gedownloade muziek... mega kut, hopen dat dat niet zo is want ik merk een groot verschil met wel of geen muziek tijdens het liften

18-11 cardio
30 minuten crosstrainer
Mijn spotify lijkt het nu alleen nog te doen als ik wifi heb, ook met gedownloade muziek... mega kut, hopen dat dat niet zo is want ik merk een groot verschil met wel of geen muziek tijdens het liften
Spotify opnieuw starten op je telefoon. En doet het weer. Krijg ook telkens de melding dat ik offline ben.

Spotify opnieuw starten op je telefoon. En doet het weer. Krijg ook telkens de melding dat ik offline ben.
Het is op mijn iPod (oldskool), dus als ik geen wifi heb is spotify offline. In principe geen probleem aangezien ik een shitload aan afspeellijsten heb gedownload, maar die doen het dan ook niet. Spotify opnieuw opstarten hielp niet...

19-11 Pull-day:
Deadlift

8x60
6x80
4x100
2x120
7x135 verhogen
Tips altijd welkom!

8x100
10x60

1Arm dumbell row
4x8x36kg

Lat pulldown
3x12x50kg

Seated row MYO
20x20kg per kant
5x5x20kg per kant

Bent over dumbell raises
3x15x6kg

Ez bar curl
4x8x25kg

Concentration curl
3x12x6kg

Nog erg blij met deadlift, gaat beter dan verwacht. Had gisteravond een nieuwe afspeellijst gedownload, en die deed het wel zonder wifi dus ga dalijk al mijn muziek opnieuw downloaden en hopen dat die het dan weer doen.

Lekker bezig weer man :thumbs:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven