AndroidHealthClinic

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.021
Nooit tot failure...

Ja het is eerder iets mentaals waardoor ik de techniek verpruts. Ook moet deze door training wat meer ingesleept worden het was op de wedstrijd van gisteren al bijna 2 weken geleden dat ik technische commentaar had gehad op mijn worpen. Wel ben ik bijna dagelijks in mijn hoofd aan het visualiseren hoe de techniek moet verlopen. Maar dan nog kun je moeilijk een 3e persoons afstand op jezelf nemen om te zien wat er nu daadwerkelijk fout gaat. Daarvoor moet er gewoon een goede trainer voor bij staan.

Effe om hier op terug te komen, is er dan geen mogelijkheid om het bijvoorbeeld te laten filmen?
Meestal zie je op die manier toch wel meerdere dingen, en je kan het moment zovaak terug halen als je wil.

Maar denk toch ook zoals de anderen ook zeiden dat er misschien wel teveel in je hoofd omgaat.
Misschien hier eens een andere draai aangeven, makkelijk gezegd dan gedaan.

En op je vraag terug te komen over de hoeveelheid dat je de benen traint, luister in iedergeval goed
naar je lichaam, zolang er nog vooruitgang in zit dan moet het in mijn ogen wel kunnen.

• #2.024
Effe om hier op terug te komen, is er dan geen mogelijkheid om het bijvoorbeeld te laten filmen?
Meestal zie je op die manier toch wel meerdere dingen, en je kan het moment zovaak terug halen als je wil.

Maar denk toch ook zoals de anderen ook zeiden dat er misschien wel teveel in je hoofd omgaat.
Misschien hier eens een andere draai aangeven, makkelijk gezegd dan gedaan.

En op je vraag terug te komen over de hoeveelheid dat je de benen traint, luister in iedergeval goed
naar je lichaam, zolang er nog vooruitgang in zit dan moet het in mijn ogen wel kunnen.

Usefull shit! bedankt dude (1e wedstrijd heb ik me laten filmen)

Ja, dat moet gewoon gebeuren! dat filmen maar ik train ook maar 1 keer in de week op techniek dat is gewoon veel te weinig. Moet alleen ff naar het geld kijken. Komt een nieuwe speer aan, nieuw atletiek schoeisel. We hebben een digitale camera maar dat is een miskoop geweest jammer genoeg.. (we hebben zelfs 2 van die dingen, allebei miskopen :o ) Komt ook nog eens vakantie bij.

Zodra ik ff wat techniek training heb gedaan. Is het in mijn hoofdje leeg en gaat het nog beter. Niet vergeten dat ik 3 jaar terug uit het (bijna) niets zo ver gooide. Daarna nog nooit zo constant over de 57 gegooit. Dus ik ben lekker bezig maar er zit nog veel in qua techniek!

Merk trouwens niets in mijn benen van achteruit gang ofzo, dus zal nog wel even duren voordat ik ga deloaden.

??? hoe krijg je dat voor elkaar met Front-sqt ?

Of ik viel voorover.. kwam er op neer dat ik op een gegeven moment met mijn gat op de grond ging zitten. En de stang een paar keer wegviel hierdoor.

Er komt overigens een wedstrijd bij in het wedstrijd programma de Trigallez Recordwedstrijden. In hoorn. Het is een wedstrijd die mee doet voor het Nationaal Baan circuit (betekend dat de gehele NL'se top mee doet). Het blijft wel een t*ring eind rijden! Noorden van Noord-Holland..

Vanavond PowerCleanen :)

• #2.028
Aha, mooi zo! Ass to the grass :p

Wanneer komt er nog eens een filmpje van je powerclean?

Goed idee vanavond :D, verwacht geen record, dat zit er wel in over een paar weken als mijn Full (front of back) flink gestegen zijn.. Vandaag een 3RM van 90 proberen te halen..... wat een evenaring van mijn record zou zijn.. Alleen gaat dat nooit goed. Als ik van te voren hier zeg dat ik dat ga halen.. Of ik moet net als afgelopen zomer zeggen dat ik 200 deadlift ging halen met carnaval in beschonken toestand..

BackSquat viel ik in ieder geval achter over 2 keer gebeurd.. en Frontsquat ben ik misschien niet gevallen, weet het niet meer, maak me er niet zo druk om :) Ben geloof ik niet op mijn hoofd gekomen. Diepte en vorm waren volgens mij best redelijk! Alleen evenwicht is met mijn motorisch patroon.. nog niet okay..

• #2.030
  • #2.032
Ja precies zoals Dave Tate het zegt, ben je simpelweg niet Tight.. Ik denk dat het in het feit ligt dat ik zo diep mogelijk wil gaan dus gedeeltelijk ontspannen, maar wel goede vorm houden. Die combi wil nog niet altijd lukken.. Gewicht is namelijk niet zo zeer het probleem..

Ga gewoon iedere week 5 kilo zwaarder dan zal ik de groove over 4 weken wel te pakken hebben en dan naar setjes met 3 herhalingen..

Ja precies zoals Dave Tate het zegt, ben je simpelweg niet Tight.. Ik denk dat het in het feit ligt dat ik zo diep mogelijk wil gaan dus gedeeltelijk ontspannen, maar wel goede vorm houden. Die combi wil nog niet altijd lukken.. Gewicht is namelijk niet zo zeer het probleem..

Ga gewoon iedere week 5 kilo zwaarder dan zal ik de groove over 4 weken wel te pakken hebben en dan naar setjes met 3 herhalingen..

Idd niet tight. Als je dun gebouwd & flexibel bent, heb je neiging om onderaan spanning lost te laten. Ik moet hier ook steeds op letten. Is zeer slecht voor je knieën & je gebruikt je hams niet op die manier.

-Mehdi.

• #2.034
Training vrijdag 27 april 2007

Veel spierpijn vooraf..

PowerClean
2x5x55
5x65
3x85
3x90 (dat was het doel ;), evenaring PR zonder in 1,5 maand tijd te Cleanen
0x95
3x85
1x85
2x85
3x85
3x85

Toen wat Schouder en Bicep dinges.

Al met al niet ontevreden filmpjes volgen later nog :), techniek is iets vooruit.. maar zit nog steeds veel te hoog met men gat ;)

• #2.035
Training zaterdag 28 april 2007 (zusjes verjaardag ;))

Pull over dumbbell
5x28
5x33
5x38
5x43
*
5x43
3x5x50 RepPR

Close Grip Bench
10x20
5x45
5x55
2x3x65

Wide Grip Chins
5x5xBW

Tricep Rope Extension
4x12xkatrol met gewicht x ;)

Comments:
* Mijn pa riep me ff naar binnen hij had wat om te laten zien. Ik heb mijn nieuwe Speerwerp spikes binnen :D!!!
116752.jpg

- Damn Pull over is in ieder geval weer op niveau en ik had nog wat over :D.
- De rest is assitentie voor speer...
- Als het goed is binnenkort ook mijn nieuwe speer binnen :)
- I'm a lucky dude :D

Comments:
* Mijn pa riep me ff naar binnen hij had wat om te laten zien. Ik heb mijn nieuwe Speerwerp spikes binnen :D!!!
116752.jpg

- Damn Pull over is in ieder geval weer op niveau en ik had nog wat over :D.
- De rest is assitentie voor speer...
- Als het goed is binnenkort ook mijn nieuwe speer binnen :)
- I'm a lucky dude :D

Blij je zo blij te zien. met je nieuwe spikes zal je nog meer PR halen;)

Lekker zwaar man die dumbbell pullovers, en die shoes zien er vet chill uit.
Nu verwachten we ook dat die speer verder door vliegt he!

Edit: lijkt me ook wel wat dat artikel, sowieso die step up variation al
toevoegen aan me been training.

Laatst bewerkt:
  • #2.039
Lekker zwaar man die dumbbell pullovers, en die shoes zien er vet chill uit.
Nu verwachten we ook dat die speer verder door vliegt he!

Edit: lijkt me ook wel wat dat artikel, sowieso die step up variation al
toevoegen aan me been training.

Ja zeker gaat dat verschil maken! ik miste 1 puntje in mijn schoen.. schroefdraad was kapot en daardoor kon ik hem niet terug zetten.. Plus dit is het vernieuwde betere model. Alleen houd ik zelf niet zo van die opvallende bling bling dingen maar daar wen ik wel aan ;)

Ja veel mensen vergeten Unilateraal werk.. Pistols zijn okay, maar lunges en step ups komen hier niet zo vaak terug... Terwijl iedere beweging in de sport (behalve schansspringen en nog een paar andere) niet bestaat uit 2 benige afzet bewegingen.. Eigenlijk alleen maar enkelbenig.. (overal waarbij gelopen of bewogen dient te worden)

• #2.040
Morgen rustdag :D

Terug
Naar boven