MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

Hahaha, hard gezopen? :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.042
Nope ik drink niet al sninds 6 februari geen alcoholisch (vergif) meer, maar vind het nog wel leuk om 's avonds vroeg nog ff te posten :D

kom op Ari.
een borrel op z,n tijd........;)

• #2.044
Nope helemaal niets zuipen! De alcohol is verbannen! Zodat ik straks alleen maar meer van kan genieten!

• #2.046
Ja Youtube deed naar ;). Hij zal inmiddels wel op Youtube staan.. Het waren nog niet de powerclean waar ik op gehoopt had.. Maar Seppo Raty zijn techniek zoog ook ;) maar hij had wel 140+ op mijn leeftijd ;)

Over een tijdje moet deze link werken ;)

Laatst bewerkt:
ik wil niet zeggen dat mijn techniek goed is, want ik heb het ook mezelf maar aangeleerd.. maar ik zak tot mijn benen zon beetje parralel aan de grond staan en trek dan men schouderbladen naar elkaar toe.. als je in die positie zit sta je compleet onder spanning en kan je zo in 1 keer omhoog schieten.. wellicht dat is proberen? persoonlijk vind ik dit er maar vreemd uit zien lijkt meer op een deadlift die je door het plafond wil gooien ofzo?

wellicht heb je hier nog wat aan: NSCA - Performance Analysis Video
en deze: GAYLE HATCH :: broadband video channel

edit: ik doe em eigenlijk precies als op dat filmpje van gayle hatch, misschien kan je met de juiste techniek die 140 ook wel pakken ;)

Laatst bewerkt:
Ja Youtube deed naar ;). Hij zal inmiddels wel op Youtube staan.. Het waren nog niet de powerclean waar ik op gehoopt had.. Maar Seppo Raty zijn techniek zoog ook ;) maar hij had wel 140+ op mijn leeftijd ;)

Over een tijdje moet deze link werken ;)

Waarom sta je met je kont te schudden voor je heft?

• #2.049
@Starter20: allang vergeten te kijken, en heb het mezelf ook aangeleerd. Echt efficient is hij zeer zeker niet

@Flying Fox wist ik het zelf ook maar :D

• #2.050
Filmpjes gezien! zeker wat nieuwe inzichten gegeven.. Zeker wat betreft de hoogte van de Heupen in de start positie, mijn doel was altijd om deze zo laag mogelijk te krijgen.. (vandaar dat wiegen..)

Training woensdag 2 mei 2007

PowerSnatch
10x20
5x43
5x5x55 PR

Pull over EZ
5x25
5x33
5x41
5x49
4x51 (5F)

Comments:
- Die snatches hebben de rest van mijn training gemold, goh wat kost dat veel energie :)
- Redelijk tevreden met die Pull over!

Ik zou net denken dat dat wiegen je uitvoering verdoet.

• #2.052
Dat doet het ook (waarschijnlijk) ;)

• #2.054
Nieuwe aandachtspunten worden. Tight staan.. en wachten op de 2nd Pull

Ik haat trouwens Gayle Hatch die ouwe met zijn stomme stok en die lilliputer die super goed is! Vind het goed dat ze helpen, maar de filmpjes laden zo ontzettend traag, en echt aandachtspunten noemt hij niet op!

Deze daarentegen vond ik geweldig!
NSCA - Performance Analysis Video

haha, heerlijk he, hoe je kapot gaat van die light weights met snatchen! Gotta love it!

Ik haat trouwens Gayle Hatch die ouwe met zijn stomme stok en die lilliputer die super goed is! Vind het goed dat ze helpen, maar de filmpjes laden zo ontzettend traag, en echt aandachtspunten noemt hij niet op!

Deze daarentegen vond ik geweldig!
NSCA - Performance Analysis Video

Meer de oude leraar met zijn lineaal die staat te wijzen, al voer ik de powerclean wel zo uit
als op het filmpje van Gay Hatch, ik zak niet meer zover terug naar beneden zoals bij NSCA.

Pr van de powerclean lag op 2 x 90 kg volgens mij, maar doe hem maar heel af en toe.

Ari!!

Dit kan beter hoor! (niet dat ik een pro ben)

- til het gewicht langzaam tot je knieen omhoog en strek dan pas snel uit.
- Als je een riem om zou hebben moet je daar mee bijna tegen je stang komen;
- hou je armen gestrekt, wacht toch het gewicht omhoog vliegt.

Wat je zelf al zegt, let op je 2nd pull.
Vanaf de heupen versnellen, ik bounce 'm zelf altijd op m'n heupen.

• #2.059
haha, heerlijk he, hoe je kapot gaat van die light weights met snatchen! Gotta love it!

Mwah Light ;) 1RM is 65 3x3RM 63 5x5RM = 55, Volgende week gewoon weer wat gewicht adden

Meer de oude leraar met zijn lineaal die staat te wijzen, al voer ik de powerclean wel zo uit
als op het filmpje van Gay Hatch, ik zak niet meer zover terug naar beneden zoals bij NSCA.

Pr van de powerclean lag op 2 x 90 kg volgens mij, maar doe hem maar heel af en toe.

Ja die oude gast, vind ik onaangenaam :). Respect voor de gozert die al het werkverricht..

Nope ik maak ook geen squatclean.. maar het is wel de basis die je moet weten..

Ari!!

Dit kan beter hoor! (niet dat ik een pro ben)

- til het gewicht langzaam tot je knieen omhoog en strek dan pas snel uit.
- Als je een riem om zou hebben moet je daar mee bijna tegen je stang komen;
- hou je armen gestrekt, wacht toch het gewicht omhoog vliegt.

Natuurlijk kan dit beter :) Anders had ik wel gevraagd of ik mijn eigen sectie kon krijgen waar iedereen mijn fabuleuze techniek kon komen leren :D

Wat je zelf al zegt, let op je 2nd pull.
Vanaf de heupen versnellen, ik bounce 'm zelf altijd op m'n heupen.

Ik heb ook een tijdje met mijn heupen omhoog gebounced.. dan heb je inderdaad een betere 2nd Pull.. alleen kwam ik dan tegen mijn riem aan soms.. ag jah kan het altijd weer prberen!

Iedereen bedankt voor de tips! dat was de reden dat ik het hier poste.. Nog even zien en dan zal ik die Power(ARI)Snatch ook wel hier laten zien :)

• #2.060
Training donderdag 3 mei 2007

Warming-Up 800 meter dribbel
  • Statisch Strechen: Hamstrings en Hip Flexor (speciaal Iliopsoas)
  • 30 cm verhoging vrije val ;), en reactief hoog kaatsen 4x8
  • Low Pogo 3x20 20 seconden rust tussen sets
  • High Pogo 3x20 20 seconden rust tussen sets
  • 3-Jumps in Verspringbak (voeten naast elkaar) 8x
  • Frontaal aanloop 3x40
  • Zijwaarts speerworp aanloop imitatie 4x40
  • Sprints 6x40

Cooling down: 800 meter, Lang na gerekt

Comments:
- Voortaan Pogo eerder in de training :)
- Pogo:
..........Low Pogo, is kort van de grond alleen reactie tijd op voeten is belangrijk hoogte zo laag mogelijk.. dus hoge frequentie draaien
..........High Pogo, is zo kort mogelijk op de grond en zo hoog mogelijk springen. Dus hoogte maken!
- Lekkere training om te doen. Hopelijk voortaan iedere donderdag :D!!

Terug
Naar boven