- Waardering
- 155
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 12%
hoe complex ook, waarin verschilt de visie van de wijze heren dan op het gebied van speerwerpen??
Pff.. dat kon ik natuurlijk verwachten laat ik het zo zeggen.
Iedere top speerwerper heeft zijn eigen techniek, waarmee hij/zijn het beste rendement haalt. Dit wordt bepaald door lengte ledematen, kracht bovenlijf, snel(heid)/kracht onderlijf, lenigheid.
De langste en hardste versnelling geeft de beste worp
Steve Backley en Uwe Hohn (van vroegâh): probeert bijvoorbeeld zo een lange en simpele Pull te maken door de speer recht achter hem te houden en snel er voor te komen.. (lange versnelling
Jan Zelezny: zit extreem "Arround the Corner" Dus die haalt de lengte uit de lenigheid van zijn bovenlijf. En de supersnelheid van het naar beneden drukken van zijn knie en snelle enkel. Ook reageert hij volgens mij het snelste vanaf het moment dat zijn blokbeen de grond raakt.
Vadim Vasilevski's en Raymond Hecht: Zitten er tussenin, die zitten extreem laag na de impuls (laatste sprong beweging) en drukken zich daaruit door hun Kracht (Boris Henry gaat daarnaast ook Head First) dus haalt ook nog eens een langere versnelling door zijn romp naar voren te drukken)
Sergey Makarov: Heeft verschillende dingen uitgeprobeerd. Probleem blijft dat hij bij zijn verste worp nog niet eens de maximale lengte uit zijn versnelling haalde doordat hij zijn arm al had gebogen voor hij begon met werpen.. The Real Powerhouse..
Tero Pitkamaki: Loopt aan alsof hij 3 treinen terug al had moeten halen. Met bijna zijn rug naar de lijn. Alleen als hij in vorm is of er tegenaan zit krijgt hij zijn speer weg. Zoniet dan zal het 20 meter minder zijn
. Moeilijke techniekZoals je ziet zijn er vele wegen naar rome, er moet per atleet gekeken worden wat het beste werkt.
Wat je in Nederland ziet is dat overal een andere accent wordt opgelegd. Ik weet zeker dat iedereen pp de basis er hetzelfde over denkt. Met soms een andere filosofie om in de powerstance te komen. Over specifieke details zal ik het niet hebben. Doe ik wel over PM of MSN

geen 20 meter, doel hierbij is over de balk die staat op 21 meter 
Powersnatch zal ik het in het begin niet heel moeilijk hebben. Dus misschien dat ik daar nog wat aanpas. Fullsquat zou mooi zijn mocht ik het halen. De rest zat ook in de verwachte progressie
.