XXL Nutrition

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.121
hoe complex ook, waarin verschilt de visie van de wijze heren dan op het gebied van speerwerpen??

Pff.. dat kon ik natuurlijk verwachten laat ik het zo zeggen.

Iedere top speerwerper heeft zijn eigen techniek, waarmee hij/zijn het beste rendement haalt. Dit wordt bepaald door lengte ledematen, kracht bovenlijf, snel(heid)/kracht onderlijf, lenigheid.

De langste en hardste versnelling geeft de beste worp

Steve Backley en Uwe Hohn (van vroegâh): probeert bijvoorbeeld zo een lange en simpele Pull te maken door de speer recht achter hem te houden en snel er voor te komen.. (lange versnelling

Jan Zelezny: zit extreem "Arround the Corner" Dus die haalt de lengte uit de lenigheid van zijn bovenlijf. En de supersnelheid van het naar beneden drukken van zijn knie en snelle enkel. Ook reageert hij volgens mij het snelste vanaf het moment dat zijn blokbeen de grond raakt.

Vadim Vasilevski's en Raymond Hecht: Zitten er tussenin, die zitten extreem laag na de impuls (laatste sprong beweging) en drukken zich daaruit door hun Kracht (Boris Henry gaat daarnaast ook Head First) dus haalt ook nog eens een langere versnelling door zijn romp naar voren te drukken)

Sergey Makarov: Heeft verschillende dingen uitgeprobeerd. Probleem blijft dat hij bij zijn verste worp nog niet eens de maximale lengte uit zijn versnelling haalde doordat hij zijn arm al had gebogen voor hij begon met werpen.. The Real Powerhouse..

Tero Pitkamaki: Loopt aan alsof hij 3 treinen terug al had moeten halen. Met bijna zijn rug naar de lijn. Alleen als hij in vorm is of er tegenaan zit krijgt hij zijn speer weg. Zoniet dan zal het 20 meter minder zijn :). Moeilijke techniek

Zoals je ziet zijn er vele wegen naar rome, er moet per atleet gekeken worden wat het beste werkt.

Wat je in Nederland ziet is dat overal een andere accent wordt opgelegd. Ik weet zeker dat iedereen pp de basis er hetzelfde over denkt. Met soms een andere filosofie om in de powerstance te komen. Over specifieke details zal ik het niet hebben. Doe ik wel over PM of MSN ;)

• #2.122
Gisteren vrij aardig getraind. Aardig zware row.. en cheat rows met dikke 120 kilo.. ;) Box Squat en gematigd zwaar op bench..

Training van vandaag ging best wel aardig. Overmorgen staat er weer een wedstrijd gepland. En foutjes van de wedstrijd zijn al redelijk verbeterd dus ziet er redelijk rooskleurig uit

Nog enkele testjes gedaan

Kogel Achterover 4 kilo: 18,03 PR
Kogel Achterover 3 kilo: 19,99 PR :mad: geen 20 meter, doel hierbij is over de balk die staat op 21 meter :)
3 Sprongen: ~7,60 ongeveer gelijk met mijn record.

Morgen 3RM snatch naar 65 zetten???

• #2.123
Training woensdag 16 mei 2007

Pre Wedstrijd Training

PowerSnatch
8x20
5x43
5x60 PR
3x65 PR 4f ;)

Pull over licht gewicht voor snelheid maar nee hoor, onder mijn links pols zit nog wat irritatie tot 35 gegaan ofzo.. dan maar Chinnen

Chins
5x5xBW

laatste 2 setjes waren getracht zo snelmogelijk andere setjes waren bedoelt om de onderkant van borst boven de chin stang uit te trekken wat ook gelukt was.

Comments:
- Vrij aardige training in ieder geval mijn 3RM en 5RM bijgetrokken.
- Vandaag (training was gisteren ;)) Wedstrijd in Sint Niklaas.. (belgie) heb er wel zin in. Alleen iets te lang in bed blijven liggen hoop niet dat ik me heel de dag loom voel.

Wel aardige powersnatch al.

• #2.125
Dankjewel AlexT, dat doet mij deugd. Vanaf maandag ga ik beginnen met mijn eigen interpretatie van BillStarr 5x5 ADVANCED.. (the Ari style)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Inderdaad geen 9 weken.. maar 7 weken.. Het is immers nog maar 7 weken tot en met het NK :|. Daarnaast zal ik de laatste vrijdag training niet eens doen :o Powersnatch zal ik het in het begin niet heel moeilijk hebben. Dus misschien dat ik daar nog wat aanpas. Fullsquat zou mooi zijn mocht ik het halen. De rest zat ook in de verwachte progressie

Mooie PRs heb je daar gezet, schema ziet er goed uit, kga na lineaire BS 5*5 ook de advanced interpretatie van Madcow starten denk ik. Veel succes :)

good luck

• #2.128
Pff wedstrijd was niet helemaal naar wens

1e Poging 56,5..
2e Poging 54 (k*t aanloop en raakte hem helemaal niet)
3e Poging 56,5
4e Poging 53,5 (uitstekend geblokt, geen snelheid)
5e Poging 56,62
6e Poging 56,61

Volledige Uitslag

speerwerpen 800g AC Heren Uur=21:07
Reeks:1
1 3147 Blommerde Bjorn* AT84 66.91m Sen 87
2 3139 Lemaitre Loic DCLA 66.41m Sen 87
3 3210 Janssens Bart DALO 65.01m Sen 79
4 3048 Van Campenhout Jonas DCLA 63.77m Sen 85
5 335 Van den Bosch Vincent DUFF 62.26m Jun 89
6 9359 DEKKERS ARJAN NDL 56.62m 86
7 3166 Moernaut Jasper LEBB 56.52m Sen 83
8 9348 KOOIMAN ANDREW NDL 54.96m 00
9 9355 SCHAMPERS LAURENS NDL 50.28m 89
10 432 Verte Tim ACW 35.25m Jun 89

Iedereen duidelijk onder zijn niveau..

Ben niet tevreden maar morgen lekker BBQ-en vandaag maar ff wat langer uitgeweest om het een en ander te vergeten :)

• #2.129
After Training (PRE BILL STARR)

Fullsquats
K*t vorm K*t k*t Haat Fullsquat!

Parallel Squat
5x5x65
5x85

Clean Pulls/Shrug
3x5x60
5x95

Snatch grip Pull/Shrug?
5x60

Snatch Grip Deadlift
3x95

Overhands grip Deadlift Nooit gedaan
1x135 (fairly easy)

Snatch Deadlift
0x135 (ROM van 10 cm)
0x135 (ROM van 40 cm)

Comments:
- Fullsquats is mijn lichaam niet voor gemaakt, balans is k*t en techniek in mijn eentje aanleren gaat niet lukken
- Die 3x3x140 Parallel squat die ik had staan is klaarblijkelijk net op parallel geweest.. Maar mijn inziens niet diep genoeg! Komende Bill Starr dus weer een gaatje dieper
- Nu BBQ, maandag begint Bill starr hopelijk kan ik Pull over pijvrij doen maar ik betwijfel het..
- Owjah Zondag wedstrijd ag kogel discus.. lekker boeiend ;)

mooie training al bij al hé

After Training (PRE BILL STARR)

Fullsquats
K*t vorm K*t k*t Haat Fullsquat!

Parallel Squat
5x5x65
5x85

Clean Pulls/Shrug
3x5x60
5x95

Snatch grip Pull/Shrug?
5x60

Snatch Grip Deadlift
3x95

Overhands grip Deadlift Nooit gedaan
1x135 (fairly easy)

Snatch Deadlift
0x135 (ROM van 10 cm)
0x135 (ROM van 40 cm)

Comments:
- Fullsquats is mijn lichaam niet voor gemaakt, balans is k*t en techniek in mijn eentje aanleren gaat niet lukken
- Die 3x3x140 Parallel squat die ik had staan is klaarblijkelijk net op parallel geweest.. Maar mijn inziens niet diep genoeg! Komende Bill Starr dus weer een gaatje dieper
- Nu BBQ, maandag begint Bill starr hopelijk kan ik Pull over pijvrij doen maar ik betwijfel het..
- Owjah Zondag wedstrijd ag kogel discus.. lekker boeiend ;)

Niet zo minderwaardig over kogel discus he!!
[Link niet meer beschikbaar]
Talking

Ari wat voor zever is dit...
Man je kan parallel squaten, waarom zou je dan uit jezelf niet kunnen full squaten??
Ik dacht dat mijn lichaam ook niet voor full squats gemaakt was...durven diep gaan en de stabiliteit komt wel.
Wat bij mij erg hielp, was om de 2 uur of zo wat bw full sq te doen en een minuutje in de onderste positie blijven zitten. Nadien wat quadriceps en calves stretches.

• #2.135
mooie training al bij al hé

Yo Thanks
Niet zo minderwaardig over kogel discus he!!
[Link niet meer beschikbaar]
Talking

Ik train er niet voor, dus daarom hecht ik er geen waarde aan. Vind het wel een eer dat ik mijn clubje mag verdedigen op deze onderdelen. En zal er op de wedstrijd dag ook alles aan doen om zo ver mogelijk als mogelijk te komen! Voor nu ga ik lekker Einhoven Onveilig maken. Toen straks om en nabij 2500 kcal op tijdens een marathon sessie op de BBQ ;)

Hey hey,

zorg jij nou maar dat je die staaf van je over de 60m krijgt ;)

Ja precies dat zal mij meer vreugde op leveren

Dat kan ik ook niet helpen!

• #2.137
Nou de wedstrijd het verslag.. 400mman en panzerdivision. stonden we alledrie op het kogelstoten en discuswerpen :).

Ik ging maar 2 onderdelen doen. We hadden immers 2 betere sprinters erbij... Dus viel ik er mooi buiten :D.

Om te beginnen

Kogelstoten
9,59 mwah mwah jammer, kom op Ari dat kan beter
10,66 PR wow damn meer als een halve meter verder :D
xxxx ongeldig te hard mijn benen gestrekt kogel men hand lichtjes verdraait
9,90 bang geworden met uitdrukken voor mijn vingers die ik pijn had gedaan

Discuswerpen waardeloos inwerpen trouwens
27,97 uit stand
27,95 uit hele draai
26,11 uit halve draai
29,?? uit stand

Nou pff flink balen uit draai moet ik minstens 5 meter verder gooien.. Helaas klopt daar geen zak van. Niet getraind maar op zich niet heel erg concurentie was ook niet echt heel sterk..

Onze 2 topsprinters die al niet echt blessure vrij waren. Hebben na de 100 meter gezegd om niet meer te lopen, hierdoor kwamen er 2 plekken vrij helaas was ik weer de sjaak. Ik mocht dus maar eens de 4x100 lopen. Zonder op de wissels geoefend te hebben. Maar goed ik heb vroeger nog weleens een estaffete gelopen dus weet ongeveer hoe het in elkaar steekt. Ik werd dus 4e loper dat betekent dat ik alleen het stokje nog maar over de lijn moest helpen :)

Uiteindelijk toen er 3 man van ons team hadden gelopen lagen we net als vorige keer weer eerste, maar deze keer wat meer voorsprong, dan vorige keer en kon ik ontspannen lopen naar een 45 laag lopen .. Betekent gemiddeld 11,25 wat toch wel redelijk niveau is.. Voor een ploeg waarin niemand op een wedstrijd ooit onder de 11,7 had gelopen. Tevens een mooi clubrecord zonder zoals eerder gezegd onze topsprinters ;) maarjah :) Met Ari70 in je team kun je haast niet verliezen :). Mochten we finale halen dan ga ik in de zomer wel een keer of 4 op discus trainen en moet er toch gewoon een 35'er inzitten.. Over 2 weken is het competitie speerwerpen!
Over 1 week op de maandag is het wedstrijd in Hulst, met speer..

Vanaf deze week BILL ****

Die kogel........ zelfs Viking gooit verder :D

Valt me wat van je tegen Ari, zeker na al je krachttraining ;)

• #2.139
Maar Viking is groot en ikke is klein. Wat zullen we zeggen dat ik dit jaar die 11 meter nog moet halen.

Ik vind het meevallen, heb geen OH presses in mijn schema, heb sowieso geen presses in mijn schema die 60 cm die ik nu verder heb gestoten is mijn inziens te danken aan de extra snelkracht in mijn beentjes. Ik wil nog best weleens een sprintje trekken tegen de Highlanders ;)

mooie wedstrijd, veel succes met bill starr hé :)

Terug
Naar boven