XXL Nutrition

Ari70's Trainingslog

ken er niets van maar, 't ziet er wel goed uit!
Wel raar dat je het gewoon naast de baan doet...

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.202
Goed opgemerkt normaal doe je het in een ring aan de korte zijde van het veld.. met een groot net eromheen.. maar met het weer van gisteren zie onderstaand. Was die ring helemaal nat. We kregen hem niet meer droog.. Hij is normaal gesproken ook al spekglad!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nog eenmaal het filmpje ;) dan hoef je niet terug te klikken om te weten waar terretris het over heeft

Techniek ziet er goed uit zover een leek als ik het kan beoordelen!
Denk wel dat de ruimte die je nu benut iets groter is als de ring.
De versnelling van je arm op het laatst is goed te zien, mede als gevolg van de opgebouwde voorspanning door de inzet van de heup.

Heb laatst zelf ook weer eens een speertje gegooid. Kan je zeggen dat je niet moet proberen te blokkeren op nat gras:p

• #2.204
@G-men; allereerst bedankt voor je feedback, hier op het forum hebben we naast mij nog 4 andere (atleten) werpers, zover ik weet ;). 400mman (kogel, speer),. Panzerdivision (discus, kogel) en BasB (speer) die hier niet zo vaak komt...

Nee de ruimte die ik benut is zelfs iets kleiner. Houd meestal zelfs 20-30 over. De discusring is ook een stukje groter dan een kogelstootring van ~2.08 als ik me niet vergis..

Hehe. ik had gisteren met de discus/kogel stoot schoenen die ook een beetje te zien zijn op het filmpje, gegooid in een "zo droog mogelijke" ring maar dat was ook gewoon niets, namelijk veelste glad. Ik had gemakkelijk een blessure kunnen oplopen op dat moment! Goed dat ik er maar 2 draai worpen in heb gemaakt..

Mooie techniek wel, denk dat de basis wel aardig is! Volgens mij draai je te vroeg open en zou je schouderlijn trager achter je heuplijn moeten volgens. Voetplaatsing lijkt heel goed, al sta je aan het eind volgens mij wel heel erg open.

• #2.206
Mooie techniek wel, denk dat de basis wel aardig is! Volgens mij draai je te vroeg open en zou je schouderlijn trager achter je heuplijn moeten volgens. Voetplaatsing lijkt heel goed, al sta je aan het eind volgens mij wel heel erg open.

Whahaahahh..

Als ik dat vergelijk met het commentaar bij het speerwerpen. Dan kan ik concluderen dat deze gelijk zijn :D

Snelle en goede voetplaatsing. Te vroeg open draaien

• #2.207
Training vrijdag 1 juni 2007

Begonnen met trainen om half 10... ;) (ja 's avonds ;))

Parallel Squat
5x75
5x80
5x85
5x92.5
5x100 (hehe 3 getallen ;), dus ik kan 100 onder parallel ;))

Pull over DB
5x5x49 PR

PowerClean
5x5x82,5 PR

Comments:
- Deadlift, Squat ration 2:1 (dat is al beter dan 2: <1
- Pull over gedaan met 49,5 (1e 2 setes) die ging moeizaam 48,75 ging nog best vlot...
- PowerClean, pff alleen laatste set 5 herhalingen achter elkaar gehaald. de rest was 3 hh dan 2 (met rechtkomen) of tussendoor zelfs een failure..
- Als ik het goed bekijk is alles PR
- Zondag wedstrijd Speer doel: 60 meter, Discus Doel: 34+

Laatst bewerkt:
Ik doe cleans ook altijd als singels (dus met rechtop komen), net als deads en de meeste andere pulls.

Toch nog wel een correctie over je voetplaatsing:

Allereerst bij je eerste draai moet je leiden met je de binnenkant van je linkerdij. Het lijkt nu alsof je je knie stuurt. Je moet er na streven je rechtervoet zo snel mogelijk na je linker neer te zetten, verder sta je toch wel enigzins open.

• #2.211

Thanks!

Ik doe cleans ook altijd als singels (dus met rechtop komen), net als deads en de meeste andere pulls.

Okay.. Ik doe het alleen maar als het niet lekker voelt, of als ik voel dat mijn hams en quads aan het vollopen zijn met bloed... Dus maw dat ze zelf al 100 kilo wegen ;) Maar daar kun je natuurlijk gewoon doorheen bijten ;)

Toch nog wel een correctie over je voetplaatsing:

Allereerst bij je eerste draai moet je leiden met je de binnenkant van je linkerdij. Het lijkt nu alsof je je knie stuurt. Je moet er na streven je rechtervoet zo snel mogelijk na je linker neer te zetten, verder sta je toch wel enigzins open.

Hehe, thanks 4 je comments! kan er niet zo heel veel mee doen, dit was de eerste training in een aantal jaar.. En de 44 bij de C-junioren was ook een soort van toevalstreffer :D. Mijn zusje beheerst het wel een beetje.. Gaat immers ook op dit onderdeel naar het Junioren EK..

Mochten we de promotie/degradatie wedstrijd halen dan zal ik er nog wel 2 a 3 keer meer op trainen en dan zal ik deze comments zeker in ogenschouw nemen!

--------------
Pff nog wel heel veel spanning/spierpijn in mijn kuiten! Dit kan morgen desastreus zijn maar er ook voor zorgen dat ik dan supercompensatie heb! laten we hopen op het laatste en dan kan die 60 mij niet ontglippen in het heerlijke zonnetje! Ik moet immers mijn baanrecord verdedigen!!!! Minder dan 1 maand tot en met het NK! Fysiek zou ik er niet beter voor kunnen staan!!!!!

• #2.213
Wedstrijd zondag 3 juni 2007

Speerwerpen
Inwerpen lekker gestopt met een ruime 55+'er

1e Worp : 51 k*t
2e Worp : 54 bleef haken in de grond met 1 van de punten vlak voor laatste pas
3e Worp : 51 ofzo.. nietgekeken
4e Worp : 57,77 alles of niets.. wat dus toch niets iets is! Ik kan het blijven herhalen er zat inderdaad meer in..

(Het gaat er ook zeer zeker uitkomen :D)

Discus
1e Worp: 31 (was okay maar kon verder)
2e Worp: Ruk :D 26 ofzo
3e Worp: Hard ongeldig
4e Worp: 32,53 (gematigd tevreden, dacht dat het niet ver was)

Comments:
- Ik zat maar niet in de wedstrijd met speer.. Had me ook behoorlijk druk gemaakt voor deze wedstrijd wilde echt goed presteren.. Lag ruim voor 12 in bed maar sliep pas rond half 3....
- Discus.. Jammer zat nog zeker 2/3 meter meer in maarjah dan zou ik er wat meer aandacht in moeten stoppen, toch wel tevreden hoor :) ben eindelijk weer van die 56'ers verlost :D

Laatst bewerkt:
57,7 is beter dan 56 maar nog geen 60, voor zover het overduidelijke.

Het kan goed zijn dat dit het begin is van de volgende groeiperiode, een barriere is weer neergehaald en nu doorstoten (werpen):D

• #2.215
Het was zelfs nog ietsje beter 57,91... Het was inderdaad dus weer een stukje verder! ik zit nog maar één kogelstoot ring van die 60 meter... Dat gat is overbrugbaar. Heb van "de beste trainer" van de BeNeLux die er was nog wat aandachtspunten gehad.. Veel langer wachten met bovenlijf. Mijn schouders, waren nog niet sterk genoeg.. Dus meer benchen en waarschijnlijk ook meer OH :o.. Daarnaast waren er 3 worpen volkomen ruk! dus daar viel niet veel over te zeggen. Overigens mijn 2e beste van het seizoen! En weer op de atletiekbaan in dongen.. zou het er mee te maken hebben dat mijn ex.. ook zoiets in der achternaam.. hehe wie weet ;)

Het wordt nu wel eens tijd voor die 60 meter........

• #2.218
  • #2.219
Gisteren overigens flink verbrand en om half 10 heb ik pas tijd om te Squatten 5x5x95.. lekker stang in je nek :) Pull over oww lekker rusten op mijn schouderbladen en nek! Powerclean aah lekker op die deltoidius. Maar we gaan vanavond weer beesten :D

• #2.220
Do not attempt this shit @ home!! Pff k*t verbrande huid!!!

Maandag 4 Juni 2007 [ @ 21:00 till 23:00 ]

Parallel Squat
5x5x95

Pull over DB
5x42
5x46
5x49
5x52,5 PR
4x55 PR 5F

PowerClean
5x70
5x75
5x82,5
5x87,5
5x92,5 PR 1x 0x 1x 1x 0x 1x 1x

Comments:
- Squats was easy maar de pijn in je nek was bijna ondraaglijk!
- Pull over pff die 5e was bijna gelukt!
- Powerclean die 100 gaat komen :D!!!
- TIP!! Verbrand nooit je nek en je schouders!!!!

t*ring wat ik nu weer tegen kom.. een fout worp van de nummer 2 van olympische spelen in Athen '04... En heb ook al eens tegen hem gegooid in belgie!!

[Link niet meer beschikbaar] hij komt ongeveer 1 meter over de lijn heen... Maar gooit 94,29 dan zou hij de 2e verste allertijden mee zijn geworden!!!!

Terug
Naar boven