MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.302
  • #2.303
Ben ik even aan het surfen op de nederlandse atletiek site.. kom ik dit tegen

http://www.atletiek.nl/tab1.html?item=2&id=9544

BAANATLETIEK: NK-waardig, meerkampen en competitiefinales
[05-07-2007] - De Nederlandse seniorenkampioenschappen trokken afgelopen weekeinde natuurlijk alle aandacht. Toch waren er ook buiten Amsterdam nog enkele wedstrijden. Een tweetal atleten leverde zelfs prestaties die in het Olympisch stadion niet hadden misstaan.

De eerste daarvan kwam op naam van Arjan Dekkers. De 20-jarige speerwerper van Achilles Etten-Leur had de pech net te laat te voldoen aan NK-deelname en koos dus vrijdagavond voor de 'Gouden 1500 B-Meeting' in het Belgische Vilvoorde. Hij verbeterde zich prompt tot 61,97 - een afstand die hem bij de NK (onder natuurlijk verschillende omstandigheden) een zesde plaats zou hebben opgeleverd.

zoals ik het nu zelf lees.. geven ze hun eigen fout aan. En praten ze over omstandigheden die ervoor hadden gezorgd dat ik nog beter zou hebben gepresteerd. Met andere woorden het is ze in ieder geval wel opgevallen.

Ach schrale troost:(

• #2.305
Vandaag iemand helpen verhuizen.. Godver dat is pas kracht voor in de praktijk! Veel OH walks gedaan.. en Zercher doos tillen ;) pinch holds

• #2.306
Godver was 2 uur te laat met mijn vorige post ;)

Vandaag ook ff getraind

5x85 Bench was hoogtepunt. Daarnaast nog wat turn achtige Core oefeningen gedaan aan een verticaal wandrek. En voor het eerst in 3 jaar 2 benige Leg Press.. om mijn knie misschien eindelijk blessure vrij te maken??

Zercherdoostil HAHAH

• #2.308
Nou vanaf nu geen excuus meer om mijn trainingen goed te doen.. Ik ben namelijk klaar met alles wat met stage of het 3e jaar heeft te maken! Net mijn stagereferaat gehouden (afsluitende stage presentatie). Had het beste punt van de groep. Bewijst maar weer dat een slechte generale er nog voor kan zorgen dat het allemaal goed komt ;)

Gisteren met mijn kater namelijk aan het stage bedrijf gepresenteerd en dit was ruk!

• #2.309
Tijdens het gentse feestweekend. Ga ik nog in Gent gooien bij RC gent.. Daarna wordt het echt vakantie vieren.. Morgen potje trekken en aanstaande zondag knallen in gent.

Vandaag goed geworpen. Maar niets echt zuiver geraakt. Mijn benen zijn ineens in bloedvorm. Snap er geen drol van. (gisteren wel klein beetje gesnatched en Full Stack gerept op de Legpress. Voelde vanavond wel een beetje van mijn knie maarjah,, het zal er bij horen niet waar..

Morgen nog even zuipen en ik ben klaar voor records op zondag ;)

• #2.310
Training vrijdag 13 juli 2007

1e serieuze training/ woensdag had ik wat last van men rug... waarom??

Squat
wat speel setjes
3x105

PowerClean
5x65
5x85
3x0x95 gevolgd direct door 3x95 (laad fout dacht met 90 bezig te zijn maar kwam toch nog goed!!)

Military Press
wat gespeel
5x55
3x60

Chins
4x5xBW+10 (toen knapte rugzak)

Comments:
- Goede traing toch na tijdje van afwezigheid, zondag wedstrijd in Gent! Daar echt knallen nu nog heel even het dorp in ;)

Ik ga ook gooien in Gent, ben absoluut niet in form maja.
Misschien zie ik u daar.

Ja jak ik heb da gisteren gezien op tv.
Ma de verspringer heeft niet zoveel, alleen een gat van 4cm. Ze moeten wel nog zien of het borstvlies niet geraakt is.

Maar had veel erger kunnen zijn.

• #2.314
nu.nl/sport | Speer treft verspringer

Ik hoor het net van een pupil van me..

De dader, Pitkämäki, was zwaar aangeslagen door het incident. Hij slaagde er niet meer in fatsoenlijk de wedstrijd te vervolgen en eindigde als tweede met een worp van 86,09 meter.

Hij verloor van de Noor Andreas Thorkildsen, die de speer naar een afstand van 88,36 meter wierp. Erger voor Pitkämäki was dat hij door de nederlaag geen kans meer maakt op de jackpot in de Golden League van 1 miljoen dollar.

(Ander verhaal) Een engelse dame heeft het zelfde gehad die heeft Roman Sebrle nog geraakt in zijn schouder

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
de (tien)kamper Roman Sebrle

die dude heeft stevige boven beentjes

• #2.317
Hij heeft nog geluk gehad dat er met dit type speer (carbon) is gegooid. Was het een speer voor tegenwind (headwind) geweest dan was hij vast nog 10 cm dieper gepenetreerd die punten zijn wat scherper namelijk (minder lucht weerstand)

Ziet er verdomd pijnlijk uit!

• #2.319
k*t WEDSTRIJD

2 uur lang in een auto zonder lucht controle.. Was helemaal zeiknat geworden. Wel genoeg gedronken. Maar eerste keer dat ik buiten kwam in de hitte.. sinds maart ofzo.. Heb altijd 2 dagen nodig om die overgang te regelen.. Kon er dus niet veel aan helpen

1e Worp keek in in de zon (*ben links) en was toen niets 53 nog wat
2e Worp ontzettend pijnlijk 56+ ongeldig.. over de lijn (rug deed auw)
3e Worp was niet veel was ineens zomaar bang om te werpen
4e Worp korte aanloop zodat ik zeker wist dat het niet pijn ging doen 53 *schaam
5e Worp ongeldig 58+
6e Worp alles gegeven vanaf het begin kramp in beide kuiten vanaf dat ik moest versnellen 60+ wederom ongeldig.. moet dus nog even aan mijn aanloop gaan sleutelen..

Alleen over de laatste worp kan ik tevreden zijn... Nu is het echt even gedaan met de wedstrijd eind September nog eentje. Dus als ik terug kom van mijn "vakantie"

Eerst 4 dagen naar Hengelo voor het Junioren Europees Kampioenschap Atletiek.. Waar mijn zusje helaas niet meer kan speerwerpen "Kwetsuur/Blessure". Maar nog wel kan discuswerpen.

Dan 2 weken Tour-en door Italie met wat Kameraden en vanaf 15 augustus weer serieus aan de bak om te trainen :D

Zonde man!

Terug
Naar boven