Fitness Seller

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.322
Uiteraard mijn doelen zijn weer bijgesteld. Ik weet dat mijn lever op het moment veel kan hebben. Maar als ik hem volledig geprimed heb moet ik ruim over de 1,5 krat per dag heen kunnen gaan!

Iemand die veel praat over zijn sportprestaties is super. Iemand die veel sport én veel praat over alcohol vind ik wat minder :p.

I guess I'm just a boring guy :o.

Vroeg me trouwens net iets af Ari. Je doet vaak powercleans maar meestal gaat het dan over een 1RM verhogen. Maar verhoogt die dan nog je explosiviteit of eerder je kracht? Het regeltje van 65% 1RM voor explosiviteit (bvb bij squats) zou dan niet gelden? Of doe je deze powercleans niet ter verhoging van je explosiviteit maar voor je core oid?

• #2.324
Ik doe geen Core oefeningen.. niet specifiek of geisoleert.. IS NOG SLECHTER DAN DE HOEVEELHEID ALCOHOL die ik tot me neem..

PowerCleans zijn voor mijn explosiviteit liever zou ik PowerSnatches doen.. In Oktober gaan mijn pa en ik een huis tuin en keuken platform in elkaar zetten op een andere plek in de tuin, daar kan ik dan gaan Snatchen! eindelijk thuis dus.. Minimaal 3 keer in de week zoals bij (top)speerwerpers gebruikelijk is.. 1x90+ tegen Juli zou erg mooi zijn ;). (Huidig PR is 77)

Vandaag
12x95 gesquat en nog wat meer 12RM's gehaald ;)

Ik heb mijn Alcohol Equivalent vandaag niet gehaald. Buiten een vol glas Goldstrike heb ik niets gedronken dan melk.. Je moet sommige dingen ook kunnen relativeren. Het is voor mij nu even feesten. Heb 6 maanden als een monnik geleefd.. Ik moet nu even alles wat minder strak houden..

Je 1RM verhoogt je maximaal kracht.. maar verhoogd ook direct je snelheid doordat de curve. tussen snelheid / snelkracht / kracht wordt uitgerekt. De reden dat een PowerSnatch nog belangrijker is. Komt doordat het bij Snatchen nog belangrijker is dat er snelheid wordt gebruikt. Anders krijg je het gewicht simpel weg niet in een beweging boven je kop getrokken.

Iemand die veel praat over zijn sportprestaties is super. Iemand die veel sport én veel praat over alcohol vind ik wat minder :p.

I guess I'm just a boring guy :o.

Vroeg me trouwens net iets af Ari. Je doet vaak powercleans maar meestal gaat het dan over een 1RM verhogen. Maar verhoogt die dan nog je explosiviteit of eerder je kracht? Het regeltje van 65% 1RM voor explosiviteit (bvb bij squats) zou dan niet gelden? Of doe je deze powercleans niet ter verhoging van je explosiviteit maar voor je core oid?

Dude, powercleans zijn al een explosieve oefening, je kunt ze niet traag doen want dan krijg je 't gewicht niet geschouderd.

Idd, 60% voor speed heeft daar ook geen bal mee te maken.

Powercleans zijn echt dodelijk ook juist door die explosiviteit. Niet snel genoeg is meteen fail. :o

• #2.328
Dude, powercleans zijn al een explosieve oefening, je kunt ze niet traag doen want dan krijg je 't gewicht niet geschouderd.

Idd, 60% voor speed heeft daar ook geen bal mee te maken.

Powercleans zijn echt dodelijk ook juist door die explosiviteit. Niet snel genoeg is meteen fail. :o

Juist ;)

Daarnet een 400 meter zonder warming-up in 56,5 gelopen.. THAT HURTS + (nieuwe) Trainings maat kon niet komen had nog teveel spierpijn ;) en was moe... Dus geen Cleans tot het oneindige zo'n 400 meter sprinten hakt er wel in!

• #2.329
Okay ik ga weer Core oefeningen doen.. vandaag mee gestart.. en er zitten 0 crunches bij dus voelde okay ;) IK HAAT CRUNCHES!!!

het belangrijkste uit mijn training

Parallel Squat
5x110 PR
5x115 PR

Daarnaast EK junioren atletiek geweest.. Ik sta op de foto met de Master Himself JAN ZELEZNY de man van mijn avater (forum plaatje ;)). Ik heb hem nog 5 minuutjes gesproken was een aardige vent.

Uiteraard mijn doelen zijn weer bijgesteld. Ik weet dat mijn lever op het moment veel kan hebben. Maar als ik hem volledig geprimed heb moet ik ruim over de 1,5 krat per dag heen kunnen gaan!

dan kan je mij toch echt wel opvegen...

mooie squats hier boven!

• #2.331
4ken85e.jpg

Deze foto is gemaakt afgelopen weekend.. Die kerel naast me.. is de WereldRecordhouder speerwerpen: Jan Zelezny.. In mijn sport is hij groter dan Ronnie Coleman en Scont Mendelson bij elkaar.. Bijna vergelijkbaar met Bill Kazzmaier in zijn hoogtijdagen. Aan zijn fysiek zie je misschien ook dat massa niet relevantie maar functionele snelkracht maar vooral Techniek.....

Mooie PRs, en coole foto :D
Moet leuk zijn om je idool te ontmoeten

• #2.333
[googlevideo]-8698248419978854483&q=bombs+away&total=1316&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0[/googlevideo]

De eerste 56 seconden zie je alleen Zelezny in actie.. de rest is uiteraard mooi meegenomen ;)

• #2.334
dan kan je mij toch echt wel opvegen...

mooie squats hier boven!

Mwah die squats moeten nog veel hoger, donderdag een 3RM van tenminste 122,5! Daarna vakantie Italie met een huur auto ff knallen naar Milaan and so on ;)

Mooie PRs, en coole foto :D
Moet leuk zijn om je idool te ontmoeten

Je idool ontmoeten en er rustig mee babbelen is echt gigantisch relaxt. Niet alleen Jan Zelezny was aanwezig maar ook andere ex wereldtoppers zoals

Boris Henry (Duitser met 150kilo snatch en winnaar van wat zilveren rondjes aan een touwtje op verschillende mondiale toernooien)
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mick Hill (Great Brittain) ook wat zilveren medailles
_39378961_mick_hill203.jpg
_38120737_hill300.gif
_830304_mick_hill150.jpg

Steve Lemke (coach van mijn zusje en erkend Coach van jeugdige wereldtoppers, zit pas 5 jaar in het vak. Onder andere een Wereld Junioren Kampioen, en wat Noorse zoals Fagerness en Trinne Hattestad
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik heb nog in een verloren uurtje getraind met hem. Ging wel aardig 1 kachelpijpje richting de 60 gesmeten..

Nice! :D

idd leuk om eens te zien !

die duitser (?) met dat rooie shirtje heb best potige onderarmpjes

• #2.338
Die duitser is inderdaad best sterk, niet voor niets een 150 snatch. Ik denk dat hij ruim 50 cm armen heeft nog steeds.. hij is ook ~2 meter lang

Hoe goed ben jij nu vergeleken met deze mensen? Wat gooien ze?

Jij gooit rond de 60m toch?

• #2.340
De mensen hierboven gooien net geen 90 (afgezien van die kerel van de foto die heeft 98,48 meter gegooid) En mijn PR was op 17 jarige leeftijd 60,15 meter.. Daarna even een dip gehad (in afstand) en nu ben ik bijna 21 en gooi ik 61,97. Als 17 jarige kwam ik in de buurt van wat deze mannen gooiden. Zonder serieuse krachttraining.

In vergelijking met deze mannen ben ik niets.. Voor Nederlandse begrippen hoor ik bij de top. De nummer 5 op het Nederlands Kampioenschap Senioren gooide net zo ver als ik 2 dagen eerder deed. Dus mag ik me daar wel mee vergelijken..

Maar ik heb nog zeker 8-10 jaar te gaan om mijn persoonlijke doelen te verwezenlijken!

Terug
Naar boven