XXL Nutrition

Ari70's Trainingslog

hehe en dan zeiken over je squat. 20 reps op 100 kg is netjes hoor!

Is het met speerwerpen echt dat je toewerkt naar een worp zoals je dat bij een powerlift-meet doet? Dat je één keer per paar weken heel ver gooit en daarna een tijdje relaxed rustig aan doet? Of is het zo dat je, wanneer je eenmaal 68 werpt o.i.d. dat ook meteen elke dag kan doen (bij wijze van spreken).

Medicijnballen zijn tof, zou er ook graag eens mee spelen. Denk dat je er erg slopende trainingen mee kunt houden.

Kan ik hier dan werkelijk niemand meer karma geven :@?
JA HOOR !

Ik beloof jullie dat ik ooit nog eens een HG mee ga doen :)!! Zijn er nog wedstrijden in Oktober?

Ik heb het, volgens mij, inmiddels al in drie logs staan, maar in oktober worden doorgaans de WEILAND GAMES gehouden bij Wout in Fryslân, speciaal bedoeld voor de geinteresseerden ZONDER ervaring. Gewoon lekker gooien en we zien wel. Ik houd je wel ervan op de hoogte ! :) Vorig jaar deed Builderb (RIP ?) nog mee !

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.423
Nice 20 repper Ari ... ik ken het gevoel de schijven oprapen van de grond wat een ramp :D

Dat was inderdaad het ergste. Misschien dat ik morgen meer last heb. Kom er net op tijd achter dat ik morgen nog een toets kan herkansen. Dat wordt dus 2 weken eerder naar school als verwacht. Heerlijk in die *@#@#$ college bankjes zitten van heerlijk hout!

hehe en dan zeiken over je squat. 20 reps op 100 kg is netjes hoor!

Is het met speerwerpen echt dat je toewerkt naar een worp zoals je dat bij een powerlift-meet doet? Dat je één keer per paar weken heel ver gooit en daarna een tijdje relaxed rustig aan doet? Of is het zo dat je, wanneer je eenmaal 68 werpt o.i.d. dat ook meteen elke dag kan doen (bij wijze van spreken).

Medicijnballen zijn tof, zou er ook graag eens mee spelen. Denk dat je er erg slopende trainingen mee kunt houden.

Mijn Squat zuigt nog steeds, en ga serieus werk maken om mijzelf aan het einde van de winter volledige ROM te kunnen laten squatten en Snatchen en OH squatten (zonder problemen)

Ja je werkt echt toe naar een bepaalde wedstrijd. Ik piek meestal een keer of 2 a 3 naar 1 wedstrijd toe. Dat was dit jaar het weekend van het NK waar in ik dus ook mijn PR weer heb verbeterd.

Als je redelijk consequent traint, moet je iedere wedstrijd onder welke fysieke omstandigheden dan ook (uitgezonderd blessures) toch wel minstens 90% van je PR halen, anders heb je het heel slecht gedaan.

Medicinballen kunnen je inderdaad wel slopen maar dat doe ik dan in de winter periode. Nu is het vooral (snel)kracht, dus heb veel explosieve balistics gedaan.

Ik heb het, volgens mij, inmiddels al in drie logs staan, maar in oktober worden doorgaans de WEILAND GAMES gehouden bij Wout in Fryslân, speciaal bedoeld voor de geinteresseerden ZONDER ervaring. Gewoon lekker gooien en we zien wel. Ik houd je wel ervan op de hoogte ! :) Vorig jaar deed Builderb (RIP ?) nog mee !

Het is erg ver weg, maar mocht ik tijd hebben en Openbaar vervoer richting 1 van jullie heren dan kan ik zeker een keertje mee doen :). De dag dat ik zoiets mee ga doen komt steeds dichter bij :).

inderdaad, het is bijna september, dus nog een week of ZES ;)

• #2.425
:roflol:

• #2.427
Training woensdag 22 augustus 2007

PowerSnatch
belangrijkste setjes
3x65
3x70 (evenaring PR)
3x65

Daarna gaan sprinten, iedereen eruit gelopen ???

Comments:
- Spierpijn in Quads en Hams is duidelijk nog niet over :)

• #2.428
Training Donderdag 23 augustus 2007

Kogel Achterover

7,26 kilo : 12,35 PR
4 kilo: 17,33

Verspringen

Stand: 2,35 (slecht)
3 sprong: 7,40 (ook slecht)

van de winter met Sprint trainer deze parameters verbeteren

Hierna nog Sprintjes

Goede trainingspartner: Zat overal dichtbij en met het verspringen en sprinten een stukje ervoor! Dus dat geeft een extra uitdaging!

• #2.429
Vanochtend 3 uur met de schoffel gespeelt en een paar Kuub zand gespit.

Training vrijdag 24 augustus 2007

Squat
Warming up setjes
3x115
2x125
1x130 PR

Snatch High Pulls
3x65
3x75
3x85
4x90

Seated DB Press (no back support)
5x22,5
5x25
0,5x270.5 (HUH???)

Military Press
5x55 bijna F
3x3x55
5x55

One Handed DB Row
8x22,5
8x27.5
8x32,5
8x37,5

Comments:
- Godver de godver.. Squat is dus niet onder parallel ik ga me er niet meer druk om maken.. Het scheelt een cm of 2 maar het is op en er zeker niet onder. Als ik alle spanning van mijn lichaam haal zit ik net onder parallel. Ik heb het laten nakijken door trainingspartner. Ik kan de beveiliging geen mm lager meer zetten er zijn immers te weinig gaten. Waarschijnlijk dat er nog wat gaten bij geboort gaan worden.
- DB Row is eigenlijk ZAGEN met knie op "bench" bankje

• #2.430
Vandaag een succesje voor mij als Coach van een Atleetje.

op het NK is een pupil van mij 2e geworden in de categorie 14/15 jarigen als 13 jarige :)!! De rest was aanzienelijk sterker, sneller en vooral groter. Dit heeft hem niets gedeerd en heeft hem met een DIK PR een mooie podium plaats bezorgd. Volgende week mag hij zelfs starten in een Interland tegen Duitsland. Mooi dagje dus voor mij als coach. Complimenten gehad over de verbetering van zijn techniek in vergelijking met vorig jaar! zijn uitslag 51,42 meter, maar 8 cm minder dan de Nederlands Kampioen!

• #2.431
Training maandag 27 augustus 2007

Oly Squat
10x45

PowerSnatch
3x3x45
3x3x55
3x65
2x70 gevolgd door lots of failure met 70..
2x70 (toen ik me echt pisnijdig had gekregen)

PowerClean + Push Press
1x65 PR
2x1x65
0x75
1x75 PR

Comments:
- Niet geheel ontevreden.
- Pols doet nog steeds zeer bij het Cleanen
- Snatches waren af en toe MuscleSnatches (Snatch met (snatchgrip) OH Press erachteraan)

Gaat goed Ari :thumb:

gaat lekker bro' :thumbs:

• #2.434
Bedankt dude's

Het kan altijd beter. Dit was niet een van mijn betere trainingen! maar zonder mindere trainingen ook geen SUPER trainingen :D

2e Training maandag 27 augustus 2007

Squat
8x65
3x85
5x3x105

Pull over EZ stang (vanaf heel heel diep!)
8x25
8x35
5x5x45

Hierna Obliques Complex-jes (met Cable Twists, Plate twists en DB side Bends)

Comments:
- Speed moet terug in het squatten deze is namelijk weg? Dus tijdelijk lagere intensiteit
- Pull over nog nooit zo'n grote ROM gehad. Dit alles om ook leniger te worden en dichter bij de "echte" werpbeweging te komen
- Obliques en overal Front Core is WEAK!!!
- Morgen Chins en Werptraining ROOOAAARRRRRRRR
-

• #2.435
Training dinsdag 28 augustus 2007

Rehab (lats) en Antagonist (tri<>bi)

Chins
13x5xBW

Comments:
- RUTGER SMITH nummer 3 van de wereld op Discus!!!

das op zich niet misselijk 13x5 chins... in wat voor tijdsbestek is dat?

• #2.437
binnen 20 minuten..

Vandaag erg lekker en hard/ver geworpen. Techniek moet wat gefinetuned worden. Maar het seizoen is zeker nog niet verloren. Lichte pijn in linker knie (again) heb gisteren en eergisteren 5x3 vertical Jumps gedaan.. Daar kunnen ze nog steeds niet goed tegen verdamnt ;)

heb je je vertical opgemeten? ben ik altijd benieuwd naar ;)

Goede chins verder al lijkt 5 me wel érg licht of niet?

• #2.439
Chins waren niet zwaar inderdaad. Maar het had andere doelen. Ik had ze bijvoorbeeld al lang niet gedaan en de rest staat bij de betreffende training zelf.

Mijn vertical zuigt evenals alle andere sprong testen uit stilstand. het enige wat ik een beetje kan is Hink-stap-springen. Maar de tijd dat ik daarin uit blonk is ook alweer 5 jaar geleden :). Ik zit met een chronische ^*(^(*##@$@% knie. Die niet tegen bounces of zwaar squatten kan. Zolang ik er mee kan snatchen is het okay. Werpen is helemaal geen probleem dus dat is okay. Maar doordit gesukkel blijft mijn sprongkracht alleen maar nog verder achter en dat is wel jammer.

als je vert net zo beroerd is als je squat zal het allemaal wel meevallen. Cijfers wil ik zien bastard :P

ik zit zelf nu op een running vertical van een centimeter of 70/73 denk ik. Ietsje meer dan voor de offseason maar ben 2kg aangekomen. Ga denk ik nog een paar kg bulken en kracht winnen en dan eens serieus op voeding gaan letten zodat ik wat lager in vetpercentage ga zitten. De lijntjes bij m'n lies zijn bijna weg :eek!:

Terug
Naar boven