MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

jammer van je knieen :(
De mijne beginnen beter en beter te voelen, paar maandjes geleden had ik dat ook als ik mn benen zo ver mogelijk probeerde te strekken dat ze pijn deden. Kon ook niet meer lang rechtstaan en wandelen gaf ook problemen. Nu squat ik met platte zolen en probeer ik mn knieen altijd goed naar buiten te duwen, gaat goed nu :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.722
Ik heb op het moment al 2 weken geen last, maar wil het probleem liever voor "altijd" kwijt zijn.. Dan maar wat minder heffen en de komende 8 jaar zonder "problemen" kunnen kniebuigen. Lekker voor je dat het nu beter gaat!

ook geen powercleans en snatches? Daarbij heb je minder knieflexie maar kan me voorstellen dat het toch ongewenste spanning oplevert...

Sterkte / succes met je herstel. En iedereen houdt van de ongekende pomp bij leg-extensions :P Legcurls vind ik trouwens weinig gay. Het is geen vervanger van een goede squat of deadlift maar als oefening zeker geen schande.

• #2.724
Nee die PowerOlympische Varianten doe ik op 60%, inderdaad weinig problemen voor knie.. maar rug ;) stonden wat wervels scheef, en daar wil ik geen gewoonte van maken. voel het gewoon als ik de stang opvang op mijn schouders, of als bij snatchen een OH Quarter Squat maak..

• #2.725
Leg Extensie, Leg Curl beide 5x10, probeer het iedere 2 dagen 1 keer te doen.

Hoeveel worpen maak je op dit moment ari??

• #2.727
Geen.. 1 keer in de week 15 op techniek.. Flink balen. Vorige winter ook niet meer als zoveel gemaakt. Maar het zijn de keuzes die de trainer maakt. Medicin zit er even niet in met rug, misschien straks even wat Cleans om te kijken of mijn rug wat vooruitgang heeft geboekt.

• #2.728
Traininkje maandag 3 december 2007

Rustig weer Olympisch Liften oppakken (ivm met rug, en knie)

PowerSnatch
5x3x40

PowerClean
5x3x60 (tussendoor nog een easy PowerSnatch ;))

Leg Curl ss Leg Extension
4x12 beide met Samenknijpen bovenin, om mijn kniebanden te verkorten ;)

Misschien volgende week.. Maandag PowerClean met SnatchHighPulls & Vrijdag Powersnatch met Clean High Pulls nog even bekijken.

• #2.729
Training maandag 3 december 2007

Bench Press
8x70
8x74
8x77
8x81,3 PR ponden

edit:
Pull over EZ
8x27
8x35
8x43
8x47 PR denk ik ???

Chins
4x8

Diverse BW core oefeningen

Comments:
- Bench ging nog redelijk easy misschien ook wel 10 reps gelukt

Waarom zo'n korte training?

Bench is best netjes. Merk je ook dat je beter bent in hogere reps of niet echt?

• #2.732

De laatste 2 moet je samen zien..

de 1e is van 16:15 tot 17:00

de 2e is van 18:15 tot 21:00 maar tijdens deze training geef ik training aan anderen, en ondertussen doe ik wat setjes bankdrukken en pull over

Bench is best netjes. Merk je ook dat je beter bent in hogere reps of niet echt?

Wordt nu langzamerhand wel beter, maar speed was echt nog super goed met 80+

Ben/was altijd sterker in Low Rep (in verhouding), maar dat zal de toekomst uitwijzen (rond 1e week Januari), net na 1 maart wil ik op mijn sterkst zijn

• #2.733
WerpTraining dinsdag 4 december 2007

Laat ik eerst maar vertellen dat ik vandaag in mijn laatste worp bijna 58 meter heb gegooid. Dat is heel ver in de drup, met een k*t speer uit een korte aanloop.

Dan zou ik graag nu KK hard gaan schelden, tieren en weet ik veel meer. Mijn trainer gaat stoppen. Per 1 januari 2008, vanaf dan heb ik dus niemand met enig gevoel van techniek die mij aanstaat om op terug te vallen.

Hij heeft dit in 1 zin aangegeven reden motivatie gebrek. Iets wat in de "structuur" van de trainingen van de laatste 1,5 jaar wel was terug te vinden. Ik ben blij dat ik het even heb kunnen opschrijven. En weet nog niet wat ik over 1-3 maandjes ga doen. Hij vertelde het aan het begin van de training, vandaar dat het waarschijnlijk een tiental meter verder ging als normaal.

WerpTraining dinsdag 4 december 2007

Laat ik eerst maar vertellen dat ik vandaag in mijn laatste worp bijna 58 meter heb gegooid. Dat is heel ver in de drup, met een k*t speer uit een korte aanloop.

Dan zou ik graag nu KK hard gaan schelden, tieren en weet ik veel meer. Mijn trainer gaat stoppen. Per 1 januari 2008, vanaf dan heb ik dus niemand met enig gevoel van techniek die mij aanstaat om op terug te vallen.

Hij heeft dit in 1 zin aangegeven reden motivatie gebrek. Iets wat in de "structuur" van de trainingen van de laatste 1,5 jaar wel was terug te vinden. Ik ben blij dat ik het even heb kunnen opschrijven. En weet nog niet wat ik over 1-3 maandjes ga doen. Hij vertelde het aan het begin van de training, vandaar dat het waarschijnlijk een tiental meter verder ging als normaal.
Nette worp maar wel klote van je trainer kerel..

Balen van je trainer! En nu?

• #2.736
Nette worp maar wel klote van je trainer kerel..

Technisch is er zelfs op dit moment nog zeker 5 meter uit te halen, maar ik kan altijd iets extra's geven tijdens mijn laatste kans.

Balen van je trainer! En nu?

Dat weet ik echt niet, zat er net al aan te denken om met vrienden een bier team op te richten.. De enige echte reden dat ik aan Krachttraining doe, is het speerwerpen. Anders kon het me serieus gestolen worden, ik haal mijn motivatie ook uit julle logs. En zal toch nog zeker een maand keihard blijven trainen (zolang dat gaat, knie en rug :S). Als ik nu zou stoppen zou er toch wel een serieus gat ontstaan. Ook vind ik dat ik mezelf te kort zou doen. 2 keer een half jaar heel serieus geleefd om op het NK goed te presteren. 2 keer niet 1 worp op de betreffende wedstrijd gedaan.

Ik heb trouwens de (structuur van de) trainingen nodig, anders wordt ik echt te irritant en te aanwezig ADHD-achtig

Hmm klote kerel!
Probeer het vol te houden in elk geval. Misschien met wat geluk is er een ander te vinden die je kan begeleiden..

• #2.738
OchtendTraining Sinterklaaswoensdag 5 December 2007

Tussen de oefeningen door, Leg Curls en Leg Extension's

Military Press
8x45
5x50 (stricte vorm was weg)
4x8x45

Bent over Row
8x70
8x75
2x8x80 PR

Calf Raise
4x15x95 PR

Circuitje
[ Tricep Cable Extension, DB Curl, Rear Delt DB Flies, DB Flies ] x2

Comments:
- Military Presses gingen ruk was compleet futloos, en moet toch iets aan mijn "InsomniA" slaappatroon gaan doen.
- BOR was met maar 1 gedacht in mijn hoofd, en dat is hetgene waar ik het nog steeds allemaal voor doe :) Die extra 8,03 meter ;)
- Circuitje doe ik omdat deze oefeningen er altijd bij inschieten.

• #2.739
Lekker in de regen getraind in mijn uppie ;), De rest op de baan ging de kantine in..

3x15 meter Kaatsen
2x3x20 meter Hinkelen
3x30 meter Loopsprongen
5x2x20 meter Sprint

Loopsprongen en Sprinten voor het eerst op spikes, damn ging echt goed, zelfs met rukwinden.

Nu buffelen aan de Gourmet

• #2.740
Ben net terug van de Sportarts voor een zogenaamde PSGO

Lichaamslengte 184 cm (nee niet mijn penis)
Lichaamsgewicht 85,8 kg
Vetpercentage 21,4% (whaha Yeah Right)
Vetvrije BawdiieeBuildMassa 67,4 kg (dat woog ik voor ik ging trainen whaha)
Bloeddruk, gezichtscherpte en rustpols okay

Voor de rest lenigheid Hamstring. Kuiten, en Rectus Onvoldoende!!!

Alle gewrichten Okay, Inclusief knie!. Wel micro beschadigingen om en onder de patella (kniepees)

Advies:

Aaandacht voor lenighedi is zinol. Ook corestability oefeningen en bv. Pilates via een fitnesscentrum is optie.
Pas op met springen i.v.m. de li patellapeespees. Zorg altijd voor goede techniek bij alle trainingsvormen.

(Spelfouten letterlijk overgenomen ;)

Toch redelijk makkelijk 65 euro cashen :D

Terug
Naar boven