Training 23-2-2006 Op de vooravond van Carnaval
Killer been training.. Nou ik kan al vertellen dat het geen Killer training was

, zal aan het einde aangeven welke oefeningen er wel tot een killer training behoren

, het was namelijk veel dynamischer, we zijn vanaf deze week dus begonnen met speciekere trainingen en de basis is al gelegd.
Warming-up:
Rondje rond de baan
Rekken Strekken
Alles over 30 meter
Knieheffen,
Achteruit terug,
Hakkenbillen,
Achteruit terug,
Zijwaarts,
Zijwaarts gezicht zelfde kant,
Versnellingsloop 50 meter, en terug lopen,
Schaatsprongen,
Uitvalspassen (lunges voorwaarts) 30m,
Achteruit Uitvalspassen (explosief strekken been dat naar achteren gaat),
Achteruit schaatsprongen terug,
Kruispassen,
Kruispassen gezicht zelfde kant,
Versnellingsloop 50 meter
Ritme vaardigheid
Lage hordens 15 cm,
Alleen met de kuiten werken, na de sprong kuiten op spannig zetten door tenen op te trekken, hierdoor snellere, fellere reactie
6x8 horden
Over inklapbare hordes 60/75cm: aantal 8, nadruk heupen hoog
Gestrekte benen langs de hordens lopen, waarbij je met je gestrekte been de horden overschreid (gezicht naar horden gekeerd): L + R's om.. 6 keer totaal
Over hordens heen (tussenafstand 6 voeten uit elkaar), snel wandelen, benen buitenwaarts bewegen: 4 keer totaal
Over hordens heen, snelle dynamische beweging voeten binnenwaarts over de horde: 4 keer totaal
Over hordens heen, telkens 1 voetplaatsing bij iedere horde, nadruk op lopen van de tenen: 4 keer totaal
Over hordens heen, telkens 1 voetplaatsing waarbij rotatie van 180 Graden plaatsvind: 3 keer links om 3 keer rechts om
Zandzak gedeelte, combinatie met zandzak
20 KILO ZANDZAK, de 25 was bezet
Uitvalspassen (lunges-achtig) 8x, 15 seconden parallel stand Squat, 8 hoge hordes: totaal 3x (8+15s+8)
Op de plaats, tenen optillen, tenen de grond induwen, en je lichaan van de grond --> op je tenen gaan staan dus, zakken en dan weer tenen omhoog bewegen, dit allemaal staand op dezelfde plaats.. 20 keer! Soort van calf raise dus.., gevolgd door Kuit jumps lage hordes 8 hordes : totaal 3x (20+8, sprongen)
Uitvalspassen 8x, 10 seconden Parallel (90 gr), 5 seconden 135 gr, explosieve standing high jump, --gelijk--, 10 seconden parallel (90 gr), 5 seconden 135 gr, Explosieve jump! (krijg je lekker veel spanning van, zak weg!!), 8 lage hordens 15 cm KUIT SPRONGEN!!, 8 hordes springen 80/90cm, gevolgd door 20 knieheffen (dit is 1 reeks

, er zijn geen tussenfases alles gaat non-stop achter elkaar door): totaal 4 keer + 1 keer alleen de sprongen zonder de zandzak.
15 seconden Squat 90 gr, Oplopende hordens beginnend bij 60 cm tot 1 meter
: totaal 3 keer + 1 keer alleen de sprongen zonder de zandzak.
Lage hordens 15 cm, alleen met de kuiten werken, na de sprong kuiten op spannig zetten door tenen op te trekken: totaal 3 x 8
Zandbak gedeelte, dus alles met gebruiken maken (verspring)zandbak, en zandzakken
Squats Zijwaarts, Grote spreidstand, Zak in de nek, gewicht verplaatsen van midden naar links, naar midden, naar rechts dat 20 keer. dan schaatsend door de zandbak 10 met tussenstop, 10 gelijk doorknallen (dynamisch): totaal 4 keer + 1 keer zonder Zijwaartse Squats.
Toen even wat anders

haha
7 Links + 7 Rechts: Bulgarian Squats ( 1 legged, kheb zelf nogal moeite met mijn evenwicht houden, is nog iets van vroeger, toen ik van een meter of 4 van een tribune afgegooid bent, denken men ouders

haha) dus niet echt nette gewichten, (1e keer met 5, 2e met 10, 3e met 15, 4e met 20), 20 loopsprongen (zo kort mogelijk bodemcontact), 30 knieheffen: totaal 4 keer + 1 keer zonder de Squats
Inmiddels terug op de baan,
Squat 90 gr 5 seconden, sprong vooruit, sprong omhoog (hier ligt het ACCENT) Squat 90 gr 5 sec................. 7 keer die serie, dan ff naar verspring aanloop, 6 dynamische Kikker sprongen naar de zandbank maken: totaal 4 keer + 1 keer alleen 6 dynamische Kikker sprongen.
Tempo, loopsnelheid werk
150 meter: 50 hard, 50 op je gewonnen snelheid uit laten draven, 50 hard
totaal 3 keer!
Uitlopen + te weinig rekken , ja is toch goed zo een evaluatie, dit is namelijk niet goed gebeurt
-----------------------------------------------------
Dat was hem dan men Leg Killer Thursday, deze keer viel hij erg mee qua zwaarte het was allemaal veel dynamischer normaal veel statische houdingen,
voorbeeld uit de praktijk
Je kent ze wel die oude tribunes met banken, verschil van bank tot bank zo een 40 cm
Iedere trede 5 seconden Squat 90 gr, 10 omhoog, 10 omlaag, 10 omhoog dit een x aantal keer.
(dit hebben we heel veel gedaan, in de opbouw, en dan in talloze vormen soms tot wel 15 seconden vast + zandzak en dergelijke, boven en naar beneden springen)
De moeilijkheid, zwaarte in die statische sprongen is het stilbrengen van je lichaam na iedere sprong, Je land in feitte en je stopt je zelf pas als je weer tot 90 graden bent ingeveerd, en hier sta je ook meteen stil!!, na een tijdje verzuur je gewoon!, dan is het probleem de afzet deze moet wel fel blijven, doe je ze omhoog dan moet je je lichaam helemaal strekken anders haal je het niet. Spring je naar beneden dan komen erg veel krachten op je lichaam te staan! namelijk "je BW + zandzak + de energie doordat je naar beneden valt"
Ik hoop dat jullie beetje inzicht hebben gekregen wat ik nu allemaal doe, Ik ben meer als een half uur bezig geweest om het op deze manier getypt te krijgen,

en was denk ik ook de laatste keer

haha,
Morgen vroeg ga ik mijn zusje en pa op schiphol afzetten (ze gaan naar de USA), mijn zusje heeft van een aantal scholen een beurs aangeboden gekregen om university te volgen + sporten, dus dat is allemaal wel kick

, en ik ben ook erg trots op haar!! Volgende week gaat ze voor het eerst bij een paar Universiteiten kijken, of het haar bevalt enzo....
Dan ga ik zelf rond 7 uur mijn training doen hoop ik rond 9 uur hier mijn log weer bij te werken

,
en dan begint FOKKING YES YES CARNAVAL!!! net mijn kostuumpje opgehaalt en het word echt weer lekker Begaaid, verwacht van mijn zondag training niet teveel
Laat de Karma nu maar komen ; ) : )