AndroidHealthClinic

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.823
Training donderdag 3 januari 2007

Een zooi OH Squats tot 5x40
Een zooi FullSnatches tot 3x55

• #2.824
Training Vrijdag 4 januari 2007

Stijve Traps en Schouders

+ zusje is weer terug naar Florida.. rust :D

Incline Bench Press
3x65
3x75
3x79,8 PR
Fx81 (maar trainingspartner wel, daarna zelfs 83 :mad:)
1x81 PR
1x83 PR
Fx85 (wel uitgedrukt gekregen, maar billen waren ff van de bank)

Pull over EZ
3x53
3x55
3x57
3x59 PR
Fx61 k*t voelde mijn schouder
1x53

Comments:
- Die 85 zat ik echt niet ver vandaan
- Hoop dat ik morgen geen last van schouder heb.. Tis mijn rechter.. dus is voor werpen niet kwalijk.. Komt denk ik door mobiliteit..Links ben ik leniger *werparm rechts wat minder
- Maar had bij Pull over toch een rep meer als maandag

Aardig wat PR's!

nice arie!

• #2.827
Aan't bulken?

• #2.829
Mwah, niet bewust, maar tis achteraf wel vakantie meer eetmomenten. En flink gedronken dat doet altijd een hoop met mij :D Weeg 85,5 dus ben in ieder geval niets zwaarder geworden

• #2.830
Training zaterdag 5 januari 2008

Squatten EINDELIJK!!!
In het zelfgemaakte powerrack op mijn Pallini gewichthefschoenen.. Beveiliging op onderste pin en gaan maar.. De squats zijn tussen Parallel en Half Squat in.. maw ik ben een miet..

Waarom..
- ten eerste gaat de beveiliging in dat rack niet dieper, train meer dan de helft van de keren zonder spotter
- 2e reden. Heb al van 2 artsen gehoort dat als ik te vaak dieper dan parallel ga mijn knieen gaan opspelen omdat de pezen rondom mijn knie te lang zijn. Daar blijft dan rotzooi achter met alle gevolgen van dien
- 3e reden, binnen de atletiek is er geen beweging die vandaar vertrekt, vandaar dat sommige er zelfs voor kiezen hun hele trainingscarriere hangcleans en hangsnatches te doen.

Squat
5x20
6x40
5x60
3x80
2x100
1x120
1x130
2x5x100

ik gebruik 130 als richtlijn voor Bill Starr voor volgende week (maandag dus al). Als ik het een beetje heb ingevuld zal ik het hier posten

Gay, doe dan pinsquats, dat iig beter als die partial shit. Als je partial doet kan je het beter van de pin doen imo.

Reden 1 is natuurlijk onzin, gewoon buiten het rack squatten en evt ditchen. 3de reden is ook t*ring dikke bullshit, een beweging hoeft niet op een oefening te lijken voordat die oefening nuttig is. Bij strongman lijkt maar een enkele beweging echt op een fullsquat en toch wordt dat gezien als een van de beste assistance oefeningen.

En ik dacht dat partial squats belastender waren voor knieën en fullsquats belastender voor heupen (die sterker zijn) ?

En ik dacht dat partial squats belastender waren voor knieën en fullsquats belastender voor heupen (die sterker zijn) ?
Partial = vaak zwaardere gewichten dan full dus sowieso belastender voor knieen. Al gaat het bij ari wel om aanhechtingen ipv gewrichten, ik weet niet of het hier dan ook voor op gaat.

Squat full! Ik squat nooit met spotter, gewoon de barbell zo laag mogelijk op je rug leggen en als je merkt dat je neit meer omhoog gaat gewoon laten vallen.

Als je dan toch blijft partial squatten, doe ze vanaf pinnen, dan ben je iig consequent met diepte.

• #2.836
Gay, doe dan pinsquats, dat iig beter als die partial shit. Als je partial doet kan je het beter van de pin doen imo.

Ik Squat toch ook tot OP de pinnen...

Reden 1 is natuurlijk onzin, gewoon buiten het rack squatten en evt ditchen. 3de reden is ook t*ring dikke bullshit, een beweging hoeft niet op een oefening te lijken voordat die oefening nuttig is. Bij strongman lijkt maar een enkele beweging echt op een fullsquat en toch wordt dat gezien als een van de beste assistance oefeningen.

Ditchen is dat ding wetiefen of wat?
Dude ben niet bezig met Strongman, maar met atletiek. Daarnaast kan ik dus niet dieper. Want dan kan ik de andere trainingen ook net zo goed stoppen. Trekken wordt ook gezien als de beste Assistance voor speerwerpen, samen met Pull-over..

Heb je helemaal gelijk in!

Partial = vaak zwaardere gewichten dan full dus sowieso belastender voor knieen. Al gaat het bij ari wel om aanhechtingen ipv gewrichten, ik weet niet of het hier dan ook voor op gaat.

Squat full! Ik squat nooit met spotter, gewoon de barbell zo laag mogelijk op je rug leggen en als je merkt dat je neit meer omhoog gaat gewoon laten vallen.

Het gaat niet eens zozeer om mijn knie aanhechtingen. Maar om te lange kniebanden. Die zijn met een akkefietje zover uitgerekt geweest, dat ze volgens mij alleen operationeel korter kunnen worden. Het gaat erom dat als ik veel FullSquat er zooi achterblijft in de holtes waar normaal bij jullie gezonde knieen geen ruimte voor is!

Daarnaast gewicht laten vallen, heb ik 1 keer gedaan daar heb ik nog steeds een 7 cm lang litteken van op mijn middelvinger

Als je dan toch blijft partial squatten, doe ze vanaf pinnen, dan ben je iig consequent met diepte.

Ik doe ze ook vanaf pinnen, maar start vanaf boven, tik dan de pinnen aan en kom weer omhoog.

Maar goed mijn gefabriceerde schema

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #2.837
Vind het commentaar wat ik heb gehad ook wel nuttig hoor en ben jullie best dankbaar..

Zelf zou ik ook graag onder parallel zitten, ondermeer omdat ik dan wat meer Gluteus pak.. die weer erg handig is bij Balistics, (Medicinball, Snatch en andere snelkracht oefeningen)

Deloading & intensification phase = elkaar tegenspreken of is mijn definitie van een van beider woorden fout?

dag 1: voorslaan + chins
dag 2: trekken + BOR(in principe zelfde spiergroepen als dag 1)
dag 3: voorslaan

Misschien overdoe je het. Kan je niet beter op dag 1 voorslaan + trekken. Dag 2 rust en dan op dag 3 BOR + chins?

• #2.839
Week 5 is deloading.. je doet 3x3 waarmee je in week 4 als 5x5 heb gedaan
daarna wordt de intensiteit alleen maar hoger

Dag 1 Voorslaan en Chins.. Doe ik al 8 weken op 1 dag
Dag 2 geld hetzelfde voor
Dag 3 Normaal voor Bill Starr..

Het is oorspronkelijk geschreven voor: Squat, Bench, OH, High Pull en PowerClean..
Tegenwoordig wordt het gebruikt voor:.. Squat, Bench, Military Press, Deadlift en BOR..

Heb het zelf nu al 2 keer gevolgd.. en heb nu alleen Chins toegevoegd..en Row

2 oefeningen die je niet moet onderschatten.

Terug
Naar boven