AndroidHealthClinic

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.101
t*ring wat een gespam.. voor een PM ben je 2 muisklikken verder..

Training woensdag 2 april 2008

Box Squat 5x5 (onder par)
5x45
5x65
5x85
5x102,5
5x105 (slechte vorm)

Incline Bench 5x5
5x40
5x50
3x65
3x5x70

Push Press 4x5
3x65 PR

5x50
5x55
5x60
4x65 PR

Reverse Grip pull down
4x12

Core met Roman Chair, Flag Pole Holds, Lying Side twists (ari style<>hyper extension) Hanging Leg Raises, Dragon Flags gewoon moderate

- Groove op Box en Incline nog steeds verdoet..
- OH zuig ik altijd al..

- Net mijn eerste uitlaat vervangen Hehe geile StarSlet

Gruwelijk, flag pole holds.. Helemaal gestrekt of met je benen ingetrokken?

Ik weet nooit hoe ik moet beginnen qua positie met flag holds.. Kan je je beginstap eens uitleggen? Ik bedoel, plaats je je twee handen tegelijk, en dan direct uitdrukken?

• #3.104
.. De allereerste keer dat ik ze deed gingen ze het beste..

Ik doe ze het makkelijkst aan een wandrek.. maar een paal met een diameter van 4-8 cm moet ook geen probleem zijn..

Je plaatst je handen recht boven elkaar.. En je onderste arm en traps moet je Locken.. net of je OH squat met veel teveel gewicht.. of je je bovenste arm nu strekt of buigt maakt niet zo heel veel uit.. je onderste arm moet gewoon puur gelockt zijn tijdens de oefening..

Je staat dus met je handen al vast aan het wandrek op zodat de hoek minstens 90 graden tussen je beide armen zit.. Hoe breder hoe makkelijker.. (ook weer tot een bepaald maximum).

Dan gooie je been op die het hoogste moet komen.. en tegelijkertijd.. duw je zo hard als je kan je onderste arm in dat rek..

|
|
|\
| \
| #8--|===
| /
|/
| Je moet het gevoel hebben alsof je alles tussen # en 8 zo vlak mogelijk wil houden (tussen # en 8 moet evenwijdig/parallel aan de muur zijn).. Dit doe je door dit te "locken". Doormiddel van je onderste schouder en elleboog en pols te verstijFvvûh

Bedankt voor die uitleg! Een wandrek lijkt me idd ook het beste, maar het enige wat ik kan doen is aan een paal van een verkeersbord :). Zal het mij eens wagen.

Vette shit. :thumbs:

• #3.107
Training Vrijdag 4 april 2008

Whip Snatch 5x5
5x5x55

DB jerk 4x5
5x17,5
3x5x22,5

Cleans pull of rack 4x5
5x90
3x5x100

EZ pull over (light) 4x12
2x12x22
3x12x29 voelde niet echt licht

Comments
1e 3 oefeningen All PR.. maar het is nog niets.. volgende week overal een paar procent erbij..

Damn, vanaf hoe hoog pak je de barbell vanaf het rek bij die cleans? Monsterlijk zwaar zijn dat soort cleans..

• #3.109
Damn, vanaf hoe hoog pak je de barbell vanaf het rek bij die cleans? Monsterlijk zwaar zijn dat soort cleans..

Tis een Clean Pull hè!!.. Clean Pull Jump Shrug.. zoiets meer..

Omdat mijn heupinzet suckt bij alle oefeningen en ik ze allemaal bijna op de kracht van mijn (lange) rug doe...

Ik sta op 2 houten planken in een Powerrack... en de Barbell zit net boven mijn knieen en spring los van de grond..

• #3.110
Training zaterdag 5 april 2008

Overhead Squat
2x5x45 :roflol: tussentijds een keer of 3 dat ding op de grond laten fl*kkeren.. ben de groove totaal niet machtig
4x5x30

RDL
4x5x110

Close Grip Bench
4x5x70 easy

Bent over Row
4x12x70

Plate Front raise
12x15
12x20
12x25
12x25

Tricep pulldowns
4x12

Comments:
- OH squat waardeloos
- RDL, heb al een soort van Groove te pakken.. weet alleen niet of je nu ook je bovenrug Tight moet houden..?

Volgende week 5RM week!

• #3.112
Whaha, dat is niet waar..

Bij RDL gaat je gat veel meer naar achteren en ligt je accent bij het heupgewricht in de eccentrische fase..

waarom het niet waar is, bij Deadliften houd ik alleen onder rug tight.. en laat ik bovenrug gewoon lekker hangen tot lock-out

mjah het enige verschil bij mij was dat ik men benen loodrecht hield als ik ze deed... voor de rest ging me rug vrijwel hetzelfde als bij normale deads

• #3.114
Training Maandag 31 maart 2008

Even alleen de werksetjes.. heb me niet aan het schema gedaan wat minder volume.. ben pas 5 minuten klaar met trainen ???

DB snatch
2x5x38,5 PR
3x38,5 (niet te moe maken)

Power Clean
5x95 k*t groove
5x100 evenaring PR denk ik..

Power Snatch
5x65 k*t
5x70 nadrukken nog k*tter
15x55 zaten wat goede tussen (tussen iedere rep gaan staan etc..)

Power Jerk
5x40
4x5x60
Techniek en pijn in elleboog blijven k*t

EZ pull-over heavy
3x5x54
3x54 gleed bijna van het bankje

Comments:
- DB snatch, 40 leek me teveel voor 5 hh
- Cleans pff.. kom niet eens los van de grond ..alles op 2nd Pull.. techniek niet zo best dus
- Snatches krijg geen versnelling voor elkaar in 2nd Pull
- Jerken blijft k*t
- Pull over ging iedere set beter/makkelijker (volgende keer betere warming-up)

Wow :eek:, ****ing nice die powerclean!
Hoe lang deed je erover?

• #3.116
meer als 2 minuten want The Ramones begon en was net klaar dus zo rond de 2:20

• #3.117
Wat gepiel met een discus, ging niet verkeerd..

Daarna nog een nieuwe oefening, die me efficienter moet laten werpen. Als is dat dat ding zo vliegt, dat hij minder weerstand heeft. (speer)

• #3.118
Training woensdag 9 april 2008

Box Squat 5x5 (onder par), 2 seconden blijven zitten
5x65
5x105
5x107,5 PR
5x110 PR doel gehaald

Incline Bench 5x5
3x60
5x70
3x75 (lag te schudden met mijn hoofd etc.. snapte er geen drol van
3x5x70

Groove is k*t.. En kan het schudden niet verklaar

Push Press 4x5
5x50
5x55
5x60
5x65 PR

Reverse Grip pull down
4x12

Core met Roman Chair, Flag Pole Holds, Lying Side twists (ari style<>hyper extension) Hanging Leg Raises, Dragon Flags gewoon moderate

zie net dat het doel van 5x80 iets te hoog gegrepen is.. PR is 5x72,5 lol :D.. Hoewel binnen 1,5 maand zit ik denk ik wel op 5x80..

Genoeg PR's voor 1 training dacht ik zo.

Terug
Naar boven