XXL Nutrition

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.401
Training maandag 1 december 2008

Vantevoren

2x40 volle bak gesprint
1x60
ging volgens mij aardig hard

ME LB

Squat
5x65
3x96
3x115
3x130 afschuwelijke vorm.. BB gleed bijna voorover uit mijn nek

2 DB's 1 legged Romanian Deadlift
10x10 (per been x p/DB)
10x15
10x32,5 ****ing A relaxed maar wel een terugkomer

Bulgarian BW Squat
10xp been

Rack Squat Lock-Out Rom was niet veel maar stukje meer als lockout.. het Rack lag iets onder tepelhoogte
3x140
3x...
3x...
3x195
Fx235 kreeg ik niet uit het rack getilt.. omdat de stang tever door hing.. dus daarna op de beveiliging gelegd.. wel een stuk of 10 Calf Raises gemaakt maar onverantwoord om op mijn tenen achteruit te lopen
6x245

Comments:
- Op cursus geleerd dat Lock-Outs en Plyometrie een vorm zijn om je sprongkracht/explosiviteit te vergroten.. dus ff uitproberen
- Ook van een wiebel bord zou je explosiviteit moeten vergroten
- Zondag wedstrijd in de buurt van Antwerpen tegen een Hoogspringer en semi-sprinter van de club. Wil uiteraard wel goed voor de dag komen op de 60 meter :P

Laatst bewerkt:
Oke snap het, filmpjes zijn een handige uitleg.

• #3.403
Training woensdag 3 december 2008

ME UB

Lying Rack Press Elbows out.. (in het powerrack.. bovenarmen parallel aan de vloer)
degelijke warming-up

3x90
3x100
3x110 PR
3x115 met kont van de vloer, dus beetje extra momentum uit core..

Incline DB Press
20x15
16x20

BB row ss Seated DB PowerClean
12x60 ss 12x5 gniffel
12x80 ss 12x5
12x80 ss 12x5

BOR ging zwaar klote na 6a 7 hh was ik dood!

Incline DB Curl
8x12,5
3x8x17,5

Comments:
That's all folks..

• #3.404
Gisteren niet getraind.. Ging vandaar naar het Speerwerpers kot in Antwerpen

Met onder andere Pull over zoals 1e filmpje van vorige pagina.. Niet zwaar gegaan maar voor Maximale ROM etc..

Daarnaast bruggetje maken maar dan specifiek voor werpen.. dus vanaf handen tot en met onderkant borst recht omhoog zodat je helemaal in de werhouding komt.

Wat snatchen wat helemaal klote ging.. geen fatsoenlijke stang of platform.. ben dus te verwent.

Enfin goed getraind.. Niet op een hoge trainingsintentiseit maar toch..

Daarnet gebult in het Wok restaurant.. Nieuw BW PR 95,5 kilo.., 3 kilo boven mijn PR toen ik 2 jaar terug uit London terug kwam..

Morgen 60 meter sprintwedstrijd indoor te Hoboken (belgie)

• #3.405
Vandaag wedstrijd gedaan in Hoboken zal het kort houden

60 meter sprint
7.85 seconden = gemiddeld +/- 27,5 km/h Vanuit stilstaande start

Kogelstoten
10.99 erg goed aangezien ik me er totaal niet op had voorbereid 7cm onder mijn opgefokte buiten PR

ALL indoor PR

Laatst bewerkt:
  • #3.406
Vandaag maandag 8 december 2008

Stand ver springen.. niet gemeten niet super was koud en geen goede warmin-up gedaan
rond de 2.40

ME LB

heb er maar speed van gemaakt

Low Box Speed Squat
3x2+100 lbs resistance
5x3x45+100
2x2x65+100

t*ring wat een sloomheid.. misschien is 3x benen op snelheid trainen in 4 dagen niet helemaal goed haha

BB Lunges Backwards
10x20p/been
10x35p/been
10x45p/been

Abs sinds lang

veel verschil in voorwaartse of achterwaartse lunge?

• #3.408
Ik voel nog meer mijn Adductoren.. en stabiliteit is volgens mij gevoel anders..

Maar ik moet zeggen dat ik al erg lang geen voorwaartse lunges heb gedaan. Tis binnen WSB 4 SKB gewoon variatie.. Maar ik vindt het geen verkeerde oefeningen. Ik zak met mijn knie iedere rep helemaal tot op de grond, en voel me op een werp training de dag er op echt steviger op mijn benen staan.. Mocht dit alleen maar mentaal goed werken in mijn hoofd, dan zal ik het ook gewoon blijven doen.
Wie weet is een voorwaartse lunge wel beter, ken geen wetenschappelijke onderzoeken hierover. Wil meestal na 1 set al stoppen.. omdat het verschrikkelijk klote aanvoelt haha.. Coördinatief geeft het zeker een balans!

Training Woensdag 10 december 2008

ME UB

Bench Press
8x65
5x80
5x90
3x95
3x100
1x105

Doel van 3x100 is behaald. Iedere conv. bench training 1 rep meer met 100 kilo tot nu toe

Chin Ups 2x rep out
15xBW (niet meer dan 3 consecutive reps whaha)
19xBW (nooit meer dan 5 consecutive reps..

DB Row ss Band Pull Aparts
8x22,5 + 8x bands
8x42,5 + 10x bands
4+2+2x52.5 + VEEL Bands

Hammer Curls
een boel

• #3.409
Gisteren erg goed getraind.. met erg lage loads

Paar sprintjes waarbij ik de mensen die afgelopen weekend nog van me wonnen op de 60 meter. Een klein beetje voor bleef..

Daana Medicinbal 1 kilo achterover en voorover (werpen).. achterover ga ik richting de 30 meter dus dat is ook wel okay.

Dan medicinbal inwerpen van 1 kilo.. Samen met verspringen uit stand 1 van mijn zwakkere parameters. Hierbij had ik laatst een doelstelling voor mij zelf gemaakt om voorbij een bepaald punt te werpen aan het eind van de winter.. Maar dat heb ik nu "per ongeluk" al gedaan. Dus was allemaal wel okay.

Hierna Kamp filmavond met de leiding en kids.. Daarna het cafe in zodoende dat ik zodadelijk pas ga trainen

Niet zwaar moet maandag namelijk pas weer All-Out

• #3.410
Wat Jump Squats gemaakt een korte complex serie met wat Olympische oefeningen

en veel gerekt en wat imitaties gedaan. Het was veelste koud (-2) en had geen zin om echt iets te doen..

• #3.411
Vandaag RE UB

DB Bench Close Grip, Straight Arm PullDowns SS Rear Delt Flies, DB MP, DB Shrugs SS Zotmann Curl

Al met al klote,, 2 dagen teveel gezopen.. Wat overigens ook fijn was..

Ari, je bent nu al een tijdje met WS4SB bezig.
1)Merk je dat dit een betere trainingsmethode is dan lineaire progressie met 'constant' gehouden oefeningen?
Ben er al een tijdje over aan het nadenken, maar ben bang dat iedere keer all out voor blessures zorgt (te weinig oefening gedaan).

2) blij dat ik je weer zie zuipen. Verloochen je afkomst niet he :-)

• #3.413
Dat zuipen heeft me dan toch goed gedaan..

Had sinds Raalte niets meer dan 105 getilt geloof ik.. of 120 met Shrugs maar niets echt zwaars. En met al dat gezuip moet ik gewoon simpelweg gaan deadliften

Maar van te voren nog wat Standing Long Jumps
2.50+ PR dus ;)!!!

ME LB

Deadlift
5x45
3x60
3x110
3x140
2x160
1x180
1x210 Whaha PR
1x215 PR no Hitch, No Belt, No Straps, Mixed Grip

Bulgarian DB Squat
8x p/been x BW
8x p/been x BW +15 (gewicht van 2 DB)
8x p/been x BW +20
8x p/been x BW +30 PR

GHR
8xBW maar erg veel stress op Hamstrings en hoor teveel mensen met een gescheurde... Geen zin om de progressie van de laatste 4 weken zomaar gedag te zeggen..

Tussendoor heel veel gerek. En een stevige 10 minuten Abs

Comments:
- Gaat allemaal wel lekker zo. Deadlift is gewoon ff voor der bij, 215 met een 130/145 squat.. is gewoon ruk.
- Was wel erg lenig vandaag (UB)

@Terrestris
1
- Ik ga met Bill Starr hard, maar dit is ook wel fijn. Ik denk dat vooral het Unilaterale en de DB's zorgen voor erg goede ontwikkelingen met WSB 4SB
- All out wil zeggen je max voor die dag.. maar 5 of 3 RM hebben een stuk minder belasting op pezen als een "echte" max.. Daarnaast doe je als het goed is iedere keer iets anders dus belast je hem zeker niet eenzijdig, dat het tot directe overbelasting gaat leiden.

2
Denk dat de volgende keer All-out zuipen pas weer 2e kerstdag wordt, daarna uiteraard met oudjaar, en misschien heeft het nieuwe jaar nog heel wat moois voor mij tegoed!

Ga trouwens zeer binnenkort Bill Starr of Ari Pendlay beginnen.. Daar maak ik een veel hogere intensiteit op constant dezelfde spieren. Draai ook heel wat meer volume op de Compounds..

Mooi al die getallen, wie gehst mit je techniek?

niceheid! mooie lift pr

• #3.416
Mooi al die getallen, wie gehst mit je techniek?

Volgens keith wel aardig. Lenigheid is (stabiel) beter! Techniek komt hierdoor ook beter voor elkaar. En toen ik na de werpballen een speer pakte. Had het direct effect en gooide ik easy as hell een speer mooi naar voren. Dus staat er allemaal wel goed voor. Ben alleen veel minder met de speer zelf bezig als vorig(e) ja(a)r(en)

Er zit veel meer in. Meestal scheelt een riem nog wat en ook mijn CNS was totaal niet voorbereid. Na een week of 8 trainen zou ik niet schrikken van 15-20 kilo.. Maar daar liggen mijn doelen niet

nice dead man

• #3.419

Bedankt hoor, maar zoals al gezegd zou ik die deadlift misschien nog met 50 verhogen in 1.5-3 jaar dan gooi ik waarschijnlijk die speer niet eens verder en misschien zelfs wel minder ver.

Gisteren ME UB

Close Grip Bench
5x80
4x90 PR

Incline DB Press
15x22,5
16x22,5

Bent over Row
10x60 ss met Band Pull aparts 12 of meer hh
10x80 ss ,,
10x90 ss ,,

BB Curl
4x12x..

Comments:
- Vandaag/vanavond PR 3 jump en LB morgen Oly Lifts @ papendal

• #3.420
Gisteren extreem gerekt en klein beetje abs.. was echt super lenig (voor mijn doen) in UB..
.
morgen Oly Lifts in Papendal over minder dan 4 uur staat de wekker.. :klink:

Terug
Naar boven