Fitness Seller

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.421
Vandaag in Papendal cursus Werptrainer 4 gehad.. onder leiding van Tom Bruinen..

Veel wist ik al maar wat eye openers ten betreffe van warming up en wat kleine aanwijzingen met het Olympisch Liften en een algemeen advies om mijn adductoren als een gek te gaan verlengen

• #3.422
Gisteren cursus gehad met Tom Bruijnen als gast spreker. Hierna nog heel heel even tijd gehad om Oly Lift techniek te oefenen.. Mijn adductoren zorgen ervoor dat ik niet echt lekker die kom met Squats, Cleans en Snatches.. dus die ga ik ook maar rekken als een malle.. Daarnaast als ik mijn Snatch met 15 kilo wil gaan verbeteren dan zal ik veel tighter in mijn bovenlijf moeten zijn. Ben nu precies een uur wakker.. Maar tis gelukkig lazy sunday RE UB.. dus komt allemaal wel goed

• #3.423
Wat ik vergeten was te vertellen.. Mijn schenen zijn sinds zaterdagochtend zwaar aan het irriteren.. Ik ken verscheidene mensen met een Chronische blessure dus ik doe een week HELEMAAL niets voor mijn LB..

• #3.424
Training woensdag 24 december 2008

Maxxen op Bench

Bench Press BB style
2x90
1x100
1x107,5 evenaring
Fx112,5 jammmer sticky point is nog steeds 5 cm boven mijn borst.. zodra mijn armen mijn parallel zijn ram ik hem der wel doorheen.

Chin Ups
2x15xBW

DB Rows SS Seated PowerClean
4x12

BB Curl
1x12 bout oefening

Comments:

-Klote van mijn schenen.. anders kon ik in het nieuwe jaar gelijk met Bill Starr beginnen..

Interessant verhaal die trainingscursus Ari!

cursus van Tom Bruijnen? Ik heb toen ook gewichtheffen van hem geleerd, je zit helemaal goed met hem!

Ik lees trouwens in je log dat je misschien je trainingsmethode wilt vervangen, waarom gebruik je geen Charles Poliquin methodes? Deze lijken heel erg op westside (je switcht elke 3 weken van oefeningen en set-reps) en is handiger toepasbaar op olympic lifts. Als je vragen hebt pm me even, ik heb ondanks mijn relatief korte ervaring ermee er veel succes mee gehad. Doe nog de groeten aan Tom van Arnoud als je wilt, weet ie wel wie.

• #3.428
Interessant verhaal die trainingscursus Ari!

Je had er eigenlijk gewoon bij moeten zijn

cursus van Tom Bruijnen? Ik heb toen ook gewichtheffen van hem geleerd, je zit helemaal goed met hem!

Ja, had hem al wel eerder gesproken, maar de tijd in die cursus is zo schaars dat je niet tot een fatsoenlijk gesprek komt. En de basis van de rest van de cursus was zo laag.. Dat we nog niet eens aan de bewegingen zelf zijn toegekomen

Ik lees trouwens in je log dat je misschien je trainingsmethode wilt vervangen, waarom gebruik je geen Charles Poliquin methodes? Deze lijken heel erg op westside (je switcht elke 3 weken van oefeningen en set-reps) en is handiger toepasbaar op olympic lifts. Als je vragen hebt pm me even, ik heb ondanks mijn relatief korte ervaring ermee er veel succes mee gehad. Doe nog de groeten aan Tom van Arnoud als je wilt, weet ie wel wie.

Dat Poliquin is toch door een discuswerper gedaan. Bill Starr haakt ook daar weer op in. Ik wil nu trouwens niet switchen van oefeningen. Maar zou graag wat informatie over Poliquin willen. Ik zie hem het komende jaar waarschijnlijk niet.. of de Atletiekunie moet hem vaker inhuren.

EN NU BULKEN!

Poliquin heeft een kogelslingeraar begeleid, maar hij heeft inderdaad meerdere atleten begeleidt, zal vast wel een discuswerper tussen zitten. Ik zoek de info nog wel even voor je...

• #3.430
Dankjewel!

principes van poliquin part 1:
http://homepage.eircom.net/~irishthrowersclub/Poliquin Principles 1.html
principes van poliquin part 2:
http://homepage.eircom.net/~irishthrowersclub/Poliquin Principles 2.html

alle artikelen van poliquin op t-nation:
[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

Het lijkt zo allemaal vrij gecompliceerd, maar dat is het niet. Ik kan het vrij kort uitleggen:
-Poliquin gelooft dat je na 5-8 sessies verandering aan moet brengen in de vorm van andere sets/reps/oefeningen. Westside dus maar dan net iets anders (om de 3 weken switchen is een mooie richtlijn)
-je houdt je aan oefeningen die wel de spierketens versterken, maar die steeds net dat beetje variatie bieden (bijv. van back squat naar front squat, van front squat naar front squat met kettingen, etc.)
-wissel hoge intensiteit met lage intensiteit af (meer volume afwisselen, bijv, 6x5, met hoge intensiteit, bijv. 15 singles met 90 procent 1rm)
-misschien zegt deze quote van Jud Logan het beter:
"Don't try to copy my workout, but maybe learn from the variety in tempos, grips, rest periods and positions of pulls for breaking plateaus"

Het schema van Jud Logan is een mooi voorbeeld. Het belangrijkste met het maken van deze schema's is dat je rekening houdt met je zwakke punten (ook a la westside). Is je squat bijvoorbeeld zwak geef deze dan wat meer aandacht, is je power clean sloom ga dan eens een trainingblok power snatchen, zijn je schouders zwak ga dan een blok incline pressen. Ik hoop binnenkort m'n training weer op te kunnen pakken, dan kan je misschien is kijken hoe ik het doe (trainingslog). Niet dat ik nou zo'n beest ben, maar voor het idee.

Ik zeg niet dat je nu meteen deze vorm van training moet overwegen, want je bent al behoorlijk sterk, en Bill Starr is ook heel goed, maar overweeg het maar een keer.....

PS Zit je toevallig een keer in de buurt van A'dam? Misschien kan je een keer meetrainen met ons, kunnen we misschien wat tips geven. Suc6!

• #3.432
Hey Chigishev bedankt hoor! Heb ze rustig door kunnen lezen in mijn (kerst)vakantie!

Hopelijk ben ik van mijn scheenbeen onsteking af. Laatste tijd veel gekoelt en gerekt dus hopelijk is dat nu afgehandeld en kan ik in 2009 fris beginnen. Allereerst de beste wensen voor iedereen die hier weleens een blikje gunt.

Training 2 januari 2009

OH Squat

VEEL VEEL VEEL hh.. ook een paar Drop Snatches tussendoor. Dit jaar wil ik mijn Oly Lifts naar een nieuw level tillen ;).

Bench Press
5x50
5x70
5x80
5x90
5x95

BOR
5x50
5x70
5x80
5x90
5x95

Tussendoor veel UB Stretches!

Comments:
-Wie weet er trouwens de prestaties dames gewichtheffen.. ik ken alleen die van Saar?
Mijn zusje had daarstraks 5x50 snatch en 5x70 voorslaan.. Wie weet vindt ze het ooit nog leuk een wedstrijdje te doen als ze langer dan 2 weken in NL is..
- Ga nu aan een nieuw schema voor volgend jaar beginnen.

• #3.433
Gistern ook heel wat OH squat.. maar ben een half uur bezig geweest om los genoeg te komen voor een enkele OH Squat, veel spierpijn in quads trouwens.. ben maar tot 40 k gegaan (in vorige training)

Daarnaast ook nog wat

FullSnatches
5x50
1x60
1x70 PowerSnatch
1x75 PowerSnatch
5x50

en uiteraard wat lenigheid

• #3.434
Training zondag 4 januari 2009

Joggen
2,5 km

Klote kou in je longen, lijken potverdomme wel messen!

• #3.435
1e Training maandag 5 januari 2009

FullSnatch
5x55

PowerClean

5x65
5x70
5x75
5x80
5x87,5

Comments:
- Vooral die clean viel tegen, niet zo soepel als tijden terug.. vanavond squat, bench en row

Laatst bewerkt:
  • #3.436
2e Training maandag 5 januari 2009

Squat
5x5x95

Bench
5x60
5x65
5x70
5x75
5x80

Bent over Row
5x70
2x5x80

Comments:
- Schenen begon ik te voelen bij Bent over Row

• #3.437
Training woensdag 7 januari 2008

dynamische warming-up; warempel was met een boel stijve spieren toch echt lenig..

OH Squat (uiteraard Full)
4x10

Front Squat
5x40
5x50
5x60
4x70 last van knie

PowerJerk
5x3x65

Comments:
- Bij OH Squat nog nooit zo'n smalle grip kunnen hanteren, gaat dus de goede kant op
- Pff eerst men rug, dan men voet die open ligt, dan een pink niet functioneert, nu weer last van mijn goede knie, tzal der allemaal wel bijhoren

Ari,

vanwaar de overmatige interesse in de OH squat?

• #3.439
Omdat ik daarin Suck! Balans en Coördinatie is gewoon SLECHT, samen met lenigheid gewoon mijn slechtste punten.. Vandaar dat ik er nu in investeer. OH squat beinvloed zodanig mijn Back Squat dat hij helemaal uit verhouding is met mijn deadlift..

kom niet boven 130.. met FullSquat tegenover 215 deadlift (Zat nog meer in)

ik kom er pijnlijk genoeg ook steeds achter hoe slecht mijn coordinatie is. Ik blijk toch onderbuik spieren te hebben :)

Terug
Naar boven