MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.481
Update bij de manueel geweest.. t*ring wat een end fietsen, maar vanavond geen squaten of bent over row.. only bench..

Mijn rug blijft volgens hem altijd scheef staan, maar is nu wel wat rechter..

• #3.482
Pff k*t training

Eerst tijdens training buikspieren gedaan..

2e Training vrijdag 30 januari 2009

Bench Press (no arch, no bounch)
3x90
5x3x95

Pff rug is echt los.. raar gevoel, maar merk nu ook dat hij erg scheef staat... voorzichtig zijn dus...

• #3.483
Gisteren ochtend/middag getraind in woerden, werpen met de speer zelf ging niet slecht. Daarna voor het eerst weer serieus gesprongen sinds 1,5 maand (scheenbeenblessure)... Beginnend met een nieuw Record verspringen uit stand (één van mijn slechtste parameters) 2,53 meter PR

Daarna een complexe sprongen combinatie (wat het makkelijkste uit te leggen valt als links-links-rechts-links-2benen-landing) 16 meter ook een PR.. Dit kostte allemaal nogal wat energie.

1e Training

PowerSnatch
3x3x70

PowerClean
3x85
3x95
2x107,5 3 á 4 Failures toen 1x102,5

Comments:
- Merkte vrij goed dat me rug niet zo "stevig" was als vorige week toen ik 5 reps met 107 tilde, vanacht amper geslapen en gisterenavond carnaval gevierd.. verwacht daarom dat vrijdag beter zal gaan!

Laatst bewerkt:
  • #3.484
2e Training maandag 2 februari 2009

Squat
3x3x125 (ging gemakkelijk vorm was goed, moet gewoon voor mijn doen zo langzaam mogelijk zakken)

Bench Press
3x82
3x92
3x102,5 easy

Bent over Row
3x90
3x100
3x110 PR

Wat gerekt en begonnen met Pull over Oly BB.. nog niet echt soepel.. waarschijnlijk te weinig weerstand..
Deload op deze onderdelen bevalt in ieder geval goed, heb wel heel de dag al kramp in één blokje van mijn buikspieren heb ik al een paar jaar, zomaar ineens..

• #3.485
woensdag 4 februari 2009

OH Squat

4x10

FrontSquat
5x60
5x90

OH Press
5x40
5x50
5x55
5x60

• #3.486
donderdag 5 februari 2009

W-UP versnelling van 1200 meter hehe

Paar versnellingen over 40 meter warming up
toen nog een paar met spikes aan
Hierna 1x volle bak weg start was niet echt lekker, het versnellen ging goed

Kogel achterover met 3 kilo, 7 worpen precies op mijn PR, dus verwacht binnenkort eindelijk over de 21 meter te gaan..

Daarna buikspieren met medicinbal

Al met al lekker getraind

En nog kramp in je ene blokje hehe.

• #3.488
Nee deze keer niet, had het vast al opgeschreven maar geen zin om terug te kijken, volgens mijn trainer komt het dat mijn abs voornamelijk fast-twitch zijn (leuke verklaring maar er is vast meer aan de hand)

• #3.489
1e Training vrijdag 6 februari 2009

PowerSnatch
3x60
3x67,5
3x75 (mwah niet super)

PowerClean
3x75
3x3x100 easy (meer Kracht dan Power/Snelheid vandaag)

Squat
3x90
3x110
3x122,5
3x135 PR

Bent over Row
3x3x100 strict

Comments:
- Zit nog meer in bij Squat, zakken met bijna 0 snelheid scheelt echt heel veel, evenals een al iets beter uitgebalanceerde core
- Alle rug belastende oefeningen achter elkaar gedaan, straks ff naar de Manueel voor een check-up, daarna mag ik niet meer liften .. dus vandaar

• #3.490
2e Training vrijdag 6 februari 2009

Naar Manueel geweest, alles stond weer mooi recht, daarnaast extra mijn hamstrings, glutes, quads, iliopsoas enfin alles onder mijn navel

toen weer 15 k naar huis gefietst..

1200 meter warm lopen

Hoogspring warming-up gedeeltelijk meegedaan,

Wat buikspieren 2 setjes van 30 haha.. wat coordinatie en hierna stand verspringen 2,60 gehaald met terugval..

Bench Press
3x3x95 no bounce

Niet zo zeuren over het fietsen. Doe ik elke dag naar mijn werk 12km heen en 12km terug. Anders word je echt het prototype kogelstoter:D

• #3.492
Je techniek wordt ondermijnd door je kracht nu? Had ik ook last van.

Doe je wel genoeg plyo naast je normale kt?

• #3.495
Ook, minder elasticiteit in mijn spieren, specifieke snelheid is volgens mij vermindert. Techniek is daarna gewijzigd.. verschillende dingen dus

• #3.496
1e Training maandag 9 februari 2009

PowerSnatch
3x60 beste groove ever
3x3x72,5 kolere niet best

PowerClean
3x70
3x90 k*t vorm
3x100 k*t vorm
7-8xFx110 k*t vorm wel iedere keer hoog genoeg
1x100 k*t vorm
1x105 mwah okay
1x110 als het 120 was het ook gelukt
3xFx110
2x110

Comments:
- Die manuele therapie maakt me helemaal leip, ik had veel te weinig spanning aan de bovenkant van mijn rug. Daarnaast ben ik veel te traag om mijn ellebogen naar voren te smijten en vang ik de Barbell bijna gestrekt op.. te traag met zakken etc...

die snatch is helemaal niet verkeerd, Ari :)

• #3.498
I'm working on it.. heb 1x75 from te hang staan en 1x80 vanaf de vloer.. Als het een beetje meezit trek ik over een maandje 85 boven mijn kop

Heb je al 'es progressive range powercleans/reverse grip geprobeerd?

• #3.500
Nooit van gehoort, verklaar u nader?

Probleem zit nu voornamelijk in de werking van mijn schouders en ellebogen,, Ik ben sterk/snel zat om dat ding hoog genoeg te pullen, maar kom er niet goed onder.. Trouwens dikke schaafwonden op mijn bovenbenen hehe

Terug
Naar boven