- Waardering
- 317
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 115kg
- Vetpercentage
- 18%
Haha, ja, die schaafwonden ken ik. Al zijn het bij mij meer overal kleine rode stippies van gesprongen bloedvaatjes ofzo.Nooit van gehoort, verklaar u nader?
Probleem zit nu voornamelijk in de werking van mijn schouders en ellebogen,, Ik ben sterk/snel zat om dat ding hoog genoeg te pullen, maar kom er niet goed onder.. Trouwens dikke schaafwonden op mijn bovenbenen hehe
Ik kom er ook nooit goed onder maar toen heb ik een maandje progressive range pulls gedaan en nu vind ik het wat makkelijker om iets verder te zakken, ook al is het misschien maar 5cm, en de barbell op te vangen.
Progressive range pulls:
1e set van de grond, 2e set halverwege scheenbenen, 3e set net onder knie, 4e set net boven/op knie en 5e set 5-10cm boven knie. Ik deed de sets van de grond met lichtere gewichten dan de uiteindelijke hangclean. En dan nog een laatste set van de grond om het 'af te maken'.
Ik deed dan dus bijvoorbeeld:
5x70
5x80
5x90
3x95
3x100
2x105
5x100 (gewoon van de grond)
Maar je kan van alles doen.. Ook bijv. 5 reps/set met allemaal hetzelfde gewicht en dan elke rep van een verschillende hoogte trekken zoals hierboven beschreven. Gaat erom dat je iig of met hetzelfde gewicht van verschillende hoogtes trekt of zwaardere gewichten gebruikt als je je ROM verkleint. Hierdoor leer je jezelf, omdat je te moe bent om hem helemaal omhoog te trekken, er iets beter onder te duiken en het deed nog iets belangrijks voor de explosiviteit van je spieren bij het laatste gedeelte van de beweging. Maar wat dat exact was ben ik vergeten...
Reverse grip doe ik zodat ik meer met m'n heupen leer te nken zodat het gewicht een soort van parabool maakt richting jou toe. Hierdoor kan je hem ook makkelijker vangen. (ik tenminste)