MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

Nooit van gehoort, verklaar u nader?

Probleem zit nu voornamelijk in de werking van mijn schouders en ellebogen,, Ik ben sterk/snel zat om dat ding hoog genoeg te pullen, maar kom er niet goed onder.. Trouwens dikke schaafwonden op mijn bovenbenen hehe
Haha, ja, die schaafwonden ken ik. Al zijn het bij mij meer overal kleine rode stippies van gesprongen bloedvaatjes ofzo.

Ik kom er ook nooit goed onder maar toen heb ik een maandje progressive range pulls gedaan en nu vind ik het wat makkelijker om iets verder te zakken, ook al is het misschien maar 5cm, en de barbell op te vangen.

Progressive range pulls:
1e set van de grond, 2e set halverwege scheenbenen, 3e set net onder knie, 4e set net boven/op knie en 5e set 5-10cm boven knie. Ik deed de sets van de grond met lichtere gewichten dan de uiteindelijke hangclean. En dan nog een laatste set van de grond om het 'af te maken'.

Ik deed dan dus bijvoorbeeld:
5x70
5x80
5x90
3x95
3x100
2x105
5x100 (gewoon van de grond)

Maar je kan van alles doen.. Ook bijv. 5 reps/set met allemaal hetzelfde gewicht en dan elke rep van een verschillende hoogte trekken zoals hierboven beschreven. Gaat erom dat je iig of met hetzelfde gewicht van verschillende hoogtes trekt of zwaardere gewichten gebruikt als je je ROM verkleint. Hierdoor leer je jezelf, omdat je te moe bent om hem helemaal omhoog te trekken, er iets beter onder te duiken en het deed nog iets belangrijks voor de explosiviteit van je spieren bij het laatste gedeelte van de beweging. Maar wat dat exact was ben ik vergeten...

Reverse grip doe ik zodat ik meer met m'n heupen leer te nken zodat het gewicht een soort van parabool maakt richting jou toe. Hierdoor kan je hem ook makkelijker vangen. (ik tenminste)

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.502
Bedankt voor de tips, nog ff zien wanneer ik ga ze ga inpassen.. Moet hetzelfde principe eigenlijk ook voor Snatches gaan doen wil ik daar ooit "gevorderde" op worden

2e Training maandag 9 februari 2009

Squat
3x3x130 wel een PR in deze houding denk ik, had heel veel moeite om adem te krijgen en vast te zetten.. normaal juist iets wat me wel lukt...

Bench Press
3x85
3x95
3x105 PR 110 zou ook geen probleem zijn geweest.. volgens mij.. enfin we zien volgende week wel met 107,5

Bent over Row
3x92,5
3x102,5
3x112,5 PR

Reverse grip doe ik zodat ik meer met m'n heupen leer te nken zodat het gewicht een soort van parabool maakt richting jou toe. Hierdoor kan je hem ook makkelijker vangen. (ik tenminste)

hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar ???
Hoe kan je nu ''pullen'' (naar je keel trekken) met een onderhandse (palmen naar buiten / curlz) grip.

lichaamsfysisch onmogelijk imo....

of mis ik iets ?

ok ik snap het. Dat kan zelf ik met me stijve lijf.

Ben jij dat Daantje ?
GA EENS WAT MEER ETEN ;)

• #3.507
:spam:

Vandaag getraint opt school, wat abs op de machines en aan de cable machine, Rotary zit ik al easy op full block.. alleen frontaal heb ik best veel moeite met 65 kilo.. Kom niet aan een hoog wattage.. Dus iets terug geschroeft om flink te beuken.

Chins
5x5xBW redelijk easy...

DB Curls gewoon omdat er gasten waren met 10x zo dikke armen als mij die met 15 kilo zaten te kloten haha.. Was een spanjaard die er uit zag of die wel 250 kon deadliften. Was met 60-80 kilo en een kromme rug aan het kloten. Ik kon men lach niet inhouden.. Maar hij deed net of hij geen engels begreep ik dacht stik er maar in

• #3.509
Training woensdag 11 februari 2009

OH Squat
4x10x..

Front Squat
5x20
5x60
5x80
1x100
2x100
3x100

was niet echt stabiel in mijn rug,, beetje door de manueel en een beetje door de vele Pulls van Maandag, vandaag ook heel de dag rondgelopen op de bouwbeurs,, geen zak aan alleen de Material Xperience :o

OH Press
5x40
5x50
5x60 moeizaam
5x62,5

1e rep was met 60 en 62,5 vet k*t... evenals laatste

veel stretching..

• #3.510
Pff sloom traag en niet kwaad te krijgen.. duffer dan dit kan niet, terwijl ik gisteren niet eens heb gedronken..

Zal wel komen door de vele sprintjes van gisteren avond en wat sprongen die ook al niet best waren

PowerSnatch
3x60
3x70
3x77,5 leek meer op OH Wide Press.. haha

PowerClean
3x77,5
3x90
3x3x102,5

Comments:
- Misschien een lichte Squat voortaan doen om wakker te worden of een wat coordinatief complexere warming-up.. of misschien wel NOOIT meer in de ochtend trainen ;)

• #3.511
2e Training vrijdag 13 februari 2009

Squat
3x110
3x125
3x137,5

Bench Press
lange w-up licht geirriteerde schouder eerst links toen rechts..
3x3x97,5

Bent over Row
3x3x105 PR

• #3.512
vandaag nog wat Abs en wat extra lenigheid.. schouder is nog steeds geirriteerd..

• #3.513
Vandaag wat Abs en nog wat Rekken.. schouder is nog steeds geirriteerd

onder andere:
Band-Resisted Jackknife

Many of you are probably familiar with the jackknife on a Swiss ball. But Swiss balls remind us of endless crunches and a general lack of results, so I was luckily introduced to this version.

Attach a resistance band to the top of a power rack and have a partner pull the band down so you can get your feet in. With your stomach tight, pull with your knees until they're around hip height.

If you haven't done weighted ab training in a while, this is virtually guaranteed to make you sore the next day. Enjoy.
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/complete_core_training

3e oefening, 2e pagina

Grappige oefening, nog niet eerder gezien. Morgen eens proberen :)

• #3.515
Gisteren NK atletiek geweest.. en vandaag pas in de middag gaan trainen, dacht dat ik 's ochtends niet wakker geneog was om goed te presteren.. Maakt geen drol uit... ik suck gewoon op de olympische lifts en dan vooral technisch.. strekketen is wel okayt.. maar zodra ik het gewicht wil opvangen ben ik echt een r*tard..

PowerSnatch
3x3x75 paar OH Pressen tussendoor

PowerClean
3x75
3x90 met 1 Failure haha
3x100
8x0x110 wel paar keer op schouders maar kwamen mijn ellebogen niet omhoog.. dus kwam hij als nog naar beneden

Toen dacht ik Potverdomme.. gisteren mensen gesproken waaronder speerwerp maat van me die van 90 naar 115 is gegaan deze winter..
dus ik ga wel voor de 115 scheit aan de 110
enfin

3x0x115 1tje tegen mijn schouders
1x115 hehe

Vanavond weer trainen.. en goed gaan nadenken over een trainingsschema en wellicht wel een cut voor na Ari Starr.. ben namelijk niet echt vooruitgegaan

Nice. :D

De reden dat je niet goed vooruitgaat is natuurlijk dat je elke week 2 uur slaapt en per minuut een biertje achterover kiepert...

• #3.517
Uhm, zou een van de redenen kunnen zijn... Klinkt raar maar over 1 week en 1 dag drink ik voor een alnge tijd niet meer.. (zoveel)

• #3.518
2e Training Maandag 16 februari 2009

Squat
3x3x132,5 PR

Bench Press
4x85
3x95
3x107,5 PR (was 1x107,5

Bent over Row
3x90
3x105
3x115 PR

Comments:

Deze training ging wel lekker.. misschien dat ik er zometeen nog een pic van mijn rug opdonder.. schrok er zelf van

• #3.519
30d86ix.jpg

• #3.520
Vandaag heel veel abs en 5x5 met chins.. Werptraining ging weer niet door.. Zit straks 3 weken tussen..

Rug valt trouwens wel mee achteraf, maar toen ik de foto geschoten had en op mijn schermpje van 2,3 inch keek leek het heel wat haha

Terug
Naar boven