AndroidHealthClinic

Ari70's Trainingslog

pff, je gewichten beginnen toch al aardig op te lopen!
bijna 100 bench, ok , die moet nog omhoog
maar je sq: 175 pff dat doe ik je niet na!

Vreemd ik heb je log al een hele week ontlopen blijkbaar ??? Proficiat met je squat, die mag er zeker zijn! Jammer van je schouder, die basic raad van "kalm aan doen tot het beter is" ken je zelf ook wel :).

• Topic Starter Topic Starter
Yo iedereen weer bedankt,

@Leophyte & 5cm: losdraaien is gedaan enzo mocht niet baten, de pijn kan ik ook niet precies uitleggen is niet echt pijn, maar het voelt gewoon niet goed.. beetje onverklaarbaar ook nog voormij, komt vast goed! het is trouwens ook in de schouder waar ik niet mee gooi ook erg raar, Het is dus rechts en niet men linkerwerparm ??? maargoed

@ Terresteris: het was zeg maar in t powerrack, dus valt wel mee vind ik zelf, de stangen waar die op kon rusten zaten op navelhoogte en het was maar 100 graden

@ Wimmos: FOEI ;) maar het is je vergeven dude!!

ben gaan trainen net wat vroeger als normaal want ga vanavond kijken naar mini concertje op een middelbaar schooltje in Roosendaal.... NORPOP ofzo iets, maat van me (en leraar daarzo) gaat daar iets rappen , en ik en nog wat anderen gaan het gebeuren aanschouwen en beetje uitlachen vrees ik :D :devil:

Training vrijdag 10 maart 2006 (laatste training pyramide schema)

Bench Press

ff kijken of het zeer deed, nee deed het niet.. voelde eigenlijk helemaal niets..

8x40
5x70
3x75
2x80
1x90
0x95 jammer maar helaas ik moet gaan wachten tot over een paar maandne dan wil ik wel die 95 omhoog krijgen en uiteindelijk ook die 100 kilo, ik heb 2 reps gemaakt met behulp van de spotter (vooraf afgesproken als het niet ging lukken om te helpen 2 reps te maken die in 2 seconden om hoog gingen, zelf weer langzaam laten zakken)

Pull over EZ stang

ff kijken of het zeer deed, nee deed het niet.. voelde eigenlijk helemaal niets.., ik wist dat er niet veel meer in zat, ben vanaf hier gegaan om die Fast Fibers aan te spreken in men lichaam dus alles op snelheid uitgevoerd

8x31
5x38
5x45
5x47
0x51 (ging echt niet op snelheid)
5x47 (ook niet echt heel snel meer)

BOR

ook hier weer getest deed ook geen pijn, weer alles op snelheid

8x30 (test)
8x40
8x50
8x50

Upright Row, voelde hem lichtjes dus erg licht gedaan

8x30
8x30

Military Press

Dit gaat dus niet zonder pijn dus verder dan het setjes met lege Oly BB ben ik niet gegaan

Chins, soort van ladder ff testen samen gedaan met trainingsmaat

1-2-3
1-2
1 (test achtig iets :p)

1-2-3-4
1-2-3
1-2
1 (damn wat een dikke armen)

1-2-3
1-2
1 (totaal 40)

Ging erg lekker die kerel had meer moeite, maar vond het erg leuk om te doen, dus vanaf nu waarschijnlijk vaker

Bench Dips weer erg snel uitgevoerd!!

10xBW
10xBW + 10
10xBW + 20
10xBW + 30
10xBW + 40
10xBW + 40

Damn nu waren ze toch wel heel dik wat een pomp :eek: , ja schrok er zelf wel een beetje van :p

Incline Dumbbell Curl

10x10
10x15
10x15
33x10 (ja 33 was echt het maximum dat lukte met 10 kilo :p, zowel links als rechts natuurlijk!!)

Omdat voor het maximaal gaan niet ging lukken, zoiets voel je aan.. wist ik pas na mijn Bench Press, Ben ik toen maar voor die snelheidsprikkel gegaan, die ik ook zeker nodig zal hebben. Ik hoop dat ik morgen, overmorgen af ben van mijn pijnlijke schouder

Volgende week programma 3x7

Congrats met je bench pr van 92,5 :thumb:.

redelijk wat pullups.

maar waarom in ****SNAAM die incline curls op zon belachelijk volume :D

jammer van je bench bro, is deze met stop?
Die benchdips ga ik ook eens doen(ooit :D)

Sjonge jongen deze kerel gaat om 3:10 weer is ff posts beantwoorden stik gek en stik wazig van de alcohol morgne weer om 6 uur de wekker :mad: :(

DumphuiZ zei:
Congrats met je bench pr van 92,5 :thumb:.

Yoo bedankt dude is inmiddels alweer bijna een week geleden haha :D

builderB zei:
redelijk wat pullups.

maar waarom in ****SNAAM die incline curls op zon belachelijk volume :D

Ja gewoon ff testen wat ik kon kerel wilde dood gaan en dat is zeer zeker gelukt biertjes heffen was toch een andere ervaring na zo een killer oefening met die incline curls haha, ik hoop dat ik het morgen nog steeds voel daar is het om te doen geweest

18fitie zei:
jammer van je bench bro, is deze met stop?
Die benchdips ga ik ook eens doen(ooit :D)

Neej niet echt met stop maar zeker zonder bounce :D, ja die benchdips kan ik vast nog wel met 20 kilo zwaarder maar dan kost het wel heel erg veel moeite voor de spotter om ze op mijn benen te stapelen whaha :D

Deze jongen gaat nu eens lekker slapen want daar is tie heel erg hard aan toe :D Trusten Dude's!!! morgen weer een dag!!

mooie training kerel

Nun Update:

@BuilderB(ram) bedankt voor het PDFje dat je mij gestuurt heb!! erg relaxt van je! the Naked Warrior!!

Nou whaha gister die training gehad, daarna lekker biertjes gepakt, eerst broodje Donor Dunrum (lekker hoor), daarna hoorde ik dat men baas in de shoarma tent er tegenover zat, daar even gaan kijken gedag zeggen enzo, bestelt die voor mij kleine schote shoarma ik die lekker opgepeuzelt haha, word ik vanochtend wakker 6 uur juuj :( half 7 moest ik de trein hebben, word in om 10 voor half 7 misselijk joh!! dus alles der weer uitgegooid (volgens een zelf ontworpen 4 stappen plan), Ik ga nu slapen en denk dat ik morgen alvast begin aan het 3x7 schema.. en vanavond wat minder aan het bier, mwah vanavond gewoon een keer geen bier alvast wennen als ik met de creatine begin!!

Mmmm pita :D . Ik zat om 5 uur vanochtend aan de frieten & frikadel, maar ik heb geen 4stappenplan moeten opstellen :p . Is het van ziek zijn of van teveel drinken?

pff ook al een pijnlijke schouder zeg :P k*t schouders ook.

succes met je 3x7

wimmos zei:
Mmmm pita :D . Ik zat om 5 uur vanochtend aan de frieten & frikadel, maar ik heb geen 4stappenplan moeten opstellen :p . Is het van ziek zijn of van teveel drinken?

Nou achteraf bleek dat die shoarma niet goed was, mijn baas en andere collega's hebben het er ook uitgegooid gekotst dus, en 2 andere hebben nu diarree, daar krijgen ze nog van te horen hoor maak je maar niet druk :D heheheh

ja ik had ook wel teveel gedronken maar daar kots ik normaal gesproken niet van. ik had eenzijdig gedronken alleen bier, was wel ongelooflijk zat zeg :S niet normaal dit was weer echt bier en geen carnavalsbier..(evenementen)

robocop zei:
pff ook al een pijnlijke schouder zeg :P k*t schouders ook.

succes met je 3x7

Ja zeker k*t schouders niet fijn, ik weet nu waar het van komt.. komt van het "trekken" van een zandzak heb daar een klap mee gekregen op mijn deltoidus anterior, voorste schouderkop. 1 stukske touw/handvat was langer bij de zak van 20 kilo. dus ving de voorste schouderkop alles op en dat was denk ik niet goed, ik hoop dat het binnen nu en een halve week toch wel over is!! Morgen even kijken of ik kan voorslaan... want het doet pas pijn bij OH bewegingen...

3x7 gaat wel lukken!!!

je gaat hard jonge!! 175 squat doe ik je niet na sterk hoor! godver wat zijn ze ook sterk hier of ik ben slap natuurlijk...arhg motivatie om flink aan mijn kracht te werken...bedankt

Training zondag 12 maart 2006

Voorslaan gaat echt niet jammer maar helaas, daar is mijn schouder niet toe in staat zonder pijn te krijgen... dan maar High Pulls.

Afgelopen donder killer been training, training gehad van Frans Maas, ooit Europees Kampioen verspringen.. Kwamen we er toch wel achter dat ik op sommige punten wat achter loop in mijn sprongen en dan toch wel in het laatste stukje van mijn strek keten tijdens het springen (dus zeg maar van 150 naar 180 graden = rechtop) hier maak ik amper snelheid.. ook zijn mijn uit stand verspring waardes slecht: 2,40 meter (belangrijke parameter voor het speerwerpen) Hier moet dus aangewerkt worden en goede oefening hiervoor is High Pull, aldus Frans :D

High Pull op snelheid offcourse, verschil met uitvoering van het plaatje ik doe het vanaf boven het kniegewricht en niet vanaf de grond

HighPull.gif

**x10
**x Olympische Barr
7x40
7x55
7x55
7x55

Wat oefeningen op een katrol om te kijken wat men schouder nu precies kon.. het is gewoon het gedeelte bij het voorslaan wat na een high pull komt dus het kantelen van de ellebogen onder de BB wat pijn oplevert. De pijn is gekomen doordat ik met een zandzak waaraan 2 handvaten gemaakt waren doormiddel van 2 dikke linten aan het Trekken was om deze in mijn nek weg te leggen.. nou bla bla.. hier is in ieder geval iets verkeerd gegaan.. en doet pijn :P geeh OH presses + voorslaan, trekken en alles waarbij je je elleboog kantelt.

Squat <90 graden = ~80 (in het rek 1 gaatje lager als vorige keer de 175) wederom op snelheid

7xOly BB
7x40
7x50
7x80
7x80
7x120 (eerste leek wel op een Good Morning, want kreeg hem anders niet omhoog)
7x80

High Pull

7x55
7x55
7x55

Einde training niet zo lang over gedaan..

was weer eens wat anders zo op snelheid en niet op maximaal kracht.

Mijn rug was nog helemaal kapot van de Chins, en Bent over Rows (die ik de vorige keer met een onderhandse grip had gedaan) Daarom geen DL's

De Squat met 120 haha ja ik kom nooit of te nimmer dieper dan 90 graden met squaten dus dit was ff andere koek.. heb dus wel getelt 1 Good Morning gedaan. Mijn allereerste.. met de 120 speed squaten tjaah het ging wel snel maar het was geen speed meer!

High Pull is erg goed bevallen. Hiermee kan ik denk ik zeer zeker mijn Voorslaan op de lange termijn ook verbeteren. En je schouders krijgen een mooie Pomp whaha ;)

Was beetje verder aan het kijken op http://www.exrx.net/ en kwam erachter dat ik eigenlijk niet Clean maar ik doe een Hang Clean , Een soort van Hang Clean want ik kom altijd in een split uit :S en ik zit dan zeker niet zo diep als op het onderstaande plaatje

HangClean.gif

Laatst bewerkt:
Highpull is zeker een leuke oefening.
Misschien heb je je RC wel gekwetst en niet je voorste schouderkop... Moeilijk te zeggen. :p

Je doet dus Hang Pulls en Hang Powercleans. Waarom niet de volledige bewegingen? En als je geen snelheid meer hebt in je speedsquats, dan doe je eigenlijk gewone squats met een waardeloze load. :(

Samu zei:
Highpull is zeker een leuke oefening.
Misschien heb je je RC wel gekwetst en niet je voorste schouderkop... Moeilijk te zeggen. :p

Ja daar heb je idd gelijk in, ik heb nog niet echt het idee dat er vooruitgang inzit, ik heb wel het idee dat mijn werp training er niet onder gaan lijden. Het is namelijk mijn NIETwerp arm. Ik hoop dat het niet mijn Rototator Cuff spier is...

Zou iemand mij kunnen vertellen wat een Cuban Press is? omdat ik dit bij veel mensen in hun RC werk zie langs komen.. Ik heb de laatste 3 weken geen Endo/Exo rotatie gedaan erg stom!!

Wulee zei:
Je doet dus Hang Pulls en Hang Powercleans. Waarom niet de volledige bewegingen? En als je geen snelheid meer hebt in je speedsquats, dan doe je eigenlijk gewone squats met een waardeloze load. :(

Juist!!, ik doe Hang Pulls en Hang (Power)Cleans, (wat is het verschil tussen een Powerclean en een gewone Clean?)

waarom niet de volledige bewegingen?...
Ze zijn mij op deze manier aangeleerd, het voorslaan in ieder geval. vanaf de knie met een bezemsteel. Die (hang) High Pulls werden mij ook zo voorgeschreven omdat het vooral om de laatste stap van de strek keten gaat bij het springen dat moet de aandacht krijgen, hij adviseerde (frans maas) me om deze eigenlijk zelfs nog van een verhoging te doen. Maar ik vond mijn knie ook okay :D

Over de squats: Hier moet ik je weer gelijk geven :D Gewichten met 80 waren echt speed squats. Die 120 was meer omdat ik nog 2 schijven van 20 zag liggen en wilde weten of ik deze omhoog kreeg. vanaf het rek. Dit lukte niet maar wilde me toch niet laten kennen daarom een klein beetje van Good Morning en een klein beetje van me zelf.. ff men 7 reps gemaakt halter terug gelegd en die 40 kilo weer er af en weer verder ge Speed Squat! De load is niet waardeloos want de vorige keer zakte ik 10/15 cm minder diep en dan kun je veel meer aan!! namelijk die 175. Ik kom nooit onder de 90 graden vandaar die grote verschillen!! Dit komt dan weer omdat je bij de atletiek ook nooit beneden de 125/140 graden komt

Allebei bedankt voor de Comments heren! :thumb:

die sq is netjes zeg :P.

voor die schouder kun je is iets van tantum ofzo proberen werkt wel oke.

die hgih pulls geef je een wip met je bovenbeen?

Nope, zou ik misschien wel kunnen doen. Ik laat ze zakken tot boven men knie strek dan explosief (vanuit de heupen) en voor ik het weet hing tie boven in. Het was mijn intentie om mijn schouders helemaal niet te gebruiken. Vandaar de "lichte" gewichten tevens was het de 1e keer..

Terug
Naar boven