AndroidHealthClinic

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.601
Het maximale gewicht waarbij ik Pull over op deze manier heb gedaan was 88 gok ik...

Een PR is een PR.. en er is nog speling.. Morgen wedstrijd

• #3.602
2e wedstrijd van het seizoen...

Om 19.10 zou het beginnen...

Om dit te halen mocht iedereen wel 1 hele keeringooien haha echt ****ing belachelijk! Normaal maak je iets van 15 echt rustige en 3 wat hardere en 1 of 2 wedstrijd worpen als warming-up..

1e Worp wat ik als harde inworp beschouwde 54,78 Niet verkeerd en Seasen Best zonder band, riem etc..
Half uur wachten tussen iedere poging door echt belachelijk!!!!
2e Worp 53,70 eerste worp met riem etc..
3e Worp ongeldig of 53,..laag

nu behoren de beste 8 nog 3 pogingen te krijgen (finale). Helaas was de jury niet helemaal op de hoogte dus mocht ik me hier nog druk om gaan maken. Wat ik andere maar heb laten doen.

4e Worp ongeldig gok ik
5e Worp Hard en lekker doorgelopen ~56,80 SB beste worp van de wedstrijd en voelde echt okay zonder pijn
6e Worp hier ging ik echt volle bak.. tijdens laatste deel aanloop mijn benen tegen elkaar gekletst 54,85 Al mijn worpen waren verder als in mijn eerste wedstrijd

Wat kan beter.
- Niet de hele vergaderen
- Niet zo weinig warming-up
- Niet een half uur tussen de pogingen bij een explosieve sport... (atletiek)

Wat goed ging
- Nieuw Seizoensbest
- Ik was alert en gefocused lang leve (herbalife) Lift-Off
- Redelijke aanloop dit is voor 80-90% zoals ik hem wil hebben
- Constantheid en ****ING GEEN last van men rug na een worp

Aanstaande zondag heb ik wedstrijd in Dordrecht en gaan we het natuurlijk nog beter doen haha heb er echt zin in :D

• #3.603
Nou de dag na de (trainings)wedstrijd..

Training 15 april 2009

Squat
5x60
3x100
3x120
3x137,5 2 Squats 1 perfect uitgevoerde Good Morning PR
2x3x100

DB Snatch (p/arm)
3x22,5
3x32,5
3x42,5
3x45
2 rechts 1 links met 47,5 daarbij nog een stuk of 5 failures

BB Lunges (p/been)
6x20
6x50
6x60
6x70 PR

Comments:
- Moet iets anders verzinnen voor squat, de rest komt dan vanzelf uit het slop.. ik zit zo;'n 7,5 kilo onder PR en ben er nog 5 lichter.. Is dus helemaal niet zo slecht.. Maar ging voor 3 sets met 137,5 en dat vindt ik jammer.

Ik denk dat Goodmorning meer mijn oefening is....

Alle squat tips zijn welkom, zal volgende week filmpjes maken...

Goede wedstrijd gedraaid en mooie afstanden. Wanneer gaat die 60m er nu eens aan?

• #3.605
Zondag weer een wedstrijd. Technisch kan het nog een pak beter.. Zou me niet verbazen als er dit jaar nog een 67+ aan zit te komen! Gooi nu pas 1,5 week pijn vrij... En kom met kracht vast wel weer boven winter niveau uit..

Als men techniek gewoon verbeterd en wat meer wedstrijdritme te pakken heb. Kan ik iedere wedstrijd een PR gooien. Daar ben ik zelf in ieder geval van overtuigd.

Huidig PR is 61.97 van (2007) vorig jaar 61.60 (5e van NL op NK)

• #3.607
Training donderdag 16 april 2009

Aanloopjes gedaan, en standworpen (speer)

OHB 7,26k 12,40 meter
OHF 2k 14,55 meter PR (met bijna een meter)..

Jammer van de regen anders had ik nog standworpen met een kogel gemaakt..

yeah, zondag weer competitie :)

zien we jullie dit jaar weer bij de promotie/degradatie wedstrijden? :D

• #3.609
Zou leuk zijn het team is HEEL erg uit vorm haha.. 3 punten pakkers zijn erg erg uit vorm.. Als in niet meer getraind of wedstrijd gedaan sinds die promotie degradatie wedstrijd :P. Ik groei langzaam naar een respectabele wedstrijdvorm...

Hoewel kogel waarschijnlijk om te huilen is :D

• #3.610
1e Training vrijdag 17 april 2009

Front Squat
3x60
2x100
1x110 PR
0x120 Bovenlichaam is niet Tight, ellebogen wellicht te laag
1x112,5 PR
1x115 PR

PowerSnatch
2x50
2x60
2x65
2x70

Tussen Snatches door 5x rows.. met ieder gewicht

Comments:
- Beetje last van mijn linkerlat
- Zoals op iedere squat is mijn vorm op FrontSquat ook ruk!

pff wat een front squat, sterk man.

• #3.612
Een PR is een PR.. feit blijft wel dat ik er nog niet op gemaxxt had op FullFrontSquat diepte.. Dus verwacht binnen 2 maanden die 120-125 wel te tillen.. Zou leuk zijn als mijn FrontSquat eens hoger komt te liggen dan Powerclean record van 120

• #3.613
Wedstrijd onder volgens mij ideale omstandigheden gedaan lekker windje, mooi zonnetje

Inwerpen ging dan ook erg lekker, 58 mete alsof het niets werd. Laatste worp van inwerpen wat ingehouden op het voorbereidende werk en dat had ik niet moeten doen denk ik achteraf.

Begon namelijk met bijna 50 meter, maar bijna is niet goed en 50 is sowieso k*t)
Daarna 2 worpen die ook alle kanten op gingen een speer hoort immers in een rechte lijn te vliegen dan is hij aerodynamisch.. Nou dat was hij nu in ieder geval niet.. 3e worp ging bijna recht omhoog om toch nog een afstand van 51,88 meter te bereiken een opluchting! dat is maar 10 meter onder mijn record.. Laatste worp gewoon recht vooruit proberen te rammen niet aan techniek gedacht..resultaat 55,66 (beter als vorig jaar eerste competitie wedstrijd) Maar na het inwerpen zat er zeker wel een 60+ er in ! Jammer want een concurrent van me heeft ergens anders in NL wel 60 laten noteren op wedstrijd. De rest die vorig jaar net achter mij zat of ruim voor me.. Zijn op dit moment in trainingskamp in Monte Gordo.. Vandaar dat ik vandaag maar eens hard ga trainen.

Ik mocht ook nog kogelstoten.. K*t onderdeel maar jah alles voor de club :). Met OHB 7,26 kilo 2x mijn PB verbroken staat nu op 13,50 meter. Daar ben ik zeer tevreden mee... Met kogelstoten zelf had ik 10,68 :S

wel jammer dat je niet volledige wat erin zat eruit hebt gekregen ;)
toch blijf ik het een mooie afstand vinden ;), ik had zelf met kogel 12.32m :o

• #3.615
Dat is mooi, ik zal je log nog eens bekijken.. Wat gooi je trouwens zelf achteruit met die verdamnte kogel?

Hoe zwaar is zo'n kogel? Ik ben laatst wat wezen gooien met een steen van een x-aantal kg en dat ding ging echt niet vooruit man :D

• #3.617
7,26 kilo eigenlijk 7,257 kilo
of 16 Lbs (pond) maar men spreekt ook wel van een 7 en een kwart? tevreden met het antwoord :D

Je moet trouwens ook achteruit gooien... vooruit heeft teveel met Core kracht te maken en die heb ik (nog) niet...

Ben trainen Houdoe!

• #3.619
Ik en die andere speerwerper daar gooide het verst met die stomme kogel achteruit echt belachelijk!

14,5 is nice.. Ik heb nog geen andere wedstrijd gepland staan alleen in Hulst 2e Pinksterdag.. ff aankijken hoe de training verloopt of ik baancircuit ga doen.. Geen zin om zover te rijden als ik in de buurt een wedstrijd kan doen..

1e Training maandag 20 april 2009

Lange Dynamische Rek warming-up gedaan.. zowel LB als UB (met maar 5 oefeningen ofzo maar wel half uur bezig geweest)

Low Box Squat + Medium Bands
2x20+
2x50+
4x2x75+ bands

Hip Snatch
2x50
2x55
2x62,5
4x2x67,5

• #3.620
Update:

Daarnet 4 kilo kogel OHB naar nieuw PR van 19,10 meter Dat is weer 40 cm over oude PR toen ik me echt sterk voelde!

Terug
Naar boven