MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

Ari, wat is OHB en OHF, ik denk zelf overheadback en front. Met achter over gooien met een 7.26 gooi ik overigens 16+ en voorover 15+. Nu alleen nog die kogel met de aanglij daar ff neerleggen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.642
nee ik weet het niet daar :P
ga je trainingsstage daarheen? of gewoon vakantie ?

Nee geef les op MBO School in Den Bosch.. (leeftijd 17-24 ouder als ik zelf dus) En we gaan naar Barcelona met onze afdeling (bouw- infra architectuur en meubeldesign) Ik zelf ben docent Stedenbouw (Parken, Pleinen, Woonwijken bedrijventerreinen you name it...) iig gaan ik daar met men leerlingen en andere (105) beetje rondlopen..

Ari, wat is OHB en OHF, ik denk zelf overheadback en front. Met achter over gooien met een 7.26 gooi ik overigens 16+ en voorover 15+. Nu alleen nog die kogel met de aanglij daar ff neerleggen.

OHB = OverHead Backward (Kogel achteruitwerpen over het hoofd)
OHF = OverHead Forward (Kogel vooruitwerpen over het hoofd) is dus duidelijk anders als Forward Shot of Vooruitwerpen vanaf onderen.

Dat OHF heb ik nooit op getraind.. Maar blijkt wel van invloed op je speerworp wat wel logisch is als je die beweging eens probeert.

16+ is nice... mijn speerwerptrainer gooide vroeger 18,50 (Keith Beard).. als het beetje meezit ga ik ieder jaar ook een meter vooruit en dan hoop ik in ieder geval de 16+ te behalen. 7,26

En wil naar OHF met 2 kilo naar de 22 meter toe werken... zit nu op net geen 16 maar kwam van 12 met veel moeite haha :P

Succes met trainen en begreep van verhaaltje op www.losseveter.nl of de atletiek nieuwslijst.. Dat jullie ook in de 2e Divisie met Noordkop erg goed presteerden netjes dus!

• #3.643
2e Training 27 april 2009

Pull over EZ UP Full ROM @ start
8x25
5x45
3x55
Fx60 kreeg hem niet van de grond
3x60 (1e rep met behulp van spotter) PR
1x60 2xF
3x55
5x50
8x40

Incline DB Press
20x10
20x12,5
16x17,5

DB Row SS Seated DB Cleans
12x10 SS 12x3,5 :D
12x42,5 SS 10x5
12x42,5 SS 6x5 + 6x3,5

• #3.644
Training dinsdag 28 april 2009

Standing Long Jump stand ver
2,50 meter 5 á 6 keer verder ging vandaag niet

5 Frog Jumps
kikkersprongen
12,70 meter

5 Alternating Jumps loopsprongen
12,10

OHB 4
Bovenhandsachteruitwerpen
18 (er was 17,70 gemeten toen tijdens meten nog eens goed aangezet

OHF 2 Bovenhands vooruit inwerpen
Alles op 14,45 of daar om trent. Laatste poging echt kwaad gemaakt
15,50

Comments:
- Alles was wat onder PR, Sprongen op gras met landing in zandbak.
- Sprongen te lang niet gedaan (3 weken ofzo). Iedere week weer wat vooruitgang boeken!

je moet het niet gaan overdrijven nu met die db cleans he!

Maar eh mooi pr met de belangrijkste oef voor jou.

Ari kun jij dunken? Die sprong uit stand is best aardig man :D

• #3.647
je moet het niet gaan overdrijven nu met die db cleans he!

Maar eh mooi pr met de belangrijkste oef voor jou.

Whaha, ik moet je eerlijk zeggen dat ik gewoon last van spierpijn heb door die Seated Cleans.. Het enige waar ik naar streef is een 60 k DB Snatch

Ari kun jij dunken? Die sprong uit stand is best aardig man :D

Ja ik kan dunken. Alleen maar 2x dan is mijn zwakke knie rot van de landing.. Mijn sprongkracht is eigenlijk niet best. Al mijn concurrenten in NL in ieder geval springen minstens 40cm verder.. (alleen al in de eerste sprong haha)

----------------------
WTF als je die Cleans zo hoor uit te voeren

http://www.youtube.com/watch?v=kvVEz-tBgvg

Dan gaan de gewichten volgende keer minimaal verdubbeld worden..

Ik voerde ze als volgt uit..
DB langs lichaam laten hangen
DB optrekken tot ellebogen even hoog zijn als hoogste punt schouders. DB hangt nog langs lichaam.
Ellebogen op dezelfde plaats houden en fixeren. En scharnieren daar zodat DB recht boven je ellebogen komen.

Laatst bewerkt:
  • #3.648
http://www.bndestem.nl/sport/sportbrabant/4892828/Goede-worpen-Dekkers-en-Broersen.ece

Goede worpen Dekkers en Broersen

door Wouter Schelvis. woensdag 29 april 2009 | 08:03 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 29 april 2009 | 08:05

ATLETIEK - De werpmeerkamp van Atledo trok naast veel regionale atleten ook sporters uit de rest van Nederland naar sportpark Hertog Jan in Dongen. De Dongense Nadine Broersen (Sprint) maakte bij het speerwerpen indruk met een winnende worp van 44,48 meter.
Bij de senioren was Arjan Dekkers (Achilles) de beste met een afstand van 57,47 meter.

Zijn jongere clubgenote Dominick Nouws (Achilles) was ook goed bezig tijdens deze werpmeerkamp. De C-juniore kwam met de speer tot 36,23 meter en was de sterkste met kogelstoten met 11,20 meter.

Mark Schellekens (Atledo) won ook met de kogel. De C-jongen kwam tot 11,83 meter. Met de discus werd hij met 36,99 meter tweede achter Riemersma van De Keien.

B-meisje Linda Prop (Spado) zorgde voor de beste kogelprestatie in haar leeftijdsgroep door 11,85 meter te stoten. Bij de senioren vielen Bart van den Wijngaard (Scorpio) en Chantal van Ham (Atledo) in positieve zin op.

Van den Wijngaard uit Teteringen presteerde zowel met de kogel (11,13 meter) als met de discus (31.12 meter) goed.

Van den Ham won beide onderdelen bij de vrouwen met 10,81 meter en 29.47 meter.

Speerwerpen vrouwen werd een prooi voor ex-THOR atlete Ayla Snoeijs. Zij wierp voor haar huidige vereniging Phoenix de winnende afstand van 38,83 meter.

De sterkste masters waren van Atledo zelf. Gerard van Broekhoven won discuswerpen met 27,82 meter. Rian Peeters (Atledo) kwam met de schijf tot 31,84 meter.

Haar moeder, Riet Jonkers, liep in Merksem naar een nationaal record op de 3000 meter snelwandelen. Jonkers kwam tot een eindtijd van 19.09,50 minuten.

• #3.649
Training woensdag 29 april 2009

Squat
5x60
5x100
5x120
5x130 (steady)

DB Snatch
2x5
2x32,5
2x42,5
2x47,5

BB Lunges
6x20
6x50
6x60
6x75 PR

Barbell Russian Twist
3 sets

Swiss Ball Weighted Sit-ups
2 sets

Comments:
- Squat voelt erg stabiel, Nice!

• #3.650
Pre-Qeensday Rave gisteren al teveel gezopen en gegeten.. Dus kon vandaag makkelijk trainen op 1 eitje en glaasje melk..

DB Press

DB Flyes

Band Pull Aparts

Chins

Uurtje volgehouden met deze oefeningen

Nu weer verder :bierbang:

• #3.651
Gisteren ff gechilled.. was hard nodig

Vanochtend korte werpsessie gehad met pupil van me.

Daarnet

Front Squat
...
..
....
3x110 PR

PowerSnatch

2x40
2x50
2x60
2x70
2x75 ervoor nog 1 Failure

PowerClean (= drama)
2x75
2x90 (aardige techniek)
2x100 vlotjes
7xFx110
4xFx112,5
2xFx115
denk nog een stuk of 20 Failures met 110 en 112,5
1x70
4xFx100
1x100 WHoohoo!!!

Techniek troubles.. Heb die 110 en 112,5 diverse keren hoog genoeg getrokken om te schouderen. Maar dat vertikte ik op 1 of andere menier.. Gelukkig is met die 10 kilo weight loss niet alle kracht eruit gegaan..

Wilde voor de lol eens Pushpresses erbij gaan doen maar, was te moe

7xFx110
4xFx112,5
2xFx115
denk nog een stuk of 20 Failures met 110 en 112,5

30 failures... Snap echt het doel niet van door te doen als je er 5 gehad hebt. Vertrouwen gaat weg en techniek wordt maar slechter en slechter. Beter meteen gewicht naar beneden na enkele failures, aan techniek werken en weer omhoog waven.

• #3.653
Nee ik heb dat ding wel op mijn schouders gehad.. zelfs boven mijn ogen.. De Pull ging goed.. Alleen de "Catch" niet.. Heb me daar dus ook niet aangestoord.. En dat gewicht verhogen werkt normaal gesproken wel.. Mentaal zal ik toch niet snel breken. Als ik geen vertrouwen in mij zelf zou hebben. Zou ik het niet posten.

Ik snap zeker wat je bedoelt.. Op geen enkele lifts moet je Failures opzoeken en zeker geen technische.. Maar ik interesseer me alleen voor die Pull Fase.. Dat ik ze neit geschouderd kreeg is jammer.. Maar High Pulls voelen ook wel goed.. Ben niet ontevreden een record (FrtSquat)hoe weinig het ook is itt tot mijn PowerClean PR. En PowerSnatch ging ook redelijk.

Hoogte toont niet aan dat je technisch goed bezig bent. Je kan vanuit rug ipv benen powercleanen en telkens hoge baren hebben maar telkens vlak voor je verliezen omdat je in een boog cleant.

Nee ik heb dat ding wel op mijn schouders gehad.. zelfs boven mijn ogen.. De Pull ging goed.. Alleen de "Catch" niet.

"De catch"... Als die niet goed gaat, dan is je pull gewoon niet juist. "Catchen" in powerclean is niets aan. Doe je pull correct en de bar komt perfect op je schouders terecht.

• #3.655
Mijn techniek zuigt.. en til inderdaad best veel uit mijn rug.. Mijn benen zijn niet sterk..

Dus ik geef je helemaal gelijk joh..

• #3.656
Vanochtend niet gaan trainen. Geen zin om 2 uur te rijden voor 1 uur trainigsbegeleiding als ik dinsdag avond bijna individueel en meer begeleiding heb. (normaal is op zondag monster sessie van 3,5 - 4,5 uur... )

Training Lazy sunday 3 mei 2009

Jumps

Standing Long Jump
varierend van 2,52 tot 2,39

Hink-Hink-Stap-Sprong-Sprong (li-li-re-2ben-2ben gevolgd door landing)
13,40 PR

5 Loopsprongen
13 meter PR

Comments:
- Nice!

Mijn techniek zuigt.. en til inderdaad best veel uit mijn rug.. Mijn benen zijn niet sterk..

Dus ik geef je helemaal gelijk joh..

Ik heb hetzelfde probleem. Veel correcte zware pulls doen met gewichten zwaarder dan je cleans, veel squatten en bij schouderen telkens op techniek letten van bij opwarming.

• #3.658
Begon op een gegeven moment de Barr tegen mijn knieen aan te trekken dat is natuurlijk al een teken..

Ik zal kijken of ik dit kan inpassen..

Morgen PR zetten op Hip Snatch

• #3.659
Vandaag ff men trainingen omgegooit.. Kwam een sprinter om te pompen.. Die laat ik nog niet alleen aan het werk. Dus paar dingetjes gedaan

Pull over EZ UP Full rom @ start
..

wel aardig
geloof tot 3x60
net geen 2e set..
wel wat setjes gedraait met 57,5

Floor Press in Rack
5-6x100
1x110 2xFailure

BB Row beetje last van R schouder
5-12x60

Seated DB Cleans

3x10x17,5

That's it

Hierna baan training

OHF met aanloop en 1k medball...redelijk
OHB 4 kilo 10x hetzelfde

Low Box Squats against medium Bands
3x20+
3x40+
3x60+
3x70+
3x75+

Hip Snatch
3x20
2x40
2x60
2x67,5
Fx75
3x75 PR

Circuitje met Rek oefeningen (3 schouder/speerlenigheid oefeningen, 1 Ham, en 1 Buik)

Comments:
- Nice

Hip snatch is niet mis!
Welke lenigheid doe je voor sschouder?

Terug
Naar boven