XXL Nutrition

Ari70's Trainingslog

Update:

Daarnet 4 kilo kogel OHB naar nieuw PR van 19,10 meter Dat is weer 40 cm over oude PR toen ik me echt sterk voelde!

pas op met die lichte gewichten he, straks gooi je je arm kapot ;) had ik een keer bijna met 3kg kogel:o

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.622
Wat is dat voor onzin ik gooide 3 weken terug nog een 400 gram speer bijna 70.. en heb afgelopen vrijdag nog en 2 kilo kogel naar 18,50 toegewerkt op de "juiste" kogel manier.. Je moet niet zo mieten! Ik ben het beste met lichte gewichten.. Nog niemand die heeft gewonnen met OHB met 1 kilo med ball...

2e Training maandag 20 april 2009

Pull over UP
5x20
5x40
3x51,5
3x56,5
4x56,5 easy
3x56,5

Wilde toen Cable Straight Arm Pull Downs doen maar de Pully brak af haha

Fat Man Pull-Ups Supersetted Rear Delt Flyes
een boel ;)

DB Side Press
4x27,5 rechts 5x27,5 (ben toch echt linkshandig)

BB shrugs SS BB Curl
een boel

Comments:
- Lekker getraind gewichten irrelevant

• #3.623
Training woensdag 22 april 2009

Lichte irritatie aan Linker adductor (opgelopen door felle maar korte aanlopen en worpen van gisteren, als ik er vrijdag geen last meer van heb is het gewoon irritatie.. Iets waar ik wel alweer een week meeloop is een lichte overbelasting in linker biceppees (net boven mijn elleboog gewricht)

Squats
5x20
5x60
5x90
5x110
5x125 hoho geen Failures

DB Snatch
2x20
2x30
2x35
2x40
2x45
2x47,5
2xFx50

Bulgarian DB Squats
8xBW
8xBW +7,5
2x8xBW +10 (te licht maar geen zin om DB te schroeven en moet uitkijken met Adductor, enkel doorbloeden)

Nu nog wat Abs..

• #3.624
Training donderdag 23 april 2009

Warm gelopen, iets te korte warming-up gedaan

Wat sprintjes echt weinig over 40 meter en niet vol door gelopen.

Wat speerwerp aanloopjes stuk of 8 bij elkaar ofzo..

Hierna
Bovenhands inwerpen uit stand OHF
begonnen met 8 meter

en iedere worp een meter verder ongeveer ging erg lekker

OHF 2 kilo: 15.90 meter PR

Hier boek ik tot nu toe iedere week fikse vooruitgang op vorige maand was ik harstikke blij met een worp over de 13 meter :D, vorige week gooide ik 14,55 (dat was toen een PR met bijna een meter.. Nu dit was wel okay.. Dit was niet alleen techniek maar ook emotie. Ik dacht aan mijn lange en korte termijn doelstelling 70 meter!

Ja, lang en kort idd.. Haha. :p

• #3.626
Whaha wat een wazig verhaal van mij zelf.. Was in ieder geval blij zat met OHF..

Men Linker Bicep is nog steeds geirriteerd. Ik merk het als ik mijn arm (over)strek en dan weer ontspand dan gaat die pees van men bicep ineens b**chen!

Whaha wat een wazig verhaal van mij zelf.. Was in ieder geval blij zat met OHF..

Men Linker Bicep is nog steeds geirriteerd. Ik merk het als ik mijn arm (over)strek en dan weer ontspand dan gaat die pees van men bicep ineens b**chen!

doe dat dan niet?!? :nope:

• #3.628
Ooit weleens een speer geworpen zonder overstrekking van de Arm.. moet toch weten waar ik sta. Als het gebitch morgen om 17:00 niet over is ga ik zondag geen wedstrijd starten..

Bekend verschijnsel. Had het op de ALO ook toen we aan het speerwerpen waren. Moet jij toch vaker hebben denk ik of niet?

• #3.630
Nee belastbaarheid is eigenlijk hoog genoeg (maw: nooit last daar).. Ik denk dat het percentage geforceerd harde worpen iets te hoog heeft gelegen. Zondag een stuk of 6 (dat kan ik normaal wel aan) Maar dinsdag een stuk of 20 echt doorgetrokken. En daarvoor ook iets te hoog in de intensiteit gezeten. Met deze geintjes gaat belastbaarheid wel omhoog. Maar dit was iets te gek denk ik. Heb de laatste 2 jaar maar 1 werptraining gehad in de week.. Nu is er eentje bijgekomen, en dacht dat ik wel ff dezelfde intensiteit kon aanhouden. Niet dus..

Komt allemaal goed! Ga alleen nu niet forceren, ik hoef pas 1 augustus op mijn best te zijn. En wellicht nog ff pieken naar eind juni als ik mogelijk naar het Mekka van het speerwerpen ga FINLAND!!

• #3.631
1e Training vrijdag 24 april 2009

FrontSquat
5x50
3x80
3x95
3x105 PR

PowerSnatch
3x20
2x50
2x60
2x65 (EASY)
2x2x72,5
3xF 72,5
2x70 (easy :S)

PowerClean
2x72,5
2x85
5x1x105 (veel te veel failures tussendoor, etc)

Comments:
- Front squat zit meer in maar wilde sparen voor Oly lifts..

• #3.632
2e Training

400 gram speren over de 60 gegooid (de helft zo licht maar die speren horen bij 40 meter recht naar beneden te vallen dat doen ze in principe ook) gingen hard genoeg voor wellicht 70...

Pull over EZ en DB Flyes
3x8 en 3x12 (Easy en op rek laten komen)

BB Rows
3x8x70 easy

Chins
12xBW
2x5xBW

Zondag wrs wedstrijd

2e Training

400 gram speren over de 60 gegooid (de helft zo licht maar die speren horen bij 40 meter recht naar beneden te vallen dat doen ze in principe ook) gingen hard genoeg voor wellicht 70...

Pull over EZ en DB Flyes
3x8 en 3x12 (Easy en op rek laten komen)

BB Rows
3x8x70 easy

Chins
12xBW
2x5xBW

Zondag wrs wedstrijd

wedstrijd in dongen ?

Als je daadwerkelijk 70 meter gooit eis ik een nieuwe nickname én een nieuw topic.

• #3.635
  • #3.636
Wedstrijd gehad, goede warming-up gedraaid.

Ze werkten met bordjes.. echt mega irritant.. dat betekent dat ze pas bij de laatste poging gingen meten wat de afstand was.. Weinig motiverend in ieder geval

Mijn 1e van de 4 wedstrijdworpen bleek het verste (de rest kwam er niet overheen.. )

57,47 meter Season Best. Worp ansich was goed hard, en voelde niet verkeerd alleen die speer ging weer als een kachelpijp door de lucht. De andere speren beter "gehit" maar een stuk minder hard. Al met al niet ontevreden. Had geen gas teruggenomen voor deze wedstrijd. Wel een hele avond stappen voor op zij gezet! Maar aanstaande donderdag is het weer raak!

• #3.637
1e Training maandag 27 april 2009

Low Box Squat + Medium Bands
4xBW
4x20 +
2x60 +
4x2x80 +

Hip Snatch
4x20
2x50
2x60
2x65
4x2x70 laatste set teveel failures en zelfs nog 2 attempts op 75 gedaan die ik maar net miste.. was groove ff kwijt vandaar dat ik gewicht ff verhoogde...

Gewicht is trouwens nog maar 85,5 kilo echt niet normaal 2 maanden terug nog 94...

lekker hoor je speer ;)
bordjes zijn irritant ja, je hebt dan geen idee hoever ze zijn :o

die training van vandaag ziet er ook goed uit ;)

• #3.639
Over 2 trainingen (maandag) trek ik 4x2x75 boven mijn kop met Hip Snatch..
Dat is dan ongeveer 1,5 uur voordat ik naar Barcelona vertrek :P. Kan straks namelijk 5 dagen niet trainen echt balen.. Of iemand moet nog een goede gym weten in Caella...

Over 2 trainingen (maandag) trek ik 4x2x75 boven mijn kop met Hip Snatch..
Dat is dan ongeveer 1,5 uur voordat ik naar Barcelona vertrek :P. Kan straks namelijk 5 dagen niet trainen echt balen.. Of iemand moet nog een goede gym weten in Caella...

nee ik weet het niet daar :P
ga je trainingsstage daarheen? of gewoon vakantie ?

Terug
Naar boven