MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.041
Training vandaag.. pff wat was het benauwd (voor mijn gevoel dan)

OH Squat
10x20
10x40 (niet zo easy)
10x45 relatief gemakkelijker :) veel spierpijn in glutes van die elevated squats (bulgarian)

FrontSquat
2x5x20
5x50
5x80 (achteraf te snel gewicht omhoog)
5x95
5x105 (**** wat een moeite!)
5x90

Hoger gewicht en meer werkvolume als vorige week, Had 5x3 moeten zijn in plaats van 5x5 (werk)setjes..

Jumping Split Jerk
2x6x20
2x6x30?
3x6x40

Falling Side Lunge/Squat (bijna plyometrisch)
12xp/been x20
2x ,,,, x 30

1 setje rolling abs.. 1 mislukte set Dragonflags.. bankje dat ik moet gebruiken staat helemaal als pull over shizzle opgesteld..(nu te hoog ivm plafond)

Comment:
Vanaf laatste 2 sets frontsquat korte broek in plaats van Jogging.. t*ring wat benauwd

---------- Toegevoegd om 20:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:29 ----------

ik zit altijd te klote met hoe ik mn arm moet houden en zo bij dat filmpje van vadims kan je dat goed zien :) !

http://www.youtube.com/watch?v=kREzNNF-4Ts

kijk met deze techniek gooide ik 55m hahaha !
( let niet op naam van filmpje xD )

Valt niet veel techniek uit op te maken zo.. Maar 55 met 3 meter het veld is geen 55 :P Net zoals mijn youtube met 68.5 ik ook duidelijk niet voor die lijn blijf :P (is dit 800 gram?) je hebt in ieder geval een verrekte snelle arm!

ja das een 800 gram :P ! en dankje :) das fijn om te horen als speerwerper :D.
ik had daar trouwens wel voor de lijn kunnen stoppen maar kben meestal daar te lui voor ofzo haha.

• #4.043
Ja jammer dat ik bij geeneen onderdeel echt de techniek heb =/.
ik heb vorig jaar maar 2x in de week kunnen trainen 1 werptraining
en 1 sprint. en die werptraining moest ik ook nog is verdelen over
3 werponderdelen... Das gelukkig nu helemaal anders !
dus ik hoop nu een beetje het gevoel in het speerwerpen te krijgen..

• #4.045
Vindt je speerwerpen ook het leukste om te doen dan?

Jazeker discus en kogel doe ik er maar bij omdat het opzich wel ging en het
voor de competitie's moest :p A en heren..
maar kweet niet of ik dat wel kan blijven combineren =/ en welk werp onderdeel
gaat het beste samen met speerwerpen ? Kogel of Discus ik heb geen idee :P !

edit: beschaamende post lol!

Laatst bewerkt:
Dit is ook een reden dat ik discus en kogel doe om mn agressie van het speer kwijt te raken... wat ik ook doe met die klote speer ik raak em gwn niet ! tis alleen maar met mn arm werpen en ervoor niks.. das wat kees ook zegt. Daarom is het soms heerlijk om lkkr relaxed een discus weg te rammen..

hoever werp je discus en kogel?
ik ga zaterdag discussen terwijl ik sinds juni/juli niet echt meer erop heb getraind :p
kijken of ik dit seizoen 40m werp zonder training :p

Kogel zit ik nu rond de 14.30m en Discus 42 ~ 43m ! Maandag
beide gedaan en opgemeten.. :P
valt goed mee na de traagheid van het bandrukken :P !

• #4.050
hoever werp je discus en kogel?
ik ga zaterdag discussen terwijl ik sinds juni/juli niet echt meer erop heb getraind :p
kijken of ik dit seizoen 40m werp zonder training :p

Komen nogal wat lange latten van mijn "oude" club. bij jullie hoogspringen.. Over paar weken komt Edwin hier stappen.. kom je ook mee? Kunnen we daarna samen training doen..

@Denbar.. van frustratie worpen.. wordt je techniek niet beter.. ga gewoon laag 40... of 20 meter gooien vanuit techniek.. heb je meer aan..

Vandaag training
6x60 versnellingslopen terugwandelen was rust (laatste 2 was men scheen geirriteerd)

OHB 4 en 3 redelijk.. veel spierpijn in adductoren, gluteus (geen super afstanden.. wel okay)

OHF 2.. Volgens mij in de buurt van mijn PR.. ging dus wel goed :D (lange versnellingsboog maken.. proberen men romp los van de rest te bewegen met arm zo ver mogelijk achter. Knieen naar beneden)

Niet gemeten lint was weg..

Komen nogal wat lange latten van mijn "oude" club. bij jullie hoogspringen.. Over paar weken komt Edwin hier stappen.. kom je ook mee? Kunnen we daarna samen training doen..

@Denbar.. van frustratie worpen.. wordt je techniek niet beter.. ga gewoon laag 40... of 20 meter gooien vanuit techniek.. heb je meer aan..

Vandaag training
6x60 versnellingslopen terugwandelen was rust (laatste 2 was men scheen geirriteerd)

OHB 4 en 3 redelijk.. veel spierpijn in adductoren, gluteus (geen super afstanden.. wel okay)

OHF 2.. Volgens mij in de buurt van mijn PR.. ging dus wel goed :D (lange versnellingsboog maken.. proberen men romp los van de rest te bewegen met arm zo ver mogelijk achter. Knieen naar beneden)

Niet gemeten lint was weg..

Haha, ik hoop dat het niet te druk is bij kogel en discus zaterdag, maar zal het wel zien :p

lekker hoor 14 laag :)

• #4.052
Nee kogel en discus zal wel meevallen.. zijn de minder belangrijke onderdelen van de sport ;)..

Wat zijn je stats eigenlijk dan DenBar? doe je aan krachttraining, hoeveel, welke gewichten verzet je? Heb je je jaarperiodisering al af?

ik doe alleen Flyes 4 x 12 met 10kg
Het omgekeerde van flyes xD op je buik liggen en dan 4 x 12 met 8kg ( weet naam er niet van )
Bandrukken = 1x 110,5 kg
en met zo'n apparaat dat je gewichten naar beneden trekt
dat doen we om en om soms op je borst andere keer in de nek.. ( geen idee hoeveel kg dat is staat er niet op )
verder doe ik niks aan krachttraining =/ lijkt me eigenlijk veel te beperkt maarja...
ik train alleen mijn benen met sprintjes op de dinsdag maar sprongetjes squats doen
we niet haha.

Laatst bewerkt:
  • #4.054
Lol, hoe ga je je benen leren gebruiken.. als je ze nergens belast behalve in een rechte sprint..

geen idee... ik denk dat ik zelf maar een beetje ga aanrommelen :P

:o vond nog een ander filmpje ( wel *@# kwaliteit ).

[Link niet meer beschikbaar]

Lach me niet uit a.u.b :P *shame*

• #4.056
Mwah, niet bizar slecht ofzo :P

Je bouwt je worp alleen heel anders op als ik.. je bent wel iets leniger in je schouders zo te zien.. je laat je arm in ieder geval wat langer op zijn plek zitten...

Vandaag

PowerSnatch
3x50
3x55
6x3x60
1x70
1x75
laatste 2 om te testen.. was nog niet veel.. (waren wel goed gekeurde lifts geweest)

Squat in dat rek van me (ongeveer half en op speed)
10x60
10x90
3x10x110

Tussendoor 3 setjes RDL met 75 lekker licht...

• #4.058
Schouders verder over de stang (bij de start van de lift.. daarnaast rustiger beginnen.. en pas je snok maken als de barbell 5-10 cm de knieen is gepasseerd). Dat is de grootste fout.. Je vangt hem lekker laag op! Dat lukt mij in ieder geval niet (vaak).

Dan wordt je second pull veel langer, en explosiever.. (je staat nu teveel deadlift)

Laatst bewerkt:
-Deleted-

Laatst bewerkt:
  • #4.060
**** it.. k*t school.. heel het weekend huiswerk gemaakt. Zelfs geen tijd om te trainen... Heeft die klote wintertijd ook nog eens een uur van mijn tijd afgepakt

Terug
Naar boven