XXL Nutrition

Ari70's Trainingslog

Dan ben je genezen, dan ga je pinten pakken :rolleyes: Mannen..

hey ari vraagje in hoeverre bepaald hoog kunnen springen diverse onderdelen bij atletiek? heb je er veel aan? het zit namelijk zo ik kan enorm hoog springen vraag me niet waarom misschien dat jij het weet maar ik heb bij testen ooit voor politie keuring eens gedaan en ik weet niet meer precies wat de uitslag was maar ik kan heel hoog springen ook met basketbal op school komt niemand waar ik kom en kan lekker alles dunken:cool: terwijl ik niet echt meer licht te noemen ben met 95 kg.
grtz

heeft dat niet te maken met explosiviteit?

• Topic Starter Topic Starter
ded.cop zei:
hey ari vraagje in hoeverre bepaald hoog kunnen springen diverse onderdelen bij atletiek? heb je er veel aan? het zit namelijk zo ik kan enorm hoog springen vraag me niet waarom misschien dat jij het weet maar ik heb bij testen ooit voor politie keuring eens gedaan en ik weet niet meer precies wat de uitslag was maar ik kan heel hoog springen ook met basketbal op school komt niemand waar ik kom en kan lekker alles dunken:cool: terwijl ik niet echt meer licht te noemen ben met 95 kg.
grtz
Inmiddels nuchter ;)

Juist Wimmos dat is explosiviteit!!!
het hoogkunnen springen op zich.. je zou denken alleen bij het onderdeel hoogspringen..

Maar er is meer aan de hand. Als je hoog kunt springen uit minimale aanloop dan bezit je waarschijnlijk ook een hoop snelheid en/of kracht. Dit is altijd aan elkaar verbonden. Als je heel veel van het ene bezit. Kun je het andere weer compenseren.

Atletiek: heeft naast kracht en snelheid. bij een hele hoop onderdelen een hoop techniek nodig! Zelfs dan kun je nog een hoop verbergen met kracht en snelheid. Of je binnen de atletiek veel hebt aan explosieve sprongkracht jazeker!! zie alinea hierboven.

Als je echt buitensporig goed bent in dat springen van je ;) zou ik of gaan hoog/verspringen of gaan Olympic liften omdat je daar (bijna) alles uit je benen moet halen, ja zelfs het grootste gedeelte van je Jerk!

Zit je misschien met het probleem dat je 95 kilo weegt ;) (oly lifting)

Bij atletiek hoeft het niet zo een probleem te zijn in het Hinkstap springen van tegenwoordig zijn er al n*gers (ja niet alleen afro-amerikaanse) die ruim ook 90+ wegen maar wel bij de wereldtop meedraaien.

Ben vandaag trouwens geslaagd voor mijn: Trainers Diploma Werpen.. Mag nu officieel iedereen binnen de atletiek, training geven op het gebied van werpen uiteraard!!

Training 19 maart 2006

thuis int Krachthonk

Warming up:
alle vormen die ik met een katrol kon doen... voor schouders armen triceps biceps en gewrichten..

wilde zoiets als Fullbody gaan doen.

begonnen met Squat.. 3 herhalingen bar lag niet lekker in mijn nek.. toen 7 gemaakt godver die lag weer niet lekker dan maar iets anders..

Bench Press

7x50
7x70
7x75

hierbij was mijn pa de spotter. Bij herhaling 6 kreeg ik kramp in mijn hamstring in ieder geval voelde iets. dus strekte mijn been. En wachte ik eventjes. Nu dacht hij dat tie de bar moest vastpakken boven in :S wat dus niet het geval was.. toen moest ik weer eventjes wachten terwijl ik in een verkeerde arch was gekomen.. stond dus alle druk op mijn nek!! die handen eindelijk weg na 5 seconden.. toen mijn laatste rep gemaakt.. Ik kom omhoog en godver wat een t*ring t*fus pijn in men nek zeg.. kan mijn hoofd niet zonder pijn naar achter doen.. Ik hoop dat dit de maand met blessures is geweest.. en dat ik even zonder kan.. Morgen voor een week naar londen dus geen trainingen :( ff rust!!

Toen nog wat Cleans en High Pulls gemaakt vanaf de grond.. met stang en met 50 kilo.. maar niet om op te schrijven..

Dus na knie en schouder is nek weer blessure nummer 3 in krap 2 weken tijd..

ah blessures..knap vervelend!
veel herstel gewenst dan maar!

Ga eens verantwoord trainen !! :D

succes iig

jaja ik ga nog wel verantwoord trainen!.. maar het lullige is het zijn allemaal van die dingen. Die niet hadden moeten gebeuren ongelukjes zeg maar..

maar zodadelijk mij zelf volstouwen in een mooi Asian Specialities Restaurant lopend buffet!! Oma word 81 ;)

Oma wordt snel ouder, gisteren nog 80.

alweer een blessure zeg balen :(

succes in elk geval

Ja ik had gister een Foutje gemaakt!! vorig jaar waren we niet gaan eten omdat ze toen nog int ziekenhuis lag .. normaal gaan we niet uit eten dus ik dacht iets speciaals zal ze wel 80 zijn ofzo.. maar ut bleek dus 81 te zijn :$

Yoo Bloody W*nkers. I'm back from London!

Twas allemaal super relaxt. Hoofdpunten: (geen school gerelateerde punten hier ;)) we zijn bij Westham United binnen geweest. In het stadion met rondleiding.. Daarna bij Millwall FC, alwaar we ook nog in de Dug-out en kleedkamers zijn geweest. Voetbal wedstrijd live in het stadion gezien: Charlton - Middlesborough (die was zaad die andere dingen waren MEGA ULTRA KICK-ASS)

Elke Snelle: Aston, Lotus, BMW, Bentley, Mercedes, Skyline noem het maar op gezien vetste was een helemaal uitgebouwde Supra!! in het fluor geel!

Flink gebulkt van 81 naar 84 kilo bij terugkomst.

Lichamelijke activiteiten. Zweeds dametje voor 20 minuten op de kamer. Iedere dag minstens 10 km wandelen. Hammer Curl met dikke Pints.

En vandaag de eerste wedstrijd van het seizoen. Ik ga geen speerwerpen. Want mijn lichaam is op dit moment nog maar op 70% van zijn krachten. En nog te weinig specifiek voor gegooid.

Vandaag Kogelstoten, Discuswerpen en 100 meter als meetpunten voor komend seizoen.

Pre Wedstrijd Training

High Pull

5x5 55

Bench Press

5x5 50

Week niet getraind dus spieren op lichte spanning zetten. Tussen setjes 30-45 seconden rust. Vanmiddag 1e wedstrijd. Voor spek en bonen, want toch geen tegenstand op de werp nummers ;) haha

Nu ontbijten en shake pakken

haha is dus sjiek geweest kerel. Tof dat je ook gedoet hebt. :p

succes met je wedstrijd :D

Wedstrijd ging eigenlijk best aardig

begonnen met kogel nieuw record wat verder had moeten zijn

7,26 kilo : 9.97 meter volgende keer moet ik die 10 meter halen :mad:

100 meter sprint : 12.2 s erg goed voor mij doen record verbeter met 2 tiende van een seconde :D

discus werpen 2 kilo: 29:43meter erg slecht kan veel en veel beter moet zeker 5 meter bij tegen einde seizoen!!

al met al wel tevreden we hebben de tap net leeg moeten drinken met zen allen dus

Drunk & Happy :D vanavond nog zuipen en daarna tot 9 juli geen bier meer drinken en daar ga ik me aan houden ook :D vanavond de allerlaatste begaaing tot en met het NK!!

Ook al viel niet alles mee op je wedstrijd, toch goede resultaten neergezet hoor.

Tussen het zuipen door zie ik af en toe ook eens een traininkje he!

Terug
Naar boven