XXL Nutrition

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Training 27 Maart 2006

Spierpijn vooral in Quadriceps, Hamstrings, gehele rug en Buik (gesquat en DL zonder buikriem:))

Endo/Exo

15 kilo

Bench Press

8x..W-up
7x70
7x75
7x75 (ging lekker :D)

Cuban Rotation

7x10
7x15
7x20 (is te zwaar!)

Pull over DB

7x30 (voelde dit nu echt zo zwaar :S)
7x40 (,,)
7x46 4f afgemaakt met behulp van spotter

Ladder Chins

1-2-3-4-5 (na 3 super dikke pomp in mijn armen, was echt K*T voor alle volgende series)
1-2-3-4
1-2-3
1-2
1 .......... (waren de zwaarste Chins van men leven)

Bench Dips

7xBW
7x20
7x40 PR
7x40 na 5 viel de schijf eraf schoot ik keihard in de lach :D, en men armen trilde als een gek!!

Incline DB Curls

15x10 (voelde licht)
15x12,5 (ook niet zwaar, ging wel traag!!)
15x10 (op snelheid, snelheidsprikkel)

Erg lekkere training die bench zag ik eerst niet zitten maar ging erg lekker!! Pull over was niet zoals ik wilde chins wat een lekker gevoel dat ik ze wel heb afgemaakt zeg!! Bench Dips fantastisch al die koppies whaha :cool:

Zin in de werptraining van morgen geheid spierpijn.. maar komt wel goed :D

Goeie training.
Die chins, zijn die palms naar je toe of van je af?

Pronated zoals op de afbeelding, Palms van me af

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Cuban presses moet je zeker niet te zwaar doen, dan werken ze destructief voor je RC. Verder nette training!

endo/exo

wat zijn dat nu weer voor termen in je log?

lekkere training, zeker met die spierpijn:D

Heel goed, maar iets meer volume op de bench zou mogen, je chint meer :p.

nice bench, heb je een link naar welke oef. je endo/exo neemt

eq_909 zei:
Cuban presses moet je zeker niet te zwaar doen, dan werken ze destructief voor je RC. Verder nette training!

heb je gelijk in!! maar met 10 kilo en 15 kilo voelde ik ook totaal niets.. nu heb ik dat artikel nog eens gelezen en het is niet erg als je niets voelt, als je hem maar goed uitvoert...

chunky zei:
endo/exo

wat zijn dat nu weer voor termen in je log?

Endo/Exo- Rotaties.

Ik voer ze uit op de incline bench bank. ik lig op mijn zij en beweeg een DB in buitenwaardse of binnenwaardse beweging waarbij de elleboog op zijn plaats blijft... kan ook op flat bench etc.. etc..

DumphuiZ zei:

thnQ

Samu zei:
Endo- en exorotatie van de bovenarm. Naar binnen en buiten draaien dus.

Perfect hoef ik het zelf niet meer uit te leggen :D

Supertom zei:
lekkere training, zeker met die spierpijn:D

Ja spierpijn, is mee te leven vooral het zitten in de harde collegebankjes doet pijn !!! tijdens training alleen buik en rug, maar niet echt onder geleden hoor.. jij ook bedankt :D

wimmos zei:
Heel goed, maar iets meer volume op de bench zou mogen, je chint meer :p.

Ja ik zit nu in het schema dat aangeeft 3x7, van dat chinnen tjaah had ik zin in!!

18fitie zei:
nice bench, heb je een link naar welke oef. je endo/exo neemt

wat zegt google whaha :D

uhm na wat meer zoeken op google uhm [Link niet meer beschikbaar]?? leuke avater heb je daar in ieder geval haha

external rotation = EXO​
DBExternalRotation.gif

internal rotation = ENDO​
DBInternalRotation.gif

geholpen door www.exrx.net

rond hoeveel reps zou je blijven

nette bench heb je..

en die ladder chins die bevallen? :p
die ga ik er morgen ook maar eens bij doen dan :D

goed bezig in ieder geval

@ fitie, de reps die ik meestal doe ik tel ze niet maar zullen tussen de 8 en 15 zijn... het is een belangrijke oefening voor mij.. maar ik gebruik hem meer als Warming-Up.. Maar tussen de 8 en 15 zal genoeg zijn.. Ik zag net Adema zen log en die houd 15 herhalingen aan met gewichten onder de 10 kilo.. denk dat dat op zich goed genoeg is om te beginnen!!

@RvR ow dankje wel, en dat voor iemand waar ik net 5x100 in zijn log heb gevonden :D respect!

Ladderchins kan ik iedereen aanraden al is het om alles een keer een flinke tik te geven.. want je voelt het geheid!! als je het niet gewent bent natuurlijk!..
Hoop dat ik ze vanavond in je log terugvind dan :D

----------------------

Vanavond Werptraining zin om te gooien zeg!!!

Spierpijn/Stijfjes: de Gluteus, Quadricep, Buik, alleen nog maar bovenrug, Triceps, Pecs en Biceps: I AM LOVING IT!!!!

(sport)Masseur vanavond voor rechteronderarm en rechterschouderkop!! Wish me luck!!

Lekker getraind.. Veel snelheid in de beentje spierpijn maakte me ietsje trager en alles bovenin zat nog niet alles op zijn plaats.. Plaatsing voorste been MOET sneller aan de grond!! gaat helemaal goed komen :D Het aanloop (ritme/snelheid) deel dat ik heel vorig jaar kwijt ben geweest is nu in de 1e serieuse werptraining al helemaal terug WOOEHOOEE!!!!

Masseur hetgene waar ik eigenlijk voor post!

Rug recht gezet.. was ietsje scheef.. in london kon ik niet recht in de bedden liggen waren 1.70 en ik 1.80 dat gaf problemen ;)

Rechterschouder: aanhechting lange biceps (ergens bij schoudergewricht) zat een ontsteking onder die heeft hij kapot geduwd en ergens in het lichaam weer op laten lossen haha, ja zo legt hij het uit :D komt dus goed

Rechteronderarm: was beetje van het handjedrukken denk ik zo.. heel de elleboog is schoongemaakt en de lymfevaten zijn weer mooi schoon!

Rechterscheenbeen: alle randjes schoongemaakt heerlijk gevoel whaha...

Linkerelleboog(werparm): komt volgende keer wel zat niet veel sh*t in ieder geval.. die wordt standaard nagekeken.

Morgen van plan om wat te gaan speedsquaten en deadliften.. in ieder geval nadruk op snelheid!! (het wordt in ieder geval been+rug training)

nice dat het zo goed ging, die masseur(se?) doet nogal wonderen :D

Over RC-training; dat RC's niet zwaar getrained mogen worden is bullshit - het is echter de clou om ze eerst te conditioneren vóór je ze zwaar gaat trainen. Hetzelfde idee als dat je een beginner eerst laag volume high rep laat trainen, om zijn spieren/lichaam aan het trainen te laten wennen, en niets te forceren.

Ikzelf ben begonnen met lichte seated db cleans(4~6kg) voor veel reps(15-20), 2x per week, en ben dat langzaam op gaan voeren. In het begin had ik wat schouder- en postuurprobleempjes. Ik heb de seated db cleans opgewerkt tot 'zwaardere' sets(5 reps met bijna 20kg), en dat gaat perfect. Postuur is beter dan ooit, en m'n schouders zijn kerngezond.

Ik ben nu trouwens tijdelijk geswitcht naar de standaard staande exorotatie-oefeningen op off-dagen.

idd, zoals adema zegt mogen je RC zwaar getraind worden. ik doe in de 8-10reprange.

Terug
Naar boven