MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

Jammer van je speer Arjan.
Volgende keer weer beter :)

Denk dat het weer in Bern ook niet al te lekker was?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.362
Was weerloos speerwerpen in regen en wat gedoe met inwerken had te weinig spanning op spieren...

Gast die 79:90 als season best heeft gooide 67 en stopte na 1 poging door de omstandigheden... zegt genoeg..

---------- Toegevoegd om 19:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:31 ----------

Was weerloos speerwerpen in regen en wat gedoe met inwerken had te weinig spanning op spieren...

Gast die 79:90 als season best heeft gooide 67 en stopte na 1 poging door de omstandigheden... zegt genoeg..

• #4.363
Training vandaag..

Kogel achteruit 3 22m is OHB.. nog steeds geen. Spanning

Worpen gemaakt met 500 gram eentje, laatste was okay.. last van beide schenen binnenkabt em bicep aanhechting bij elleboog van werparm..

Hierna spanning op bene zetten

Back squat. Tot 3 * 150

Pull over javelin style 3*85 pr

Bench Press 1*130 netjes want sinds half feb niet meer gedaan... kramp in beide hamstrings..

Nu in trein naar huis.... vandaar nog meer typo's als gewent... met goed gevoel naar huis...

Laatst bewerkt:
damn, doe je goed arie... maanden niet benchen en toch nog 130 kg omhoog duwen :thumb: dat speerwerpen zal je upper body strength wel goed houden dan

Zeker een goede bench Arie! ;)

Zonde van je speer laatst trouwens.

• #4.366
damn, doe je goed arie... maanden niet benchen en toch nog 130 kg omhoog duwen :thumb: dat speerwerpen zal je upper body strength wel goed houden dan

Hey bedankt man, ik moet zeggen het was niet strict, en zeker weten all out.. drukte hem ook keihard tegen het rack aan net voor de lock-out.. Bouncing all the way...

Als ik pull over up zou doen.. zou ik wellicht de 140 van mijn PR nog doen.. of zelfs iets meer.. Dat maakt echt je triceps sterk.. (pull over gevolgd door een french press)

Zeker een goede bench Arie! ;)

Zonde van je speer laatst trouwens.

Thanks, ja.. Maar goed ik ben niet zo consequent in een jaar. Train het eigenlijk normaal alleen off-season.. en ging dan over op Pull over.. Ik heb geen tijd meer op een Ari/Bill Starr te volgen.. Dus nu zelf iets in elkaar zetten.. Pull over Javelin style heeft wat meer prioriteit, dan pas bankdrukken

De wedstrijd..
Ik kan het op meerdere manieren verklaren.. Voor jullie het makkelijkst te verklaren..

2 weken voor de wedstrijd heb ik 60 uur niet geslapen.. Hierdoor ook een paar trainingen gemist.. Hierna 4 dagen erg hard getraind. Hierdoor kwam ik erg vroeg in vorm (door die extra rust), wat resulteerde in PR vorige week..
Afgelopen week had ik tot woensdag mijn normale training gedaan.. Maar niet echt zwaar of "relevante" records of SB verbeteringen gehaald. Dan donderdag, vrijdag en zaterdag geen normale training gedraait om mijn benen op spanning te krijgen. Wat ik normaliter gewent. Ben

Nu heb ik die wedstrijd zonder die spanning moeten gooien, en mijn techniek leunt gewoon heel erg op die spanning. Daarnaast was ik niet fit.. Te weinig slaap, en fysiek niet super..

Wat lichte ontstekingen.. Linker Bicep, beide schenen (binnenkant)

Vandaag

OH Squat
5x50
3x60 kwam niet goed op diepte

Chin ups..
5xBW
3xBW_5
3xBW+10
2xBW+15
1xBW+20
1xBW+25
1xBW+30

Abb Wheel roll outs vanaf schenen.. (steunend op zo'n fysio ding, als ze je kuiten behandelen)
6xBW
6xBW

Ab Circuit 20 .. Sprinter Sit up, V-ups, Toe Touches, Hip Thrusts...

Wel aardig volgens mij

Morgen, Sprinten, Kogels, misschien wat sprongen.. niet op afstand
Vrijdag Hipsnatch..
Zaterdag rust
Zondag NK Teams

Laatst bewerkt:
pull over up? Heb je er een filmpje/plaatje van deze oefening?

• #4.368
http://www.youtube.com/watch?v=lKtdkXUJ_sc

Deze maar dan dieper.. Je pakt je triceps hierbij net iets anders.. Als je de eerste training geen vage dieper spierpijn heb.. Hoef je hem niet meer te doen..
Het gaat erom dat je zo diep mogelijk gaat.. dus verhoogt bankje.. of de Dumbbell aanpassen.. je buigt je armen, zodat je ze boven je hoofd weer moet doorstrekken...

http://www.youtube.com/watch?v=X22ev-brpx4 Dit is een beetje het einddoel...

Dit filmpje laat zien hoe ik hem nu uitvoer...
http://www.youtube.com/watch?v=2BwvFLGjzms
Ik laat hem zakken en til hem tot mijn voorhoofd (heeft geen voordeel met bench, en spreekt je triceps ook bijna niet aan....

Of pull over je vooruitgang gaat opleveren voor Strongman (weinig denk ik want ik ben ****ing slecht in OH Press) Maar dit spreekt je triceps gewoon wat anders aan dan dat French press dat zou doen ofzo.. dus zie het meer als variatie en ondersteuning voor Bench Press

oke thnx voor de uitleg.. ik denk idd dat vooral die eerste vorm wel wat carry over kan hebben naar je regular en cg bench, maar idd niet zo zeer naar je OH.

-Deleted-

Laatst bewerkt:
  • #4.371
Ik druk vrij breed.. wijsvinger op de ringen.. niet extreem breed.. maar toch wel redelijk!

• #4.372
Training donderdag 3 juni 2009 Die ging lekker zeg :D

rustig ingelopen op het gras om schenen wat te ontzien.. (slik vanaf nu 2 ibuprofen half uur voor training.. merk dat ik nu ook makkelijker in slaap kom)

3 versnellingen windmee over het gras... 80-85%

OHB 4 19.92 PR met maarliefst 2 cm :P, veruit men beste worp van de avond
OHB 3 22.32 ging okay! zat maar in maar die ultieme worp niet gehad
OHF 2 16.30 PR

5 sprongen uit stand
6 loopsprongen
2x5 dubbelsprongen

Nice..
Planning van de week is hierboven al ergens gegeven..

• #4.373
Daarnet nog even getraind laatste training voor de wedstrijd

om 19:00

4x30 meter met mijn tegenstanders wat voorsprong...

21:40
]
HipSnatch *Snatch from hip) :)
2x50
1x60
1x70
1x75
1x82,5 PR met nadrukken maarja

PR is pr..

Laatst bewerkt:
welke oefening was dat dan met dat pr?

enne dat pullover filmpje.. die middelste... ziet er echt freaky uit man.. damn

• #4.375
haha die gast weegt inmiddels wat zwaarder en heeft vorig jaar wk meegedaan :).. Hij is hier nog niet super lenig in zijn schouders.. ik ben nu ongeveer net zo lenig als hij daar..

Dit lijkt een vreemde positie.. Maar als je gaat werpen.. dan komt er veel meer belasting op de schouders.. de piekbelasting bij het werpen is hoger.. maar de mean.. (gemiddelde) belasting is een stuk hoger,.. ik stop trouwens halverwege mijn hoofd.. en maak dus geen skullcrusher

Laatst bewerkt:
  • #4.376
Lijkt erop dat mijn gebeden zijn verhoort nog maar 91 kilo en weer blokjes (kinda) ;) maw.. ben weer iets atletisch vergeleken met mijn bloathed 97,5 van de winter...

• #4.377
K*t wedstrijd 57

Schenen zijn nu echt stuk, was niet meer tegenaan te lopen. Van de week fysiologie.. kon geen snelheid maken..

-Deleted-

Laatst bewerkt:
  • #4.379
wtf had willem dan gedaan? je arm te laag elleboog problemen.. en speer op de grond.. allemaal houding problemen...

Ik liep zo stront langzaam aan dat ik niet in de goede posities kwam...

-Deleted-

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven