XXL Nutrition

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.441
Ik kon maar over 1 worp tevreden zijn.. Maar dat is ook genoeg op een wedstrijd :)

Het gaat dus wel aardig ja :D... Morgen nieuw PR squat..

• #4.442
Training vandaag... niet super.. beetje zwembad gehad etc..

PowerClean
3x70 voelde erg goed..
1x90
1x100
Fx110 2x.. maar laten schieten.. gewoon technisch.. ruk

Gay diepte squats
5x70
3x110
3x150
3x3x170 PR

Abs en strecthing van schoudergordel (was niet optimaal laatste tijd)

Vandaag nog techniekfilmpjes teurggekeken.. weet nu waar de knelpunten liggen..en dat ga ik in de 2 werptrianing die ik nog rest tot NK oplossen!

• #4.443
Gisteren werptraining gedaan in Woerden.. veel te warm

OHB 4 20 ofzo.. niet gemeten.. was niet echt super.. maar wist ik na training van vrijdag wel)
OHB 3 22,45 redelijk.. maar morgen ga ik veul verder ;)

Werpen zelf.. zoals gezegd te warm.. technisch niet super

Training was klaar.. ging het regenen.. nog 3 worpen eraan geplakt waaronder 72 meter met 500 gram wel tevreden dus.. technisch was deze ook erg goed voor mij doen

Vandaag begon mij scheen weer te irriteren..

Gay Diepyte Squats (doel 210K)

(half squat)

3x5x20
3x70
2x110
1x150
1x180
1x200 PR stang sprong bovenin uit mijn nek!
1X225 DIK PR

denk dat ik met 210 nog jumpsquats had kunnen maken.. (had voor mijn training Ibuprofen genomen tegen scheenbeenpijn ;)

hierna nog wat abs.. geprobeerd om weigthed Ab wheel roll outs te doen maar dat ging dus niet... Morgen PR kogel achterover 3 kilo (OHB 3)

• #4.444
Gisteren getraind..

OHB 3 22.90 Potverdomme echt 8x die afstand gesmeten..

Bench Press
3x5x20
3x50
3x80
1x100
1x120
1x135
1x142,5 PR

Pull over Javelin style
3x5x20
3x4x45
2x55
1x65
1x75
1x85 PR met nog heel veel ruimte.. maar lang niet gedaan en anders had ik nog meer spierpijn als nu al!

Comments:
- Achteraf wel tevreden.. ik doe niet aan Powerlift achtige Bankdrukken.. en bij die 142,5 moest coach hem even iets naar voren duwen omdat ik tegen het rack vast zat.. aan 1 kant
Bench press a la bounce en go! 135 had ik zonder bounce ook wel gedaan..

• #4.445
Vandaag laatste echte krachttraining ik had nadat ik vorige week super makkelijk 130 FrontSquatte 140 in gedachten... Maar door het benchen van gisteren dacht ik deze stats wel even gelijk te trekken..

FrontSquat
3x5x20
3x50
..x80
1x110
1x130 veel moeizamer als vorige keer (gevoel ;))
Fx142,5 @#$^#$@ de negatieve fase ging goed, maar zodra ik onderin stil kwam lukte het niet meer
Fx140 @#$@#$ failde toen ik weer terug omhoogkwam en 5 cm boven par kwam, niet op beenkracht maar kon mijn ellebogen niet hoger houden..
1x137,5 PR Nog steeds goed!

Als ik mijn records/prestaties van de afgelopen weken invul kom ik met mijn parameters iets boven de 71 uit.. Fysiek heb ik er nog nooit zo goed voor gestaan.. Maar toch voel ik mij nog niet zo... Zal hopelijk wel komen als ik nu echt gas terug ga nemen en ga rusten....

• #4.446
Ook al koste het nogal wat moeite om de Periodisering goed te laten verlopen. Scheenbeenvlies onsteking (+ wat lichtere ongemaken waar iedereen last van heeft) en drukte op TU.

Maar goed het Nederlands Kampioenschap dus!

Mijn zusje is nu sinds donderdag terug uit de States naar 4 jaar van studie en sport. Ze heeft afgelopen jaar het Amerikaans (studenten) Kampioenschap gewonnen. Had daarbij in de laatste poging voor de Universiteit en dus ook laatste poging in de wedstrijd van haar leven. 58,99 een dikke uithaal wat een NL record betekende (onder 23, omdat het senioren record net een week ervoor was verbeterd ;)) Die 58,99 betekende dat ze 1 cm te kort kwam voor de NL'se limiet voor het Europees Kampioenschap (barcelona) Internationale is 57,50. In NL zit ze dan nog in een uitzonderings positie omdat ze nog een jonge seniore is (NEO). Maar ze moest nog vormbehoudt aantonen. Door op het NK 56 meter ver te gooien. Mijn zusje had eerst haar wedstrijd en gooide niet super goed. Ik moest ondertussen mijn warming-up gaan starten.. Tijdens warming-up kreeg ik door dat ze op plek nummer 1 stond.. verder dan een meisje dat al de limiet had gegooit 59,27.. dus maar 28 cm verder als men zusje zei hoefde dus geen vormbehoudt meer te tonen.. Men zusje stond inmiddels voor in de wedstrijd.. Maar het andere meisje gooide er nog een paar CM overheen. Evelien (mijn zusje) heeft dus niet aan de vormbehoudseis voldaan. En het drong langzaam tot haar door dat ze haar droom het EK wel kon vergeten. Jammer maar helaas

Maar goed mijn wedstrijd moest nog starten. Ik begon de wedstrijd met 7-8 pijnstillers in mijn maag, en nog een Caffeine pilletje! Inwerpen ging wat wisselvallig, maar dat lag aan mijn aandachtspunten!

Ik mocht vrij achteraan starten (1na laatste) dus kon zien wat de rest allemaal gooide voordat ik aan de gang was. Ik zag eigenlijk dat de grote kampioen sterk begon. Maar de rest moest ik toch wel kunnen hebben.

1e worp 65.38 heel dicht op mij PR... afstand is okay.. Technisch klopte het maar ik raakte de speer niet dit was mijn beste worp had 68 kunnen zijn!
2e worp 63,54 mwah niet slecht, niet goed druk was beetje van de ketel
3e worp 58,65 Damn, kramp alweer.. Heet vorig jaar mijn NK verziekt! Snel rekken, en paar liter water drinken
4e worp 62,52 geen kramp meer, nu naar een goede worp werken!
5e worp 64,38 andere speer gepakt, nog stijver als degene die van mij is (betekent dat hij minder energie verliest in een goede vlucht) Maar goed te weinig techniek, teveel aggressie
6e worp 66,54 PR! en toch nog 1 plek opgeschoven!

Toch weer bewezen dat ik er sta, als het moet! Op het Nederlands Kampioenschap 4e van Nederland minder als 1,5e meter achter de nummer 3.. nog dichter bij de medailles als vorig jaar...

Met een volle bus met supporters weer teruggereisd. Daarna eten bij de Mc... Wordt ik gebeld door men pa dat mijn zusje toch mee mag naar Barcelona! Helemaal geweldig dus!

http://www.atletiekunie.nl/liveresults/nkatletiek/event051h01.html

Laatst bewerkt:
Proficiat met je PR en 4de plaats!

\Ga je log volgen!

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je PR en je zusje! Mooi man!

• #4.450
Okay vanaf morgen weer trainen!

• #4.451
Vandaag eerste Lazy training

FrontSquat
4x5x20
5x50
5x80
5x5x100 redelijk easy...

Bench Press
W-up..
3x8x80

toch nette FS

Front squats wel op par neem ik aan? Waarom?

• #4.454
onder par, om mijn knieen heel te krijgen :p...

Als ik teveel kniebuig boven par of op par. Dan gaan mijn knieen pijn doen. Op deze manier komt er wat meer balans in de belasting van mijn knie gewricht..

En de tabel die ik gebruik om te kijken hoe fit ik ben bevat wel FrontSquat maar geen BackSquat

Fins/Zweeds ding speciaal op speerwerpen gericht..

http://tsvs.val.be/ts/tools/javelinprediction

De backsquats die ik deed met 200+ waren om mijn ego te vergroten. En ze hielpen ook zeker bij voor explosiviteit

onder par, om mijn knieen heel te krijgen :p...

Als ik teveel kniebuig boven par of op par. Dan gaan mijn knieen pijn doen. Op deze manier komt er wat meer balans in de belasting van mijn knie gewricht..

En de tabel die ik gebruik om te kijken hoe fit ik ben bevat wel FrontSquat maar geen BackSquat

Fins/Zweeds ding speciaal op speerwerpen gericht..

http://tsvs.val.be/ts/tools/javelinprediction

De backsquats die ik deed met 200+ waren om mijn ego te vergroten. En ze hielpen ook zeker bij voor explosiviteit
Ah ok.

Ja dat tabelletje heb ik vaker gezien. Klopt dat een beetje?

• #4.456
Vooruitgang is vooruitgang.. dat is het belangrijkste.. Het gaat er gewoon om hoe goed je techniek en uitvoeringssnelheid hiervan is!

Een paar jaar terug gooide ik verder als de tabel aangaf.. En op dit moment gooi ik een stukje minder als ik uit de tabel haal.. Maar hier kun je wel goed zien, wat slechte parameters van je zijn..Dus oefeningen/bewegingen die je extra aandacht moet geven. Maar ook dat is maar relatief. Want klaarblijkelijk konden die Finnen niet goed met een kogel achteruit gooien. En waren ze mega goed om met een kogel over het hoofd vooruit te gooien (voetbal inworp)

Hoe pak jij de front squats? Ellebogen recht voor uit of kruislinks?

Had je me pm nog gehad?

Laatst bewerkt:
  • #4.458
Ja je kunt uiteraard gewoon meetrainen joh! Als ik weer in Delft begin.. vallen er weleens wat trainingen uit! Dit weet ik meestal pas op de dag zelf..

Frontsquat ellebogen rechtvooruit.. dus op de voorslaan/clean manier..

Ervaring opdoen voor de Spelen

donderdag 22 juli 2010 | 07:35 |

Evelien Dekkers (Achilles) staat aan de vooravond van haar internationale doorbraak. Volgende week maakt ze voor het eerst haar opwachting bij een EK voor senioren.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Met een rugzak vol zelfdiscipline en speerwerptalent vertrok Evelien Dekkers vier jaar terug naar Amerika.
Achttien lentes jong was ze slechts. Als jonge vrouw keerde ze vorige week terug in Etten-Leur. Vergezeld door een stevige koffer.

Noodzakelijk om de extra bagage aan topsportmentaliteit, levenservaring én het diploma voedingswetenschappen van de University of Florida met zich mee te torsen. Of al die ammunitie genoeg is om volgende week hoge ogen te gooien op het EK in Barcelona? "Ik durf niks over mijn eigen kansen te zeggen. Mijn doel is om 57 à 58 meter ver te gooien. Wat de concurrentie doet, is voor mij moeilijk in te schatten."

Afgelopen zondag behaalde Dekkers nog een zilveren medaille op het Nederlands kampioenschap in Amsterdam. ,,De limiet was 59 meter, terwijl ik op 12 juni 58,99 meter had gegooid. Dat was dus één centimeter te kort. Afgelopen zaterdag had ik de opdracht gekregen 56 meter te werpen om een reële kans te hebben om mee te mogen doen. Omdat Bregje Crolla, die zich al had geplaatst, won met 54,21 meter, werd ik later die avond gebeld door de KNAU (Koninklijke Nederlandse Atletiek Unie, red.). Ik mocht tóch mee naar Spanje."

In het Estadi Olímpic Lluís Companys beleeft ze dinsdag haar eerste EK als senior. "Dit is natuurlijk 'veel échter' dan een juniorentoernooi", blikt de 22-jarige Etten-Leurse vooruit. ,,Het is voor mij een ideale gelegenheid om ervaring op te doen voor het WK in Zuid-Korea (2011) en de Olympische Spelen in Londen (2012)."

Want de kans is groot dat Dekkers ook bij die evenementen van de partij zal zijn. De atlete van ARV Achilles, momenteel achttiende op de Europese ranglijst, is immers één van de meest belovende Nederlandse toppers. Met dank aan haar tijd in Amerika, waar ze min of meer de basis legde voor de progressie in haar carrière. De University of Florida is het summum voor topsporters in spé. ,,Op één vierkante kilometer vind je alles wat je nodig hebt: school, atletiekbaan, krachtruimte en verzorging. Vraag je vandaag een mri-scan aan, dan word je binnen een aantal dagen geholpen. Dat is ideaal."

Met een worp van 58,99 meter won Dekkers er in juni zelfs de Amerikaanse NCAA universiteitskampioenschappen speerwerpen. En dát telt. De impact is enorm. "De onderlinge wedstrijden tussen de universiteiten kun je qua beleving vergelijken met voetbalwedstrijden tussen Ajax en Feyenoord. Mensen zijn trots om aanhanger van een bepaalde university te zijn. Voorbeeldje: in Florida hebben auto's alleen aan de achterkant een kentekenplaat. De 'kentekenplaat' aan de voorkant is er meestal een van de universiteit die iemand aanhangt."

Na het EK in Barcelona gaat Dekkers naar Wageningen om er aan de plaatselijke universiteit haar master voedingswetenschappen te halen. "Ik weet nog niet waar ik ga trainen, het makkelijkste zou Papendal zijn. Helaas is daar echter niet echt een plan voor speerwerpers, dus waarschijnlijk word het dat niet."

De focus ligt in Nederland sowieso meer op de disciplines discus en kogel. Dekkers, die een lichte jetlag heeft overgehouden aan haar recente vlucht vanuit Flordia naar Nederland: "Daarom zou het mooi zijn als ik me in Barcelona van mijn beste kant kan laten zien. Door de goede prestaties van Bjorn Blommerde, Lars Timmerman, Bregje Crolla en van mijzelf zit het speerwerpen in de lift. Nog meer goede klasseringen helpen daarbij."

• #4.459
Morgen Snatchen... en FrontSquat

Terug
Naar boven