XXL Nutrition

Ari70's Trainingslog

Wat is dan wel de bedoeling?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.562
Een 0 meting. Kijken hoe ik eraan het begin van de winter voorsta, en dit kan ik dus vergelijken met wat ik aan het eind van de winter presteer (ga het minimaal nog 1x testen). Deze test is dan wederom onder gelijke omstandigheden. Die Video Edit is door onze sprint coach gedaan.. Heb ik voor de rest niets mee te maken. Duidelijk te zien dat 90% van de andere atleten wel loopscholing/sprint/reactie training doet :)..

Heb 3 weken terug één looptraining gedaan. En als ik mijn deadlines in orde krijg doe ik er deze donderdag nog een om daarna consequent te beginnen met mijn trainingen.

Laatst bewerkt:
  • #4.563
training vandaag
(niet veel tijd)

Handstand ging erg lekker hoor! paar keer seconde of 6-7 gestaan..
Flag Pole Holds drama..
Veel statisch gerekt van de schouders.. dynamisch voelde vandaag niet fijn..

OH Split Back Jerk (1m 30 serie pauze)
3x50
3x60
3x70
3x80
3x90
3x3x100

Back Squat
2x8x20
8x50
5x80
5x110
5x120
5x130
6x140 PR traag als dikke stront in concentrische fase

Bulgarian Squat

5x bw /p/been
5x bw /p/been +15
15x bw p/been +15 (links gelukt rechterbeen kapot na 10x sukkeltje)

Ab shit op reps
Sprinter sit-up, V-ups, Toe Touches, Hip Thrusts ieder 20 x.. ging neit van harte.. maar heb teveel huiswerk om hier nu serieus aandacht aan te besteden...

• #4.564
Dinsdag was training niet heel veel.. fijne motoriek was niet veel omdat ik vanaf de vrijdag zo'n 6 uur had geslapen (dus geen techniek). Dat heeft de rest van de week ook beinvloed

Dinsdag
In de turn ringen Ab (roll-outs)... ofzoiets
Dippen.. Plank Holds, en poging tot Muscle Ups.. niet zo makkelijk omdat ik nog nooit in mijn leven gedipt heb... keer of 5 bench dips.. en mogelijk 1x in een station.. Maar dat was spielerei..

Vertical Jump
Keer of 10 op een kast van 44 Inch.. ook wel 110 cm.. was met hele korte aanloop

Alleen nog schouders gerekt, lateraal en dynamisch

Woensdag
Bench Press
5x45
5x60
5x70
5x75
5x90
5x100 +1x

slecht.. 3 weken terug 10x95

Incline DB Press Palms in
3x10x22

T-Bar Row SS rear delt
3x10 SS 3x10

Bicep oefening ging niet had pijn.

Donderdag en Vrijdag niet getraind.. Door te weinig slaap etc.. Nu is project afgerond.. Dus kan ik weer aan mijn benodigde 4 uur + slaap per dag voldoen.. gestructureerd eten. En focussen op het trainen

Zometeen ga ik wat op de kast springen

Lol zie nu dat zelfs chick die hoogte uit stand bereiken lol
http://www.youtube.com/watch?v=7I3FdVxQ4dk
aan de bak dus!

Laatst bewerkt:
  • #4.565
Daarnet

Lange warming-up twas nog geen 3 graden.. en uiteraard geen zin in blessures

Box Jumps
8x3xBW bij 1 sprong stukje van het vlees op mijn schenen kwijt geraakt.. kon het missen ;) (schaafplekje)

Fullsnatch
5x20
5x30
5x40
4x50
Fx60 2x60
Ging niet lekker
3x3x60
1x65
1x70
2xFx70 k*t timing en techniek

Ik wil explosiever worden, techniek interesseert me daarin niet.. (wel de vorm)

Hip Snatch
3x70 easy pff...what the heck.. ff een tijd hierop focussen concurrenten boeken al jaren progressie op deze oefening... ik (nog) niet :) doelstelling maart 1x90 HIPSNATCH MOTHA****AHHHHSS

Daarnet

Lange warming-up twas nog geen 3 graden.. en uiteraard geen zin in blessures

Box Jumps
8x3xBW bij 1 sprong stukje van het vlees op mijn schenen kwijt geraakt.. kon het missen ;) (schaafplekje)

Fullsnatch
5x20
5x30
5x40
4x50
Fx60 2x60
Ging niet lekker
3x3x60
1x65
1x70
2xFx70 k*t timing en techniek

Ik wil explosiever worden, techniek interesseert me daarin niet.. (wel de vorm)

Hip Snatch
3x70 easy pff...what the heck.. ff een tijd hierop focussen concurrenten boeken al jaren progressie op deze oefening... ik (nog) niet :) doelstelling maart 1x90 HIPSNATCH MOTHA****AHHHHSS

Verschil?

• #4.567
Met rechte rug tillen... juiste vormspanning in de verschillende lichaamsdelen..

Voorbeeldje krijg met mijn lange armen en ****ed up timing.. die barbell niet op de sweet spot op mijn quads.. Hierdoor vertief ik telkens mijn 2nd pull.. Toen ik nog niets van techniek wist trok ik 77,5 puur op de snelheid die ik maakte in 1st pull...

• #4.568
Vandaag ****ing lekker getarind helemaal kapot nu...

Was lekker koud, maar goed geworpen etc!

Med Bal Omhoogwerpen 1 kilo 3,46 seconden

OHF 5 k ging lekker afstand weet ik niet
OHB 5 k 16,5
OHB 4 k 19,5 uitstekend
OHB 3 k 22

Aan het eind van de training stabiliteitstraining
oa handstand lopen

Daarna met dit ding gekloot
was de enige die met 1 hand Ab wheel roll outs vanaf de knien kon doen, terwijl core onder knieen en handen was.. Best nice betekent pull over 1 handig met ongeveer 50 kilo ofzo...

http://www.youtube.com/watch?v=SBrBjpOa5rc

Nice man, denk dat ik ook eens van de straps in elkaar ga knutselen.

• #4.570
Maandag last van schouders, traps (richting clavicle).. Niet aangenaam dus
Hele dag in 010 rond gelopen, 's avonds trainen

Handstand, + Walks, + Dynamisch rekken

FrontSquat
5x50
5x80
5x110 voelde niet lekker
1x115 tjaah zeg wtf..

Bulgarian Squats
3x10 light weight

Pull Througs against bands
3x12

Abs Circuitje alles 20x

Dinsdag hele dag in Amsterdam gelopen nog steeds rotte schouders
Werptraining ging aardig, vooral heup inzet was goed de rest was niet veel want voelde me niet helemaal op me gemak. Geen KT gedaan. Wel biertjes haha

Ook al handstand en schouder stabilisatie shit, ringen zwaaien en dip

Woensdag
Bench Press
Lange warming-up UB voelde niet fijn
5x70
5x90
3x105

Incline DB Bench
12x7
12x13
12x22
12x27
6x27

BB Row (strict) SS Face Pulls (bands)
12x20 SS 10x
10x60 SS 10x
2x10x80 SS 2x10

EZ Bar Curl
12-10-8 reps

Comments:
- Vanochtend eerst mijn schouders gefixt.. Veel statisch gerekt dat alle nare spanning eraf was..
- Laatste tijd teveel werk met betrekking van schouders gedaan. Dit moet gewoon geschrap of geperiodiseert worden
- 5/3/1 is stom! en ga het dus niet meer volgen...

waarom 5/3/1 stom?
Wat is er precies mis met je schouder?

• #4.572
waarom 5/3/1 stom?
Wat is er precies mis met je schouder?

5/3/1 is stom :D, saai en kost teveel tijd om iets progressie te boeken. Het werkt vast voor mensen die enkel Powerliften.. werkt niet voor mensen die KT gebruiken voor hun sport. Het periodiseert niet goed..

Mijn schouder was zwaar overbelast, rekken heeft het goed gedaan.. Waren cubaanse oefeningen, morgen en overmorgen weer doen.. Morgen middag krachttraining..

Chronologisch van Zaterdag tot en met woensdag: Eerst stabilisatie in OH Squat en Snatch, dan Allerlei turnoefeningen + werpen, Turnoefeningen +Back Jerk + Front Squat, Weer turn oefeningen en werpen en dan vormen van Bankdrukken.. dat is simpelweg te veel

IK kan je volgen, dat was ook mijn conclusie paar maanden geleden.

• #4.574
Vrijdag

Countermovement Box jump .. van box (laag) naar hoge box springen.. Teveel last van mijn schenen ook hier dus ff rustig aan mee doen!

Gisteren niet ingelopen en turn oefeningen op lage intensiteit, daarnaast geen sprongen gedaan.

Maandag
Squat
3x10x20
8x50
5x80
3x110
3x130
4x145

Step ups
4xp/been
4xp/been +20
2x4xp/been +40

Glute Ham Raises,bend back
3x8 ofzo
opstelling die ik gebruik verwoest knie schijven.. ff iets anders verzinnen

Ab Wheel rollouts (slow eccentric)
3x8

• #4.575
Gister ging training niet door jammer..

Vandaag

Eerst wat schouder shit..
http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_697653&v=xCp-YynBEvE&feature=iv
De helft van dit ongeveer

Bench Press
20x20
10x40
10x50
10x70
5x90
3x100
2x110 3F (bij 2 te hard moeten schreeuwen naar de spotter dat hij zen klauwen weg moest halen :mad:)

Incline DB Press
15*10
15*12
12*17
2x10*22
10x27 (kan ook 8 zijn geweest)

BB Row SS Incline ScareCrow
15x40 SS 12x1,5 per hand (held!)
8x80 SS 12x1,5 per hand (held!)
5x90 SS 12x1,5 per hand (held!)
5x100 SS 12x1,5 per hand (held!)

Incline DB Curl
10x10
10x12
10x p/hand 17
9x p/hand 22
10x p/hand 22

Comments:
- Pomp van Scarecrows was fijn... Gaf beter gevoel van spanning, door de stabiele houding bovenlijf. Wel last van je zak als je hem incline doet haha...
- Bankdrukken binnenkort in normale temperaturen met normale spotter en dan in 5x5 Ari stijl rammen en zit ik met bounce en shit zo weer op 140 + met carnaval

Vanwaar is je bench zo 'slecht' tov vroeger?

• #4.577
Handstand, turnshit, trainings locatie, temperatuur, gemiddelde van 3-4 uur slaap in laatste 3 weken, kleine ontstekingen hier en daar.. Geen motivatie uit trainingspartners... komt wel goed hoor..

Donderdag
Sprint training
Warming up was 6x1,5 minuut lopen met daarna 1 minuut wandelen..
Hierna verschillende coordinatie oefening met veel looptechniek belangrijkste voor mij! Goede tips gehad..

Hierna
4x40 meter sprinten met hierna uitlopen dit 4 series... Kramp tijdens bijna iedere sprint in mijn kuiten.. Dus na 3 series toen het echt te gortig werd maar gestopt

Gisteren

OHB 4 en 3 kilo afstanden waren niet super, daar ik 2 dagen ervoor 2 nachten heb over moeten slaan ivm project.

Snatch from Hip
10x20
2x2x40
2x50
2x50
2x60
2x60
2x65
2x65
2x70
2x65
2x65
2x60
2x60
2x62,5
2x62,5
2x65
2x65
2x67,5
2x70

Clean from dead hang into Deep Squat (stang was zo'n 5 cm boven mijn knie in begin opstelling)
3x60
3x70
3x80
3xFx90
1x90 ving hem bovenaan op.. geen squat dus

Comments:
- Heb een opstelling gemaakt dat ik de stand niet meer van de grond hoef op te tillen.. maar net op kniehoogte.. aangezien ik deze toch niet vanaf de grond ga uitvoeren
- Die Snatches gingen naar een tijdje wel..
- Cleans waren echt zwaar ruk.. 2nd pull uit stilstand vertrekken is echt compleet andere koek
- Wel erg genoten en plezier gehad in deze training

Laatst bewerkt:
Veel olympische shit Arjan. En ook structureel te weinig slaap als ik het zo eens een tijdje nalees.

• #4.579
Veel olympische shit Arjan. En ook structureel te weinig slaap als ik het zo eens een tijdje nalees.

Ja erg weinig slaap... gelukkig nu weer wat dingen afgerond richting een mooie toekomst en dito salaris dat er voor gaat zorgen dat ik weer andere mooie dromen kan verwezenlijken..

Over Olympische shit
Ja traps zijn behoorlijk ****ed nu.. ook scapulae staat weer wat beter.. High impact shit van de plyometrie gaat even niet door ontsteking aan mijn schenen.. dan maar zo opgelost.. hiermee wel triple extension.. maar veel minder druk op mijn sprongewrichten.. (dan dat ik zou maken met landing van een sprong)

Deze vormen van olympisch gewichtheffen zijn erg laagdrempelig.. Het is enkel het gewicht zo snel mogelijk verplaatsen op een efficiënte manier. Dat staat me wel aan, dat moet ik immers ook met een speer doen. Doordat ik in het verleden te makkelijk sterk werd in Deadlift ben ik nu veel te traag om echt flinke sprongen te gaan maken mbt op afstanden in de toekomst. Dus zoveel mogelijk Plyometrie en OL lift.. (helaas nu dus even geen Plyo ivm belastbaarheid)

scapulae staat weer beter...door oly-bewegingen? Door meer gebruik van je traps of door stabiliseren van een gewicht boven je hoofd?

Wat heeft je deadlift te maken met je progressie speer, als je nu en dan wat speed blijft behouden komt dit toch goed, of vergis ik me.

Terug
Naar boven