MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

Ik kom nog es loggen, tijdje geleden maar was vreselijk drukke week.

Je bent over side raises kunnen hoger denk ik, vergeleken met je side raises dan toch. Heel strikt?
Beetje meer benchen kon ook geen kwaad maar goed niet muggeziften :).

wat is dat daar van die bench, toch nog lekker getraind. Wel veel endo en exo shit!

stap ze ;)

• Topic Starter Topic Starter
RubenSossa zei:
Nice training!

Wel veel triceps werk dude.

Ja ik moest ze even afstraffen. Ze waren stout ;) Ik denk dat die Extensions geen effect hebben gehad, voelde er iig niet veel van erg strict uitgevoerd, maar we merken het morgen/overmorgen wel..

wimmos zei:
Ik kom nog es loggen, tijdje geleden maar was vreselijk drukke week.

Je bent over side raises kunnen hoger denk ik, vergeleken met je side raises dan toch. Heel strikt?
Beetje meer benchen kon ook geen kwaad maar goed niet muggeziften :).
Bedankt voor het komen loggen dan :D

idd Heel strikt en 1e keer dat ik deze oefening uitvoer, hetzijn idd side raises, deze moeten omhoog!!

Muggenziften mag altijd :D

18fitie zei:
wat is dat daar van die bench, toch nog lekker getraind. Wel veel endo en exo shit!

stap ze ;)

Tjah het bankje is niet lekker, opstapeling van alles een beetje... zware week gehad op school en dergelijke..

endo en exo haha misschien beetje veel maar kan geen kwaad lijkt me...

Stappen is goed gelukt sta nu beetje strak van de cola :D om kwart over 5 gaat de wekker weer hoop dat ik voor die tijd slaap :D

Later!!

Speedtraining met 7 reps?

Bij 70% zou ik speedtraining niet over de 3 reps laten komen en bij 60% niet over de 5 reps, daarna vermindert je snelheid behoorlijk.

Goede training verder, maar pas op met die bench lockouts. Ook al wordt je er snel sterker mee, ze belasten de schouders stevig en zijn overtrainingsgevoelig ;).

Adema zei:

Jup, geimproviseerd... Normaal zou je dit doen met 3-5 denk ik zelf.. Maar er was niet echt sprake van snelheids verlies...

DumphuiZ zei:
Bij 70% zou ik speedtraining niet over de 3 reps laten komen en bij 60% niet over de 5 reps, daarna vermindert je snelheid behoorlijk.

Goede training verder, maar pas op met die bench lockouts. Ook al wordt je er snel sterker mee, ze belasten de schouders stevig en zijn overtrainingsgevoelig ;).

het was ongeveer 50% van mijn RM

Je hebt het over sterker worden met Bench Lock-outs,, bedoel je hiermee sterker worden in Bench-Lockouts, of het sterker worden in het Bench Pressen zelf...

Schouders zijn inderdaad overtrainingsgevoelig... maar het is gekomen door een "ongelukje" daar is alles mee in werking gezet... (mijn schouderblessure, met een zandzak te Snatchen, waarbij het ene handvat koordje langer was als het andere, en daardoor een tik op mijn lange bicep-schouder aanhechting gehad)

Karmatje voor je link naar the dinosaur strength training:)

je moet eerst andere gebruikers bla die bla:mad:
Hou je tegoed dus

@Gijs-men :) Okay dat komt dus wel goed!

Training woensdag 5 April @ Track & Field, Gym ;)

We komen dichter bij het wedstrijd seizoen dus mijn trainingsschema is omgedraaid.. Woensdag /Zondag bovenlichaam UB.. Maandag(& Donderdag),Vrij/Zaterdag) (Donderdag, op de baan), dit was dus eerst andersom.. dit heeft te maken dat de werp trainingen op dinsdag nu belangrijker worden.. ik moet gewoon helemaal fit zijn en met spierpijn/stijfheid in mijn benen kan ik gewoon lekker gooien maar niet met een stijve pectoralis

Exo - Rotatie

15 kilo

Bench Press

5x... (licht)
5x65
5x70
5x75
5x80 (pfuuu gelukkig veel beter als afgelopen weekend :D) volgende keer ga ik voor een nieuw PR met 85 kilo)

Pull over EZ

5x30
5x38
5x42
5x44 *(elleboog voelde aan beide zijden niet echt prettig, nog steeds van dat handjedrukken denk ik:()

Cuban Rotations

15xstang (kan 8 tot 12 kilo zijn :S)
15xstang
15xstang (voelde hem ieder set echt goed op de plaats waar hij voor bedoeld was :D)

Bent over Rows

5x45
5x60 (onderhandse grip)
5x70 (onderhandse grip)
5x70 (onderhandse grip)

Military Press "standing"

5x37
5x42
5x47 (traag en vermoeid van de rest, als excuses :p)

Seated/Lying ??? Incline Curls

5L 5R x15kg
5L 5R x15kg
5L 5R x15kg

-------------------------------------

tevreden met Bench Press, geen last gehad van mijn schouder, moet volgende been training wel weer een extra oefening doen voor achterkant schouders, en chinnen!!

Pull over ging niet zo lekker maar gister ook veel geworpen, ging wel lekker :D, en nog niet gewent om met dit "volume" te benchen, kom van de 3x7, ben moe van school, laatste week veel tijd in verslagen en presentaties moeten stoppen.

Ari70 zei:
Je hebt het over sterker worden met Bench Lock-outs,, bedoel je hiermee sterker worden in Bench-Lockouts, of het sterker worden in het Bench Pressen zelf...

Sterker in de bench als geheel, want door het hogere gewicht maak je je pezen sterker. Sterke pezen vertaalt naar een sterk fundament en daar bouw je dan makkelijk spieren op. Zonder sterke pezen geen sterke spieren.

Okay dan interessant wat je zegt. Vroeger ja toen werd er weleens gezegd dat ik een pezig mannetje was....

Wat zouden ze daar dan mee bedoelen?

Dat je mager was :D.

Anyway, als het gewicht niet 'zwaar' meer voelt, dan breek je er ook sneller doorheen.

lekkere bench ari!! 5x80 en 5x85 ben ik nog een eindje van :D

DumphuiZ zei:
Dat je mager was :D.

Anyway, als het gewicht niet 'zwaar' meer voelt, dan breek je er ook sneller doorheen.

Dat klopt zeer zeker :D

Weet niet precies wat mijn lichaamstype is.. was mager maar had wel bredere schouders als de rest van mijn klasgenoten (veel atletischer).. toen ik begon met trainen schoten de kilo's aan de bar en ook aan men lijf omhoog (beginner gains natuurlijk) Maar tegenwoordig kom ik nog steeds makkelijk aan (BW), maar het is er ook weer snel af, als het nodig mocht zijn.....

kan me dus niet indelen in 1 lichaamstype of somatotypering.. maar vind dat ook niet belangrijk.... Wil ver gooien met die speer daar draait het bij mij om!

Goeie bench en MP! Die onderhandse bor's, doe je die net hetzelfde als overhands?

wimmos zei:
Goeie bench en MP! Die onderhandse bor's, doe je die net hetzelfde als overhands?

Danke Schön,

Die voer je idd hetzelfde uit als dat je ze boven(over)hands zou uitvoeren, maar ik heb ze nu een paar keer onderhands gedaan en vind het zelf gewoon prettiger zo, en ik heb ergens op T-nation destijds gelezen dat het geen kwaad kon. En zelfs wat (meer/makkelijker) Biceps meepakte...

Updateje Killer Been training :)

Stand "Long Jump" 2.30 m wederom dramatisch!!!
Stand "Triple Jump" 7.78 m PR en lichte verbetering merkbaar (hink-stap-sprong)

word zo langzamer hand weer erg moe van school, van 9 tot 5 les ... en nog tekeningen maken en verslagen maken, volgende week lekker rust want toets week komt eraan :D :rolleyes:

goed getraind en noooiiit meer armpje drukken bro, zo heb ik een keer 6 maanden last gehad van mijn elleboog.

zegt ook niets om je kracht doe dan een wedstrijdje squat met iemand op je rug ofzo

Terug
Naar boven