AndroidHealthClinic

Ari70's Trainingslog

Het valt me trouwens op dat je relatief weinig core-training doet. Het lijkt me toch een beweging waarbij je je core stevig aanspreekt (rotatie, ..)?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.622
Het valt me trouwens op dat je relatief weinig core-training doet. Het lijkt me toch een beweging waarbij je je core stevig aanspreekt (rotatie, ..)?

Core schiet er weleens bij in, doe ze 3x in de week na mijn krachttraining ... alle medicinballen, sprongen en worpen zijn in principe core training.. heb zondag nog 200x met een hakbijl boomstammen versplintert..

Het is mijn zwakste en tegelijkertijd sterkste spiergroep.. Kracht genoeg bepaalde oefeningen kan niemand in de groep zo goed als ik.. Maar oefeningen die iets met stabiliteit te maken hebben (dus lijkend op buikspier kwartiertje houdt ik maar 5 herhalingen vol ;))

• #4.623
Vandaag beetje aan k*tten....

DB Row
10x15
2x6x52

BB Curl
8x35
8x40
3x8x45

Curl ondersteboven aan Lat Pulley ;)
3x10

Preacher Curl achtig iets
3x5 per arm

Abs (maar dan op de manueel therapie manier, waarbij je nooit ontspant en allemaal kleine gecontroleerde bewegingen maakt, dat is absoluut de meest klote manier van buikspieren trainen)
14xrecht
5xschuin beide (recht, dan schuin afslaan en dat iedere keer op statische zelfde repeterende manier

12xrecht
6x schuin

Plank Holds
20s achterstevoren
30 (L+R)schuin
30 front

30 L+R
30 Front

hierna nog kort circuitje..

• #4.624
Vrijdag

Squat
3 118
3 132
3 147

Hip Snatch
3 71
3 71
3 71

Ging K*t

PowerClean
3 99 (All Fail)
3 99 (2x Fail)
3 99 (redelijk)

Ja ging klote...

Zaterdag op papendal getraind met Potugese Bondscoach ging wel lekker...

Vandaag
getraind op de brabantse wal..

Dikke heuvel, met sprints sprongen en OHB met Kettlebells 8 (13.30) vooruit 11,70

• #4.625
Gisterenmiddag werptraining gedaan in zaaltje in Ossendrecht... Weer met cubaan erbij ging wel aardig.. wel last van mijn bicep aanhechting gekregen bij mijn elleboog.. beetje jammer dus..

Training gisteren avond

Squat
3 142
3 142
3 142 (2e rep omhoog gesleurt door spotter verloor spanning, daarna gewoon 3e kunnen maken :S)

Hip Snatch
3 62
3 70
3 78 (flink grinden koste me totaal 6 reps om 3 "goede" te halen)

PowerClean
3 85
3 95
3 106 (3e Rep ging niet ook niet in 4,5 en 6e herhaling

Comments:
- Vanavond bankdrukken in Rotterdam, en wat aan die bicep shit doen

• #4.626
Vandaag

Lichte training, niet veel gedaan om scheenbeen, schouder en bicep te ontlasten (tijdens werptraining)

Bench Press
3x10x20
5x50
3x80
1x110
3x3x120 evenaring PR

Comments:
- iedere set met 120 ging steeds beter

• #4.627
Vandaag

paar setjes curl, als herstel voor bicep, geen last misschien de ibuprofen.. ook het scheenbeen hielt zich goed..

bij elkaar 20 minuten aan buikspier shit.. blijft ruk

• #4.628
Vandaag

4 rondjes in waggelen, daarna loopscholing met veel coordinatieve shit.

3x3x30 meter volle bak uit stilstand, volgende keer spikes mee.. Volgens mij ging ik wel aardig hard.. in ieder geval genoeg voldoening!

• #4.629
Friday
Squat
3 120
3 135
3 150

Hip Snatch
3 73
3 73
3 73

(overgeslagen tijdgebrek)
PowerClean
3 103
3 103
3 103

Zaterdag ochtend training met de Cubaan.. was niet echt fit... jammer dus...

Zondag dikke kater.. like back in the old days...

Monday
Squat
3 146
3 146
3 146

Hip Snatch
3 64
3 72
3 80 PR ****ERS!

PowerClean 3 87
3 97
3 108 DIKKE DIKKE FAILURES!!! timing is way off.. kracht is er wel...

Comments:
- Squats gingen veel soepeler als vorige week...
- Was er zeker van om in 1x 3x80 te gaan halen maar had 5 beurten nodig (1F, 2, 3F, 4, 5)
- Clean jammer.. komt volgend blok wel weer goed!
-

Nice man. Wat is eigenlijk het voordeel van die hipsnatches?

• #4.631
Dat het de uitvoering is met de minste techniek van alle Snatches (gemakkelijkste). Het enkel draait om de strekking van de heupen (amper timing problemen) Sinds vorige zaterdag kwam ik per ongeluk in een lunge terecht, sindsdien snatch ik vanaf de heup en land ik dus in schrede stand.

• #4.632
Gisteren aardige werptraining weggezet.. Voor mijn doen hoog volume met med's en wat minder technische worpen..

Was aardig vermoeid toen ik begon met

Bench Press
3x10x20
5x50
3x70
2x90
1x110
3x122,5 (hulp bij 3e rep)
3x122,5 (iets beter maar nog steeds hulp)

Conclusie set up was shit, en dook in elkaar zodra barbell mijn chest raakte..
1x110 BAM
3x122,5 ging aardig..

hierna wat gestrecht.. ging verbazingwekkend goed!

• #4.633
Vandaag

Net voordat ik een kilometer had ingelopen begon ik mijn scheen lichtjes te voelen. Op zich positief, want normaal voelde ik het al bij het begin (tenzij ik mijn ibuprofen netjes innam ;))

Circuitje gemaakt geen zin mijn reguliere UB back training/oefeningen... Bicep verdient aandacht, want die levert weleens wat lichtje pijntjes op

BB Curl // Lateral pulldown // (band) Face Pulls // Aan de kabel OH achteruit speerwerpen (zoiets)
4 sets

Hierna ff preacher curl een handig met DB's whaha hoe weak ben ik eigenlijk
3 sets

Ab wheel roll outs (knie)
3x10

Circuitje Abs
Ab Wheel Roll-outs // DB Windmills // Tall kneeling pallof press (iso) // Prone jackknifes on a physioball
2 sets

Ab shit van de Manueel
Hyper gecontroleerde crunches met amper ROM, en af en toe met Side twist (uiteraard ook over gecontroleerd) Feel the burn :puke:

rustige training

thanks @leophyte om het opnieuw onder ogen brengen van dit artikel http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/21st_century_core_training_1

• #4.634
Vandaag

Warming up 3 rondjes..
Oefeningen veel bounding (sprongetjes soft)
Hierna spikes aan lang geleden zeg (sprintspikes)

3x20
3x30
3x40

Alles vanuit stilstand gelijk vol gaan.. Volgende week donderdag ff een startblokje testen.. en dan zaterdag nieuw PR lopen op de 60 meter vlak!

wedstrijd? of loop je op training dat PR?

• #4.636
wedstrijd? of loop je op training dat PR?

Is een wedstrijd een Nationaal Kampioenschap zelfs (maar dan voor studenten) wel helemaal officieel etc. Bedoeling om sneller als mijn SB van 7.86 en PR van 7.85 te gaan.. is om te zien wat de max kracht fase die ik bijna ga afsluiten heeft gedaan voor mijn maximale snelheid. Die 7.86 is van begin December en was toen zo;n beetje ongetraind (op sprinten)

Laatst bewerkt:
  • #4.637
Friday

Squat
3 123
3 138
3 153 (super gemakkelijk

Hip Snatch
3 76
3 76
3 76

gewichten gingen hard omhoog technisch niet super, leek wat kramp te gaan krijgen in mijn kuiten

PowerClean

3 108
3 108
3 108
Bovenstaande Niet gevolgd
2x75
2x90
1x100
4xFx110

Comments:
- Squatten met meer nadruk op samenknijpen achterkant UB scheelt echt heel wat kilo's
- HipSnatch is er in ieder geval genoeg kracht voor 85 maar of er ook techniek is, we zullen zien...
- Clean komt goed!

• #4.638
Zaterdag nog AB circuitje gedaan en minimaal aan stretch
Gisteren bij NK Indoor gaan kijken Apeldoorn

Vandaag
Monday

Squat
3 149
3 149
3 149

Hip Snatch
3 65
3 73
3 82 (1F, 2:) PR 3en 4F)

PowerClean
3 90
3 100
3 111 (1:) 2 en 3F 4:))

Comments:
- Squats gingen wederom lekker! Als ik maar Tight bovenin blijf
- Hip snatch is evenaring PR setup was niet helemaal goed.. die 85 moet ook lukken volgende week..
- Clean eindelijk weer 110 op mijn schouders gekregen...

Beetje last van rechterkant lattisiums en tricep waarschijnlijk van Ab wheel

Netjes man

Terug
Naar boven